/fotboll/osk/forum/3165.aspx/fotboll/osk/forum/3165.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kenya
2012-01-13 11:31
En följdfråga rörande Andronic. Om det stämmer i pressen att ÖSK erbjöd ett flerårs kontrakt men att spelaren tackade nej. Är det då okej att lägga 1+1 som Degen gjorde för att knyta spelaren till sig.

I Astrit-fallet fick klubben oerhört mycket kritik för att man enbart signa ett kort kontrakt med option. Men Astrit precis som Andronic hade kanske detta som krav.

Värvar vi Astrit kan vi säkra vår topp 3 men vi räknar även med att kan komma att försvinna gratis efter säsongen vilket kommer göra fansen upprörda. Hur ska klubbledningen resonera i dessa fall tycker ni?
Örebro lires
2012-01-13 11:19
ösk-karl. skulle inte magnus kihlberg, thomas nordahl, lars larsen eller gustaf crona fungera som en sådan person. det verkar vara personer som skulle kunna ta tuffa beslut.
Örebro ÖSK Fans
2012-01-13 11:14
Saywee

Pm
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-01-13 11:10
gatutsio//

Håller helt med dig om att det behövs någon som pekar med hela handen, men det är nog lättare sagt än gjort att få in en sådan människa med makt i klubben.
AIK Saywee
2012-01-13 11:08
kenya,

ibland fiskar jag bara lite, liksom andra forumskribenter (ofta) gör, eftersom en annan tidigare forumskribent, fiskat lite kring sillasäsongen, jag tror att han skrev att han skulle gå i pension, men han har nog bara bytt nic.

Jaja, mitt minne, kanske inte är så bra trots allt, men jag fick bara för mig att några tipsade om Bangura, och det sket sig, för ÖSK alltså, AIK var snabbare och kanske hade en bättre ekonomi, trots att en del trodde att de var konkursmässiga och attt ÖSK har en god ekonomi?

Sillysäsongen är verkligen silly, och Sjögren har fortfarande inte lyckats ge ÖSK Fans med flera lite lugnande framtid.

Jaja, det ordnar sig alltid, på något sätt :)

17.00 ? Kan det bli något denna vecka?

Heja SPORT, GFG!
AIK Saywee
2012-01-13 10:58
gatutsio, 10:47,

eftersom jag vet att du är riktigt insatt i verkligheterna, så vill jag bara skriva att det känns bra det du skriver, för ÖSK behöver förnyelse och framtidstro, en skyddad verkstad med nepotism eller liknande, är inte vad vi behöver i nuläget ...

Stå upp för ÖSK, gillla ÖSK, supporta och stöd ÖSK efter din bästa förmåga är mitt enkla budskap i dag!

MEN, tro inte att det inte kan bli bättre utan uppoffringar ...

Heja SPORT, nu ger vi ALLA järnet på det sätt vi kan och orkar och vill och önskar, GFG!
IFK Göteborg Rick Add
2012-01-13 10:52
Hur ser ni på William Atashkadeh framtid i klubben? Blir det mycket speltid nästa säsong? Han var min favorit i Blåvitts u-lag för några år sedan & jag trodde mycket på den killen. Det blev inte så mycket spel förra året va?
Örebro kenya
2012-01-13 10:50
Saywee/ Nej, det där har du fått om bakfoten. Rama hade jag ingen aning om vem det var. Inte heller Bangura men var väl Bangura som fick en att öppna ögonen för klubben. O då "hitta" jag spelare som Claesson, Ring och Andronic som jag tyckte var intressanta. Victor Claesson gick tyvärr till Ellos ganska tidigt.

O jag tipsade alltså inte här på forumet utan till Sjögren.
Örebro gatutsio
2012-01-13 10:47
Tror att det behövs en ny stark kraft som kan och törs peka med hela handen
då kommer det på sikt att bytas ut personal i organisationen
antingen att dom väljer att gå själva eller byts ut
som det är nu är det lite av en skyddad verkstad
med allt vad det innebär
AIK Saywee
2012-01-13 10:42
kenya, 10:26,

jag "vet" att du var en av många som tipsade om Rama förra året, mitt minne är inte helt slut, trots några år på nacken.

Men ditt tips om "Värnamospelarna" gav AIK många miljoner, bra tipsat ;)

Ibland måste man var försiktig med tips, för det finns scouter överallt, framförallt i media, även om det tagit lång tid för vissa att vilja förstå detta.

Jag vill ha Torlak till ÖSK, snarast!!!

Snälla Sjögren, jobba, försök att få de som bestämmer, att ge dig tillåtelse att signa Torlak!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-01-13 10:37
Jaha, nu talar även Alvbåge ut om den dåliga organisationen i klubben:

"Irriterad supporter: John, hur illa ställt är det med ÖSK egentligen? Paulinho spelar hellre amatörfotboll, sportchefen är för feg, finns ingen framåtanda känns det som, hur ser du på det?
Vad ska jag säga? Jag vill inte skacka skit men jag säger det igen, klubben har stora brister i organisationen. Det är helt enkelt för många kockar som är med och bestämmer. Så länge som organisationen i klubben kommer att se ut som den gör idag så kommer utvecklingen att stå stilla. Det är absolut inga onda ord ifrån min sida, jag ser det som konstruktiv kritik. För jag vet att ÖSK som klubb har en enorm potential och just nu får inte klubben ut all den potentialen som finns i klubbmärket."

Men som jag tidigare skrivit tror jag inte något kommer att göras, de skyddar sig och kliar varandras ryggar. För det är som John skriver, ÖSK har/hade en enorm potential, tyvärr verkar det inte vara mycket vi medlemmar kan göra åt det?
AIK Saywee
2012-01-13 10:34
Marta, 10:16,

kommunikation !!!

... känns det tjatigt, jag vågar snart inte kommunicera ;)

I en kommunikation är det oftast viktigare att lyssna, se kroppsspråket, försöka förstå ... än att pladdra vädret ur sig för egen skull ...

KOMMUNICERA, släng all PRESTIGE åt h*e och gå för ett guld, alla för alla, ge järnet, vi kan, vi vill och vi skall bara tillsammans nå målet. spelare, kontorister, fans, sponsorer, publik, tränare med flera, ALLA, ge allt ni kan :)
Örebro kenya
2012-01-13 10:26
Någon som vet i fall ÖSK varit intresserade? Själv gillar jag honom skarpt. Tipsade också om honom och ett par andra Värnamo under fjolåret.

Riktigt skön lirare som sagt men hade förmodligen inte gått in i en allsvensk startelva rakt av. 1+1 betyder att vi plockar honom nästa säsong ;)
AIK Saywee
2012-01-13 10:24
lires, 10:00,

mycket tänkvärt och tänkbart, apropå Rama !!!

Sköldmark, sälj när priset är bäst!

Sjögren, skall vi köpa några fler, eller är truppen spikaad ?
Örebro Marta (hane)
2012-01-13 10:16
Sedan håller jag med om att en del av de unga gick in i ÖSK med helt fel inställning. Men även där kanske det handlar om kommunikationen? Att man är en duktig fotbollsseplare innebär inte att man per automatik även är duktig på det mentala planet.
Örebro ÖSK Fans
2012-01-13 10:12
lires
poitiva du..=)

idag hoppas jag det smäller!!
AIK Saywee
2012-01-13 10:11
kenya, 09:51,

Sixten kanske inte har något mot unga spelare, vad vet jag, vad vet vi, men Mosander verkar motarbeta, av det jag hört, inte bara via mail, pm eller liknande, utan verkligen även i verkligheten!

Fy f*n vad jag tycker illa om detta, Sixten skall få en chans till, under 2012, men Mosander är körd för mig, hemskt ledsen att skriva detta, man kan i ärlighetens namn inte låta bli :(((

Snälla, hitta någon med ÖSK-hjärta som kan leda vår älskade klubb mot det guld som utlovas enligt ambitionerna.

... och avslutar, som jag aldrig kan låta bli att hopps på :)

Heja SPORT, GFG!
Örebro lires
2012-01-13 10:00
här är ett tänkbart scenario.
rama gör en ny fin säsong, ösk har inte förlängt hans kontrakt, rama spelar ut det eventuellt att ösk framtvingar en försäljning i sommar för en struntsumma.
och det bästa till sist. ösk har inte tänkt på att rama kanske försvinner och har ingen spelare som kan ersätta och lånar in en panamansk ytter som får spela max 5-10 minuter under hela höstsäsongen.

ibland känns det bra att hålla på ösk.
Örebro kenya
2012-01-13 09:51
Hade tänkt att copy+paste signaturen "Patrik" inlägg men såg att Elliot2007 redan var framme. Precis vad jag sagt flera gånger. Sixten har inget emot unga spelare! Jag tänker inte ge mig in i någon debatt angående hur han kommunicerar då jag inte har någon som helst aning. Men genom spelare som Berger och Astvald kan man dra slutsatsen att är man tillräckligt bra så tar man en plats i elvan. Oberoende av ålder.

Peter Samuelsson satt ju i Sportklubben Tv och berättade om att Berger alltid kämpade på träningarna och tålmodigt väntade på sin chans. Visst, Sixten kunde säkert gett han chansen tidigare men Berger klagade aldrig och i dagsläget är han en given startspelare. Kanske lite se och lära för vissa spelare...
AIK Saywee
2012-01-13 09:35
Åter efter cirka en timmes stärkande promenad, med mycket syre och talgox-twitter.

Jag förstod att mina morgoninlägg skulle ta skruv lite grann, fredagen den trettonde ...

... det var dessutom lite meningen med mina, som vanligt fåniga inlägg på morgonkvisten, när alla som hållit nattskiftet igång, (+ andra) vaknar upp, vi kan väl hålla debatten och diskussionerna vakna innan någonting händer, annars är det ju bara så tokdött på detta forum. Inga värvningar i sikte ......?

Elliot2007,

jag instämmer i att det vore bra att bygga in hörnen på Behrn Arena, om det inte kostar skattebetalare eller ÖSK-medlemmar alltför mycket, men Örebroporten kanske har en annan åsikt, till att börja med, för att inte tala (= skriva) om konstgräset, där begravda hundar utgör stommen ...

Att Alvbåge vänder kappan efter västkustvindarna och berömmer Stahre är ingenting som alls förvånar mig, för vad skulle han annars skriva, om han inte vill bli bänkad för alltid.

Angående Alvbåges försiktiga men mediala funderingar kring varför stämningen i ÖSK inte VAR helt perfekt och varför det förbaskade konstgräset inte VAR bra för klubben, kan jag fortfarande inte förstå, men jag orkar snart inte tjata vidare om detta, för tjat är inget som är populärt på detta forum!
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-01-13 09:29
D'Artagnan/
Det tror jag inte ett dugg på! Alvbåge har väl aldrig varit rädd för att säga vad han tycker.
OBS att mitt inlägg inte är ett försvar för Sixten, jag tycker han saknar mycket både gällande kommunikation och match-coachning bl.a. Jag bara tycker att den senaste tidens diskussioner behöver nyanseras lite. Allt är inte bara svart eller vitt, även om vi alla här inne gillar svartvitt!
Örebro Marta (hane)
2012-01-13 09:27
Elliot/ Själv läser jag in en hel del annat mellan raderna (och även på raderna) i Alvbåges svar... Jag gillar att han är ärlig kring sitt fokus 2011.

Tror även han, för sion egen skull, skulle ha svarat lite tydligare på varför det blev blowit (även om man kan läsa in en del där med i hans svar).

Kommer sakna den killen!
Örebro D´Artagnan
2012-01-13 09:08
Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!) // Alvbåge är en väluppfostrad pojke som förstår hur han kan svara både om sina egna motiv och om andra personer.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-01-13 08:53
Saywee/
Visst svarar Alvbåge positivt om Stahre, men i ärlighetens namn så bör vi väl då också beakta vad han säger om Sixten och Mosander. Alvbåge har ju inget för att skönmåla dom nu när han är i en ny klubb:
"Anders: Vad tycker du om Sixten Boström och Lars Mosander som tränare?
- Som team är dom duktiga på många saker. Dom kompenserar varandra väldigt bra då Lasse är duktig på att organisera det defensiva och Sixten på det offensiva. Dom har en spelstil dom tror stenhårt på och det ser jag som en styrka. Det är 2 sköna personer som jag tror brinner för att göra 2011 till en engångsföreteelse."

Dessutom bekräftar det här svaret det jag hört från flera håll, att våra unga spelare från närområdet fick riktiga tuppkammar när dom fick A-lagskontrakt och tyckte att dom borde få spela oavsett om dom tränade bra eller inte. Vi i publiken kan ju tycka att dom unga killarna ska få chansen, men det är ju trors allt tränarna som ser dom på varje träning som avgör om dom är klara och om dom har rätt inställning:
"Patrik: Det pratas en del om att Sixten är otydlig och dålig på att kommunicera och att en del yngre spelare är missnöjda med det. Är det något som du har upplevt eller som du kan hålla med om?
- Asså detta har blivit en grej och det är väl så att uttrycket "ingen rök utan eld" fungerar i detta sammanhanget men man ska också komma ihåg det att som ung spelare så är det väldigt lätt att skylla på tränaren om man inte får spela.
Hade dom yngre killarna helt enkelt varit bättre än vissa av dom äldre så hade dom spelat, så är det. Man kommer också till ett skede i livet som fotbollspelare då man inser att man måste träna och slita för att bli något och den dagen flera av dom unga spelarna i ÖSK inser det så kommer dom säkert att få spela. Det handlar mycket om uppoffring och inställning i elitfotboll. Du kan ha en jävla talang men vad ska du ha den till om du saknar "skallen" ?
Jag menar det att Sixten och Lasse kan absolut inte lastas för mycket, dom unga killarna får också visa en större uppoffring"

Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-13 08:51
Jag hoppas att vi kan få in ett eller fler nyförvärv idag eller i helgen.

Det är inte långt kvar till våran första träningsmatch på denna försäsongen mot Degen (28 Januari).

Skulle det inte vara bra om vi fått klart med två mittfältare och en mittback till den 28:e Januari?
AIK Saywee
2012-01-13 08:33
Förlåt, en grej till, efter att ha läst pappers-NA´s rubriker ...

"Lagrell gör kanske som Zlatan - skriver en bok"

... funderar på att skriva en bok själv, faktiskt (?), och titeln blir nog ...

"Jag är inte Saywee"

loggar ur ett tag ......
AIK Saywee
2012-01-13 08:29
Jag tjatar vidare,
skall snart ta min gryningspromenad,
så snart slipper ni Sayweetjöt,
en liten stund ...

ÖSK-Knutte 22:53,

förstår inte vad du råkat ut för, för jag kan ju läsa dina inlägg fast du skriver att du är nicspärrad, och det är dessutom inte bra, att bli alltför irriterad på bara 5 minuter.

Prova med ditt gamla nic, det kanske fungerar bättre?
AIK Saywee
2012-01-13 08:24
Krille, jag tror ingenting, man kan bara hoppas i så fall på massor av slantar till ÖSK.

Men usch vad tråkigt det är när vi tjatar/diskuterar försäljningar, när vi har så mycket som borde köpas.

Förstår inte om det är Sjögren eller Sköldmark som borde jobba som mest, och agera så här års, eller hur det kan vara ?

Är mellandagsrean slut, kan man göra byten, eller lämna in felaktiga produkter?
Örebro Kajanus
2012-01-13 08:22
Gå in på Malmös forum och läs allt som skrivits sedan igår kväll tills nyss. Helt sinnessjukt kul.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-13 08:17
Jag tror inte att Valdet Rama säljs till någon allsvensk klubb. Han säljs nog till en klubb utanför norden.
Annons: