/fotboll/osk/forum/3060.aspx/fotboll/osk/forum/3060.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-02 20:54
POSITIVA VECKAN FII FAAN!!!! ;)

Klarar vi inte en vecka utan att spy galla??? Ta i alla! Kämpa!! Det kan gå!!

Detta inlägg är sponsrat av Optimistic Ultras! Gå med DU också!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-02-02 20:50
Puree77//

Du fick mig med ditt inlägg att vilja skriva mycket mer ;) Undrar vad du hade för nick innan? Känns som vi blir färre och förre som behåller och står för våra gamla? Men lär dig en sak grabben, du kan inte få mig att sluta skriva här. Även fast mina inlägg blvit mindre frekventa.

Men skall man följa forumreglerna lär Admin spärra dig nu, själv bryr jag mig inte.
Örebro Bulten i Boo
2012-02-02 20:46
Härligt med Grahn!! Han ersätter Nordback, Kihlberg och Nordin i en o samma person! Säger (skriver) som Krille "In med Mohammed Saied också, så behöver vi bara få in en mittback till" !!

Det här börjar kännas bra nu, smarta värvningar och en långsiktig och genomtänkt strategi för verksamheten.

Purre77// Ligg lågt, Kalle är Kalle. Om ingen går igång på honom så tröttnar han väl till slut med sina provokationer..
AIK Saywee
2012-02-02 20:41
Tyvärrr, verkar några inte klara av vänliga veckan :(

Jag hejar i alla fall på SPORT :)
Örebro svartvitseger!
2012-02-02 20:40
Vem fan bryr sig om vem som ska blogga på na trodde att vi följde världens finaste sportklubb...
Örebro Boba fett78
2012-02-02 20:39
Vad hände med positiva veckan?????????????????????
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2012-02-02 20:35
Bra med Grahn....!! det kommer bli kanon, en riktig karaktärspelare som kommer reta gallfeber på råsundapubliken ! :)
Örebro Purre77
2012-02-02 20:32
ÖSK KARL....... Snälla för oss alla.... lämna det här forumet om du inte har några bättre inlägg att skriva. Din negativa syn får mig att må illa!

Jag tycker ÖSK och Gerzic har gjort det alldeles ypperligt i att få upp värdet för honom.

Hur många miljoner har ÖSK har lagt ut på spelarköp? Nej, just det. Vi "köper" bosmanspelare även vi. Kan hålla med om att vi kan bli bättre på kontraktsskrivandet, men tro inte att allt är så lätt. Spelarna har ju såklart åsikter också.
Örebro Marta (hane)
2012-02-02 20:26
Brukar inte presskonferenserna annonseras på officiella?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-02 20:21
In med Mohammed Saied också, så behöver vi bara få in en mittback till. Sedan är truppen biff :).
Örebro kubajonte
2012-02-02 20:20
Saywee // äsch inga personpåhopp här inte vi brinner för klubben tycker olika om spelare och diskuterar det . =) bara positivt att få prata om nån som kommer till ösk istället för folk som lämnar for once.
Örebro gatutsio
2012-02-02 20:16
karl//
håller med dig(väldigt dyra läropengar)
anser att om rama gör en riktigt bra vårsäsong,så borde hans värde ligga uppåt 15-20 miljoner
AIK Saywee
2012-02-02 20:13
Även om vi tycker lite olika i vissa frågor, så undrar jag om vi kan klara en hel vecka utan personpåhopp?

Äsch, det kan väl inte vara så svårt, vi hejar ju på SPORT :)))

GFG !!!
2012-02-02 20:12
gatutsio//

Jo, visst är 4 miljoner äckligt lågt, men klart en sådan kille har klausuler. Sedan ÖSK och klausuler. Sjögren sa att det var ett mångårigt kontrakt skrivet med t.ex Astrit, p.g.a klausuler gav han 0:-. Även Nordin hade ju klausul. Så att en stjärna som Rama får gå för hela 4 miljoner är ju ändå ett steg frammåt. Vi får se vad som händer. Sedan kan man ju med fog undra över att Nordin släjv ger nästan samma pengar som Bedoya/Almebäck ihop. Jag får det inte att gå ihop, ändå har vi två avlönade sportchefer som skall sköta det hela.

Min poäng är att de spelare vi säljer är på tok för billiga, annars går de likt Alvbåge och Porokara som bosman, visst Bamberg var billig, ca.2.5 miljoner inkusive signon ryktas det om. Men det spelar mindre roll för mig. Alvbåge, Almebäck, Bedoya, Porokara och Nordin borde givit minst 50 miljoner ihop, inte mindre än halva den summan.
Örebro Marta (hane)
2012-02-02 20:10
För fönstret är väl ff öppet åt väst?
Örebro Marta (hane)
2012-02-02 20:10
MCMarten/ Håller med och funderar i samma banor.

Tänker även till tillbaka på när Lars Larsen hittade Kim som dök upp som från ingenstans. Inget är faktiskt bekräftat kring att de är Grahn som ska presenteras. Att det ryktas om det är väl inte så konstigt med alla skriverier som varit... Kanske är det en dansk bomb som kommer?
Örebro KCMarten
2012-02-02 20:02
En spelare som skall bli intressant att följa är Armend Alimi.

Killen har gjort 60 matcher de 3 senaste åren i Kroatiens liga som är högre rankad än allsvenskan och Makedonsk landslagsman.

Detta är inget nytt, men det har skrivits väldigt lite om honom. Jämför med t.ex Borges som AIK har skrivit kontrakt med som kommer från Costa Rica. Han betraktas som en storvärvning och journalisterna springer snällt med, trots att han f.n dessutom är skadad..

Jag har en känsla av att den spelare vi kommer prata mest om som succévärvning under sommaruppehållet mycket väl kan vara Alimi som Sjögren & Co på något märkligt, i pressen obemärkt, sätt "smugit" in i laget trots landslagsspel och spel i en bättre liga..
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-02-02 19:53
Jag tror att ÖSK behöver få in en riktig profil i truppen. Som det ser ut i dagsläget har vi för få spelare som sticker ut. Tobias Grahn kan vara en sådan.
Örebro gatutsio
2012-02-02 19:49
Karl//
Rama säljs säkert allra senast till sommaren och klausuler i hans kontrakt finns det säkert
bara att hoppas det inte ligger så lågt som 4 mille
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
Jag tror det är Grahn som blir NAs nya blogg-stjärna.
AIK Saywee
Eftersom jag strävar framåt och förstår hur viktigt det är för Sixten att alla kan lära sig hans idéer, har jag fortfarande svårt att önska Grahn. Varför kan vi inte få en bättre och biligare spelare, som stannar i många år?

Jag vill ju tro på ambitionerna, som sitter på frysens dörr :)

Heja SPORT !!!
Örebro Valderinho
2012-02-02 19:48
Stämmningen i truppen är toppen, bara mytomaner som är lite efterblivna som inte fattat detta.
Örebro kubajonte
2012-02-02 19:47
Haha = ) härligt med lite liv här. och nu släppte min extrema huvudvärk också. Nä ni som säger Rydström får nog ta ett piller ni med han är en av få spelare med riktigt klubbhjärta och skulle aldrig lämna sitt Kalmar FF för en konkurrerande klubb i AS
Örebro Valderinho
2012-02-02 19:45
Självklart är det Rydström. Enligt Veteranförbundet här, så måste en rullator-spelare ersättas med en annan..
Örebro gatutsio
2012-02-02 19:42
är övertygad att grahn är precis vad ösk behöver för att åter gå mot toppen
fattas nu bara en riktigt bra och snabb mittback

FORZA ÖSK
2012-02-02 19:41
Saywee//

Finns fler bekymmer som är ganska dryftat på ett annat forum. Det har kommit bud på Rama som enbart är värt 4 miljoner. Är medveten om att han är värd minst det dubbla, men med tanke på alla klausuler (Astrit bl.a som lämnade gratis) läser man in ett mönster. Först presentera en "bomb", sedan sälja en stjärna. Nu ser ju inte jag Grahn som en bomb, snarare en som skulle hålla den dåliga stämningen i truppen vid liv.

Detta är inte bra, det är direkt dåligt anser jag.
Örebro kubajonte
2012-02-02 19:35
för övrigt nått måste Grahnen och Mjällby gjort rätt eftersom dom piskar oss år efter = )
ostbåge
2012-02-02 19:33
Klart att Grahn vore kanon! En nytändning som han behöver för att spela den fotboll han kan! Koncentrearar han sig på att spela boll är han en profil som ÖSK behöver! Välkommen Grahn!
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-02 19:33
Kihlberg och Nordback gjorde väl inte så många poäng heller. Inte Bedoya heller när han klev ned på den defensiva positionen. Vi skall nog inte stirra alltför mycket på gjorda mål när vi letar efter en defensiv mittfältare
Örebro kubajonte
2012-02-02 19:32
intressant att "veteranerna" är så emot Grahn. Vad är alternativet då ? på en rutinerad spelare som är stor i käften, Grahn har gjort mycket bra speciellt för Mjällby som han varit en stor orsak till att dom kunnat behålla sin allsvenska plats.
Killen snackar mycket visst. Men behöver det vara Negativt ? Martin Mutumba, Bojan Djordic är också spelare som "snackar mycket" och inte fan är det något negativt med det 2 spelare med attityd som sätter AIK på kartan. Inte rädda för att stå för det dom tycker. Precis som Tobias Grahn nej ni klagar över Grahn, Men när det kommer till saken är alternative magra och detta är en perfekt profilspelare som sportklubben behöver i nuläget. like or not oavsett så är det bara att vänja sig =)
Annons: