/fotboll/osk/forum/3048.aspx/fotboll/osk/forum/3048.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D´Artagnan
2012-02-04 16:47
Saywee // Bara åsiktspoliser, förekommer i mindre utvecklade sammanhang (länder, företag, klubbar). Skit i dom, njut av hockeyn i ställlet
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-04 16:37
Ingen som vill snacka start 11or, spelare, värvningar mm?
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-04 16:36
Utveckla "Underprestera"? Ett ord som ofta återkommer.

ÖSK "Övepresterade" 2010 påstår en del
Andra lag "Underpresterade" 2010 därför kom ÖSK tre säger andra.

Orden har blivit något man vanemässigt numera använder om storklubbar som kommer några hack ned och mindre klubbar som kommer några hack upp.

Underprestation är för mig när en spelare (eller lag) spelar klart under sin förmåga i en enskild match eller kortare period av matcher. Och omvänt för överprestation.

I mina ögon underpresterade inte de allsvenska konkurrenterna konstant i 30 matcher 2010. De spelade helt enkel ungefär som de hade lag till. Däremot var flera av lagen svagare än vanligt. Men det är inte samma sak som om lagen underpresterat.

När det gäller ÖSK som ska ha "överpresterat" 2010 skulle jag vilja säga: Nejdå. ÖSK snarare underpresterade i förhållande till konkurrenterna och med tanke på laget de hade. Man underpresterade under två olika perioder med flera klara förluster mot lag som man garanterat hade vinstmöjlighet emot. Faktum är att ÖSK borde ha blivit bättre än trea.

Ett lag eller spelare kan underprestera en enstaka match eller under en period. Sedan kan naturligtvis ett lag där tränarna placerar varenda spelare på fel position eller klubb som lider av allvarliga konflikter få en underprestation i förhållande till potentialen på papperet som kan sträcka sig en längre tid. Men att alla allsvenska konkurrenter drabbades av det 2010 har jag svårt att tro.
AIK Saywee
2012-02-04 16:31
Grixx och Salt&Peppar,

innan jag kliver iväg mot hockey´n, kan ni ge mig en tidsangivelse på mitt/mina gnälliga inlägg och gärna tydligt förklara vilka delar av inläggen eller om de som helhet är gnälliga, för jag förstår inte vad jag skrivit som stört och det är inte min mening att störa alltför många här. Jag vill veta så att jag kan bättra mig - ständig förbättring är sällan fel.

Men några, som tur är ganska få, skribenter här koncentrerar sig så oerhört mycket på vad andra skriver eller inte bör skriva, eller "ropar" på admin när det bär emot lite, jädra trams, nu blir jag irrriterad igen.

Men i kväll smäller jag av, för ÖSK´s spännande framtid :)

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro kubajonte
2012-02-04 16:26
Jahopp, Inget ÖSK idag heller synd = ) , vad är det för sponsor ni pratar om har ni nån länk på uttalandet han gjort eller =) ?
Örebro _Adde_
2012-02-04 16:25
Grixx// Ær det verkligen gnæll nær man vurmar før en bættre respekt mellan supportrar? Tycker det ær ganska naturligt att jag sæger min mening till Knaus som ær "på min sida" istællet før att børja kæbbla med degerforsarna? Sen att det inte føll i god jord ær væl en annan sak? Tycker inte vi behøver sjunka till deras låga nivå? vad tjænar vi på det? Vi kom trea ett år, ett år då många andra lag underpresterade, och många tycks ha drabbats utav hybris!

Vi har potential, men vi ær ingen storklubb! (Ænnu...)
Örebro Grixx
2012-02-04 16:21
Adde// I vart fall kommer inte den utpekade att sponsra hockeyn...och det finns säkerligen andra sponsorer som tycker att det känns lite ogint och likt ett småbarn att påtala det gång efter gång.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-04 16:21
Bobo fett78//

Ja Grahn här ju sånt ljust och svallande hår :).
Örebro Salt&Peppar
2012-02-04 16:16
Saywee//

Du gnällde på mig igår, så visst finns det gnäll.
Örebro Boba fett78
2012-02-04 16:14
ÖSK Krille Han var svårt att se bland då frusna killarna som tränade. Grahn är lätt att se med sitt långa hår.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro _Adde_
2012-02-04 16:13
Grixx// Førstår inte varfør denne storsponsor klankar ner på fotbollen. Vad vill denne vinna med det? Borde inte alla tjæna på en god stæmning mellan klubbarna?
Örebro _Adde_
2012-02-04 16:11
Krile// Ser bra ut, men skulle nog byta plats på Rama och Mackan då det kænns som om Mackan hæmmas mer æn Rama av att vara på vænsterkanten.

Knaus// Alltså... næ, jag orkar inte. Se det som om du vunnit om du vill, jag bryr mig inte. Dessutom børjar alkoholen gøra sitt så det ær bættre att knipa kæft æn att møjligtvis førstøra stæmningen hær på forumet før alla andra. Kanske besvarar jag ditt inlægg imorgon, om du nu inte editerar om det ænnu mer...
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-04 16:09
Jag gör även en alternativ premiär 11:a.

-----------------------Sankan--------------------------

Anttonen----Haginge----Wikström----Wiktorsson

------------------------Berger---------------------------
------------------Grahn----Alimi-----------------------

Rama----------------Haddad----------------Bamberg

Vilken premiär 11a föredrar ni?
Örebro Grixx
2012-02-04 16:08
För övrigt tycker en viss storsponsor i hockey att Uddling ska skriva att en annan storsponsor i fotboll är polisanmäld...detta säger i vart fall en ganska säker källa till honom.....apropå silly källor.Helt klart retar han upp sig på det då han tagit upp saken otaliga gånger tidigare.

Samma storsponsor tycker att det är ett skämt att Örebro SK nu skulle ha ett av allsvenskans bästa mittfällt.
AIK Saywee
2012-02-04 16:03
Nej är det gnäll på gång så drar jag på hockey, skall se sista perioden, den viktigaste. Undrar om Grahn, som älskar hockey är på plats?

Sedan förbereder jag OU´s nyförvärvkeri dena underbara dag och relativt vänliga vecka :)

Loggar ur ett tag, men 22:22 smäller det :)

Heja SPORT, GFG !!!
AIK Saywee
2012-02-04 16:00
Grixx, 15:56.

Var hittar du något gnäll ?

Var går gnällgränsen?
Örebro Grixx
2012-02-04 15:56
Ettan gnäller på att tvåan gnällt på trean. Tvåan gnäller då på ettan och säger att ettan inte har rätt att gnälla på tvåan. Däremot tycker tvåan att han har rätt att gnälla på trean och då ska ettan hålla käft.

Har vi hört den förut?
Ja vi har hört den förut!
Har vi hört den förut?
Ja vi har hört den förut!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-04 15:52
Tänkte jag skulle göra en tänkbar premiär 11:a, med de spelare som är tillgängliga i truppen just nu.

-------------------------Tomer-------------------------

Haninge----Wiktorsson----Wikström----Wowoah

-------------------------Grahn--------------------------
--------------------Alimi----Bamberg-----------------

Rama-----------------Haddad----------------Astvald

Det gäller att spela ihop laget nu. Speciellt mittfältets som är helt nytt den här säsongen.

Kommentera gärna :).
AIK Saywee
2012-02-04 15:38
Knaus, 14:49,

jag förstår lite iallafall, eller vill förstå, vart _Adde_ vill komma :)

Haka inte upp dig alltför mycket på antalet tummar, för ibland hakar tummen upp sig på tumtryckaren :)
Örebro Örebro-SK
2012-02-04 15:21
Sogen//
8 miljoner är inte priset men inte långt ifrån. Men Torlak är absolut värd det Sarajevo kräver
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-04 14:56
_Adde_//

Låter trevligt. förövrigt är danska rena grekiska för mig :).

Om det blir någon fotboll i Danmark, så kan du scouta en mittback. ÖSK letar efter en sådan med ljus och lykta :).
Örebro Knix
2012-02-04 14:50
Bamberg 8 mål 11 assist, Samuelsson 51 mål på 3 säsonger är väl de som skall göra målen. Och så Alimi borde bidra med några mål.
Örebro Knaus
2012-02-04 14:49
_Adde_: Förstår inte riktigt vart du vill komma?

"Att dessutom raljera om att de aldrig kommer att komma tillbaka tyder på en sorts ignorans som gør det førståeligt før mig, åtminstone, varfør hatet dær ær så stort!"

Så du menar att hatet från deras sida kommer från att vi raljerar över dem? Här är du så mycket ute och cyklar att det blir pinsamt. Deras hat till oss är de uppväxta med och har ingenting med hat från våran sida att göra.. Mycket förvirrat utlåtande.

"Før mig kænns det inte, med tanke på den fotbollskultur som finns i Degerfors, omøjligt att de en vacker dag skulle kunna ta sig upp i finrummet igen!"

Det där kan vi ju inte veta, men jag anser att du har fel även här.

"æn så længe ståtar degen med større meriter æn oss..."

Och det spelar roll... varför? Degerfors ligger i superettan och vi i allsvenskan. Med dina mått är väl IFK Norrköping fortfarande en storklubb?

Med tanke på antalet tummar jag fick, tror jag att ganska många håller med mig att man tröttnat på efterblivna degerforsare som hatar oss bara för saken skull, då måste man kunna ryta till. Synd att du ska komma med dina PK-åsikter och gå i bräschen för T Morello och hans äckliga åsikter. Föreslår att du börjar hålla på Degerfors om det är en så förbannat bra och stor klubb. Nästa gång jag sågar en Degerforsbo kan du lika gärna hålla igen, _adde_.

Örebro _Adde_
2012-02-04 14:43
Krille// Nej, danskt... men det ær ju næstan samma sak! :) Roar mig i Grahnlandet! ;)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-04 14:21
Boba fett78//

Hur ser Alimi ut?
Örebro Boba fett78
2012-02-04 14:12
Står å tittar på den träning som det blev istället för match, och måste säga att Grahn ser ut att ha flåset uppe.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-04 14:04
Japp! Hissen hade gått ändå upp och alla hästarna var kvar i stallet och de skarpaste knivarna låg kvar i lådan :).

Förstår inte vad det är med mig idag :).
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-04 13:57
Girxx//

Ja, jag får nog gå och titta om hissen här gått ändå upp idag :).
Örebro Grixx
2012-02-04 13:54
Krille// Något måste man ha roligt åt en sådan här matchinställd dag.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-04 13:50
*Macken*//

Haha. Det såg ja nu.

Har nog inte riktigt vaknat idag. Är lite efter idag kan man nog lugnt säga :)
Annons: