/fotboll/osk/forum/3160.aspx/fotboll/osk/forum/3160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2012-01-15 10:41
lires// Påhittat av Sarp Yesil isåfall. Sarajevo bekräftar ju ett bud från ett allsvenskt lag, och då borde ÖSK ligga nära till hands.
AIK Saywee
2012-01-15 10:31
Om jag har förstått det rätt så har inte Kubanerna fixat något, vet inte vad som händer med Kubanerna, har undrat, liksom flera andra, i tidigare inlägg, blir lite orolig ...

MEN, såvitt jag förstått så är det några bussar på gång, har för mig att Erik Wärlegård fixar /fixat detta :)

Alla till Valla!
Örebro svartvitthjärta
2012-01-15 10:21
Hur var det förresten med organiserad bussresa till degen? Någon som har info?

Heja Sport!
Örebro svartvitthjärta
2012-01-15 10:19
Optimistas Ultras räknar ner till säsongsinledningen! Vi finns på plats mot degen och sprider optimistiska vibbar bland alla svartvita fans! Tror, som Saywee, att några fina nyförvärv presenteras i veckan som kommer!

Heja Sport!
AIK Saywee
2012-01-15 10:19
lires,
exakt, påhittat, precis som Nordin och Rama ;)

Fast att det vore en drömvärvning är ju inte fel :)
AIK Saywee
2012-01-15 10:12
Jag tänker även idag inleda optimistiskt och förhoppningsfullt :)

Funderat lite på detta varför ÖSK inte släpper info, trots att det verkar klart, vilket jag har förstått att det är, utan att nämna några källor.

Tror att veckan kommer att bjuda på nyförvärv, informationsmässigt alltså, iofs är det ju inte svårt att gissa, att det blir så, för nu är det verkligen snart dags för match.

Att man avvaktat, trots att det "verkar vara klart" (med viss spelare/vissa spelare) är troligtvis att man vill informera om två eller kanske till och med flera samtidigt :)

Troligtvis undviker man 17.00 om man läst på detta forum och det innebär väl inte heller att man måste trycka på knappen manuellt, för att släppa informationen, dvs vara kvar på jobbet, sådant kan väl i dagens tekniska samhälle göras "automatiskt" ?

Jag tycker att 22:22 vore ett bra klockslag, någon gång i kommande vecka :)

Heja SPORT, GFG!
Örebro lires
2012-01-15 10:08
torlak är ett påhittat rykte. det var väl bara avenbrandt som nämnt honom som en drömvärvning.
Örebro ÖSK Fans
2012-01-15 09:43
Godmorgon!

Tror ÖSK satsar På Torlak fullt ut nu, av vad man kan läsa känns inte wickström så hett.Dessutom tror jag Torlak är en bra mycket bättre mittback! Ett fynd?
Örebro # brorzan
2012-01-15 09:34
Skönt att Astrit har jobbat på ödmjukheten i Norrköping.
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-15 01:20
Tydligen var ÖSK ute efter Santos en period under silly....
2012-01-15 01:03
kenya //Vet inte heller. Har ingen uppfattning om hans kapacitet
Örebro Grodan
2012-01-15 00:22
Inspektör smack//

Vi jobbar på't. Kan inte lova något dock!
Örebro KCMarten
2012-01-14 23:54
Saywee //

Jag med ;-)
AIK Saywee
2012-01-14 23:38
Nu skall jag drömma om svartvitt, tack för en positiv dag :)

Heja SPORT,GFG!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-14 23:23
Vetefan om vi får ihop ett mittfält överhuvudtaget på träningsmatchen mot Degen, som det ser ut just nu. :(
2012-01-14 22:57
Inspektör Smack // Nej vi ställer in
Hammarby Inspektör Smack
2012-01-14 22:52
Får ni ihop fullt lag till premiären?
Örebro kenya
2012-01-14 22:51
Kardinalen// Känns som Wikström är andra - tredje val för många klubbar. Norrköping har väl redan värvat en norsk mittback fast de kanske ska ha en till? Har för mig att jag läste någonstans att Wikström hade en klausul på 700 000 eller något liknande. Om det är värt det eller inte vet jag inte...
2012-01-14 22:36
Det känns inte direkt som om Anders Wikström är mycket nära övergång till ÖSK precis...
Örebro Lekiller
2012-01-14 21:16
Enligt Daniel Kristoffersson på expresse så har IFK valt att lägga ner Nordin spåret då de anse att han är för dyr. Energi skall istället läggas Farnerud.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro KCMarten
2012-01-14 20:35
Grixx //

Du har en stor poäng. För några år sedan så var det ingen som reagerade på om ett rykte inte blev till en konkret värvning på 10-15 dagar. I dag blir man hysterisk om man inte får något bekräftat på 20 min.

Transferförnstret öppnade ju först den 1.a jan och är öppet ett bra tag till. Spelare och klubbar leker katt och råtta med varandra och de största värvningarna brukar alltid komma sent.

Men jag håller med Saywee om att lite positiva nyheter vore ju inte fel ;-)
Örebro Grixx
2012-01-14 20:21
Saywee// Som sagt, finns inget på papper ännu så är det ju dumt att koka soppa på en spik.

Nyhetstorka gör att det vissa stunder kokas riktigt fantasirika soppor.

Nu under webbsidornas uppstressade tidevarv då tom den mest tålamodige blir ursinnig över ynka 1 millisekunds fördröjning så blir varje dags väntan som 30-åriga kriget.

Nyheter kommer när bläcket torkat.
Mjällby mr mjällby= lundamaifaren
2012-01-14 19:48
Grahn vill inte spela på plastgräs!Skaderiskerna är för stora när man kommit över 30 år.Träning på plastgräs hela tiden obs!
AIK Saywee
2012-01-14 19:44
Varför är det så få positiva exempel, en enda dag,
jag tror att några misstänker att jag ironiserar,
eller har dåliga syften,
men så är det faktiskt inte,
trodde på flera goda exempel!!!

Ni tjatar på som vanligt, i båda läger :(

Snälla, ge mig något trevligt att läsa ...

.. en enda dag kan vi väl kanske ena oss och tro på de svartvita eleganterna, jag vill inte sluta att hoppas, vad som än händer, har jag dragit på mig den svartvita tröjan på SF så visar jag vilken klubb jag hoppas på.

Kom med lite positiva grejer, lördagen den fjortonde, det måste väl finnas fler sådana att skriva om, eller har vi redan tagit upp allt som är positivt?

Vad trött jag börjar bli, skall snart vila, men kan bara drömma om ett svartvitt guld, det kan ingen ta ifrån mig, drömmen alltså ...

... och jag menar det av hela mitt hjärta!

Heja SPORT, GFG :)

2012-01-14 19:23
ÖSK Fans // Tror inte Grahn bestämt sig ännu
2012-01-14 19:22
lires //Såvitt jag hört var Malmö aldrig intresserade av Sixten
Örebro Grixx
2012-01-14 19:18
KCMarten// :-)
Örebro lires
2012-01-14 19:04
någon som vet om sixten verkligen var aktuell för malmö på riktigt och som finländsk förbundskapten eller om klubben sket på sig och förlängde direkt då?
Örebro KCMarten
2012-01-14 18:53
Finns det något som är bra med ÖSK?

Gällande organisationen så är man ekonomiskt med på banan igen efter hästsvansen. Man har en hög kreditvärdighet och en ekonomi som är stabil. Man är en förening som vet vad det innebär om man inte har kontroll över siffrorna och lever efter det. Marknadsdelen i klubben har utvecklats och vi har sett en mängd positiva egenskaper hos klubbledningen gällande utvecklingen av marknadsidan som intäktsgivare.

Gällande den sportsliga delen har vårt lag vakna ur en "mittenslummer" där tjongfotboll och 4-4-3 var lag. Sixten har tagit vid där Walker startade den positiva fotbollen och även visat att det går att spela 4-3-3 även i ÖSK, och att det desutom går att få ÖSK.spelarna att passa bollen på marken. Det lilla silvret väcker förhoppningar på ännu ädlare medaljer.

Gällande media är ÖSK idag ett lag man talar om, vilket kännetecknar en toppklubb. Förra året beskrivs som ett fiasko, för ett par år sedan hade det inte skrivits alls. förväntningarna är höga, som sig bör.

Gällande arenan så har vi äntligen en fotbollsarena som man kan ta emot besökande lag med stolthet över hemmaarenan. Även om mycket återstår så är arenan idag en av Sveriges främsta, vilket en klassisk Allsvensk klubb naturligtvis skall ha.

Gällande ungdomsutvecklingen är Örebro län ett av de länen som har flest licensierade fotbollsspelarna i Sverige. Många möjligheter finns för talangerna att utvecklas och det skall bli spännande att se hur Bunjaki och Ståhl skall få ihop U21 laget.

ÖSK är laget i mitt hjärta. Ingen är större än klubben och de flesta personer som diskuterar härinne och som diskuteras härinne kommer vara borta om 10 år. Jag kommer dock finnas kvar på åskådarläktaren och hylla laget när det går bra och lida när det går dåligt. Jag skall njuta av mål som görs av spelare jag idag inte känner till och ha åsikter om klubbledare som idag kanske inte ens är kända.

Den kritik jag tidigare framfört härinne finns fortfarande kvar, men grundas på en genuin kärlek till klubben och en brinnande förhoppning på att vi i de närmaste åren skall vinna de eftertraktade cup- och SM-Guld som vi åtrått så länge, en förhoppning som kommer finnas kvar så länge jag själv och ÖSK finns kvar tillsammans.

Därför har jag fått med mig övriga familjemedlemmar på att utöka mitt medlemskap till att gälla hela familjen. Dessutom har jag övertygat mitt företags styrelse att för första gången sponsra en idrottsförening, allt för att stötta ÖSK i motgången.

Så visst sjutton finns det massor som är bra med ÖSK.

Kritik är inte alltid av ondo.

Forza ÖSK! GFG 2012
Örebro Conjuration
2012-01-14 18:52
Det händer för lite! Är det inte dags för Sjögren snart att råna en bank och lägga pengarna på någon kvalité spelare?

Var är bomberna?
Annons: