/fotboll/osk/forum/3161.aspx/fotboll/osk/forum/3161.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2012-01-13 09:27
Elliot/ Själv läser jag in en hel del annat mellan raderna (och även på raderna) i Alvbåges svar... Jag gillar att han är ärlig kring sitt fokus 2011.

Tror även han, för sion egen skull, skulle ha svarat lite tydligare på varför det blev blowit (även om man kan läsa in en del där med i hans svar).

Kommer sakna den killen!
Örebro D´Artagnan
2012-01-13 09:08
Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!) // Alvbåge är en väluppfostrad pojke som förstår hur han kan svara både om sina egna motiv och om andra personer.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-01-13 08:53
Saywee/
Visst svarar Alvbåge positivt om Stahre, men i ärlighetens namn så bör vi väl då också beakta vad han säger om Sixten och Mosander. Alvbåge har ju inget för att skönmåla dom nu när han är i en ny klubb:
"Anders: Vad tycker du om Sixten Boström och Lars Mosander som tränare?
- Som team är dom duktiga på många saker. Dom kompenserar varandra väldigt bra då Lasse är duktig på att organisera det defensiva och Sixten på det offensiva. Dom har en spelstil dom tror stenhårt på och det ser jag som en styrka. Det är 2 sköna personer som jag tror brinner för att göra 2011 till en engångsföreteelse."

Dessutom bekräftar det här svaret det jag hört från flera håll, att våra unga spelare från närområdet fick riktiga tuppkammar när dom fick A-lagskontrakt och tyckte att dom borde få spela oavsett om dom tränade bra eller inte. Vi i publiken kan ju tycka att dom unga killarna ska få chansen, men det är ju trors allt tränarna som ser dom på varje träning som avgör om dom är klara och om dom har rätt inställning:
"Patrik: Det pratas en del om att Sixten är otydlig och dålig på att kommunicera och att en del yngre spelare är missnöjda med det. Är det något som du har upplevt eller som du kan hålla med om?
- Asså detta har blivit en grej och det är väl så att uttrycket "ingen rök utan eld" fungerar i detta sammanhanget men man ska också komma ihåg det att som ung spelare så är det väldigt lätt att skylla på tränaren om man inte får spela.
Hade dom yngre killarna helt enkelt varit bättre än vissa av dom äldre så hade dom spelat, så är det. Man kommer också till ett skede i livet som fotbollspelare då man inser att man måste träna och slita för att bli något och den dagen flera av dom unga spelarna i ÖSK inser det så kommer dom säkert att få spela. Det handlar mycket om uppoffring och inställning i elitfotboll. Du kan ha en jävla talang men vad ska du ha den till om du saknar "skallen" ?
Jag menar det att Sixten och Lasse kan absolut inte lastas för mycket, dom unga killarna får också visa en större uppoffring"

Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-13 08:51
Jag hoppas att vi kan få in ett eller fler nyförvärv idag eller i helgen.

Det är inte långt kvar till våran första träningsmatch på denna försäsongen mot Degen (28 Januari).

Skulle det inte vara bra om vi fått klart med två mittfältare och en mittback till den 28:e Januari?
AIK Saywee
2012-01-13 08:33
Förlåt, en grej till, efter att ha läst pappers-NA´s rubriker ...

"Lagrell gör kanske som Zlatan - skriver en bok"

... funderar på att skriva en bok själv, faktiskt (?), och titeln blir nog ...

"Jag är inte Saywee"

loggar ur ett tag ......
AIK Saywee
2012-01-13 08:29
Jag tjatar vidare,
skall snart ta min gryningspromenad,
så snart slipper ni Sayweetjöt,
en liten stund ...

ÖSK-Knutte 22:53,

förstår inte vad du råkat ut för, för jag kan ju läsa dina inlägg fast du skriver att du är nicspärrad, och det är dessutom inte bra, att bli alltför irriterad på bara 5 minuter.

Prova med ditt gamla nic, det kanske fungerar bättre?
AIK Saywee
2012-01-13 08:24
Krille, jag tror ingenting, man kan bara hoppas i så fall på massor av slantar till ÖSK.

Men usch vad tråkigt det är när vi tjatar/diskuterar försäljningar, när vi har så mycket som borde köpas.

Förstår inte om det är Sjögren eller Sköldmark som borde jobba som mest, och agera så här års, eller hur det kan vara ?

Är mellandagsrean slut, kan man göra byten, eller lämna in felaktiga produkter?
Örebro Kajanus
2012-01-13 08:22
Gå in på Malmös forum och läs allt som skrivits sedan igår kväll tills nyss. Helt sinnessjukt kul.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-13 08:17
Jag tror inte att Valdet Rama säljs till någon allsvensk klubb. Han säljs nog till en klubb utanför norden.
AIK Saywee
2012-01-13 07:53
Dessutom vill även jag ge beröm för "Alvbåge-intervjun" och fastnade bl.a. för detta inslag ...

"Blåvit: Vad tycker du om Mikael Stahre?
- Jag som alla andra i truppen gillar verkligen Mickes ledarstil. Han är väldigt noggrann och tydlig med vad han vill och hans engagemang smittar av sig. Han är allvarlig och proffsig fast med glimten i ögat skulle man kunna säga. Jag kan helt klart förstå att han redan har nått en del framgång i sin karriär trots att han är relativt ung som fotbollstränare."

Kanske också lite därför, att jag vet vad Mikael har uträttat offside, om jag har lyssnat och läst rätt tidigare och förstått innebörden av detta ...

... attans att vi missade honom :(

Förlåt att jag tjatar, det är tyvärr inget att göra något åt nu, vi måste blicka framåt och tro att allt blir riktigt OK, och jag vill tro av hela mitt förhoppningsfulla hjärta på ett fint svartvitt 2012 och att Sixten tar ut rätt elvor, som är friska och motiverade, samt att han coachar, helst felfritt :)

Kom igen SPORT, GFG!

Örebro svartvitseger!
2012-01-13 07:49
Tänkt att malmö kan drömma så mycket FÖR VI HAR VALDET RAMA!
AIK Saywee
2012-01-13 07:37
God morgon alla svartvita förhoppningsfulla fans, idag är det fredag det 13:e och enligt pappers-NA så är det en riktig turdag :)

Så jag och NA har verkligen samma känsla, i dag skall jag spela på bomben och oddset och allt som går att spela på, fast jag har ju inte obegränsat med slantar i spelkassan förstås.

Läst igenom lite inlägg och ...

MÅLVAKTER
Jag inbillar mig efter en så kort stund av det jag sett, av det jag hört och av det jag läst - att vi har två mycket "jämnbra" målvakter, som kanske skall hanteras därefter, det blir i så fall lite annorlunda än tidigare då vi haft en "klar" förstemålis och en reserv. I år verkar vi inte ha någon reservmålvakt :)

STARTÄLVOR
Det känns bara helt underbart att våren närmar sig, talgoxen twittrar och att träningsmatcherna är nära förestående. Dessutom är det trevligt att redan nu läsa startälvor, men förlåt att jag tjatar lite, startälvorna innehåller ibland lite önskningar och dessutom spelare som jag är tveksam till om de är tillgängliga i "nuläget".

Är det någon som kan ge mig en startälva, av de spelare i dagens trupp som kan tänkas vara tillgängliga vid derby´t om två veckor på andra sidan Berger, förlåt, andra sidan bergen?

... de blå alltså ;)

Heja SPORT, GFG!
Örebro D. McGrain
2012-01-13 06:28
Tror oxå att Valdet säljs i sommar, alldeles för bra för Allsvenskan. Hoppas vi får ut en slant bara.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Svartvitt forever
2012-01-13 06:19
Gott folk, vi får ändå kallt räkna med att Valdet försvinner senast i sommar. Han är som sagt för bra för Allsvenskan och vill vidare, och bäst att sälja medan vi får bra betalt för honom. Men det skulle vara surt att sälja honom till en allsvensk konkurrent. Det borde finnas intresse från utlandet. Att intresset verkar vara så stort från just MFF är ganska logiskt: han gjorde två av sina bästa matcher just mot dem, och hade rena lekstugan med deras försvar hemma på BA.

Vi måste redan börja titta efter hans ersättare. Det var kul att vi gjorde ett så bra 2010 att vi fick "låna" honom ett tag.
Örebro Grixx
2012-01-13 05:26
Mycket givande intervju med Alve. Bra frågor och bra svar...och som sagt givande då det blev lite upprepning av dom svåra/känsliga frågorna.
Malmö FF Toby i exil
2012-01-13 03:48
Valdet Rama har inte vunnit någon än för det finns inget pris som duger åt Valdet Rama.
Örebro Dejmon
2012-01-13 02:54
Mupptubb
Risken skulle jag vilja kalla det. Valdet i Malmö skulle nog inte vara så kul för någon motståndare att möta. Dock är den risken antagligen mindre än minimal för har svårt att tänka mig att nån annan allsvensk klubb kommer kunna locka när han ska säljas eller släppas.

Han är alldeles för bra för allsvenskan utifrån det lilla han redan visat.
Örebro mupptubb
2012-01-13 02:31
Chansen att rama går till Malmö ökar..
Malmö FF Banjo
2012-01-13 01:18
Todde
Det kan vi ordna, men vi lär säkert jubla om han gör mål på oss också, vi kommer uppmana Dahlin att släppa in alla bollar från Valdet och bua när han räddar..

Jag blir seriöst inte förvånad om det finns en sång lagom till matcherna mot ÖSK.
Örebro Harry Cripps
2012-01-13 01:14
Todde o Banjo //

Ja efter att ha läst er sida under kvällen inser jag oxå att han snart tror att han spelar för er.
Undrar om ni kan hetsa honom till att göra självmål när vi spelar borta mot er?
Det kommer antagligen att bli helt hysteriskt.
Ni kommer antagligen att ha värsta Valdet Rama tifot.
Blir antagligen en historisk dag i svensk sporthistoria!
Malmö FF Todde
2012-01-13 01:00
...
Malmö FF Banjo
2012-01-13 00:59
Alltså, det här med Valdet började ju i somras/höstas efter hans 0-1 mål mot Malmö, vi blev imponerade. Sen har grejen växt och senaste veckan, herre jösses.
Hur ser hans kontraktssituation ut, lön, längd m.m.?
Realistisk lösningssumma?
Örebro Harry Cripps
2012-01-13 00:49
Jimmyc//

Om ni säljer någon av Örebropojkarna Durmaz eller Hamad i sommar, vilket jag inte tar för otroligt, så är jag säker på vem som ersätter.
Att döma av den helt magnifika hysterin som brutit ut på ert forum kan det bara bli en mänsklig varelse, eller förresten, han är ju numera upplyft till gudaliknande nivå nere vid sundet!

Gott folk, det blir inte lätt att behålla Valdet Rama..
Vi måste kraftsamla!
Örebro Conjuration
2012-01-13 00:45
Jag gillar Sammy, tycker bara att han ske ge sjutton i att slå hörnorna bara ;) min backlinje för kommande säsong hoppas jag själv på blir Hagge - Wiktorsson - Wikström - Wowoah (Anttonen är skadad och islänningen är för vek) viktigt att Wiktorsson hamnar i mittlåset det är där han är bäst. Är nöjd med backlinjen faktiskt eftersom jag vill hålla i stålarna såvida vi inte kan få Torlak eller någon annan. Mittfältet behöver det värvas minst 2 st. Även anfallet är okej. Prio är att värva någon mittmitt dock. Vi blir mittenlag dock iår
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-12 23:56
Gnister// okay, då stämde inte infon jag läste
#10 Kruys
2012-01-12 23:45
Ni får hämta hem Rama innan Ågren skrivit 3 års med optionsår med han, Wellinder är ju som sagt flitig besökare av himmelriket!
Örebro Dejmon
2012-01-12 23:29
Hahaha finns en snubbe på himmelriket som nickar "valdet rama". Obetalbart det som händer där just nu!

Nordin till IFK -ryktet verkar förresten runnit ut i sanden? Hoppas ni mår ni som kallade han lögnare, svikare eller vad det nu var..
Jimmyc
2012-01-12 23:23
Gnister

Det är lika troligt som att vi värvar Hysén.
IFK Göteborg Gnister
2012-01-12 23:18
Angående Sobralense så kom han till Göteborg helt planenligt i början av veckan och tränar med blåvitt så det ståmmer inte.

Har en kompis som håller på Malmö o enligt honom är de aktiva på att värva Valdet Rama, stämmer det?
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-12 23:06
Det kanske redan har stått (orkar inte kolla flera sidor bakåt) men även Daniel Sobralense har "försvunnit" i Brasilien och inte dykt upp läste jag
Annons: