/fotboll/osk/forum/3071.aspx/fotboll/osk/forum/3071.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Matta
2012-02-01 10:57
Stso// Då har vi in annan, bättre, på igång.
Örebro Stso
2012-02-01 10:55
Anders Wikström verkar så gott som klar!

För Gefle.....
Örebro Marta (hane)
2012-02-01 10:55
Admin/ Vad är detta med 404-buggen. Den är sjukt störande. Jobbar någon på det?
Örebro Örebro-SK
2012-02-01 10:50
Mina vänner. Hur mycket kan vi lägga på Torlak? Jag har nu fått reda på priset men kommer inte avslöja det här tyvärr.
Örebro Johanzzon
2012-02-01 10:47
Tobias Grahn är en av allsvenskans bästa spelare på planen men utanför är det lite tvärtom. Men det gäller att våga chansa och satsa lite så varför inte?.
Örebro Marta (hane)
2012-02-01 10:42
Insatt/ Håller trots ditt "påhopp" :) med dig. Men kanske kan han göra större nytta som export för den grupp som du nämner. Se lex Zlatan, som du även nämner. Sedan är det så klart bra att ha en lokal marknadspelare. Men tror inte pelaren fyller samma funktion om det sker mot ens vilja. Till det kan läggas att Nordin inte alltid varit den som varit mest fokuserad och målinriktad avseende träning och kanske inte alls haft den effekten på de yngre spelarna som vi hade hoppats?

Vill även lägga till, gällande mitt tidigare resonemang avseende summans storlek (om den nu stämmer) att jag tidigare inte varit så imponerad av ÖSK:s försäljningar under senare år. Just gällande försäljningsbiten har man ofta fått en känsla av att vi nästan blivit lurade och ibland förda bakom ljuset. Känner så klart inte till hela historiken i detta fall heller, men tycker ändå att summan är rundare och finare än jag hoppats på (om den stämmer).
Örebro Andy King
2012-02-01 10:40
matta//

Tror Nordin inte är guds bästa barn heller när det gäller divafasoner. Men som sagt jag är inte insatt så djupt. Men tänk på att myntet har två sidor.
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-01 10:38
Bamberg i all ära och Sixten kommer nog dunka in honom centralt (tyvärr) men jag ser inte honom som Nordins ersättare. Han är inte alls den kreatör som Nordin är. Det är väl snarare Makedoniern som i nuläget får ta på sig den rollen.

Men jag har svårt att tänka mig Berger som ensam defensivansvarig, Antingen måste Sixten spela med två deffar och sätta någon brevid Berger. Eller då värva en defensiv etablerad till och då är det bänken nästa för Berger.
Örebro Salt&Peppar
2012-02-01 10:36
Andy King//

Ja någon här sa att Grahn var som Kihlberg och kanske lite till, så det låter ju bra :)
Örebro Matta
2012-02-01 10:33
Ni som hoppas på Grahn vet inte riktigt vad ni hoppas på, tror jag. Mjällbys tränare visste från början att Grahn skulle vara ett stort orosmoment i truppen. Strategin var att hålla hans beteende och negativa inflytande på en rimlig nivå. Nu skiljs deras vägar.

Det finns mycket positivt att säga om Sixten Boström, men hans starka sida är inte att hantera struliga spelare. Se bara hur det gick för Bassombeng när Axén försvann. Jag är rädd för att Sixten + Mosander + Grahn vore en fullkomplig katastrof.

Själv vill jag inte ha en spelare som exempelvis urinerar på reklamskyltar mitt under träning, drar iväg från matcher på egen hand efter att han blivit utbytt, struntar i gemensamma regler och allmänt kör sitt eget race. Som en av hans gamla tränare sa. "Det spelar ingen roll hur högt i tak man har i en förening om en av spelarena klättrar upp i det taket och pissar på de andra".
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
gbg_mackan79 // Jag håller med dig i sak. Bakgrunden är att man i fjol värvade två unga anfallare från grannklubben forward till A-truppen för att stå på tillväxt. Det gjorde att det blev +2 på anfallssidan. Dessa är kvar i år och har båda tagit ett steg framåt (vilket kanske borde ha varit två steg om det funnits någonstans att spela matcher i fjol) men frågan är om de kan räkna med speltid i år.

Trots det anser jag att ÖSK iaf har en forward för mycket, vilket i mina ögon är Kushi.

Planen är vilket fall från ÖSK:s sida att ta in mittfältare till samt en försvarspelare. Och det kommer nog från slaskpotten som uppstod i natt.
Örebro Andy King
Grahn blir ju äldre och borde ju mogna med åren så varför inte?!?!
Örebro Johanzzon
2012-02-01 10:32
Det ända som kan hindra ÖSK från att värva Grahn är väll klubbar från USA. Eller ska gais öppna plånboken och erbjuda honom en skorpa :)
Örebro Salt&Peppar
2012-02-01 10:30
Andy King//

Gissar på det med. Som folk varit inne på här tidigare så har nog hela Nordin-Gate satt käppar i hjulet för Ösk. Ska han vara kvar eller gå, ska vi ordna ersättare eller ska han stanna. Utöver det måste vi i ändå ha nån erfaren mittfältspappa á la Kihlberg. Men det får väl kanske blir Grahns roll om Ösk nu tänker så om honom.
Örebro Andy King
2012-02-01 10:21
Salt och Peppar//

Jag skulle inte bli förvånad om det blev så. Kan vara så att ÖSK kan kasta ut lite mer brödsmulor åt Grahn nu när Nordin blir klar.
Grahn kanske tom har väntat in detta innan han ger besked.
IFK Göteborg gbg_mackan79
2012-02-01 10:20
Bison// 4-4-3 är ju fusk! Nej jag förstår att du menar 4-3-3. Jag ville bara ge en syn från mitt Blåvittöga. Ni verkar ju som sagt ha ganska bra anfallare men på mittfältet så ser det tunt ut precis som ni säger. Men ni har en väldigt stor trupp på vissa positioner medan ni har en väldigt tunn trupp på vissa andra positioner. Jag vill bara ge min syn på ett konstruktivt sätt och inte göra mig ovän på något sätt här inne.
Örebro kubajonte
2012-02-01 10:19
Hoppas Ösk värvar Grahn och en rejäl Mittback denna vecka = )
Örebro Salt&Peppar
2012-02-01 10:19
Andy King//

Vore häftigt om Ösk kunde annonsera presskonferens samtidigt som IFK presenterar Nordin och presentera Grahn. :)
Örebro Andy King
2012-02-01 10:17
Idag blir nog Grahn klar! Ska vi gissa på kl 17?
AIK Saywee
2012-02-01 10:15
Insatt 10:04,

Kan bara inte låta bli att vara optimistiskt denna vecka, får vi bättre spelare som är på gång och dessutom blir motiverade, för Nordin-pengarna, så är jag glad, för Nordin verkade inte trivas helt plötsligt, när Alven lämnade, så är det nog, eller?

Ditt tredje stycke

Jag tror inte att Nordin går vidare till något bättre vad gäller fotboll, jag tror mer på ÖSK än IFK i nuläget! Men att han går till något bättre avseende ekonomi, tvivlar jag inte på för hans egen skull, men å andra sidan, där har Sköldmark i så fall lyckats med en försäljning av klass, inklusive fem års lönekostnad som kan spenderas på andra :)

Den svartvita framtiden känns oerhört spännande och förhoppningsfull :)

Heja SPORT !!!
Örebro Lekiller
2012-02-01 10:15
Har lite svårt att förstå de som är arga på ÖSK för att de sålde Nordin. Nordin ville ju bevisligen inte spela för ÖSK och ÖSK skulle inte tjäna ett piss på att tvinga honom kvar. Visst är det lite trist att det är allsvensk konkkurent som köper honom. Men handen på hjärtat, att någon utländsk klubb skulle ha lagt upp flera miljoner för honom ser jag som en utopi. Nordin skall dock ha en eloge för att han tog chansen och skrev nytt med ÖSK. Ett beslut som nu har gett ÖSK många sköna miljoner.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Salt&Peppar
2012-02-01 10:13
ÖSK Fans, 08.21//

Är inne på samma linje, tycker också det ser tunt ut. Det saknas två Kihlbergs. Ett par erfarna pådrivare som håller upp laget och styr. Mittfältspappor.
Örebro Johanzzon
2012-02-01 10:08
Jag tycker Alimi, Berger & Bamberg känns som ett ganska starkt mittfält och det kan räcka långt. Men vi behöver mer bredd på mittfältet, vad händer om nån av dom går sönder?. Skulle gärna se Tobias Grahn men han är inte den billigaste lösningen och vi är i mer behov av en rejäl mittback i första hand, kanske Torlak?.
Örebro Insatt
2012-02-01 10:04
Nordin är en stor del av själen och varumärket i dagens ÖSK, precis som t ex Kuba och Arnor var. Även om det finns supporters som inte gillar människor som inte i alla avseenden är som andra, så finns det, tror jag, desto fler som just älskar den egenskapen.

Inga jämförelser i övrigt, men i Örebro har Nordin visat, precis som Zlatan i Malmö, att man kan lyckas sportsligt och ekonomiskt trots tuffa förutsättningar sedan barnsben och trots många belackare. Detta skapar förhoppningar och drömmar hos många människor, inte minst hos invandrare och arbetslösa.

Går Nordin nu vidare till något bättre vad gäller fotboll, personlig utveckling och ekonomi, så är han att gratulera. Och självklart kan han även fortsättningsvis bli en förebild för många örebroare vad gäller att inte ge upp, utan tro på att man kan lyckas, trots tuffa förutsättningar.

Men han lämnar ett stort tomrum efter sig på Behrn Arena som man inte fyller bara genom att värva någon som sista året kan uppvisa bättre statistik vad gäller mål och passningar.
Örebro Rasberg
2012-02-01 10:01
Kolla 18sek in i det här klippet. Fin frispark av Bamberg :)
Örebro bison
2012-02-01 10:00
gbgmackan// Om vi har 6 mittfältare så har vi ju en backup för varje position på mittfältet. Vi spelar inte 4-4-3 även om jag gärna skulle se att vi fick ha 12 man på plan. Däremot behöver vi ha in ett par mittfältare - men det beror mer på kvaliteten hos de som finns i truppen nu.

Enligt officiella så är Yasin och Ibrahim mittfältare......
AIK Saywee
2012-02-01 09:50
Insatt, jag är inte mer insatt än dig, men har tidigare misstänkt att ÖSK inte är speciellt duktiga eller "noggranna" vid kommunikation.

Sidan från jiddertidningen NA sitter på kylskåpet och texten är vitt på svart..

Eftersom du verkar vara insatt, kan du komma med ett förklarande om det blev feltryckt i NA eller om det som vi som supportrar tror och hoppas på är enligt klubbens ambitioner? Vore trevligt med ett snabbt svar så att jag vet om jag behöver vänta ytterligare ett år, i värsta fall.

Men jag skall nog orka med ett års fel och är glad ändå :)

"God Jul & Gott Nytt ÅR

Året närmar sig sitt slut och vi på ÖSK Fotboll vill tacka alla våra supprortar, publik, samarbetspartners och funktionärer för allt engagemang under 2011.

Nu blickar vi framåt - mot en ny säsong och mot nya möjligheter att nå våra långsiktiga mål. Vår ambitionsnivå är hög: genom att spela en attraktiv fotboll skall ÖSK vara ett topplag i Allsvenskan, spela frekvent i Europa och ta ett SM Guld innan 2015! På plats, på riktigt, på Behrn Arena!

Trevlig helg!"

Tja, så står det fortfarande på frysens uppsata ambition ...
Örebro Rasberg
2012-02-01 09:47
Fina pengar vi får in som kan läggas på fler spelare.
IFK Göteborg gbg_mackan79
2012-02-01 09:46
Ni har en väldigt stor a-trupp kan konstateras. Jag fick det till 24st om man nu räknar bort Gerzic. Blåvitt har 20 i sin a-trupp om man värvar Gerzic. Det som är lite konstigt som många påpekar är att ni har mer anfallare i truppen än vad ni har mittfältare. Om nu Gerzic försvinner så har ni sex mittfältare enligt ÖSK officiella. Man brukar ju säga att man skall ha minst en backup på varje plats så rimligtsvis måste ni ha in minst två mittfältare till utöver Bamberg. Sen kan det väl vara klokt att låna ut ett par anfallare även om ni spelar med tre anfallare så känns åtta anfallare i mesta laget. Jag vet inte vad ni tycker men det känns som ni behöver en mittback samt två mittfältare till, plus att ni gör er av med någon eller några spelare.
AIK Saywee
2012-02-01 09:36
jocke.

vi tror olika, denna positiva vecka och kanske även andra veckor?

Tycker inte om att ÖSK skall förknippas med "en av de värsta spelarna", jag gillar gladfotboll, inte att man skall slakta motståndarna, tråkfotbollen är historia för mig!

Vi skall enligt Sixten´s fina filosofi, spela oss till medaljer, inte dra på oss onödiga avstängningar, utan ha ett bra, säkert och trevligt anfallsspel från ÖSK, och tätt bakåt förstås, inga onödiga kort helt enkelt, vi skall snart ta guldet med fair play :)

Heja SPORT !!!
Annons: