/fotboll/osk/forum/3143.aspx/fotboll/osk/forum/3143.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-01-18 11:25
Varför tror man inte på Sjögrens dementi?

Önskar att jag hade köpt säsongskort redan så att jag skulle kunna åka till kansliet och kasta det i ansiktet på någon och begära tillbaka pengaran!
AIK Saywee
2012-01-18 11:21
BoP, 11:06,

kan bara instämma i ditt inlägg och dina känslor !!!

(samt fått reda på mycket via pm och telefonsamtal, från enligt mig säkra källor)
Örebro TommyS
2012-01-18 11:20
Saywee // Sjögren har gått ut med en dementi. Stämmer det att inget är klart kan han väl inte göra så mycket mer. Eller ja, han kan ju signa några bra mittfältare och basunera ut det. Men förtroendet är inte stort när en man som i novermber sa att läxan vi lärt oss från denna säsong är att vi måste sätta truppen tidigt nu säger att tidsaspekten inte är den viktiga.
AIK Saywee
2012-01-18 11:15
När kan något bli officiellt, för tusan, vad väntar ni på!?

Skriv någonting ialla fall !

Kommunicera innan lunch!

Är det sant som AB påstår eller inte, är det ett påhitt?

Så jädra klent och tyst från så kallat officiellt håll (hemliga klubben) att jag håller på att begära tillbaka pengarna för mitt medlemskap, finns det någon kommunikation i klubben överhuvudtaget, mellan ÖSK och ...

media
supportrar
spelare
aktörer
fans
kubaner
tränare
sponsorer
sportchefer
tänkbara årskortsköpare
medlemmar

Jag väntar inte hur länge som helst!!!
Örebro Svartvitt forever
2012-01-18 11:14
Oavsett hur bra koll sportklubben har på läget med ersättare till Nordin + fylla övriga mittfältet med bra spelare, så är det givetvis KATASTROFALT att denna stora förvirring råder just nu då marknadsavdelningen (stackars dem) ska jobba med årskortförsäljning och sponsorer ska lockas.

Det räcker inte med en sportchef som "hoppas" att kunna presentera nya spelare före månadsskiftet. I december var det före jul det skulle ske.

Gissar att Grahn är väl medveten om detta och inväntar för att krama mer sign-on ur en allt desperatare klubb. Det är just sådana legosoldater vi behöver för att föra ÖSK framåt, NOT!
Örebro svartvitthjärta
2012-01-18 11:13
//Saywee

Ja, det är ju inte utan att man ibland längtar tillbaka till den tid när klubbhjärta/klubbkänsla var en viktig faktor i fotbollslivet! Man behöver inte gå såå långt tillbaka i tiden! Jag hyllar härmed Nobbe och Anttonen!

Heja Sport!
Örebro ÖSK Fans
2012-01-18 11:07
Grahn förhandlar ju med flera klubbar, är ösk så säkra på att dom får Grahn? eller kommer en slutlig höjning av lönen om Nordin går till Götet?
Örebro Bastard on Parade
2012-01-18 11:06
Har en otäck känsla av att Nordin gör en Wiktorsson 2.0. Hans facebook-konto är raderat, mobilen är "borta" och skattefuskarna drar på träningsläger under slutet av månaden. Känns som ett bra tillfälle för honom att presentera en övergång som lär väcka känslor.
AIK Saywee
2012-01-18 11:03
svartvitthjärta, 10:43,

jag förstår oftast genom dina inlägg att du är en supporter som har hjärta, vilket dessutom ingår i ditt nic! Det finns trots allt människor med hjärta :)))

I dina funderingar kring hur media, Nordin, ÖSK försöker kommunicera, eller inte alls kommunicera, eller kommunicera på annat sätt ... så funderar även jag vidare

- stulen mobil
- världens envisaste lårkaka
- absolut inte Göteborg

Trams!

Heja SPOR ...
ostbåge
2012-01-18 11:00
Bra ÖSK! I ett läge där man inte kan presentera ett skit släpper man den man ska bygga laget kring kommande år till en mögklubb! Bra där! Spelar inte så stor roll at Gerzic hade en ganska svag säsong i fjol, detta är förbannnat illa i ett läge där alla väntar på något positivt! Klubben med ledarna SSSS har slagit till igen och det ser riktigt bra ut med den tydlighet klubben har! Visst kan Gerzic ersättas med en lika bra spelare, handlar inte om det utan att det är en kille som man trots allt man skrivet 5-årskonntrakt med och "var" ÖSK!" Helt sinnessjukt bra jobbat om det nu stämmer! BRA KLUBBEN!
2012-01-18 10:51
IRONI!!!

Jag känner mig jätte lugn. Grahn verkar bli klar när som helst... Vi värvar in ett helt nytt mittfält. Inga problem för Sixten att få dessa att leverera direkt. Jag är bara förvånad att ÖSK och Sjögren inte skjutsar Nordin till förhandlingarna med IFK och väljer att presentera detta under någon viktig match. Men det kanske är så att Nordin kommer att gå i sommarfönstret men att IFK och Sjögren tycker att det är passande att meddela alla det redan nu. Precis som med Alvbåge.
Malmö FF h@rnis
2012-01-18 10:48
Britney Spears ska till Örebro! ;)
Örebro D´Artagnan
2012-01-18 10:47
Stor förvirring. Bara att lita på klubbarnas officiella meddelande
Örebro gatutsio
2012-01-18 10:47
känns väldigt oroande i mitt ösk-hjärta nu
hur i helvete ska vi få ihop ett mittfält i toppklass
men dom kanske värvar så bra spelare att dom inte behöver tränas ihop
före säsongen
AIK Saywee
2012-01-18 10:44
Hlynur, 10:30.

kan nog instämma, går Nordin till klubben som han inte kunde tänka sig att gå till så är det nog inte lämpligt att han "blev" en legend/legendar i ÖSK, klubben i fansens hjärta.

Då bör han bytas ut mot någon annan, som hade ett mycket större hjärta och känsla för klubben.

Men vi får fortfarande avvakta och se vad som har hänt eller skall hända, ingenting är klart, officiella klargöranden lyser med sin frånvaro, så vi kan bara som vanligt vänta, invänta och se (eller höra) vad som är på gång, inför årets förhoppningsfulla försäsong, vilket föregår den ännu mera förhoppningsfulla allsvenska säsongen, på riktigt, på Behrn Arena och andra Arenor :)

Optimismen börjar återfinna sig i mitt hjärta, raketerna väntar på nyförvärv!

22:22
Örebro Ösk-Power
2012-01-18 10:43
Lyckas ÖSK knyta till sig:
Grahn - Mittfältare
Harbuzi alt. / P.Andersson-Mittfältare
Osiako alt. / A.Johansson -Mittfältare

Och Torlak som mittback känner jag mig nöjd, men jag är orolig!
Nu har iallafall ÖSK en plånbok att använda sig utav
Örebro svartvitthjärta
2012-01-18 10:43
Undrar om det inte var väldigt bekvämt för Nordin att hans mobil "blev stulen" alldeles häromdagen?! Tråkigt om han blir ihågkommen som mannen med Sveriges mest långdragna lårkaka..

Heja Sport!
Öreskå - 66
2012-01-18 10:39
Fatcit (feta-citat), 10.27//

ÖSK hade kontakt med 2 mittbackar och minst 1 mittfältare av god kvalitet, under sommarfönstret. Problemet var att de inte kunde tänka sig de summor som ÖSK erbjöd. Så det blev inget med det hela med dem.
Örebro Jonte R
2012-01-18 10:37
På Twitter:
@DKristoffersson: Gerzic presenteras på fredag fick jag höra sent i går. Svårt hålla stenkoll när man är i Qatar tyvärr.
Örebro widemarsh
Sjögren dementerar å det grövsta.

"Men Örebros sportchef Lennart Sjögren säger att inget är klart.
- Jag vill dementera uppgifterna starkt, säger han till fotbollskanalen.se."
Örebro D´Artagnan
Nog har det funnits tid att planera för den uppkomna situationen:

Paulinho - detta måste Sjögren ha känt till sedan samtalet med P innan han åkte. Flera av spelarna känte till att han inte planerade att återvända tidigt i höstas
.
Nordin - detta har Sjögren känt till sedan årsskifte. Det var väl Wernblom som var utlösande faktor

Efter Almebäck och Bedoya avgångar MÅSTE man lära sig att ha bättre framförhållning. Lär av HeIF !!!
Örebro svartvitthjärta
2012-01-18 10:36
Håller med Hlynur om förändringen i legendmarginalen till vänster OM affären blir klar! I så fall, med omedelbar verkan..

Heja Sport!
AIK Saywee
2012-01-18 10:34
Fatcit (feta-citat), 10.27,

det ligger oerhört mycket i det du skriver.
Örebro Hlynur
2012-01-18 10:30
Tycker också att ÖSK gör rätt som säljer Nordin förutsatt att:

- De får bra betalt
- De har en ersättare klar bakom kulisserna

Men vidhåller fortfarande att hans bild bör plockas ned vid en övergång till IFK då han inte riktigt platsar bland övriga legendarer,
AIK Saywee
2012-01-18 10:29
Nästa spelare som tjafsar eller tramsar om klubbhjärta, är köpt av pengar!

Spelare med klubbhjärta finns inte längre och jag förstår tyvärr varför :(

Heja på, ja vadå ...
2012-01-18 10:27
KCMarten // Är det bra att Nordin lämnar för några miljoner... Känns det tryggt? Sa du samma sak när Bedoya och Almebäck lämnade? Det känns inte tryggt någonstans... Sjögren var inte förberedd med några nyförvärv när dessa två lämnade. Fast han hade 1 år på sig. Både Almebäck och Bedoya deklarerade tidigt att de skulle lämna.

Även om Makedoniern skulle vara duktig ska Sixten kommunicera sitt spelsätt för honom, vilket Sixten är bedrövlig på och inte lyckades kommunicera till de nya spelarna på hela förra säsongen. Det finns heller ingen koppling till ÖSK i dagens lag... Vem ska publiken känna för i dagens trupp? Ett gäng spelare som ser dagens Örebro som en språngbräda för att komma ut i Europa? Känns inte som att de kommer vaja ÖSKs flagga högt och representera klubben i alla lägen, eller ta ansvar för var klubben kommer vara om några år.
Örebro Jonte R
2012-01-18 10:23
Vet rubriksättaren mer än vad journalisten skriver?
Örebro Kuba for president
2012-01-18 10:23
Grahn och ÖSK överens om det ekonomiska (och sociala)?
Ska kanske inte dra så stora växlar av detta då referensen är "vad NA erfar".
"Källor till NA" hade nog gett mer substans i det hela.
Örebro svartvitthjärta
2012-01-18 10:22
..hoppet lever så länge frågetecknet inte raknar!

Heja Sport!
Örebro Kuba for president
2012-01-18 10:20
Fortsätter på den inslagna vägen.
Frågan om det är bra eller dåliga nyheter.
Paulinho förmodligen nu helt avskriven.
Annons: