/fotboll/osk/forum/3031.aspx/fotboll/osk/forum/3031.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kampari
2012-02-09 23:03
Aha. Då har jag missförstått det hela riktigt ordentligt. Tack för det Rallyfinnen.
Örebro KämpaÖSK
2012-02-09 22:52
Grahn är nog väldigt rostig eftersom han inte spelat eller tränat med något lag på ett halvår.

Dom kommer spela ihop sig på mitten....=)
Örebro Rallyfinnen
2012-02-09 22:50
Kampari / Inte vårat. Vi kan köpa till den 31a mars..
Postat via SvenskaFans-appen
Kampari
2012-02-09 22:47
Även om han ligger på 6 miljoner så kan vi ändå bara om drömma om honom till sommaren. Fönstret är ju som sagt stängt.
Örebro jocke.
2012-02-09 22:45
KämpaÖSK//

Håller med om Grahn/Berger, frågan är dock om det funkar med två defensiva - som det såg ut idag kom dom alldeles för långt ner. Grahn var rent ut sagt usel när han kom in, varnad efter 5 min och inte alls vän med bollen efter det. Ska dock inte bedöma för mycket efter bara en match, vi satsar på revansch imorgon!
Örebro KämpaÖSK
2012-02-09 22:40
kan tycka att det blir lite för snabba anfall när Berger får bollen, han vill gärna slå den avgörande passen direkt..Med Grahn tror jag det kan bli lite lugnare spel där bollen blir kvar inom laget längre.Lär sig Berger att värdera lite bättre tror jag ÖSKs anfallsspel blir bättre.

Sen MÅSTE vi in med en rejäl back som kan styra och ställa lite.

Haginge, Wirtanen, kurre och Islänningen är bara så dåliga.

Sen är jag övertygad om att Tomer blir första målis!
Örebro ernot
2012-02-09 22:24
Målet! Riktigt snyggt! vill se mer av den varan :)
Örebro Örebro-SK
2012-02-09 22:15
Kampari/
Torlak är inte dyrare
Kampari
2012-02-09 22:04
Tror knappast att Sarajevo tar 6 miljoner för Torlak som Rallyfinnen nämnde.
Han är betydligt dyrare.
Örebro Valderinho
2012-02-09 22:03
AIK förlorade mot HJK samma år som dom vann Sm-guld. Vet ni hur matchen slutade!?. 2-1 till finnarna..
Örebro lires
2012-02-09 21:58
visionen. josef - pigg. han syntes väl inte så himla mycket. rörde ju knappt bollen. han hade ett avslut utanför sedan var det inget mer. gick bort sig vid kvitteringen ganska enkelt också då sixten skrek på honom också.
Örebro kubajonte
2012-02-09 21:52
Ge dom 5 miljoner för torlak släng in Haginge waterboy =D i paketet också
Örebro Grixx
2012-02-09 21:44
Alla spelare i laget har utvecklats till det bättre och någon kanske till det sämre. Det lär vi väl få se allt efter matcherna kommer igång. Nu är det mest spekulationer. Spännande i vart fall.
Örebro Grixx
2012-02-09 21:41
Utan att ha sett ett jota så låter det ändå som en ok match om man ser till hur lite laget spelat tillsammans. Nu ska det börja tränas ihop i massor och utvärderas om det blir denne provspelande mittback eller ej...och om ytterligare en Örebroare värvas till laget.
Örebro Hahne
2012-02-09 21:39
Wiktorsson`?
Örebro Valderinho
2012-02-09 21:35
Värva Torlak, go kväll!
Örebro widemarsh
2012-02-09 21:31
Hellre Berisha som mittback än Haginge, Eidur och Boris iaf.
Örebro Valderinho
2012-02-09 21:31
Torlak är Wikens arvtagare och Berisha är följsam, behöver inte vara snabb för att höja försvarsspelet, mer att stå rätt i positionsspelet vilket jag tyckte han gjorde. Värva båda.
Örebro widemarsh
2012-02-09 21:28
HJK håller bra allsvensk klass. Mästare i finland tre år i rad, och åkte ur Champions League efter två jämna matcher mot Dinamo Zagreb. Men tycker ändå vi hade hyfsad kontroll på matchen och borde ha vunnit med lite bättre fokus på slutet.
Örebro Visionen
2012-02-09 21:22
Följande stats. på vår provspelande mittback för 35 min. i den andra halvleken;
A= Antal, G= Godkända, F= Felaktiga

Pass: A: 10, G: 8, F: 2
Nick: A: 2, G: 2, F: 0
Bryt: A: 7, G: 6, F: 1
Duell: A: 5, G: 4, F: 1
Skott: A: 0, G: 0, F: 0
Uppspel: A: 2, G: 1, F: 1

Övrigt antecknat från andra halvlek:
Berisha - Bra speluppfattning
Sankan - Svårt att hävda sig i luftrummet, verkar förvänta sig en avblåsning för minsta lilla istället för att ta sin plats.
Josef - Pigg och stärkte sina aktier
Wiken och Berisha - Kunde inte säga att det var första matchen som dessa herrar spela med varandra. Väldigt samspelt.

Taktiska noteringar:
Intensiteten höjdes i andra halvlek finnarna visade prov på sin sisu.
Spelet föll i samband med bytena. Wirtannen, Sigge2 och William är frågetecken i min bok, anser inte att de håller som ersättare. Eftersom kvalitén sjunker så mycket när dessa herrar går på. Mittfältet var näst intill obefintligt i andra efter bytena. Alimi verkade förvirrad efter positionsbytet. Långa stunder låg mittfältet max 5meter från backlinjen, vilket skapade fina ytor för finnarna. Positiva byten på Josef och Kush.

Fortsatt fina Offsidefällor i andra.

Värt att notera;
Om det inte är någon allvarlig skada på Berisha så nöjer jag mig med honom. Här kan ÖSK ha hittat ett guldkorn. Men jag ser honom snarare som en ersättare för Wiken (med tanke på hans kvalitéer) och vill gärna se en snabb mittback intill för att verkligen höja kvalitén i försvaret.
Bedrövligt passningsspel i andra.
Astvald kanske gör mer nytta i Kif Örebro... om han platsar där så att säga. Inte ett rätt på grabben så länge han var på plan. I min bok är Mackan "sista valet" för tillfället. Han borde ställa sig frågan om han verkligen vill spela fotboll eller om han istället borde satsa på en annan karriär.

Att detta var första matchen för grabbarna efter en lång vila. Alla spelare och ledare har ett antal chanser till på sig att spela upp sina omdömen efter första matchen.
Kampari
2012-02-09 21:19
Man märker ganska direkt vilka krav ni ställer på ÖSK. Men tänk på att HJK är bra, vunnit flera inhemska Guld. Samt att detta är ÖSK 2a träningsmatch. Det kommer ska ni se. OU!!
Örebro Valderinho
2012-02-09 21:18
Torlak skulle signalera trygghet och att vi satsar på "det däran" guldet..
Örebro Rallyfinnen
2012-02-09 21:11
6 Miljoner för Torlak?

Köp. Kostar det så smakar det.

Visst går det att göra fynd bland bosmanspelare, men borde inte alla russin vara urplockade från kakan så här pass sent på den löjliga säsongen?
Örebro Örebro-SK
2012-02-09 21:10
Kubajonte/
Vi måste ha Torlak säger jag fast tiden är knapp nu
Örebro Valderinho
2012-02-09 21:06
"Klockan är sent, 21.45 i Finland, och ÖSK-spelarna vill alla åka tll hotellet för att duscha och byta om." Just det, matchen var inte slut..ÄN!!
Örebro widemarsh
2012-02-09 21:02
Var rätt skapligt i första halvlek ändå, särskilt försvarsmässigt kändes det stabilt. 1:a halvleks mittfält kändes rätt så spännande också, och målet var riktigt läckert.

I andra var det bedrövligt, mycket på grund av att laget byttes sönder. Men det blir ju ofta så i början av försäsongen när man ska testa alla på en gång. Håller med om att vi behöver få in en etablerad mittback, även om Berisha såg stabil ut tills han började slarva lite med uppspelen i slutet.

Sandqvist kändes osäker, inte den pondus som man borde ha vid den åldern. Men alla är väl ringrostiga såhär års, och man får ge grabbarna lite mer tid innan man kan dra några slutsatser.

Kändes jäkligt onödigt att tappa dock, vi hade kontroll på matchen fram till sista 10-15.
Örebro Mr. Milton
2012-02-09 20:59
Har inte sett matchen och skall försöka vara positiv. Dock har jag aldrig gillar Islänningen. Ett stort skämt enligt mig förra året. Nu träder han in sista fem och vi släpper direkt in två mål. Som sagt har inte sett matchen så jag undrar om målen tillkom i hans zon eller pga hans misstag?
Örebro Valderinho
2012-02-09 20:58
Såg ni Lushtaku, han blev så bortspelad på slutet att han inte vill gå in i pressen mer. ÅTLÖJE. DU kan väl för all del i värden lära dig positionsspel..
Örebro jappel
2012-02-09 20:56
bra första match ändå, det var ju inte direkt förstafemman inne vid genomklappningen på slutet.
Örebro Valderinho
2012-02-09 20:56
Vi måste, snälla Sjögren. Värva Torlak NU. Mittbackarna i Ösk är ju sååå sämst.
Wikström är habil och bakom har vi två påläggskalvar..För fan vi åker ur Allsvenskan om vi inte värvar Torlak. Han är skillnaden på toppen och botten.
Annons: