/fotboll/osk/forum/3037.aspx/fotboll/osk/forum/3037.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rallyfinnen
2012-02-09 16:54
Byta webbläsare kan vara en lösning.

En annan lösning kan vara att installera VLC Media player om ni inte har det.

Känns lite OT att länka till en videospelare, men det känns på nåt sätt ändå relevant med tanke på att det är match ikväll! =)
Länktips: www.videolan.org
Örebro Bastard on Parade
2012-02-09 16:44
Jag testade byta webbläsare från Chrome till Internet Explorer. Fungerar för mig nu.
Örebro jocke.
2012-02-09 16:44
Testa att efter att ni loggat in endast trycka på "Torstai" i högerkanten, då funkar det för mig i alla fall! Lycka till hur som helst och hoppas det löser sig!
Örebro Bastard on Parade
2012-02-09 16:42
Svartvitt forever//

Det står också "Ei tilauksia" för mig men om jag klickar på "Oma käyttäjätili" -> "Tilaukset" så syns min beställning.

Däremot så får jag inte någon bild. Klickar på fliken till höger och kommer till streamsidan (antar jag) men händer ingenting när man försöker sätta igång streamen.
Örebro Lekiller
2012-02-09 16:34
Mailade dem nyss.

Får se om man får något svar.

Snacka om bluff skit annars.
Örebro Svartvitt forever
2012-02-09 16:32
Lekiller//

Jippi! var ordet. Jag har dessutom betalat dubbelt. Jag trycker på "Omat tilaukset" och det står "Ei tilauksia" vilket tydligen ska betyda "inget abonnemang".

Ändå på sätt och vis en tröst att höra att jag inte är ensam om eländet. Jag började tro att jag har blivit dum i huvudet.
Örebro Lekiller
2012-02-09 16:06
Är det någon som kan se sändningen ifrån finland eller?

Jag får ingen bild.

Står att jag inte har några prenumerationer fast jag betalat 140 kronor.

Jippi!

Sicket finsk skit!
Örebro kubajonte
2012-02-09 16:04
ÖSK KRILLE (GFG // Haha sköna bilder dom tar ibland Na folket
AIK Saywee
2012-02-09 15:58
Att ÖSK betalar Haginge en hög lön och att den envise spelat honom på fel plats, är knappast Haginge´s fel :)

I så fall finns problemet på annat håll, eller vad tycker ni?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-09 15:50
Kolla tv-tablån :).

Är det ett tecken? I så fall på vad?
AIK Saywee
2012-02-09 15:49
kubajonte,

men hur skulle jag kunna veta vilken klass Alvbåge skulle hålla i ÖSK 2012, som jämförelse alltså, han hade ju hemlängtan redan förra året:)

Ingen vet något om framtiden, men det är bara kul att vara optimist och förhoppningsfull :)
Örebro kubajonte
2012-02-09 15:29
Saywee // Men du vet inte alls vilken klass dom håller =) , Men men vi får se snart när det drar ihop sig på allvar. Sen Alvbåge är det ju inget snack om saken att hans hjärna och Hjärta fokuserades på andra saker 2011.

Haginge leder skytteligan Yippie kay jay =o. Karln är en jäkla reject från Djyrgården förstår inte vad ÖSK ska betala hans höga lön för. Finns klart bättre alternativ där. Aja om inte annat blir det spännande att följa, Och som dom som är mycket insatta säger att stämningen är bättre än på hela 2011 det gör mycket det med.
AIK Saywee
2012-02-09 15:21
kubajonte, 15:11,

till skillnad från dig är jag inte orolig för våra två duktiga målvakter :)

På sista utposten finns två jämnbra målvakter som konkurrerar med varandra och (gud förbjude) skulle en skada eller avstängning ske, så klarar vi det galant med två bra målvakter :)

John Alvbåge var alldeles för ojämn och dalande i form, samt hade kanske för mycket fokus på bloggjidder och andra fåniga gester.

Nej, på målvaktssidan, känner jag mig riktigt lugn :)

Mittback har Sjögren letat ända sedan Almebäck förväntades att lämna klubben, ingen nyhet, men sent agerande eller inget agerande alls, hittills.

Haginge är högerback och leder den interna skytteligan, även om de envise tror att han kan sänka hans självförtroende genom att spela honom som mittback ;)

Lugn, det ordnar sig och ambitionerna är det inga större fel på, vi vet bara inte tidsperioden ....

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro Kex Gunnar
2012-02-09 15:16
Jag både tror och hoppas på ett betydligt vassare ÖSK 2012 än förra säsongen..Tror som några andra här att antalet "namnkunniga " nyförvärv inte nödvändigtvis är = inspelade poäng i allsvenskan.. !!! Ett mer "anonymt " lag kan kanske i lugn och ro få spela sig samman, och visa att dom sk experterna har fel..!! Se Kalmar FF som varit bättre än sitt rykte i flera år, GAIS och Häcken som några exempel förra året Hur många utanför Kalmar och Hisingen kan nämna 5 spelare i deras trupper. I jämnförelse med IFK G och några andra är deras trupper ganska anonyma, men med flyt, engagemang, tränare som ger spelare förtroende och låter dom växa i en positiv miljö så kan även sådana lag lyckas. Som vi själva gjorde 2010, så varför inte tro på ett lika bra 2012.. Hoppas och tror att ett ÖSK med pajas Målvakten borta och en Nordin som förmodligen haft tankarna utanför ÖSK länge kan lyfta sig mot 2010 års nivå.. Bara vi stöttar dom och låter dom få "arbetsro" nu på försäsongen.. FORZA SVARTVITT
Örebro kubajonte
2012-02-09 15:11
Svårt att säga om ÖSK 2012 kan bli åt helvete kan gå hur bra som hellst. Enda varningar och frågetecken jag ser är hur bra är egentligen våra målvakter. Det vet vi ingenting om och Backlinjen tycker jag fortfarande är ett svag punkt hos oss. Har inte hittat nån rejäl ersättning för Almebäck än och sen är jag personligen jävligt osugen på att se Haginge ett år till i ÖSK tröjan ( tycker den killen håller max SE klass) men som inhoppare är han duglig......antar jag Men är det helt dött lopp för ÖSK att hitta en rutinerad back att värva in nu eller ? Torlak spåret verkar ju iskallt. tror på en stabil mittenplacering i år. Men drömmer om Europacupplats SM guld tror jag inte på i år. Känns som det finns en del pusselbitar som inte är lösta innan det är aktuellt
Örebro Gogo Vahlin
2012-02-09 14:41
Kan inte någon med lite datavana spela in matchen för att sedan ladda upp den på internet? Kommer själv vara på resande fot under kvällens match...
AIK Saywee
2012-02-09 14:28
Alltså, mina vänner, får vi en rutinerad, etablerad (eller vad det heter?) mittback, då måste det bli topp tre, annars är det dåligt jobbat under kommande säsong !!!

Är nyfiken på årets svartvita målsättning.

SJälv tror jag på "topp fem" i nuläget och med den rutinerade mittbacken så tror jag på "topp tre" !

Beträffande ambitionerna är det inga fel, möjligtvis ett feltryck i NA som klubbben inte brytt sig om att rätta till (om det var fel alltså). Irriterande att inte jag och många fler, vet vad som gäller !

Skall det vara SENAST eller INNAN 2015? Det skiljer bara ett år, men för mig börjar det bli bråttom! Varför kan jag inte hitta ambitionerna på oficiella?
Svagt, mycket svagt, om jag skall leta upp något att klaga på, som kunde förbättras !!!

Är det så himla svårt att skriva ut vad som gäller?

Hejar på SPORT ändå :)
AIK Saywee
2012-02-09 14:17
Jag vill bara lova, att om ...

- Sixten tar ut bästa friska elva och coachar smart
- Hemmapubliken på vår fina arena ger stort stöd
- Kubanerna hemma som borta ger allt vad de kan
- Spelarna trivs och spelar fotboll

... då kan det faktiskt bli medalj :)
Örebro Salt&Peppar
2012-02-09 14:12
KCMarten//

Som du säger känns IFKs satsning sjukt desperat. Ofta med dessa storstadslag som IFK, AIK, Djurgårn etc, så känns ofta satsningen mer som en prioritet för att "visa" supportrar och svensk journalistkår, än hur bra utgången av köpsatsningen kommer bli. De här "satsningarna" som kommer med jämna mellanrum följs inte sällan av ett praktfiasko. All förväntan från media och fans kommer få bubblan att säcka ihop vid minsta motgång. Rent psykologiskt är ju en sådan här desperat satsning som att köpa en stor försluten säck full med risk, redo att gå sönder när som helst.

Men som sagt, så länge det ser bra ut för fans och media som får hausa lite så känns det nog jättebra så länge det är betydelselösa träningsmatcher på försäsongen. Snart kommer ligastarten och verkligheten ikapp, klarar man pressen? Som sagt, det är väldigt risky.
Örebro Marta (hane)
2012-02-09 14:07
NT:s tips gjordes ju innan Grahn var klar. Dessutom är det en "lokalrival" med lillebrorskomplex? :) som skitit ut det.

Desto mindre positivt som skrivs om Örebros slagkraftighet, desto bättre i mina ögon nu när vi redan värvat klart (förutom mittback). Det ger tändvätska, och låter oss slå från Down below.
Örebro TommyS
2012-02-09 14:05
NT:s tippare tippar till och med ÖSK:s placering utifrån IFK Norrköpingögon. Han dömer på något sätt ut ÖSK:s värvning av Bamberg med hänvisning till att IFK inte var intresserade av att köpa tillbaka en spelare som gått som Bosman. We care. Klassificerar inte detta som ett experttips. Jag tror att de flesta kommer att tippa oss mellan placering 6-13. Jättebra om motståndarlagen ser ÖSK som ett sådant lag, allsvenska lag i allmänhet och ÖSK i synnerhet har svårt att prestera under press. 2010 trodde de flesta att ÖSK haft sin bästa tid, 1994 hade vi kvalat för att hålla oss kvar året innan. Får vi bara ihop en elva som kan spela relativt konstant kan detta nog bli ok, även om vi kommer med en sämre trupp än vi gjorde 2011. För det gör vi.
Örebro KCMarten
2012-02-09 14:00
Saywee //

Låt Nordahl, Blohm och Crona stå för NA inläggen och spelarna stå för poängskörden. Det känns som en bra arbetsfördelning.

Jag saknar inte Alvens blogg.

ÖSK-Fokus på guld 2012!!
AIK Saywee
2012-02-09 13:58
KCMarten, 13:46,

... jag delar alla dina "men".

Vi har ett bättre lag i år än förra året och trivselfaktorn har faktiskt ökat ordentligt (via ett pm jag fått). Det är en viktig och trevlig ingrediens :)

Förra året var ganska tjurigt, det märkte man via bloggjidder, annan media och flera av spelarnas kroppsspråk, mm. mm.

Hoppas vi slipper sådant skit i år, fokus på sin egen insats som lagspelare, det har de betalt för !!!

Jag önskar att Sixten´s alla "älvor" lirar med guldskor som i en saga som slutar gott :)
Örebro KCMarten
2012-02-09 13:46
Saywee //

Den oron delar du med mig, men..

- Om Antonnen kommer till spel är 3/4 delar av backlinjen från 2010 på plats.
- I år har vi en klassbackup till Haddad i Peter Samuelsson
- Ibra och Yasin är 1 år bättre
- Astvald kommer lyfta sig till 2010 års form efter ett mellanår förra säsongen
- Berger kommer visa vem som är bäst 2012 av honom och Nordin. Vi sålde
dåtiden och behöll framtiden. Smart ÖSK!
- Med Haginge, Wirtanen, Wiktorsson och Eidur har vi backup:er i den så
viktiga backlinjen. En etablerad mittback till ser det riktigt bra ut (Snälla värva
Torlak!) Dessutom var alla utom Wiktorsson med förra året och är välbekanta
med spelsystemet. Ett vinnande lag byggs bakifrån.
- Mittfältet har förstärks med en karaktärsspelare som Grahn och en
poänggörare i Bamberg samt en landslagsman i Alimi
- Staben har förstärkts med Bunjaki och Ståhl, vilket borgar för en bättre
kommunikation mellan tränare/spelare men också mellan A-lag och
talangtrupp.

Allt detta har våra kära "experter" missat.

Forza ÖSK!
AIK Saywee
2012-02-09 13:35
Jag vill alltid tro på en bra placering och det kan faktiskt bli riktigt bra i år :)

Det som dock oroar lite är att det är väldigt mycket nya spelare som stressat skall skolas in i Sixten´s idéer, för det börjar bli ont om tid och den allsvenska inledningen (cirka 5 matcher) är mycket viktig för en bra säsong ...

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro KCMarten
2012-02-09 13:29
Saywee //

Självklart! Hur kunde jag missa Bamberg?

Han är dessutom intressant på ett annat sätt. Han gjorde ett betydligt bättre jobb i Norska ligan förra året än Farnerud: Ändå är det Farnerud som "experterna" får ståpäls av..förmodligen för att han gick till
"Real cheating"..(lägg märke till ordvitsen..)

Märkligt..

Men ÖSK drog längsta strået i den värvningen ;-)

Örebro KCMarten
2012-02-09 13:25
ÖSK-Krille //

Jag med. :-)

Forza ÖSK, GFG 2012!!
AIK Saywee
2012-02-09 13:24
KCMarten, 13:06,

.... och bomben Bamberg !!!
Örebro KCMarten
2012-02-09 13:24
Apropå tipsen gällande den Allsvenska tabellen 2012 så finns det alltid en övertro på klubbar som gör många "etablerade" värvningar.

Det är många som kan fotboll som varnar för att det tar tid att få ihop ett lag av många nya etablerade värvningar, vilket också historien visar. Trots detta så tippas nästa alltid det laget som gör flest etablerade värvningar i topp, så även Blåvitt i år.

Det är den klubb som värvar smart och får ihop nyförvärv med befintlig trupp + talangutveckling som lyfter sig i tabellen. Inte den klubb som värvar mest spektakulärt.

Dagsformen avgör, inte vilket namn som skrivits flest gånger på Aftonbladets rosa sidor..

Personligen tycker jag att Blåvitt:s värvningar luktar resultatpanik lång väg.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-09 13:23
Jag tror inte det är speciellt konstigt heller att "experterna" tippar oss där nere i bottenträsket.

"experterna" vet vad vi hade för spelare som vi nu har tappat, men de vet inte vad vi fått in.

ÖSK kan gå in i den allsvenska säsongen och spela utan press. Det gynnar laget att slå ur underläge.

Hur många "experter" trodde vi skulle vara i topp och sluta 3a 2010? Inte var det många. Däremot så var vi tippade att till och med vara med och slåss om guldet 2011 och det gick ju inge vidare.

Nä så läge spelarna tror på vad de gör, så är jag nöjd. För jag tror på vårt lag.
Annons: