/fotboll/osk/forum/3158.aspx/fotboll/osk/forum/3158.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Valderinho
2012-01-14 00:22
Ni som gissar att Ösk inte är intresserad av Torlak, vad har ni för belägg som styrker det..
Ponjana
2012-01-14 00:16
Grixx

Men nu är det ju så att D'Artagnan spelade i ÖSK Ungdom i 8 år och har nu lämnat och de han skriver här i forumet iaf de senaste 2 inläggen har jag själv hört från en polare som nog är bekant till D'Artagnan.

Så jag tror mycket väl på de han säger. Men i övrigt vad han har skrivit kan jag inte yttra mig om.
Örebro Grixx
2012-01-14 00:11
D´Artagnan// Visst är det så att allt som skrivs och som ligger i din åsiktsfåra alltid är 100% rätt utan minst lilla källkritiska eftertanke och de övriga har fel eller så ljuger de.

Rätta mig med några exempel om jag har fel.
ÖSK-knutte
2012-01-14 00:11
Att Torlak skulle vara påväg till oss tvivlar jag starkt på. Det är bara ett rykte taget ur luften, så det finns ingen alls sanning i det.
Örebro Valderinho
2012-01-14 00:01
Det ska ju gå bordet runt, vet ni väl, innan någon kontakt ens kan göras..eller bud för den delen. Efter ett godkännande från styrelsen och alla inblandade kan det gå snabbt. Att Torlak ligger högst på Ösk-önskelista tvekar jag inte en sekund på.
Örebro lires
2012-01-13 23:49
torlak är inte på väg till ösk. påhittat rykte låter det som.
Örebro Örebro-SK
2012-01-13 23:46
Ingen kontakt är tagen angående Torlak tyvärr
Örebro Schmeichel
2012-01-13 23:42
Det händer mer bakom kulisserna än vad de flesta vet...
Örebro Grodan
2012-01-13 23:36
Finns det något som tyder på att Torlak skulle va på väg till oss? Någon som har lite "inside-info" om det?
Örebro Marta (hane)
2012-01-13 23:30
Dártagnan/ Du tog det steget längre.. :)
Örebro D´Artagnan
2012-01-13 23:23
Fortsättning på kommentaren:
Vill tillägga i mitt tidigare inlägg- Att sedan gå ut och säga att vi inte är nöjda med hur talangutvecklingen sett ut de senaste åren (Lennart Sjögren). Det är väl självklart när inte ens div 2:s bästa back får chansen i a-laget, vad mer önskar ni er? Att en Leonel Messi- kopia ska dyba upp från ingenstans ? Mer korkad styrelse/ tränar duo får man banne mig leta efter.. En fråga till sixten & co. vet ni ens om att han blev utnämnd till div 2 bästa back? men det kanske är så att ni inte pratar med någon annan än med varandra och självklart är det svårt och veta det då varken någon av er haft någon kontakt neråt i ledet exempelvis Håkan Juhlin..
Örebro D´Artagnan
2012-01-13 23:20
Länk till i Mathias Ekdahls senaste krönika.
Urklipp ur kommentaren:
Jag har spelat i ÖSK Ungdom i snart 8 år (några av er kanske kan lista ut vem jag är men men) och väljer nu att lämna och aldrig tidigare har det varit så dålig feedback från a-lags tränarna som när sixten och Lasse tog över.
Jag har 1000000 SJUKA saker som jag både sett och som jag fått höra uppifrån om hur finnarna styr i klubben. Det är bara synd om jag ska ta upp allt om vad desas två herrar håller på med för att ingen som inte varit i klubben kommer att tro på mig/oss.

Jag har varit uppe, ja låt oss säga 60-100 träningar med a-laget under alla dessa år och de senaste två åren har de blivit si så där 7-8 träningar, och ALDRIG har sixten eller Lasse sagt ett ord till mig om vad jag bör tänka på för att förbättra mig, medan andra tränare säger det redan efter första träningen. Så hur ska man veta om man gör ett bra eller dåligt jobb om man aldrig får ett feedback, vet att det finns spelare uppe i a-laget som knappt säger mer än hej till tränar duon och vise versa. Att komma och säga att det bara är för att jag gjort ett fåtal träningspass-argumentet är ren bull.

Ösk ungdom där flertal av spelarna skulle flyttas till u-21 serien har valt att tacka nej, varför? Jo, så enkelt som att de unga vet att dom aldrig någonsin kommer att få chansen i a-laget så länge dom är där. Samma sak gäller ute på stan, ryktena sprids om hur dessa två herrar väljer att styra klubben. Från en början skulle antalet från ÖSK U till U-21 laget vara 2-3 spelare och resten inplockade från andra mindre klubbar i staden, sedan vid nästa möte var det 4-5, det slutade med 14 man. När träningen drog i gång i veckan var det 8 man som tränade, Spelare som (inge illa menat mot er boys i laget) inte alltid tagit en plats i truppen till matcherna.

Pontus Jakobsson blev utsedd till seriens bästa back år 2011, istället väljer klubben att hämta en islänning (ursäkta stavningen) som kostar klubben ( nu vet jag inte exakta siffror) MINST 5 gånger så lite som Pontus hade kostat klubben och är bättre än honom. Om någon i klubben sett Pontus potential hade pontus varit i a-laget innan förra säsongen och konkurerat om en mittbacksplats (efter att Almebäck lämnat). Men då Sixten vägrar att komma ner på våra matcher ochj dessutom vägrar att prata med Håkan Juhlin, hur ska han då kunna veta att han är bra? Nä men det är bättre och ta hit en video jugge som jag sett en träning och skriva kontrakt med honom.

Min teori om varför sixten valde att inte lämna och förnya sitt kontrakt är för att här kan Sixten göra precis som han vill, det är inte Lennart som är boss över Sixten utan Sixten är chef över Lennart.

Varför valde inte Sixten och Lasse att spela de yngre killarna i de betydelselösa matcherna i slutet av sösongen?
Eller ännu bättre varför valde inte duon att prata med de yngra killarna om varför dom inte fick spela de betydelselösa matcherna? (för den kommunikationen mellan dessa spelar har aldrig funnits, hört de från de "drabbade") Jag som spelare hade blivit OXTOKIG om jag inte fått spela dom matcherna men hade nog förstått de om jag hade fått en förklaring, men att inte få det gör det hela ännu värre. . detta bör ändras på just nu, inte om en vecka, en månad eller så UTAN NU! för som ni ser så vill inte ens spelare i de mindre klubbarna komma till ÖSK för att klubben är så "smutsig" och väljer bl.a. Malmö FF, Halmstad, Trelleborg m.m. för där får man i alla fall chansen tycker nog många.
Örebro Deviation
2012-01-13 23:17
" Att vakna i mörkret och se Torlak - en fasa för onda män"
Örebro Deviation
2012-01-13 23:16
Är inte Torlak lite lik Almebäck till utseendet?...:-) Kanske borde göra en Malmö om honom som de gjort om Rama.....typ "Torlak är starkare än Gudrun"
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-13 22:12
Ge oss alla!!
Örebro Marta (hane)
2012-01-13 22:03
Intressant läsning i Mathias Ekdahls senaste krönikas artikelskommentarsfält...

Lysande om Torlak är aktuell. Men visst snackade ngn även om en östländsk mittfältare?
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-13 22:02
Ge oss guld och gröna skogar ;)!
Örebro ÖSK Fans
2012-01-13 21:43
ge oss Torlak!! ge oss Grahn!! ge oss Andreas Johansson!!!......snälla
Örebro D´Artagnan
2012-01-13 21:41
Från FD:
1. Hur många säsongskort har ni sålt hittills?
2. Hur många hade ni sålt vid samma period förra året?
3. Hur många sålde ni totalt förra året?
Örebros SK - Michael Karlberg
1. Vi har sålt cirka 1 200 men det är viktigt att betona att vi började tidigare i fjol. I år har vi börjat senare och deadline är inte förrän 27 januari för att förnya abbonemang.
2. Jag tror siffran var 1 400-1 500. Men vi är övertygade om att det lossnar fram emot slutet av den här månaden.
3. Den siffran är 2 798. I år räknar vi med en ökning på 3,5 procent
Örebro widemarsh
2012-01-13 21:28
Sedin Torlak på länken.
Örebro Bastard on Parade
2012-01-13 21:17
Har bara sett Torlak under 2 matcher, men baserat på de matcherna vore han en fantastisk värvning för sportklubben!
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-01-13 21:06
Valderinho// Ja, det blir en bra nästa vecka :D

Tror "alla" presenteras samtidigt! Vänta och se...
Örebro Valderinho
2012-01-13 20:55
Ro hem Torlak NU! En pusselbit närmare SM-Guld senast 2015!!!
Örebro svartvitseger!
2012-01-13 20:17
VÄRVA
Örebro Mr. Milton
2012-01-13 20:05
Ingen nyhet men ändå.....
Örebro ÖSK Fans
2012-01-13 19:22
Grahn spelar säkert ut ÖSK och Mjällby mot varandra. När han trissat upp lönen i Mjällby så väljer han dom.....

Grahn är en smart jävel som vet hur man ska förhandla, Lennart säger jag ingenting om..
Örebro Valderinho
2012-01-13 18:56
Örebro Valderinho
2012-01-13 17:28
Vem vet...!
Örebro Marta (hane)
2012-01-13 17:27
Salt&peppar/ Ja eller en liten sammanfattning av försäsongen :)
Örebro ÖSK Fans
2012-01-13 17:25
Vaderinho

Snackar du bara skit eller vet du något???
Annons: