/fotboll/osk/forum/3044.aspx/fotboll/osk/forum/3044.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rallyfinnen
2012-02-06 10:27
Snabbguide till köp av matcherna i Seinäjoki.

1.
Tryck på fliken "Rekisteröidy" För att registrera ett konto.

2.
Skriv in dina användaruppgifter

Username: ....
Email Adress: ....
Password: ....
Confirm Password: ....

Etunimi: Förnamn
Sukunimi: Efternamn
Katuosoite: Gatuadress
Kaupunki: Stad
Postinumero: Postnummer
Puhelinnumero: Telefonnummer

Tryck i rutan "I agree with these therms" och tryck på knappen "Create new account"

3.
Nu är ni inloggade på sidan och kan börja köpa matcherna.

Detta är vad som finns att välja mellan.

Turnering: TURNAUS 08.02.2012 - 18:00
Onsdag: Keskiviikko 08.02.2012 - 18:00
Torsdag: Torstai 09.02.2012 - 14:30
Fredag: Perjantai 10.02.2012 - 16:00
Lördag: Lauantai 11.02.2012 - 13:00
Söndag: Sunnuntai 12.02.2012 - 09:00

Vill ni bara se ÖSK´s matcher så kostar detta totalt ca 140 kronor. Då får ni även se de andra matcherna som sänds samma dagar.
Om ni vill köpa alla matcher i turneringen så kostar detta ca 190 kronor.

ÖSK spelar på Torsdag, Fredag och Söndag.

4.
Välj valfritt köp genom att trycka på "Katso" till höger om matchdagarna.
Efter detta trycker ni på den vitmarkerade knappen "Tilaa katseluoikeus"
Då kommer ni till varukorgen som mestadels består av det engelska språket.

Är du inloggad på sidan så ska alla uppgifter redan vara ifyllda.

5.a
Köper du turneringen är det bara att trycka på "review order" och på nästa sida "Siirry maksamaan"

5.b
Vill du köpa dag för dag och har börjat med att t.ex välja Torsdag, så trycker du bara på "Katso" till höger på sidan för den dagen du vill lägga till, och återigen "Tilaa katseluoikeus" tills ni fått ihop de dagar ni vill ha.
Sedan är det bara att trycka på "review order" och på nästa sida "Siirry maksamaan"

Enklast är det sedan att betala med Visa eller MasterCard kort.

Trycker du på Visaknappen kommer du sedan in på en sida där du kan välja svenska och därifrån
får du klara dig själv.

6. När det sedan är dags för match trycker du på fliken "Kirjaudu Sisään" som betyder Logga in.

Tryck på fliken "Omat tilaukset" så ser du de matcher du betalt och kan titta på.

Jag hoppas att jag fick med allt. Skrev denna guide i all hast men saknar ni något, har några frågor eller om det är något som inte stämmer så PM'a mig så ska jag fixa detta.
Örebro Klackspark_60
2012-02-06 10:23
ÖSK U21 Verkar var en saga om 10 små ..... !
Hur slagkraftig kommer de att bli utan spelare från ÖSK A
Örebro Harry Cripps
2012-02-06 10:21
Jamän vafaen! Skall man aldrig få pusta ut och njuta som ÖSK supporter...
20 minuter in på träningen under en spelövning börjar Grahn ta sig åt höger ljumske. Så fortsätter det de resterande 20 minuter jag ser.
Ajajaj, ingen bra start. Hoppas det är latmasken, fast den brukar väl sägas sitta i ryggen?
AIK Saywee
2012-02-06 09:00
Godzilla, 19:29,

Instämmer :)

Det du skriver glädjer mig mycket och jag hoppas att Grahn är rätt citerad i Expressen. För när vi läser något, som till skillnad från detta, är negativt har många synpunkter, på att det som står är felaktigt. Men jag vill verkligen tro och hoppas att det du beskriver är sant, med de två nämnda exemplen Paulinho och Grahn (och någon nämnde även Kim)

Det finns dock TIDIGARE, så många exempel på spelare som inte trivts, som lämnat eller "sparkats" eller mobbats bort av olika ledare och anledning? Det hoppas jag verkligen är historia!

Det trevliga är nämligen att ÖSK, kanske lite onödigt sent, förstått hur viktigt den sociala framgångsfaktorn (=trivsel) är och har varit och alltid kommer att vara. Jag känner dessutom till att man numera börjat jobba med denna "bit" eftersom det inte varit bra tidigare.

Detta gör mig ännu mer optimistisk under kommande spännande säsong, för de svartvita eleganterna, för sådant är viktigt, mycket viktigt :)))

Kul att många läser på svartvitt och även att några "beslutare" kan ta till sig förbättringskritik och verkligen kunna göra något åt det, som inte är/har varit bra :)

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro Svartvitt forever
2012-02-06 08:59
Saywee//
Du har så rätt, pulsen stiger snabbt ur sin vinterslummer.
Vad det är för underlag i Seinäjoki vet jag förstås inte, men jag minns att våra spelare skadade sig på löpande band där ifjol. Hoppas det inte är underlaget som är dåligt.
AIK Saywee
2012-02-06 08:39
Fotbollspulsen stiger sakta men säkert.

Våren, ljuset, alla naturens färger, värmen, fågelkvitter och växter som luktar är på väg, men inte minst Allsvenskan, detta underbara vårtecken :)

Funderar på Seinäjoki lite grann och vet att minnet är kort,
varje år (?) är det tredje på raken, som vi deltar i deras inomhushall?

Nu till mina egentliga frågor, liksom tidigare (svaren har fallit bort från mitt minne)

- Är det en normalstor arbetsyta, dvs planen, är den som en utomhusarenas storlek?

- Vad är det för underlag som eleganterna kommer att beträda?

Vet att jag är för slö för att goggla vidare, men ofta finns ju forumskribenter som är mindre slöa, har ett bättre minne, eller helt enkelt mycket gott om tid och intresse för att lista ut dessa svar?

Heja SPORT !!!

Örebro D´Artagnan
2012-02-06 07:59
Changs till gott om speltid i talangtruppen !!
Örebro Svartvitt forever
2012-02-06 07:53
Rallyfinnen, du har PM.
Örebro Palermo
2012-02-06 07:47
chilie//
Torsdag kl 20:00
Fredag kl 17:00
Söndag kl 12:00
OBS finsk tid, så jag misstänker att det är en timme tidigare dvs, 19, 16 och 11...
Örebro chilie
2012-02-06 06:59
när spelar ösk sina träningamather i finland??
Örebro Bulten i Boo
2012-02-06 06:57
Kampari// Tack för bra info. Verkar vara en trevlig kille!
Örebro Palermo
2012-02-06 06:52
Det finns fortfarande möjlighet att beställa matcherna från Finland...

Här är länken till att beställa...http://komia.anviawebcasting.com/en/komia-etusivu
Örebro jocke.
2012-02-05 23:58
Jag vet inte om jag kan påstå att den provspelande mittbacken verkar jätteintressant. Kan dock knappt hitta någon info om honom, är väl antagligen bunjaki som har koll på spelaren. Ställer mig ändå lite frågande till en eventuell värvning då det inte lär vara en startspelare, och unga mittbackar har vi ju redan i form av sigbjörnsson, wiktorsson och lumbana
Örebro Bastard on Parade
2012-02-05 23:02
Holmberg med i P93-landslaget som spelar träningsturnering i La Manga 9-13 februari.
Kampari
2012-02-05 22:38
Bulten i Boo.

Boris kom hit som barn, med sin familj med sina 3 bröder. Varav 1 är med i gladiatorerna. Han började sin karriär i Laxå som knatte om jag inte minns fel. Flyttade senare till Örebro / Vivalla.

Började spela i Bk Forward där han huserade som Anfallare. Snabb,teknisk och han en enorm respekt runt om sig. Många visste om vem det var. Han bytte senare till ÖSK pga konflikter i Forward.

Och i ÖSK har nu spelat i 6-7 år. Under denna tid har han blivit nedflyttad positonmässigt och är nu mittback. Han har spelat med de bästa i länet och mot de bästa.

Och hur vet jag detta då? Boris är en av mina bättre polare och har stor tro på honom. En ödmjuk kille med hjärta för fotbollen. Han kommer slå igenom, frågan är bara när.

Det som är så synd dock är att han inte räknats med så ofta bland de "lokala anknytningar". Hans namn är sällan med på olika artiklar och dylikt.
Örebro Marta (hane)
2012-02-05 22:27
Fick man inte det man ville ha?
Örebro Marta (hane)
2012-02-05 22:27
mittback på G?
Örebro Marta (hane)
2012-02-05 22:03
Kubajonte/ Vänta bara till GP:s bloggsektion satt tänderna i honom .)
Örebro kubajonte
2012-02-05 21:26
Marta (hane) // Hah jag skrev det där igår härinne faktiskt ;D. Men ja blir inte förvånad att Alvbåge får en nytändning av att byta klubb
Örebro Marta (hane)
2012-02-05 21:23
Kanske redan uppsnappat?
Örebro kubajonte
2012-02-05 20:58
Svartvitt forever // haha ja nej ska man betala för det får Finnarna allt slänga upp lite schyst produktion ;). Annars kan ju nån cool öskare ta med sig webcameran och köra support-vision =)
Örebro Bulten i Boo
2012-02-05 20:47
Angående den tidigare diskussionen om "lokal anknytning" så räknar jag det till att av ÖSK-truppens nuvarande 24 spelare har 12 lokal anknytning och det är väl inte så dåligt? 50%. Hur ser det ut för andra lag? Var lite osäker på Boris Lumbana dock, för på officiella hemsidan står det: Födelsestad, Kinghasa, Kongo. Men, jag räknar honom som närking. Kom väl hit som barn?

På Wikipedia får man dock ingen hjälp, när man skriver in Boris Lumbana får man till svar: "Menade du: boris linbana" Hmmm... Låter väl mer som en barnbokstitel, eller?
Sir Sixten
2012-02-05 20:35
Ska lägga 1000 spänn på Haddad som skytteligavinnare.
Får han vara frisk och komma upp till någorlunda form han visade 2011 så är det spikat minst 15 mål
Örebro Svartvitt forever
2012-02-05 19:39
Godzilla//
Precis. Liksom att man släppte Kim "gratis" på grund av hans familjesituation. Jag tror man får igen det i långa loppet. Likaså hur laget ställde upp för Yunus och ordnade pengar till barncanceravdelningen. "Klubben med hjärta" är inget dumt epitet.

Kubajonte//
Vi får hoppas att produktionen håller lite klass nu när de tar betalt för den. Ifjol var det ju bara en kamera i princip i huvudhöjd. Men visst ska det bli kul att få lite indikationer på var vi står och hur sammansvetsat laget är.
Örebro Lekiller
2012-02-05 19:38
kubajonte/ Jag beställde enbart de dagar då ÖSK spelar. Var inte så svårt. Gick på 130-140 kr. Bara hoppas det funkar nu på torsdag. :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-02-05 19:29
Läste på Expressen att Grahn var "mycket imponerad över ÖSK:s respekt för hans sociala situation" och att detta var en bidragande orsak till han gick till oss.
ÖSK har ju också stöttat Paulinho väldigt mycket med tanke på dennes familjesituation. Nej,jag vet inte vad ni säger men jag gillar ÖSK:s ledartänk i den här frågan. Vi får onekligen ett gott rykte bland spelarna.
Örebro Bulten i Boo
2012-02-05 19:06
Flyttade själv kommentaren till dit där den hör hemma, under aktuell artikel
Örebro kubajonte
2012-02-05 18:22
Svartvitt forever // Nice inte helt lilla för att se lite försmak av vad Ösk har att ge denna säsong
Örebro Svartvitt forever
2012-02-05 17:23
Kubajonte//
Själv beställde jag alla, för att undvika krångel.
Det kostar 20 euro, cirka 180 kronor. Annars 5 euro per dag, cirka 45 kronor.
Örebro kubajonte
2012-02-05 17:09
Ni som beställt beställde ni alla matcher eller ? vad kosta det
Annons: