/fotboll/osk/forum/3115.aspx/fotboll/osk/forum/3115.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Harry Cripps
2012-01-23 23:32
Nu börjar det bli läskigt.
Är det så att våra tänkta nyförvärv står och faller med NGs vara eller inte vara i vår klubb, så kan vi nog glömma förstärkningar.
Läser man på IFKs forum så är plötsligt alla mot en värvning av honom.
Det svängde helt när det visade sig att han skulle ha den hiskeliga lönen.
Sen har de börjat raljera över att han verkar vara korkad och oseriös efter några mindre väl valda Twitter inlägg.
Ja vart skall det här sluta?
I förrgår såg allt så ljust ut, men nu känns allt som en jävla soppa.

Kan man be om lite tröst från Optimistas Ultras? Var är ni?
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-01-23 23:28
Tilläggas bör att Nordin och Alvbåge skrattar åt hysterin i media och säger att allt är påhitt och att ÖSK och IFK inte är översens. Nordin skriver, citat:

"@balkander haha båge nån ringde till tidningen o sa att jag o ifk inte kommer överens!ösk o ifk kanske ska komma överens först"

#Twitter
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-01-23 23:20
Bästa inlägget! Men var är konkurrensen?
ha ha ha
AIK Saywee
2012-01-23 23:19
KCMarten,
än en gång tack för ditt inlägg :)

Salt&Peppar,
ja det har varit några "personpåhopp" eller liknande, från båda så kallade "sidor" ...

... men nu kan vi väl diskutera boll.
Örebro munken
2012-01-23 23:06
KCM// Bästa inägget på bra länge.
Örebro Marta (hane)
2012-01-23 22:59
MCK/ Balanserat och förståndigt inlägg!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-01-23 22:57
Tack för det inlägget, KCMarten!
Örebro Harry Cripps
2012-01-23 22:56
Att läsa ikapp de två senaste dagarna på vårt forum är ungefär som att se en handbollsmatch mellan Sverige och Polen.
Örebro Salt&Peppar
2012-01-23 22:54
KCMarten//

Bra vettigt inlägg!

I övrigt:

Detta forum måste vara det sjukaste på Svenska Fans. Paranoida, schizofrena utläggningar om personer och stämningar inne i Ösk:s klubbhus. Räcker det inte nu?

Finns det ingen admin som kan styra upp lite härinne. Går väl inte att smeta ner hela forumet med paranoida konspirationer. Forumet är ju sjukt.

Fattar ju vem som helst att det inte finns någon logik i det där.

Låt oss få snacka lite boll nu. Vi har hört det där snacket till leda. Ingen här kan göra nått åt det bisarra skitsnacket här.

Admin, var är du?
Örebro gatutsio
2012-01-23 22:46
KCMarten//
riktigt läsvärt (där satt det)
AIK Saywee
2012-01-23 22:45
KCMarten, 22:40,

dig vill jag tro på :)
Örebro bison
2012-01-23 22:43
KC// Det var det bästa inlägget på ett par dagar.
AIK Saywee
2012-01-23 22:41
Jag tar det en gång till ...

... vem skall man tro på tro på tro på?
Örebro KCMarten
2012-01-23 22:40
Men allvarligt kära vänner...

Nu måste vi väl ändå tänka till lite. ÖSK:s ekonomi har gått från absolut botten till absolut toppen. Spelartruppen har i princip fördubblat sitt värde. Organisationen fick en nystart efter 2008.

Samtidigt kommer signaler om att något inte står rätt till, tränarna kan inte kommunicera och Sjögren sant ordförande är svaga ledare, spelarna missnöjda m.m.

Att vissa som inte tjänat på resan naturligtvis är kritiska är naturligt, lika naturligt som att de som idag tjänar på samma resa försvarar den.

Så alla beskrivningar härinne stämmer nog lite grann, vilket samtidigt innebär att vi inte bara beskrivit ÖSK.s organisation utan vi har faktiskt beskrivit samtliga arbetsplatser i Sverige, för det låter likadant överallt. Chefen är inkompetent, hans högra hand gör inte ett skit, jag vet vad som krävs, men ingen lyssnar. Om vi gör så här kommer firman gå i konkurs, .etc, etc... Känns det igen?

Ingen organisation fungerar så dåligt som Gregory försöker ge sken av. Det faller på sin egen orimlighet. I en så publik verksamhet som en elitidrottsklubb så skulle det genast explodera internt, vilket det faktiskt gjorde när hästsvansen styrde och fixade man till situationen.

Det finns naturligtvis massor som måste rättas till i klubben. Jag har själv varit väldigt kritisk mot mycket vilket jag står för, men för guds skull, tro inte att hela klubben kommer att rasa. Så tro inte att folk lider under diktatur eller att det råder självmordsstämning på kansliet

.Det är helt enkelt inte möjligt.

Örebro Salt&Peppar
2012-01-23 22:39
Godzilla//

Håller helt med, liknar ingenting normalt.

Om det är nånstans det är sjukt är det inte i Ösk, utan här...
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-23 22:38
Var inte allt för optimistiska, ljuset i tunneln kan vara ett tåg.
Örebro Grixx
2012-01-23 22:36
Somliga, eftersom man orkar ta upp de som ett problem.

Vare sig det är sant eller inte inte är det för många nonsensdiskussioner/påståenden i kväll.

Loggar ut och diskuterar med några andra ett tag för nu är det lite väl tramsigt i forumet.

Örebro Rallyfinnen
2012-01-23 22:35
gatutsio //

Tycker bara att det är märkligt att du inte bara en gång har "släppt" en nyhet här samma minut som den släpps på officiella.

Men jag är väl bara konspiratorisk.
Örebro hemvändarn
2012-01-23 22:35
Mycket snack och print kring Nordin. Jag skulle vilja påstå att detta passa klubben väldigt bra. Om Nordin är på väg så är han på väg och då stämmer ju skriverierna. Skriverier kring en spelare med 5 år på kontraktet som skall säljas bör vara positivt för prislappen snarare än motsatsen.

Om det är så att det hela bara är sillyseasonsladder så är det en utmärkt rökridå för Lennart att jobba bakom med andra namn.
AIK Saywee
2012-01-23 22:34
Insatt, 22:28,

det tror jag också, att det är komplicerat alltså. Sedan undrar jag om spelarna betalar för, bussresor, skor, hotellvistelser, utlandsresor och maten de käkar när de är på resande fot?
Örebro Rallyfinnen
2012-01-23 22:33
Godzilla//

Det är bara ytterligare en "lirare" som bekräftar den tråkiga verkligheten.

Jag önskar att det kom fram fler "lirare" som bekräftar sanningen.
Örebro gatutsio
2012-01-23 22:32
Rallyfinnen//
lägg ner nu
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-23 22:32
Vill man skriva 5-års kontrakt med en av lagens bästa spelare så kostar det. Då är 120 000 en helt realistisk summa. Att behålla Nordin var också strategiskt viktigt för framtiden för klubben. Vi kan inte gnälla för att kontrakten skrivs för korta och sedan gnälla att långa kontrakt är för dyra. Tro mig (och svarta handen skriver samma sak): Det är billigare i förlängningen att signa om till högre lön än att ständigt jaga nya spelare. Själva aktiviteten jagande i sig kostar också pengar. Dessutom jämför med ishockeyn i Sverige så tjänar Nordin småflis. Kolla vad Klasen i Malmö har i lön. Och han spelar inte ens i elitserien.

Klubben måste få ha 2-3 spelare som kostar extra om man ska ha ambitionen att vinna allsvenskan. Det är bara att gräva fram inkomster för det och gilla läget.

Örebro Rallyfinnen
2012-01-23 22:31
gatutsio//

..och F5:ar på officiella dygnet runt?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-01-23 22:30
D´Artagnan: Du menar alltså att du inte hade klagat om det uppdagats att ÖSK hade erbjudit Nordin en lön på 75 000 kr men släppt honom på fri transfer pga hans höga löneanspråk? Handen på hjärtat?

I övrigt:
Stämningen här inne är ibland fullkomligt sanslös. NA är tydligen mutade.
Sjögren är en "nickedocka". Spelare köps till tystnad. Det här vet vi för att ny lirare dykt upp på forumet som tydligen ska vara en väldigt nära anhörig till någon på kansliet. Och då måste ju personen ifråga liksom vara på riktigt och tala sanning. ÖSK är alltså rena rama maffian. HALLÅ?!!!!!
Ni får ursäkta men det här forumet börjar allt mer likna ett riktigt uselt avsnitt av valfri riktigt usel konspiratorisk tv-serie.
AIK Saywee
2012-01-23 22:28
Grixx, vem har skrivit att det är sant?
Örebro Insatt
2012-01-23 22:28
Kontrakt innefattar ofta engångsbelopp, månadsbelopp, bonus, andelar, pensionsavsättningar, kapitalförsäkringar mm. Det är med andra ord mer komplicerat än vad många tycks tro.
Örebro Grixx
2012-01-23 22:27
...och 120 000 är ju helt odiskutabelt sant eller ???
Örebro D´Artagnan
2012-01-23 22:26
Ingen vet, alla gissar !!!
OBS !! LITA INTE PÅ DETTA !!!
AIK Saywee
2012-01-23 22:25
Grixx, 22:20,

ja 150.000 kronor är en massa pengar, men 120.000 kronor varje månad i 5 år är så mycket mer.
Annons: