/fotboll/osk/forum/3085.aspx/fotboll/osk/forum/3085.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ray
2012-01-30 16:12
@Brädan

Det var vad jag ville höra, eller läsa. Hoppas Valdet kan snappa upp lite också!
Oddevold *Mackan*
2012-01-30 16:02
Tror ni att Rama passar i en roll centralt på mittfältet? I så fall hade jag gärna sett honom där och en anfallstrio med Astvald, Haddad(Samuelsson/Wille) och Bamberg. :)

Örebro mupptubb
hoppas nyförvärrven börjar trilla in nudå!

nordin är en svikers han borde tas bort från bilderna till höger.
Örebro mupptubb
hoppas nyförvärrven börjar trilla in nudå!

nordin är en svikers han borde tas bort från bilderna till höger.
Örebro Brädan
2012-01-30 15:59
Ray

Bamberg pratar bra svenska.
AIK Saywee
2012-01-30 15:57
Ray, eller så småningom kanske Ray-wee, 15:53,

hehe :)

Bamberg tar sig fram med fötter och huvud, språket saknar betydelse, men kanske nynorska?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-01-30 15:54
jocke.//

Det är många som skulle vilja se ÖSK spela 4-4-2,, särslilt på bortaplan, även om det är en lek med siffror så blev det förra året mer 4-5-1, speciellt efter ledningsmål. Tror inte att tränarduon lärt sig läxan, men hoppas!
Örebro Ray
2012-01-30 15:53
Är det någon som vet hur Bamberg tar sig fram språkligt, behärskar han svenska?

Jag tycker för övrigt att vi kan nöja oss med ett etablerat mittfältsnamn att spela tillsammans med två ur trion Berger-Alimi-Saeid. Ytterligare backupp finns i Holmberg och Abdulahi. Då kan Bamberg få hålla sig på ytterpositionen som han bevisligen behärskar!
Örebro Örebro-SK
2012-01-30 15:50
Torlak kommer inte skriva på nytt kontrakt, hans går ut 2013. Priset sänks inte heller fram till sommaren men jag kan intyga att värvar vi inte Torlak nu kan vi glömma han till sommaren.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Conjuration
2012-01-30 15:49
Bamberg vore ett trevligt nyförvärv men jag är tveksam att ha han som ytter nu när vi var Rama, Astvald, Lushtaku, Ibrahim & Yasin. Okej att flytta upp Bamberg ifall Rama sticker men nu ser jag hellre att man satsar på någon av de andra yttrarna och att Bamberg får husera på mittfältet.
Örebro TommyS
2012-01-30 15:44
Saywee, kortfattat så funkar det så här: Uefa tillåter varje liga att ha två transferfönster per år, ett långt, ett kort. För höst/vårligorna blir det långa fönstret sommarfönstret, det korta "januarifönstret". För allsvenskan är det tvärt om, därav vår vånda i somras då vi sålde Almebäck tidigt (när vårt fönster var stängt) och bara kunde ersätta honom när fönstret öppnade i augusti. Nu är det vi som har fördelen, från 1 feb-31 mars får vi köpa spelare, medan de flesta andra fönster stängt. En kille som Torlak har därmed (om han inte fått nytt kontrakt innan januaris utgång) från och med onsdag väldigt många färre alternativ. Därmed borde han bli billigare att signa då. Detsamma gäller naturligtvis även svenska spelare som aspirerar på spel på kontinenten.
Örebro Ray
2012-01-30 15:44
Saywee (igår kväll någon gång)

Tack! Jag funderar själv på att byta Nic - till Ray-wee eller något i den stilen ;)
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-01-30 15:43
Bamberg, ja tack alla dagar i veckan före Grahn. Måtte det gå vägen denna gång! En stabil mittback på det så kan man släppa oron för SE. Håller sig dessutom Haddad o Anttonen sig skadefria kan det bli riktigt kul, förutsatt att Nordin stannar. Förstår inte er som vill bli av med honom. Tror inte han ger 8 miljoner, max 4, sedan är han en Örebroprofil som säkert både drar folk på matcherna och på smilbanden i omklädningsrummet. Har även jag hört att den uppskrivna villan var/är till för en mittback. Har Torlak stor familj?
Örebro jocke.
2012-01-30 15:43
Ytter är väl mer Bambergs naturliga position i en 4-3-3 uppställning, men frågan är till vilken position vi värvar honom (om vi nu gör det)? På kanterna har vi Rama, Astvald, Lushtaku, Yasin och Ibrahim. Känns som att någon av de tre sistnämnda i så fall kommer behöva lånas ut?

Tror ni att vi skulle kunna ställa ett bättre lag på banan med ex 4-4-2 uppställning?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-30 15:42
Jäklar vad gött med Bamberg. Klassvärvning där av Sjögren.

Får väl passa på att tacka den gamla ÖSK-spelaren Asbjörn Helgeland(nu sportchef i Haugesund). Han kanske har ett litet ÖSK-hjärta som slår längst där inne :).

Edit:
Jag vet han är inte riktigt klar än, men det känns som det är riktigt nära :).
Örebro Salt&Peppar
2012-01-30 15:37
Vet inte om den här postats redan men Bamberg in action på länken!
AIK Saywee
2012-01-30 15:35
TommyS, kanske missförstod dig, men en faktaruta någonstans vore inte helt fel, för mig ialla fall.

Men vi hejar på SPORT :)
AIK Saywee
2012-01-30 15:32
TommyS, 15:24,

ursäkta, du verkar faktiskt insatt, jag vill inte ifrågasätta alltför mycket denna glad vecka, men hur kan en köpande klubb sätta upp regler för när ett deadline skall inträffa?

Hur kan överhuvudtaget en klubb sätta upp regler i dessa underliga fönster, jag trodde att det var något slags gemensamt intresse?

Snälla, finns det någon, som kan förklara tydligt hur dessa fönsterreglar, förlåt fönsterregler fungerar, inom Sverige, inom Norden, inom Europa, inom Världen?

.... och möjligtvis varför :)

Heja SPORT !!!
Örebro Svartvitt forever
2012-01-30 15:27
Det verkar som om alla svartvita själar som våndats och vars tålamod frestats till det yttersta äntligen kan få jubla denna vecka. Men än är vi inte över bäcken...
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-30 15:26
Kampari //

Förstod det. Får väl se om det blir så.
AIK Saywee
2012-01-30 15:24
24:00 tisdag, 00:00 onsdag, gäller som månadsskifte, men då sover alla tomtar och troll :)

Heja SPORT, GFG :)))

Örebro TommyS
2012-01-30 15:24
Transferperioder avgörs av köpande klubbs regler, inte säljande klubb. Därför är det det svenska fönstret, dvs slutet av mars som Sogen säger, som gäller.
Kampari
2012-01-30 15:17
Midnatt*
Kampari
2012-01-30 15:16
ÖSK-KRILLE, Tisdag middag är deadline.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-30 15:15
Om vi ska värva Torlak måste det väl ske innan onsdag?
Örebro TommyS
2012-01-30 15:15
Hur såg Kalle Holmberg ut på mittfältet? Har han byggt muskler under vintern? Klarar han det defensiva jobbet när vi ställs mot allsvenskt motstånd? En stor talang, det gäller att vi ger honom chansen och använder honom rätt.
Örebro rirobban
2012-01-30 15:12
Det europeiska transferfönstret stänger väl sista januari? Men sedan har vi inom norden andra stängningstider. Eller är jag fel ute?
Örebro Chipset
2012-01-30 15:12
Om Helgeland är lika bra förhandlare som fotbollspelare så kan vi ha gjort årets reaköp. Undrar om Nordin ryker nu...?
AIK Saywee
2012-01-30 15:09
Nu öppnar i alla fall jag alla tänkbara fönster :)

Vädra ut det gamla och in med nytt !!!

Heja SPORT, GFG :)

PS, Sjögren sega inte, nu vill jag få betalt för mitt eviga äffämmande, 17:00 eller 22:22?. Annars får du betala den utslitna tangenten!

Vecka 5, positiva veckan sponsras gratis av OU :)
Örebro Örebro-SK
2012-01-30 15:08
Stämmer det? Då är det ljusare. Torlak är en jagad back iaf.
Annons: