/fotboll/osk/forum/3084.aspx/fotboll/osk/forum/3084.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-31 13:06
När blir det officiellt?
Örebro rirobban
2012-01-31 13:05
Så göööööööööööt!!!!
AIK Saywee
2012-01-31 13:05
Snälla, källa, oficiella ?
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-01-31 13:04
munken // Det håller jag med om
Örebro Svartvitt forever
2012-01-31 13:03
Jag hann inte först, men strunt i det! Gött mos!
Örebro Brädan
2012-01-31 13:02
Bamberg klar!!!!!!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-31 12:58
Jan-Stefan Eriksdotter//

Oj, förlåt. Ska ej upprepas :).

Örebro 707
2012-01-31 12:57
Glömde ju er i OU! Raketerna syns inte till Stockholm men om vi är några andra i nordöstra delarna av Stockholm så kanske vi ska hänga på pyroteknikfirandet!
Örebro Grixx
2012-01-31 12:57
Med alla fönster så är det nog dags att skippa spåkulan för att sia om framtiden. Bättre att införskaffa en vindrutetorkare.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro 707
2012-01-31 12:56
Jag uppskattar er verkligen alla som orkar skriva inlägg om värvningar som dröjer. Många av er hänger här inne och får snart byta ut F5 tangenten....heder.

Jag läser allt som ni skriver så bara för att jag inte deltar så uppskattar jag allt ert engagemang!

Om NG säljs till IFK så tycker jag det är fel av ÖSK. Om vi har en målsättning att ta guld så kan vi ju inte sälja våra bästa spelare till konkurrenter om guldet! Detta skrivet oavsett vad NG tycker/tänker/känner/tjänar. Om det finns en klausul i kontraktet med NG om ett köpesbelopp borde det vara med ett förbehåll att det INTE får vara en annan allsvensk klubb.
Örebro munken
2012-01-31 12:54
Jan-S// Tror precis som du att det för Nordins del inte handlar om pengar utan snarare det sportsliga om han lämnar. Känns som han i bästa fall kan hoppas på en marginell löneökning jämfört med här.

Min poäng är att han garanterat skulle vara kvar i ÖSK om satsningen här skulle vara lika omfattande som i IFK. Tyvärr finns dock inte pengarna till en sådan satsning inom ÖSK just nu. Därför är det pengarna som i slutändan styr.
2012-01-31 12:47
ÖSK KRILLE (GFG) 12:31;;

Gränsar till ett negativt inlägg. Men du kommer undan med en varning ;)
Örebro TommyS
2012-01-31 12:44
Krille. Japp, ÖSK har underpresterat i flera år (riktigt uselt att bara ta lilla silver 2010) men trots det står alla fans enade och uttrycker unisont sitt förbehållslösa stöd för Sixten, särskilt på detta forum. Nordicbet borde anlita Kristoffersson på Expressen så att de får ordning på fakta.
2012-01-31 12:35
Angående fönstret som stänger i natt så kan man se vad som blev över till slaskpotten. Dvs de spelare som inte fick kontrakt vilket lär vara en del. Köpande klubbs position lär kanske förbättras ett snäpp from med i morgon. Undrar om det är i slaskpotten ÖSK tänker leta "Grahn-ersättaren"?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-31 12:31
Spelbolag: Sixten nästfavorit att få sparken.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-31 12:16
BlåvittÄngel //
USAs fönster stänger den 15 april. Så det kan ta tid.
IFK Göteborg BlåvittÄngel
2012-01-31 12:13
Blir det inte USA för granHen idag så lär han ju förhoppningsvis gå till er?

Fönstret i USA stänger väl inatt också?
Örebro ÖSK Fans
2012-01-31 12:00
Undra när Grahn kan tänkas bestämma sig?? Blir det USA tror jag Nordin blir kvar.
AIK Saywee
2012-01-31 11:53
TommyS, 11:31,

tackar för ett bra, relativt tydligt, ospydigt och klargörande om dessa fönster, verkligen tack :)

Innan jag loggar ur så ni kan glädja er vidare denna underbara vecka, men att tro att något händer vid midnatt är inte så säkert, vi kan ju få vänta till "första april" (= sista mars) beträffande köp, hehe ;)

Men vad gäller för sälj?
Sköldmark, det blir väl samma regler, sälj Nordin fort och tala om för Sjögren att han är såld, så att vi kan köpa något bra för framtiden?

ViIken underbar och härlig spännade röra det är, jag gillar detta, (faktiskt) :)

KAN BLI HUR BRA SOM HELST :)

Heja SPORT !!!
Örebro Marta (hane)
2012-01-31 11:52
TommyS/ Well spoken!
Örebro TommyS
2012-01-31 11:47
Nordindebatten: ingen svikare även om han skriver på för IFK. Han har gjort det till klubbens beslut om de vill sälja eller inte, och han har försäkrat att klubben kan tjäna pengar på en försäljning. Han har varit rak i sitt budskap innan han skrev nytt kontrakt att (i) han vill tjäna mer pengar, (ii) han spela i ett vinnande lag, helst ÖSK, men då måste de satsa, och (iii) om han lämnar ÖSK ska ÖSK få betalt.

Jämför med alla andra spelare lämnat oss och som varit attraktiva på marknaden de senaste åren så har vi Porokara som spelade av sista året utan inspiration, Astrit som lovade brett men utnyttjade möjligheten att bryta kontraktet så snart mer pengar lockade runt hörnet, Almebäck som visserligen var tydlig med att han inte ville förlänga men som lämnade ÖSK långt innan fönstret (alltid detta fönster) öppnade och dessutom hävdade att han var skadad under några viktiga matcher efter att han skrivit på för Brugge, Bedoya som också åberopade skada, åkte till Rangers och förstörde ÖSK:s förhandlingsposition, och slutligen Alven som spelade ut sitt kontrakt och som inte kändes helt ärlig i sitt snack om "kontraktsdiskussioner" under hela 2011. Vi ställer kanske högre krav på Nordins lojalitet men visst har han levt upp till dessa. Jag hoppas fortfarande på Nordin i ÖSK (som kapten) men jag kommer att applådera honom vartän jag ser honom i framtiden.
Örebro Saviano
2012-01-31 11:40
BlåvittÄngel //

Nordin skrev nyss på twitter. "Mycket bra spinning pass!! Nu laddar jag för andra träningen idag!;)"
AIK Saywee
2012-01-31 11:35
Nej, nu går jag optimistiskt ut i framtiden, (loggar ur en stund) har skrivit alldeles för mycket här och riskerar att sabba stämningen, trots att jag är glad och optimistisk. Märker att tjaftsendenserna är på gång ;)

Det kanske blir för mycket av det goda ;)

Förresten .. gbg_mackan79 ... du har faktiskt fått ett pm.
Örebro TommyS
2012-01-31 11:31
Fönsterdebatten: Vi kan köpa vem som helst fram till sista mars. Detsamma gällar andra svenska klubbar och norska klubbar. I vissa länder, t.ex USA och Finland, är fönstret öppet in i april. För klubbar med höst/vårsäsong stänger förnstret antingen idag (t.ex England) eller de närmsta dagarna (t.ex. Tyskland 2 feb). Viktigt: var den spelare man vill kontraktera spelar är utan betydelse för fönstret, reglerna gäller för köpande klubb.
AIK Saywee
2012-01-31 11:29
Sogen,

jag vill inte bli negativ denna vecka (eller egentligen aldrig) och fånar mig inte, för att anstränga mig att vara optimist, men vid min ålder (om det har med ålder att göra) begriper jag fortfarande inte "exakt" vad som gäller för övergångar/köp/sälj melllan klubbar i olika delar av vår planet.

Diit inlägg ger mig ingen klarhet, och jag hoppas att du inte blir sur på alla mina inlägg denna glada vecka ???

Det som sker i vår klubb, ger mig ändå en ärlig optimism och glädje, jag tror faktiskt att vi är på gång, kanske inte i år, men amitionerna består :)

Heja SPORT !!!
IFK Göteborg BlåvittÄngel
2012-01-31 11:26
Är Nordin fortfarande "ledig" eller är han men på träningarna och kör Rehab?
Örebro Marquis de Sade
2012-01-31 11:25
Just ja, positiva veckan...
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-31 11:23
Vad är det som tar sån tid i Nordin-affären? Vem/vad drar ut på tiden? ÖSK eller Nordin?
Örebro Marquis de Sade
2012-01-31 11:18
Sogen, nu är det väl iofs precis det som fönster inte betyder, eftersom ett fönster är en tidsrymd som medger övergångar.
Svårigheten ligger väl i att ha koll på alla fönster(perioder) som gäller för olika regioner.

ÖSK har iaf isolerglas tror jag.
Örebro Sogen
2012-01-31 11:14
hur kan folk tycka det e så svårt med fönster? fönstret betyder bara köpstopp.
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: