/fotboll/osk/forum/3150.aspx/fotboll/osk/forum/3150.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mjällby mr mjällby= lundamaifaren
2012-01-17 09:55
Lägg ner Grahn snacket. Det blir för långa resor ända ner till Malmö!
Örebro Chipset
2012-01-17 09:54
Kajanus/ nja, de alla flesta var ju rätt övertygade om att Rama var för bra för allsvenskan i allmänhet och Ösk i synnerhet. Det var iallafall min känsla
AIK Saywee
2012-01-17 09:51
svartvitthjärta, 09:29,

ursäkta att jag tjatar detaljer, och ältar Per, (vem startade detta tjat?) men du menar väl kanske att det där sista lilla löpsteget inte "fanns". Det kan mycket väl i en framtid "finnas"?

Det mesta här i livet går att träna upp, om det bara var det som fattades, även explosiva löpsteg :)

Jag tycker det är bra med allroundspelare i truppen och att klubben kan ha en möjlighet att utnyttja dessa, om det skulle behövas, vilket ofta händer.

Vilka i dagens "befintliga" trupp är allroundspelare, vilka behärskar flera positioner, vore intresant att se en lista på dagens spelare i truppen och vilka olika positioner de kan tänkas lira på. Finns det några som klarar av spel i alla lagdelar, ja kanske inte målvaktsjobbet, men i övrigt?
Örebro D´Artagnan
2012-01-17 09:47
Hemlighetsmarkeri ett problem inom hela fotbollssverige?
Örebro D´Artagnan
2012-01-17 09:42
Anledninghen till att Per inte är kvar är att han tacket nej till ÖSK:s konbtrakt erbjudande. Så enkelt är det. Varför Per tackade nej vet bara han själv.
Vi kan bara spekulera. Mina spelulationer är att han inte känner tillräckligt förtroende för att på allvar konkurrera om en plats i startelvan. Per har en profil som markant skiljer sig från Grahnar och Makedioner.

Undrar hur alvarlig ÖSK är med Makedionern?
Örebro svartvitthjärta
2012-01-17 09:29
Jag gillade/gillar också Per Johansson. Hans inställning på match är alltid 100%...men..han har inte tillräcklig snabbhet. Det sista lilla explosiva i löpsteget finns inte där, och det kan göra skillnaden mellan att vara en utmärkt komplementspelare och att var självklart förstaval i en elva.

Heja Sport!
AIK Saywee
2012-01-17 09:06
Guldtass, i vilket avssende håller du med mig?

Jag tillhör varken Stasi eller Per´s fanclub, för den sistnämnda finns ju inte, eftersom han lämnat klubben.

Däremot gillade jag mycket Per´s spel, hans ambitioner och att han ställde upp som hjälpgumma på olika positioner, en aullroundspelare helt enkelt av bra klass som kunde bli bättre i framtiden.

Då gissade jag rätt angående din åsikt, men vi tycker bara helt enkelt olika.
Örebro Guldtass
2012-01-17 09:00
Saywee, håller med dig.
finns en anledning att Per inte är kvar, varken i ÖSK eller i allsvenskan. Min åsikt är att Per inte platsar.
AIK Saywee
2012-01-17 08:56
Gudtass, 08:07,

du behöver inte be mig om ursäkt, för jag håller med dig om att alla får ha sin åskt, dessutom tillhör jag själv varken Stasi eller Per´s fanclub.

.... men dina två inledande rader i ditt 07:36 inlägg förvånar mig lite, för det är väl inte ett ältande du pysslar med?

Jag nämnde i ett av mina tidigare anlägg att det kan finnas mågna anledningar till Per´´s brist på speltid, och jag förstår att du tycker att mitt första alternativ var det som stämde, så som du ser på det du har sett och kanse hört, eller möjligtvis läst ...

--- liten repris från Saywee

"Ett par exempel ,,.

- han presterade inte tillräckligt när han fick chansen?

- Sixten tyckte inte att han platsade, eller något liknande?

..... men det finnns många fler anledningar att spekulera över!

GOK"
Örebro Svartvitt forever
2012-01-17 08:33
Av de få matcher Per fick starta så slog han sig in i SF:s omgångens elva två gånger. Då är man inte en komplementspelare utan har större potential, men inte konstigt om man tröttnar när man är den evige hjälpgumman.
Örebro ÖSK Fans
2012-01-17 08:27
Är Haddad med och tränar med boll???
Örebro ÖSK Fans
2012-01-17 08:22
Kajanus

Är du säker på att Grahn är på G? Jag trodde han hade börjat förhandla med andra klubbar...
Örebro Guldtass
2012-01-17 08:07
Ber Stasi och Pers fanklubb här i forumet om ursäkt om jag har sårat er, men alla får ha sin mening - även jag. Men scrolla bara om ni inte gillar det jag skriver ;-)
Örebro D´Artagnan
2012-01-17 08:03
Kajanus // Läs eyravallen.com om forwards på träning
Örebro Kajanus
2012-01-17 08:00
Jag vill bara inflika i debatten att det för ett år sedan var Lushtaku som alla pratade om efter hans fina insats i inomhusturneringen i Finland. Rama var vid den tidpunkten endast en parantes som ingen trodde på speciellt mycket och nu har samma kontakt gett oss Makedoniern (provspel visserligen, men ändå). Så varva ner lite nu. Haddad ser grym ut på träningarna och Grahn är på G. Detta kan bli starten på ett fint 2012.
Örebro D´Artagnan
2012-01-17 07:59
Funderingar inför matchen mot DIF och klena forwards i länken.
Stor kontrast mot intervjun med Astvald. Men Astvald kanske ser en möjlighet att bli politiker.
Örebro D´Artagnan
2012-01-17 07:45
Guldtass // Stasi ombedes scrolla. Fotbollmässigt kanske Per inte är topp AS men fighterhjärta har han. Och att det är viktigt såg vi förra året.
Strategi bakom Makedonien är att vi ska tycka Grahn är en snäll och trevlig grabb.
Örebro Guldtass
2012-01-17 07:36
Mycket tjafs om Per Johansson, vilket förvånar mig. Vissa vill så gärna att det är någons stora fel att Per inte är kvar i ÖSK.

Konstatera fakta istället, Per är inte tillräckligt bra för att gå in en förstaelva i allsvenskan, vilket han vill. Har är en komplementspelare och inget annat.
Skulle han dock ha den kompetensen så borde han vara ett ganska hett villebråd på spelarmarknaden, både från andra allsvenska lag och från lag i superettan. Nu var det bara Degen som visade lite intresse.
Om Per skulle ha ambitioner så borde han inte vara nöjd med att varva ner i Forward.
Förstår inte varför visa fortsätter älta petitesser, sorry men det är min mening.

Är skeptisk till provspelaren från Makedonien, men bara på hans minst sagt tvivelaktiga CV. Luktar lite divafasoner.
Ändock, det finns alltid 2 sidor av ett mynt. Vi vet förmodligen bara halva sanningen och inget annat, då är det lätt att det blir spekulationer. Så låt grabben få chansen att visa upp sig och sin egen inställning till fotbollen.
Örebro ÖSK Fans
2012-01-17 06:51
God morgon, vaknade tidigt med sjuk dotter..=(

Se nu till Att fixa Grahn! vi lär ju ha ur mkt löneutrymme som hels.Det måste ju hända något snart så det blir lite lugn i klubben.

För en Strulig Makedon känns inte speciellt spännande!
Örebro svartvitthjärta
2012-01-17 00:01
//Saywee

Vi i Optimistas Ultras synkroniserar våra klockor efter textTV på lördag, och bränner ev av ett firande kl 22:22!

Håll, som sagt uppsikt över stan!

Heja Sport!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-01-16 23:19
ÖSK Fans//

Allvarligt, finns det ett U-21 lag?

Innerst inne vet jag att de med riktigt ÖSK-hjärta är oroliga minst sagt via ett annat forum. Räkenskaperna ser vi först efter bokslutsåret 2012. Men den som inte är orolig för att vi åker ur AS måste ha nerver av stål. Visst, får alla vara hela kan vi komma relativt högt medans våra spelare kör ut sina kontrakt, Men efter det då? Var är framförhållningen? Hur tillåts det gå så här illa? Kom nu inte med att vi är en klubb från en liten stad o.s.v. De som har lag i större städer har mycket mer konkurans av andra klubbar och sponsorer. Varför kan aldrig ÖSK vinna titlar (ja, nära -94) När skall ÖSK få ihop en god organisation och ekonomi från Sveriges bästa idrottsstad?

Nu är det nog lite sent att vakna, den "förbjudna" sporten i Örebro lär ta över mer o mer, blir det dessutom ES, jadu Saywee, då lär vi få se från himlen när ÖSK-Fotboll vinner SM-Guld. Men det känns bara så fruktansvärt onödigt. Vad är felet? Varför var den största klubben i Örebro påväg i kk och blev tvångsnedflyttade? Känns som ingen på riktigt bryr sig. Det gjordes efter tvångsnedflyttningen, men sedan då? Face it, det krävs en stenhård ordförande, eller en slipad affärsman som Fahlander för att rensa upp och ge oss vårt Guld!

Bandyn har enligt min mycket gamle far gjort ungefär samma misstag en gång i världen, men fortfarande, vad är felet med klubben ÖSK och uteblivna titlar, finns inte en chans att det är 103 års otur.
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-16 22:24
Saywee // Ok hehe
AIK Saywee
2012-01-16 22:21
kardinal Richelieus, 22:06,

Då blir vi degraderade till Korpen, eftersom det inte är tillåtet ;)

Men, ärligt, jag vill lova att jag idag sneglade lite på en fyrverkerilokal i Östra Sverige, ett stort försäljningsställe och till och med bromsade in lite, men det var inte öppet.

Tänkte faktiskt att eventuellt inhandla ett par pjäser, för att fira av över Örebro, när vi fått något att fira, så kolla en extrasväng över staden klockan 22.22.

Går SF-klockan fel?

Heja SPORT, GFG!
2012-01-16 22:06
Saywee // Kubanerna skulle fyra av detta borta på Råsunda ;)
AIK Saywee
2012-01-16 22:05
kardinal Richelieus, 21:57,

häftigt på något sätt, hur många avled, hur många skadades?

Optimistas Ultras planerar ett "nyförvärvkeri" 22.22 på lördag över stadens atmosfär, om vi har något att fira förstås!!!

Heja SPORT, snart smäller det :)

2012-01-16 21:57
Saknar ni pyroteknikdebatten nu när Allsvenskan ligger nere? Här är Peñarol-kurvan, från helgens uruguayanska klassiker
[Tweeted by Erik Niva]

Länktips: t.co/gnD8OVR4
AIK Saywee
2012-01-16 21:51
Per´s brist på speltid, för attt tjöta/klaga/gnälla/älta vidare lite om detta, kan bero på flera olika saker.

Ett par exempel ,,.

- han presterade inte tillräckligt när han fick chansen?

- Sixten tyckte inte att han platsade, eller något liknande?

..... men det finnns många fler anledningar att spekulera över!

GOK
Öreskå - 66
2012-01-16 21:45
Nää, får säga som Saywee.
Guld innan 2014, var det.....
Örebro Grixx
2012-01-16 21:38
Rallyfinnen// Nej

D´Artagnan// Knappast att det skulle vara en huvudanledning.
Örebro chilie
2012-01-16 21:36
alltså börjar tro att alla vi har fel... hur kunde Sjöldmark, sjögren och sixten ha miljonlön på det de flesta av oss skulle göra gratis om de inte har någon kompetens??
Annons: