/fotboll/osk/forum/3058.aspx/fotboll/osk/forum/3058.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Salt&Peppar
2012-02-02 23:30
Saywee//

Vad har förakt med åsikter att göra?
Örebro Marta (hane)
2012-02-02 23:27
Nej... Omtag om positivismen nu... Tolerans är ledordet. Admin gör ett bra jobb. Att inte gilla saker är inte samma sak som att inte få skriva på forumet, då blir det ju jättetrist läsning här alá Nordkorea. Men bemöt varandra med respekt och argument och skriv ner tillmälena på en lapp bredvid tangentbordet istället för att lämna dem för allmän beskådning.

Positiva... eller ska vi säga toleranta leken börjar NU...
AIK Saywee
2012-02-02 23:19
Det var trevligt så länge det varade, positivismen och gemenskapen alltså :)

Det började strula lite ungefär vid detta inlägg, även om man kunde märka laddningarna lite innan :(

"Namn: Valderinho
Sänt: 2012-02-02 19:48
Stämmningen i truppen är toppen, bara mytomaner som är lite efterblivna som inte fattat detta. "

Sedan dröjer det inte alltför många timmar innan Salt&Peppar "ropar" efter admin, då det han läser inte stämmer överens med hans åsikter.

Artwork, jag tycker du gör ett bra jobb, alla har rättt till sina åsikter, men vissa klarar inte av forumreglerna, men det borde ju verkligen inte vara ditt problem, vi är väl ändå vuxna människor som kan hantera allas olika åsikter och ett tangentbord? Sådana problem skall tas via PM om någon känner sig påhoppad!

Jag hejar iallafall på SPORT :)
Örebro Fang
2012-02-02 23:18
Anledningen till att han lämnade Malmö var väl att Prahl fått för sig att spela honom på kanten vilket han inte alls trivdes med? Om man en längre tid tvingas spela på en position där man inte trivs och är nöjd med sin prestation är det klart man måste tänka på sig själv och se över sin situation. Det gör honom knappast till en dålig lagspelare.
Örebro Salt&Peppar
2012-02-02 23:18
Artwork//

Har inte skickat pm då jag skriver på mobilen. Det här Öskföraktet som kommit från ÖSK-Karl under lång tid nu kan du som admin inte ha missat om du läser här. Genomgående förakt mot Ösk vid nästan varje tillfälle. Förakt mot supportrar som uttrycker positivt mot sen klubb de älskar. Förakt mot ledare, tränare, styrelser, sportchef. Förakt rakt igenom.

Detta har du som admin inte sett något av menar du..?
Jimmyc
2012-02-02 23:16
Bastard on Parade

Men det som ska tilläggas är att Grahn är inte samma spelare nu som när han var offensiv mittfältare, han är alltför trög i steget för det. Den position Grahn kallar för central mittfältare kallas idag för släpande anfallare. Visst Sixten kan sätta honom där men ni komer tappa en gubbe på mitten då.

För Gerzic-pengarna kan ni köpa hörselproppar till spelarna, Grahn är den spelaren som gnäller mest på lagkamrater/motståndare/domare av alla i Allsvenskan.

Med det sagt så kan det trots allt vara en nyttig värvning, han är bra defensivt och en bra speluppläggare.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-02-02 23:16
Jag skriver inte så mycket längre... Skulle kunna kalla mig själv en periodare. Inte för att jag inte har åsikter, utan snarare en svårighet att positionera mig i den eviga debatten kring ÖSK 2012 BRA eller ANUS!

Under hela 2011 och nu i början på 2012 har attackerna haglat mot att ÖSK har gjort och gör dåliga strategiska beslut. Måste säga att "Positiva veckan" har varit en befrielse när jag loggat in på SvenskaFans, dammat av ett par sidor samtidigt som jag dricker min morgonkaffe! (Tack OU!)

Det känns inte roligt att Nordin har lämnat. Han var den sista av de tre musketörerna från 2010 att lämna. Finns det någon gång man kan vara kritisk undrar jag samtidigt? Jag skulle vilja säga aldrig, men kritiska röster måste höjas för att sätta press på de som bestämmer. Dock är inte denna period till för negativ kritik.

Nu är en tid av hopp! Negativa röster kan man höja när/om det visar sig att resultaten inte kommer när Allsvenskan spelat några omgångar. Jag kan dock förstå ÖSK-Karl m.fl (inklusive mig själv ha ha)

Att vara budbärare av negativa saker har man aldrig fått klappar i ryggen för. Det alla måste förstå är att det är väldigt frustrerande för oss att under lång tid klaga och klaga utan att "hemliga klubben" erkänner misstag eller visar vetskap om klara brister i organisationen.

Men som sagt, detta är en tid för hopp. Men lägg ner pajkastningen på varandra. Jag tycker själv att påhoppen på ÖSK-Karl bl.a. är hemska att läsa.

Till sist vill jag bara säga att jag hoppas att Grahn alltid är så bra som han varit mot ÖSK. Att Alimi och Bamberg är de perfekt pusselbitarna för att göra ett bra resultat 2012. och att våra yngre spelare får chansen och tar den. Men pressen ligger på Sixten och övriga ledningen. Jag förväntar mig resultat. Är vi sämre än top 5 efter 10 omgångar kommer jag börja med kritiska inlägg i detta forum och då kan ingen stoppa mig!

Forza ÖSK
Örebro Bastard on Parade
2012-02-02 23:04
Visst har Grahn haft en ganska defensiv roll hos Mjällby? Har läst runt lite och det verkar som att tidigare tjafs med tränare är för att han inte fått ha rollen som nr 10. I Norge spelade han dessutom anfallare och gjorde det en del även i Danmark.

Förvisso från en intervju som har några år på nacken:
" Om jag ska få ut maximalt av mitt spel och min talang i det långa loppet så ska jag vara nummer 10 och spela centralt. Därför flyttade jag från Malmö till AGF, som låg i botten av danska ligan. Många undrade om jag var tokig, men jag var tvungen att göra något. I fotboll måste du tänka på dig själv, för det är det ingen annan som gör, säger Tobias Grahn.2
Örebro Artwork
2012-02-02 22:59
Har fortfarande inte fått nåt pm... Förstår inte riktigt vad JAG som admin ska göra för att få upp stämningen? Alla har rätt till sina åsikter...
Örebro kubajonte
2012-02-02 22:49
Woops såg precis att man kunde ställa om till engelska . My bad
Örebro Gregory
2012-02-02 22:49
Bulten i boet: Nää, jag skulle aldrig falla så lågt att jag sa till andra att lämna forumet likt plura 77, men vi kom på tolfte plats, målsättngen var medalj. Forumet skjuder utav glädje. Visst Bamberg är kanon, men jämför truppen vi har nu mot den förra, vad ser du för förbättringar, javisst ja, du ser Grahn o tycker Berger ska nöta bänk.

Kom igen nu alla gamla rävar, skit i om några nya ifrån ledningen hoppar på er.
Örebro kubajonte
2012-02-02 22:45
Någon som kommer använda sig av denna finska streamsida när ÖSK lirar turnering i februari känner ju att det är lite dåligt att det inte går att ställa om till engelska. Min Finska är inte den vassaste direkt :/
Länktips: www.w-mediat.fi/
Oddevold *Mackan*
2012-02-02 22:38
Någon som ett vår nye makedonier på träning? Hoppas han får spela mot Gefle på lördag då det är den spelare jag är mest intresserad utav. Missar ju matchen men själv men litar blint på forumets bedömningsförmåga.

Med Grann och Berger på mitten tror jag det blir en vänd diamant igen och att Armend, (Rama?) eller Bamberg tar den offensiva mittfältsrollen.
Örebro DaSa
2012-02-02 22:34
Bulten i Boo/ Jag skulle nog vilja påstå att du är den som sprider dålig stämning på forumet. Försök att komma med lite egna åsikter istället för att spy galla över ÖSK-Karl. Nästan lite lustigt att se hur du och ngt till ligger i era hålor och hoppar fram och attackerar speciellt ÖSK-Karl när han skriver ngt...
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-02-02 22:28
Jag passade nyss på att se om ett gammalt inslag där Grahn gästar Ekwall och Lundh. Jag måste faktiskt säga (skriva) att Grahn ger ett bra intryck. Visst är han frispråkig, men han tycks stå för det han säger.

Även extramaterialet rekommenderas. Se länktips.
ostbåge
2012-02-02 22:26
Helt underbart! Slipper den tjötande Alvbåge och Gerzic är inte mycket att sörja nu när han ville till en så fin klubb! Vilket mittfält med en pånytfödd Grahn, Bamberg och Alami och där framme med Rama som stannar när han ser utvecklingen i ÖSK, En skadefri Haddad som stänker in mål och en Astwald som börjar visa vad han kan! Gnälla kan ju dom som vill göra, alla tycker inte lika men liite tröttsamt med folk som bara ältar samma skit hela tiden! Bara längtar tills en snopen Gerzic får se ÖSK rulla ut sitt lag som ska vinna titlar och en alvbåge som hängades fint i luften med händerna isär plocka ut bollarna ur sitt näy och efteråt på sitt oefterhärmda sätt förklara förlusten! ÖHK till elitserien och ÖSK som slåss om guldet! Skönt att vara örebroare nu!
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-02 22:21
Man kan säga vad man vill om Grahn men profiler drar publik. Så är det bara
Örebro Bulten i Boo
Gregory for president
Örebro Marta (hane)
na-länken du la ut lades ut av Tommy S kl 19 idag. Det är ju den vi diskuterat :) Dock ser jag inget på officiella om presskonferens... fick ingen respons på frågan innan, men visst brukar det stå där när det är pk?
Örebro Andy King
2012-02-02 22:19
Jag tycker att ledningen gör rätt i det mesta just nu. Ekonomin är i bra balans och bra värvningar droppar in. Jag vill dock ha en mittback till.
Ska bli spännande att se hur mittfältet kommer att formeras.
Örebro Bulten i Boo
2012-02-02 22:18
jo, det var väl klart sedan flera timmar?
Örebro Marta (hane)
2012-02-02 22:17
Länken Gregory har nu 7 klick.
2012-02-02 22:17
Marta (hane) // Copy and Paste som ställer till det ;)
Örebro Marta (hane)
2012-02-02 22:16
Nu skriver ni i cirklar killar...
2012-02-02 22:14
Blev lite fel där ;))) Nu rätt länk
2012-02-02 22:13
Krilles tips
Länktips: Gregory
2012-02-02 22:11
Det är nog Jul-Grahnen!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-02 22:11
Örebro SK kallar till presskonferens i morgon, fredag, klockan 15!
Örebro Bulten i Boo
2012-02-02 22:10
Hoppas innerligt att Grahn presenteras imorron. De som om så sker avser att kasta skit på såväl ÖSK som Grahn själv under året som kommer kanske ska fundera på att starta eget forum? Så kan vi fira "positiva året" på varsitt håll! Ni på ert och vi på vårt sätt?! Alla nöjda och glada, peace, love and understanding.
Örebro Grixx
2012-02-02 22:10
kubajonte// Helt rätt. Forumet är till för alla och kan man inte ta en diskussion utan att spy galla på andra supportrar så fort de har minsta tendens till att ha en annan åsikt så kan man ta sig en funderare varför man går in i forumet.

Är det förbjudet att ha en annan åsikt än din?

Ha din åsikt om spelare och styrelse och diskutera den i forumet i stället.
Annons: