/fotboll/osk/forum/3107.aspx/fotboll/osk/forum/3107.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-01-25 12:47
Andy King, 12:21,

.. jag "vet" liksom de flesta andra redan "visste", (i mediernas snabba underrättelsetjänst), att ÖSK letar efter en villa till Grahn, men "visste" inte att den bör ligga centralt, och förstår inte riktigt varför han inte orkar leta själv, vill han ha allt serverat på ett xxxxxxx? Vill han verkligen avsluta sin karriär i Örebro och bli en äkta närking?

Jaja, är man en divaliknande spelare, som drar på sig massor av kort, så kanske man imponerar på många, men inte på mig!!!

Jag vill ha Bamberg :)
Örebro Marta (hane)
2012-01-25 12:31
Farside/ Var det din bomb?
Örebro Andy King
2012-01-25 12:21
Den centrala villan är avsedd för Grahn.
AIK Saywee
2012-01-25 11:52
`D.O.

tackar för lite info om Nordins lår, besvärligt det där ur flera synpunkter, en lurig lårkaka som kanske inte bara är en lårkaka?

Vem betalar hans lön månntro, han är väl sjukskriven, eller?

Misstänker att IFK dragit åt sig öronen eller ögonen, Nordin presterade inte på topp förra året, hans form kan tänkas vara dalande, liksom hans motivation och trivsel i framtiden. Börjar skadorna komma på "ålderns höst" som fotbollsspelare alltså, så kan det vara lite lurigt att försöka höja lönen.

Nordinsåpan är en riktigt hal såpa, där några få skrattar åt alla spekulationer, tror jag, men jag har trott fel tidigare, så det struntar jag i ..

Det tråkiga är bara att ÖSK inte har guldtruppen klar ännu, utan att rörigheten fortsätter och tar en massa fokus, från uppladdningen inför årets fina och förhoppningsfulla säsong.

Skitsamma, jag hoppas som alltid att vi kan ta det efterlängtade guldet :)
IFK Göteborg Framåt Blåvitt
2012-01-25 11:50
Hahahaha humor härinne !
Örebro Marta (hane)
2012-01-25 11:49
Blir blödningen i en kaka för stor så töms den alltid på blod vad jag förstått. Jag tycker det hela är skumt. Skumkaka!
2012-01-25 11:47
Haha, det börjar bli otåligt på Alltid Blåvitt forumet. Ge oss något lugnande besked var han håller hus hehe.
AIK Saywee
2012-01-25 11:43
Knaus,

åker du med stockholmståget just nu, och är du säker på att det var sidfläsk?

Vad kan det betyda, kolla också om han går av i Västerås eller Enköping?
Örebro 'D.O.
2012-01-25 11:43
Nordin är inte skadad, men heller inte tillräckligt stark i låret för en match i minusgrader. Därför han skippar träningsmatchen, onödigt att riskera något.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Knaus
2012-01-25 11:33
Såg precis Nordin äta sidfläsk med bruna bönor med sked ur en matlåda på tåget mellan Örebro och Stockholm. Vad tror ni det kan betyda?
AIK Saywee
2012-01-25 11:22
Matta, 11:16,

välkommen :)
AIK Saywee
2012-01-25 11:19
Framåt Blåvitt, 11:07.

smart val av nic, det tog emot att skriva dessa ord, men ändå ...

... jag kanske skall lämna Saywee och kalla mig för Heja SPORT?
(nej förresten det gör jag inte, men jag hejar på SPORT)

Jag tror inte ens att Gerzic vet i vilken stad han befinner sig för tillfället, hur skall då vi våga gissa var han är. Dessutom är idrottsstaden Örebro fylld av knallar, som har stånd ända till lördag ;)
Örebro Matta
2012-01-25 11:16
Saywee//
Tack för klarläggande.
Hur som helst - OU - I'm in!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-25 11:10
ÖSK överväger att sparka Paulinho.
2012-01-25 11:07
Är Gerzic kvar i stan ?
Örebro #7
2012-01-25 11:07
Marta (hane) //

Ang. Nordins lårkaka....En vän till mig hade en massa olika fystester med ÖSK-truppen för några veckor sen. Han berättade att Nordins deltagande var varierande pga hans lårkaka. För oss lekmän kan det nog vara lite konstigt att en sån skada håller en spelare borta så pass länge, men han förklarade det hela med att blödningen som uppstod i låret hade spridit sig ner mot hans ena knä, därav hans frånvaro. Sen är han ingen läkare, så han visste inte exakt hur man skulle agera och rehabilitera det hela...men det återstår att se om det är ÖSK:s eller IFK:s uppgift..=)
För övrigt var han grymt imponerad av Hagge, men resten av gänget var sådär...till deras försvar så hade de precis kommit tillbaka efter julledigheten, så det förklarar nog en hel del =)
AIK Saywee
2012-01-25 11:03
Ni får ursäkta att jag skriver så många inlägg på rad ibland/ofta, men då blir det ju också lite lättare för er att scrolla på .....
AIK Saywee
2012-01-25 11:01
PGS, 07:35,

tackar för info, då drar säkert gänget med eller utan Nordin, säkerligen under dagen, kanske lunch på Varbergs Stadshotell eller vi Kurorten?

Kan inte kolla, är inte i Halland, ett hinder i planeringen, Hindersmässan, där finns många spännande grejer, såsom karameller och älgkörv, tunnbröd och vantar, sockor och matchtröjor, halsdukar och kanske raketer (?).
AIK Saywee
2012-01-25 10:51
Marta, 10:40,

det där måste nog, den som myntade uttrycket först, svara på, men jag tror att vi har nolltolerans mot pessimister, men det vete tusen, vi kanske kan omskola sådana med svartvit terapi :)

Vem var "grundaren", kan du komma på det svartvitthjärta?
Eller någon annan eller "grundaren" själv?

Heja SPORT GFX!
AIK Saywee
2012-01-25 10:45
Säsonger som det går dåligt för ÖSK med de sportsliga resultaten finns det dock en nackdel med att var mer optimist än realist. Det blev så svårt att nå stjärnstatus!

Skrev "blev", för jag vill, att det aldreig mer skall hända, en dålig säsong alltså.

För att förtydliga, vill jag bara berätta att jag förra säsongen efter några inledande försök till någon slags realism, inte orkade fundera för mycket kring tänkbara resultat. Bestämde mig helt enkelt att möjligheten att nå stjärnstatus borde vara enkel, jag kör med 2-0 till ÖSK i samtliga resterande matcher, hemma som bortaresultat. Tror att jag i över 80% av gissningarna, hade 2-0 till ÖSK.

Det gick som det gick, min optimism fällde mig och realisterna fick stjärnor :(

Men jag vill verkligen åter gratulera Krille och Farside, BRA JOBBAT!

Negativisterna, de som var nöjda med resultaten, inte trodde att det kunde bli bättre helt enkelt, kanske hade haft bäst chans förra året, men de lade nog ned tippandet av någon anledning?
Örebro Marta (hane)
2012-01-25 10:40
Om man får vara deltidspessimist i OU så tecknar även jag medlemskap!
Örebro Marta (hane)
2012-01-25 10:38
Matta/Lyyysande! Och gärna mer skandaler på risktäckande nivå!! Det är vi inte bortskämda med nu för tiden :)

Gällande Nordin och hans kaka/
Nordin har man i sådana fall kunnat säga goodbye till länge väl? Han har väl haft lårkaka ett halvår snart. Bra läkött där!

Hade det nu varit så att han hade kaka i benet, så borde man tömt det på blod för länge sedan. Tycker kakresonemanget börjar bli lite ihåligt, om det nu är kakan som ff spökar! Men kanske har han kaka i andra benet nu?

AIK Saywee
2012-01-25 10:27
Matta, 09:09,

Jag kommer mycket väl ihåg "den tiden" och ditt "förbundsmejl".

Optimistas Ultras är inte min rörelse, med det menar jag bara, att jag inte vill ta åt mig äran att ha kommit på detta trevliga uttryck, som någon annan (glömt vem?) kom på, helt enkelt en slags optimistisk forumfalang :)

Därefter anslöt sig svartvitthjärta och strax därpå skrev väl även jag, att jag kände mig hemma i OU :)

Tror att svartvitthjärta är raketansvarig, det är han som avgör om det skall firas, det beror lite på hur det går med nya "bomber" till ÖSK och resultatet i derbyt bakom bergen. Tiden är dock bestämt i så fall, lördag klockan 22:22 (magiskt klockslag).

Vi kallar det för "nyförvärvkeri"

Mera Matta till forum!
Örebro Matta
2012-01-25 10:01
Marta (hane)/ Kan väl skriva här lite oftare i alla fall.
Örebro #7
2012-01-25 09:53
Kardinal// Bye Bye Nordin, således?
Örebro Marta (hane)
2012-01-25 09:36
Matta/ Du borde höja din aktivitetsgrad några snäpp igen!
Örebro jocke.
2012-01-25 09:24
Haddad går för fullt, men har inte börjat skjuta än. Så kan ta 1-2 månader innan han är tillbaka helt. Låter lovande ändå!
Örebro Matta
2012-01-25 09:09
Saywee//
Tack för din obotliga optimism. Den behövs.

Det fanns en tid då jag var mycket aktiv här,
jobbade för klubben, skrev krönikor; mejlade förbudet.
Länge sen, men ansluter mig till Optimistas Ultraz,
eller vad din nya röresle nu hette. Säg till när det
är raketdags, så försöker jag titta förbi.
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-25 08:46
Palermo //Ryktas att Nordin lagt bud på ett hus i Solna. Han och hans mamma lär kommit ut från en mäklarfirma där igår.
PGS
2012-01-25 07:35
Saywee//

Torsdag 7.00 lyfter planet med Blåvitt från Kastrup.
Annons: