/fotboll/osk/forum/3149.aspx/fotboll/osk/forum/3149.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ösk-Power
2012-01-18 10:43
Lyckas ÖSK knyta till sig:
Grahn - Mittfältare
Harbuzi alt. / P.Andersson-Mittfältare
Osiako alt. / A.Johansson -Mittfältare

Och Torlak som mittback känner jag mig nöjd, men jag är orolig!
Nu har iallafall ÖSK en plånbok att använda sig utav
Örebro svartvitthjärta
2012-01-18 10:43
Undrar om det inte var väldigt bekvämt för Nordin att hans mobil "blev stulen" alldeles häromdagen?! Tråkigt om han blir ihågkommen som mannen med Sveriges mest långdragna lårkaka..

Heja Sport!
Öreskå - 66
2012-01-18 10:39
Fatcit (feta-citat), 10.27//

ÖSK hade kontakt med 2 mittbackar och minst 1 mittfältare av god kvalitet, under sommarfönstret. Problemet var att de inte kunde tänka sig de summor som ÖSK erbjöd. Så det blev inget med det hela med dem.
Örebro Jonte R
2012-01-18 10:37
På Twitter:
@DKristoffersson: Gerzic presenteras på fredag fick jag höra sent i går. Svårt hålla stenkoll när man är i Qatar tyvärr.
Örebro widemarsh
Sjögren dementerar å det grövsta.

"Men Örebros sportchef Lennart Sjögren säger att inget är klart.
- Jag vill dementera uppgifterna starkt, säger han till fotbollskanalen.se."
Örebro D´Artagnan
Nog har det funnits tid att planera för den uppkomna situationen:

Paulinho - detta måste Sjögren ha känt till sedan samtalet med P innan han åkte. Flera av spelarna känte till att han inte planerade att återvända tidigt i höstas
.
Nordin - detta har Sjögren känt till sedan årsskifte. Det var väl Wernblom som var utlösande faktor

Efter Almebäck och Bedoya avgångar MÅSTE man lära sig att ha bättre framförhållning. Lär av HeIF !!!
Örebro svartvitthjärta
2012-01-18 10:36
Håller med Hlynur om förändringen i legendmarginalen till vänster OM affären blir klar! I så fall, med omedelbar verkan..

Heja Sport!
AIK Saywee
2012-01-18 10:34
Fatcit (feta-citat), 10.27,

det ligger oerhört mycket i det du skriver.
Örebro Hlynur
2012-01-18 10:30
Tycker också att ÖSK gör rätt som säljer Nordin förutsatt att:

- De får bra betalt
- De har en ersättare klar bakom kulisserna

Men vidhåller fortfarande att hans bild bör plockas ned vid en övergång till IFK då han inte riktigt platsar bland övriga legendarer,
AIK Saywee
2012-01-18 10:29
Nästa spelare som tjafsar eller tramsar om klubbhjärta, är köpt av pengar!

Spelare med klubbhjärta finns inte längre och jag förstår tyvärr varför :(

Heja på, ja vadå ...
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-01-18 10:27
KCMarten // Är det bra att Nordin lämnar för några miljoner... Känns det tryggt? Sa du samma sak när Bedoya och Almebäck lämnade? Det känns inte tryggt någonstans... Sjögren var inte förberedd med några nyförvärv när dessa två lämnade. Fast han hade 1 år på sig. Både Almebäck och Bedoya deklarerade tidigt att de skulle lämna.

Även om Makedoniern skulle vara duktig ska Sixten kommunicera sitt spelsätt för honom, vilket Sixten är bedrövlig på och inte lyckades kommunicera till de nya spelarna på hela förra säsongen. Det finns heller ingen koppling till ÖSK i dagens lag... Vem ska publiken känna för i dagens trupp? Ett gäng spelare som ser dagens Örebro som en språngbräda för att komma ut i Europa? Känns inte som att de kommer vaja ÖSKs flagga högt och representera klubben i alla lägen, eller ta ansvar för var klubben kommer vara om några år.
Örebro Jonte R
2012-01-18 10:23
Vet rubriksättaren mer än vad journalisten skriver?
Örebro Kuba for president
2012-01-18 10:23
Grahn och ÖSK överens om det ekonomiska (och sociala)?
Ska kanske inte dra så stora växlar av detta då referensen är "vad NA erfar".
"Källor till NA" hade nog gett mer substans i det hela.
Örebro svartvitthjärta
2012-01-18 10:22
..hoppet lever så länge frågetecknet inte raknar!

Heja Sport!
Örebro Kuba for president
2012-01-18 10:20
Fortsätter på den inslagna vägen.
Frågan om det är bra eller dåliga nyheter.
Paulinho förmodligen nu helt avskriven.
Örebro svartvitthjärta
2012-01-18 10:19
Flera aspekter; å ena sidan, med tanke på förra årets prestation är ett mångmiljonbelopp bra för ÖSK, å andra sidan är alla andra aspekter i denna sorgliga soppa negativa.
Trodde det fanns en gnutta klubbhjärta i Nordin..

Heja Sport!
AIK Saywee
2012-01-18 10:17
munken, 10:05,

Jag tycker inte att Nordin är en svikare, om det nu blir så att han lämnar?

"Svikare" är ett så konstigt uttryck, egentligen, i detta århundrade där pengar regerar över allt annat.

Men det han tidigare har sagt om Göteborg, gör att jag anser att han är "lömsk" och inte helt ärlig, men man kan ju ändra på sig, inget konstigt med det, pengarna talar, fast mina sedlar och mynt, har aldirg yttrat sig, någonsin?

Eftersom jag tror och inblillar mig att Nordin redan har gjort sina bästa dagar på mittfältet, så är jag nog inte längre så sur, optimismen kommer snabbt tillbaka.

(Fast å andra sidan kanske Stahre kan få fart på motivationen?)

Det jag är mest irriterad på för tillfället är (i så fall om han lämnar)

- Nordin´s lömskhet

- klubbens totala brist på tydlig, smart och proaktiv kommunikation

- att man ville vara klara i god tid med årets trupp

- att Sixten inte gillar när det är rörigt

Heja ....
Örebro Bode.M
2012-01-18 10:15
ernot// Jag håller med dig fullt.
Örebro ernot
2012-01-18 10:13
Bode. M ja men då gäller det att vi har ett lag för mittenskiktet iaf... som det ser ut nu har vi ju knappt en trupp att ställa på plan :/
Örebro Andy King
2012-01-18 10:11
Enligt några figurer i ÖSK leden så ser Makedoniern riktigt riktigt bra ut! ( Å då menar jag inte utseendemässigt)
Örebro Bode.M
2012-01-18 10:08
Frustrerande ja, men Lundh (i sin blogg) har faktiskt en poäng.

"Örebro får börja om från början, och man kan säga att klubben sakta men säkert börjat bygga ett kapital efter några tunga år, och det utan att ha riskerat särskilt mycket. Trots allt tog man Almebäck från BP utan större ersättning, Bedoya var okänd och Gerciz fick man fart på utan större kostnad.

Gäller bara att Lennart Sjögren och Sixten Boström orkar starta om och har tålamod. Trots allt har ÖSK visat för spelare att klubben är en bra plattform att ta sig ut i Europa (Porokaara, Almebäck och Bedoya) eller få svulstigare allsvenska kontrakt (Gerzic och Alvbåge).

De som kritiserar ÖSK för bristande satsning har antingen glömt eller förträngt den härdsmälta som rådde i föreningen i mitten på 2000-talet när man åkte ur allsvenskan på grund av elitlicensen. All heder till Örebro som utan att riskera föreningen klättrat tillbaka och är klart starkare i dag än då."
Örebro munken
2012-01-18 10:05
KCMarten// Håller med om att de som tycker Nordin är värsta svikaren har fel. Han kunde lika gärna struntat i att förlänga kontraktet så hade en stor del av övergångsumman hamnat i hans egna fickor istället. Nu går han säkert inte lottlös ifrån denna affär ändå men trots allt kunde han fått betydligt mer som bosman.
AIK Saywee
2012-01-18 10:02
KCMarten, efter ett par timmars tänkande och röra börjar jag återfå medvetandet.

Glädjer mig också åt ditt uppmärksamma "ev" i texten, för ingenting är ju klart enligt säkra källor, det är ju bara media som tramsar som vanligt, eftersom informationen/kommunikationen inte är proaktiv från två klubbar som borde samarbeta kring en gemensam strategi i ett ev. sådant fall, att Nordin skulle ha bytt klubbdress?

Jag gillar faktiskt frågetecknet efter svartvitts artikel, det är seriöst och genomtänkt, att avvakta!

Jag är dock osäker på om Nordin själv, vet om detta, för enligt "kvittrandet" så har han blivit av med sin mobil.

GOK!
Öreskå - 66
2012-01-18 10:00
Svartvitt forever//
Det gäller att se det positiva i det negativa ;-)

Visst är det inte mycket att vara glad över, att få loss en tung lönepost. Men vad ska man som ÖSK:are. Just nu har vi två stycken mittfältare och någon slags plan hur de ska lösa det här måste finnas. Annars är det fritt fall…
Örebro ernot
2012-01-18 09:58
Sjögren vad är planen?
Örebro KCMarten
2012-01-18 09:53
Hold your horses!!

Det intressanta med Nordins ev övergång är att det faktiskt öppnar möjligheter.
Pengar kommer in, löneposten försvinner och vi får chansen att få in ett nytt mittfält som håller bättre i guldjakten.

Faktum är att Nordin säljs på meriter från 2010 och även om jag gärna ser honom i ÖSK så har jag inga problem med att han säljs för flera miljoner. 2011 var han inte bra, det kan nog många skriva under på.

Jag tycker mig skönja ett mönster i klubbledningens arbete nu som faktiskt är positivt, även om det fortfarande är för mycket spekulation och för lite information från klubben.

Det är klart att man inte säljer en spelare som Nordin utan att ha säkrat upp först. Det är förmodligen anledningen till att det dragit ut på tiden både när det gäller Nordins övergång och ev nyförvärv till ÖSK.

Dessutom kan väl knappast Nordin ses som en svikare när han ser till att ÖSK får ett mångmiljonbelopp på hans övergång, när han lika gärna kunde skita i att skriva kontrakt i somras och gå som Bosman? Någon som reflekterat över att klubbledningen kanske VILLE sälja Nordin för att maximera intäkten..

AIK Saywee
2012-01-18 09:49
DaSa, 09:41,

kommer Grahn i så fall att ha ett svartvitt klubbhjärta i mer än två år?

Fast sådant kanske saknar betydelse, att spela med ett hjärta alltså?

Alla hjärtans dag är den 14 februari!

Det verkar ju som så, att "man kan köpa hjärtan för pengarna"

... pemo, var det inte Tomas Ledin som gjorde en liknande låt ;)

Hjärtliga hälsningar från Saywee :)
Örebro Hlynur
2012-01-18 09:43
Stso// Håller med, går han till IFK så bör Nordins bild här till vänster omgående plockas bort.
Örebro DaSa
2012-01-18 09:41
Vi skall inte be Nobbe att komma tillbaka!! Vill ni att vi skall spela ned oss i SE?! Nu har vi ca 8 mille att spendera, ge Grahn 2 mille som det ryktas om och sen kan vi lägga 3 mille var på två spelare till och plötsligt kommer vi att ha ett mittfält med tre klasspelare och Berger. Att Grahn presenteras inom kort lär ju vara givet, att de drog ut på tiden måste ha berott på att ösk inte ville ha Nordin och Grahn på sammma mittfält. Nu gäller det att lyckas få hit Petter Andersson och Osiako så kommer vi ha ett bättre mttfält än förra året men samtidigt inte ihopspelat.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-01-18 09:32
Hlynur,

jag har faktiskt också funderat och tänkt en del över just detta uttryck som du nämner, att Sjögren "hoppas".

Det känns inte helt stabilt alltså, lite osäkert, att man lever på hoppet, dvs, ingenting är klart och tiden bara rinner iväg ... vi kanske får nöja oss med dagens trupp, det är väl i allafall en elva+bänk?

.... och Sixten vill ha lugn och ro, fan vad jag blir trött idag!

Heja på iallafall ...
Annons: