/fotboll/osk/forum/3159.aspx/fotboll/osk/forum/3159.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D´Artagnan
2012-01-15 16:18
Hur blir det med teknikträningen i år?
Örebro 'D.O.
2012-01-15 16:07
FotbollDirekt ägs av Newsme. Den startades i agentsvängar men såldes sedan vidare för ett bra tag sedan.
Länktips: newsme.com/
Örebro D´Artagnan
2012-01-15 16:03
Undrar om man ska föreslå en förbättring så att det blir lite fart här? Grixx är lite fåordig idag.

Undrar om Nordin affären är död eller bara ligger i koma?

Elm och Wernbolm affärerna kan få fart på KFF och IFKG. Europa fönstret stänger väl 31 jan och det svenska fönstret den 31 mars.
Ponjana
2012-01-15 15:28
ÖSK SUPPORTER :

Vad jag har hört så finns det inga läktare ännu. Så man får stå längs planen intill räcket.
Örebro Grixx
2012-01-15 14:54
Frökire// Att allt är som Einstein sa.
Örebro Frökire
2012-01-15 14:50
Grixx//
Och med det menar du?
Örebro Grixx
2012-01-15 14:43
Frökire// Det är alltid grönare på andra sidan.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss Osiako Grahn Wiktorsson)
2012-01-15 14:25
Blir det någon läktare när vi möter Degen? :)
Örebro Frökire
2012-01-15 14:15
Hur blir det med scoutingverksamheten när Taaler slutar? Är vi det enda lag som inte har en sportchef som utstuderat åker iväg och kollar på spelare?

Jag kommer ihåg att det var på ett sådant sätt som man hittade Alejandro Bedoya, sedan dess har Sjögren väl knappt lämnat landet...förutom vid Europa League-lottningen?

Det tycker jag är synd. Man ser att AIK, IFK Göteborg, GAIS och många fler lag åker iväg på scoutingresor. Där tror jag att vi har mycket att lära!
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-15 13:55
munken // Håller med om det på sätt och viss. Skulle vi sålt Nordin skulle det varit klart i november så klubben fått lite tid att leta ersättare
Örebro munken
2012-01-15 13:21
Försäljning av Nordin skulle enligt mitt sätt att se på saken vara katastrof, även om vi får in hyggligt med pengar.

Det är ju kvalitetsspelare på mitten vi jagar och behöver. Att då sälja den bäste vi har där känns vansinnigt. En Nordin i form är allsvensk toppklass. Tror inte det är lätt att värva nya sånna till ÖSK ens med flera miljoner som lockbete.
Örebro Salt&Peppar
2012-01-15 13:10
ÖSK Fans//

Håller med, det vore inte bra.

Men ska man se ur enbart ekonomisk vinkel så ser det ju rätt ok ut iaf ;)
Örebro ÖSK Fans
2012-01-15 13:05
Vad gället nordin är jag tämligen säker på att han stannar....Tänk efter,om palle och nordin utgår så skulle det innebära att 4 mittfältare ska in,inte en chans..
Vad gäller Grahn tror jag han fick kalla fötter i sista stund..
Örebro Salt&Peppar
2012-01-15 12:58
En undran:

Utan att gå igenom intervjuer nu och så, men har både Sjögren och Janne Karlsson någonsin fått en rättfram fråga om att det spekuleras om för många kokar soppan på spiken, om varför det är så, och om isåfall de har planer på att förändra detta?

Om inte en klar och tydlig fråga ställts om detta kanske man borde göra det menar jag.
Örebro Salt&Peppar
2012-01-15 12:46
Om Nordin säljs för 6 miljoner så har vi fått ca 16 miljoner på spelarförsäljningar på ganska kort tid. Känns rätt okej. Många bäckar små...
Örebro Lekiller
2012-01-15 12:28
och du tror ösk får ihop ett nytt mittfält för 6 miljoner om de släpper Nordin? Då måste de ju värva 2 nya mittfältare plus 1 mittback. Tveksamt. Fast med Sjögren å grabbarna kan man ju aldrig veta. 6 miljoner snyggar ju till de ekonomiska siffrorna i alla fall.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro KCMarten
2012-01-15 12:19
Frågan är om någon är helt klar, men även om det finns spelare som är det så finns det faktiskts ofta goda själ till varför man inte tillkännager detta.

Man kan ju vara klar på många olika sätt. Man kan ha skakat hand men inte fått ihop alla papper än. Finansieringen kan bero på sponsorpaket som skall sys ihop och alla inblandade kanske inte är på plats,

Alla papper är klara men spelaren vill sopa upp saker med sin gamla klubb först. Spelaren kanske vill ha ledigt en period innan tillkännagivade m.m. Se t.ex processen runt Paulinho förra året där det dröjde ett par månader innan han presenterades för att han skulle få chansen att reda ut saker på hemmaplan först.

Så det kan finnas tusen anledningar till varför man inte tillkännager en spelare som är "klar". Samtidigt kan ju faktiskt inte klubben gå ut och säga något om någon av ovanstående anledningar gäller, så vi får nog vackert sitta och vänta i vår frustration.
Örebro DaSa
2012-01-15 12:09
ÖSK kanske avvaktar med att offentliggöra nyförvärv då en försäljning av Nordin fortfarande är aktuell?! Det är enda troliga förjlaringen jag kan se. Att klumpa ihop presentationen av spelare tror jag är dåligt ut marknadsföringsynvinkel.
Postat via SvenskaFans-appen
Ponjana
2012-01-15 11:59
Äh. Torlak är bra men det är bara ett rykte.
AIK Saywee
2012-01-15 10:47
Många påhitt har det varit bland tomtar och troll ...

... i veckan kommer svaren :) ?
Örebro widemarsh
2012-01-15 10:41
lires// Påhittat av Sarp Yesil isåfall. Sarajevo bekräftar ju ett bud från ett allsvenskt lag, och då borde ÖSK ligga nära till hands.
AIK Saywee
2012-01-15 10:31
Om jag har förstått det rätt så har inte Kubanerna fixat något, vet inte vad som händer med Kubanerna, har undrat, liksom flera andra, i tidigare inlägg, blir lite orolig ...

MEN, såvitt jag förstått så är det några bussar på gång, har för mig att Erik Wärlegård fixar /fixat detta :)

Alla till Valla!
Örebro svartvitthjärta
2012-01-15 10:21
Hur var det förresten med organiserad bussresa till degen? Någon som har info?

Heja Sport!
Örebro svartvitthjärta
2012-01-15 10:19
Optimistas Ultras räknar ner till säsongsinledningen! Vi finns på plats mot degen och sprider optimistiska vibbar bland alla svartvita fans! Tror, som Saywee, att några fina nyförvärv presenteras i veckan som kommer!

Heja Sport!
AIK Saywee
2012-01-15 10:19
lires,
exakt, påhittat, precis som Nordin och Rama ;)

Fast att det vore en drömvärvning är ju inte fel :)
AIK Saywee
2012-01-15 10:12
Jag tänker även idag inleda optimistiskt och förhoppningsfullt :)

Funderat lite på detta varför ÖSK inte släpper info, trots att det verkar klart, vilket jag har förstått att det är, utan att nämna några källor.

Tror att veckan kommer att bjuda på nyförvärv, informationsmässigt alltså, iofs är det ju inte svårt att gissa, att det blir så, för nu är det verkligen snart dags för match.

Att man avvaktat, trots att det "verkar vara klart" (med viss spelare/vissa spelare) är troligtvis att man vill informera om två eller kanske till och med flera samtidigt :)

Troligtvis undviker man 17.00 om man läst på detta forum och det innebär väl inte heller att man måste trycka på knappen manuellt, för att släppa informationen, dvs vara kvar på jobbet, sådant kan väl i dagens tekniska samhälle göras "automatiskt" ?

Jag tycker att 22:22 vore ett bra klockslag, någon gång i kommande vecka :)

Heja SPORT, GFG!
Örebro lires
2012-01-15 10:08
torlak är ett påhittat rykte. det var väl bara avenbrandt som nämnt honom som en drömvärvning.
Örebro ÖSK Fans
2012-01-15 09:43
Godmorgon!

Tror ÖSK satsar På Torlak fullt ut nu, av vad man kan läsa känns inte wickström så hett.Dessutom tror jag Torlak är en bra mycket bättre mittback! Ett fynd?
Örebro # brorzan
2012-01-15 09:34
Skönt att Astrit har jobbat på ödmjukheten i Norrköping.
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-15 01:20
Tydligen var ÖSK ute efter Santos en period under silly....
Annons: