/fotboll/osk/forum/3066.aspx/fotboll/osk/forum/3066.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-02 16:02
Kan det vara Viktor Noring till Malmö FF?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-02 16:00
På Twitter står det att det inte är Oremos övergång till Gefle.
Örebro Grohl
2012-02-02 16:00
ja om det är stor - som i ekonomiskt stor - så är det ju inte Grahn. Kvalitetsmässigt får man dock räkna den som stor
Örebro Grohl
2012-02-02 15:58
Grahn till oss är nog inget långskott, nu när Nordin lämnat - logiskt att det presenteras imorrn också. Rama släpper vi inte innan sommaren.
Örebro Farside
2012-02-02 15:55
Grahn lär det väl heller inte gälla "stor affär mellan 2 svenska klubbar" , Grahn är ju kontraktslös , så det är ju ingen affär mellan 2 klubbar.
Örebro Ray
2012-02-02 15:50
Offside hävdar att det inte gäller Oremo
Örebro Brinkewall
2012-02-02 15:49

Förhoppningsvis är det något på ingång till oss.... Hysén kanske?

Anders Wikström säger många källor... Känns inte som Offside skulle kategorisera den värvningen som stor dock...
Örebro Marquis de Sade
2012-02-02 15:47
Ray... det kan ju vara oremo och jävle det handlar om... verkar ju nyss blivit officiellt.
Örebro Knaus
2012-02-02 15:45
Varför ska du vara nervös vid femsnåret? Öskfotboll 17:00 blir den absolut sista platsen du kan läsa om ett ev. nyförvärv.
Örebro Ray
2012-02-02 15:43
Vem kan denna stora transfer mellan två svenska klubbar beröra då? På andra forum håller dom Elm till Kalmar som troligast. HeIF drömmer om Wanderson och Malmö om Rama (pepper peppar..) Även Grahn till oss nämns här och där.

Ska man vara lite nervös runt femsnåret i eftermiddag?
AIK Saywee
2012-02-02 15:41
Brädan, 15:26,

stort tack för klart svar, men varför har helsidan i NA, uppsatt på mitt frysskåp, som optimisthöjare, texten INNAN 2015 ?

För detta innebär ju senast 2014, eller hur?

Sådant är viktigt för mig, mycket viktigt. Var kan man läsa klubbens ambitioner, för officella verkar ju ha en helt annan version än den som klubben accepterade som helsida i NA, vilken i sin tur gett mig så stora förhoppningar ...

Vad gäller beträffande mål, långsiktiga och kortsiktiga, ambitioner och visioner?

Nu måste klubben vara tydlig gentemot, kubaner, supportrar, medlemmar, fans, sponsorer, röra i all ära, men detta måste klargöras, så att vi all vet vad vi kan se fram emot, även om det bara är önskningar och gissningar ....

Jag vill ha ett mycket klart och tydligt besked snarast, innan jag rotar vidare via media, och det är inte min stil.

Tänk om ÖSK kunde vara lite proaktiv och tydlig i rätt tid mot alla som funderar?

Jag väntar och hoppas, kan inte göra annat :)))

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro micro_42
2012-02-02 15:35
Detta blir nog bra för Nordin, nu är han i samma stad som Axén igen...
Örebro Brädan
2012-02-02 15:26
Saywee

Senast 2015.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2012-02-02 15:23
Farside // Äsch, du han skriva innan jag hann redigera! Såg det precis också!

Har inte min färglagda vantar på mig så det här med höger och vänster blir grymt krångligt! ;)
Örebro Farside
2012-02-02 15:18
Ni talar om högerspalten.. På min skärm är legendarerna på vänster sida ;)

AIK Saywee
2012-02-02 15:17
Det är ingen debatt, det är bara tjafs och trams, vilket många av oss kanske saknar, inkluderande mig?

Ingen bör krångla till det under vår vänliga vecka, när till och med Inspektör Smack kommit med trevliga inlägg :)

Nu struntar jag i dessa irritationsmoment!

Hejar på SPORT !
AIK Saywee
2012-02-02 15:12
ÖstermalmsÄngel,

det blir ganska roligt när du hälsar på under vänliga veckan, för då är vi enade till tusen, du har inte en chans att få några plus från oss ....

Salta hav finns en bit utanför Norges sydspets/Danmarks nordspets, finns inte på riktigt i Sverige, och utanför ståkkholm, som jag tycker är en vacker liten huvudstad, ligger Östersjön, som är en brackvattensjö, ingenting annat, ta en kallsup så förstår du vad jag menar :)

Ojojoj, nu blev det OT, men det är svårt att låta bli, när någon besöker oss och tror att storleken har betydelse, puuuuh :)

Kvalitet, ÖSK, kvalitet, det är det som gäller, inte kvantitet ....

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2012-02-02 15:04
Matta // Jag har från början ansett att högerspalten ska vara representerad av spelare som lagt skorna på hyllan. Att Nordin dessutom spelar för en av ÖSKs motståndare gör mig än mer skeptisk.
Sätter gärna upp honom när han slutat spela, men absolut inte nu.

Har man nånsin hissat tröjjan på en spelare i NHL som fortfarande var aktiv?
Örebro KCMarten
2012-02-02 15:03
Andy King //

Klockrent.

Debatten är urfånig.. ;-)
AIK Saywee
2012-02-02 15:02
ÖstermamsÄngel, 14:38,

korvkiosken stänger redan på eftermiddagen, så jag brukar trösta mig med en räka i ugnen framåt kvällen :)

Aha, en slags fånig stadskamp, vi är störst, vi har havet, ojojojojoj ...

... att det finns andra saker här i livet som betyder mer för olika människor, en del gillar torsk, andra gillar sill och några kanske till och med gillar Hjälmargös.

Vilken är planetens största stad?
Vem vill bo och leva där?

Jag gillar gamla fina Örebro, perfekt storlek för mig och det luktar lite framtidsguld, dessutom blir det snart fyrverkeri :)))

Heja SPORT, före IFK !!!
IFK Göteborg ÖstermalmsÄngel
2012-02-02 15:02
KCM. Tror du missförstått mig. Det finns ingen tävling Göteborg vs Örebro för en sådan skulle bli hemskt orättvis. Som att ställa Stockholm mot NewYork. Förstår du? Jag bor på Östermalm i Stockholm, om detta råder ingen förvilling, och jag trivs bra här, även om jag är född och uppvuxen i Gbg. Lite som att du skulle vara född i Degerfors (och älska Degerfors just därför) men när du blivit äldre flyttat till Örebro, och tyckt om den staden ochså. Men du kanske trodde att alla som bor i Stockholm hatar Göteborg och vise versa!? Mitt inlägg var att Nordin var sugen på större uppgifter. Ett större lag, en helsikes mkt större stad.
Örebro KCMarten
2012-02-02 15:01
ÖstermalmsÄngel //

Ja, du vet inte mycket om Örebro..

Örebro är en av de städerna i Sverige som har flest turister i procent räknat. Örebro har slottet, Svampen och en hel del andra kulturevenemang. För att slå Flackrevyns åskådarantal så får man åka till Stockholm, för det klarar ingen teater i Göteborg av.

Örebro är också utsedd till Sveriges idrottsstad nr 1.

Förövrigt har inget lag med Haddad i startelvan förlorat mot Göteborg ännu.
Örebro Andy King
2012-02-02 14:58
Hallå grabbar! Min farsa är starkare än din!
Jävla sandlådenivå. Är ni 14 eller?
Jag älskar att bo i Örebro. Andra i Göteborg osv osv.
Örebro Matta
2012-02-02 14:57
Till er som vill ta bort Nordin från vänsterspalten:

Nordin var den stora talangen och hopplösa strulpellen som ung. Vissa menade att han aldrig, aldrig skulle få komma tillbaka.

Men tillbaka kom han. Han blev vårt största stjärnan och en slags symbol för vår attraktiva fotboll de senaste åren. Men det mest unika är att han valde att krita på för ÖSK, trots att han egentligen ville ha nya utmaningar i sin karriär. Så har ingen annan gjort i ÖSK, vad jag vet. Detta gör att han de facto tackar nej till strora pengar i sign-on-bonus som han annars skulle ha fått om han istället valt att gå som Bosman.

Detta är enormt stort och en enorm utveckling av en människa som vissa i ÖSK inte ville ta i med rostig tång för några år sedan. Grattis ÖSK! Grattis IFK! Tack och grattis, Nordin! Självklart skall du pryda vår högra spalt tillsammans med de andra hjältarna!!!
Örebro Salt&Peppar
2012-02-02 14:55
ÖstermalmsÄngel//

Vi har en egen fotbollsarena. Har ni det eller brukar ni Allsvenska klubbar i Göteborg trycka ihop er på samma arena?
Örebro chilie
2012-02-02 14:53
bara det inte är valdet som går till malmö........... då skulle jag bli jävligt mycket surare än jag blev att vi tappar nordin(som har spelat sina bästa matcher?? för 7 millar)
Örebro KCMarten
2012-02-02 14:53
ÖstermalmsÄngel //

Så vad är det du vill, då?

Du vill att Göteborg skall tävla med Örebro om vilken stads som är bäst. Sedan är Stockholm helt plötsligt ok och du välkomnar folk att flytta hit?

Vet du överhuvudtaget om att Östermalm inte ligger i Göteborg, eller har någon glömt att nämna det för dig?

Om tävlingen innebär att göra så många som möjligt förvirrade så vinner du alltid över mig. Gäller det geografi så har du problem..
Örebro Brinkewall
2012-02-02 14:49
Stor övergång mellan två svenska klubbar presenteras idag eller imorgon...
Örebro Sekt. E
2012-02-02 14:48
OU säger att Örebro är av helt perfekt storlek att leva ett gott liv i, på alla plan. Det är alltid ganska nära till Vallen där Bamberg gör en strut på IFK där Alvbåge fått vittja nätet flera gånger efter en stortorsk.
IFK Göteborg ÖstermalmsÄngel
2012-02-02 14:47
Marquis. Jag är född i Göteborg och mitt hjärta klappar för Blåvitt. Jag talade om ett skäl till varför Nordin valde Göteborg framför Örebro, så " tävligen" gällde Göteborg vs Örebro, en kamp ni omöjligen kan vinna. Det går helt enkelt bara inte. Visst har vi fisk. Men fisk betyder hav, hav betyder bad, friska vindar och segling. Göteborg har väl 100 x fler turister än Örebro ett vanligt år kan man gissa? Det enda häftiga med Örebro är ert vapen för det påminner om den tyska örnen...

...Presterar han inte lånar vi ut honom till HBK. Easy as that. Han får ingen smekmånad om man säger så...
Annons: