/fotboll/osk/forum/3030.aspx/fotboll/osk/forum/3030.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-02-10 13:29
BoP, 13:22,

Sixten förvånar mig ofta, vi ser olika saker helt enkelt, men han lever ju närmare killarna än mig, dagligen, så jag skall väl hålla mig bakom "kulissserna"

Trots allt är det Sixten som vet bäst, om killarna, skadorna och dagsformerna och bestämmer startelvor och coachar som han coachar.

Att han tagit ut eller tar ut Haginge i så många startelvor, tyder väl kanske på att Haginge inte är så dålig som många vill ge "sken av", eller så är det Sixten som är dålig på att ta ut elvor.

Ja inte vet jag, rörigt blir det ....
Örebro Nikki Sixx
2012-02-10 13:28
//Saywee

Nej det är sannerligen inte ofta du och jag är överens. Klart du ska tro på mig. Hagge är bra. Som högerback.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-02-10 13:26
BoP// Sixten vill kanske inte sättas i samma situation som tidigare utan deklarerar tidigt att Wiktorsson är vänsterback så att han får ytterligare förstärkning i mittförsvaret. Skulle vara tufft att få en skada på Wikström eller Wiktorsson, och tvingas köra Eidur eller Haginge i mitten. De två har inte visat sig vara goda ersättare till mittbackspositionen.
Örebro Bastard on Parade
2012-02-10 13:22
"Vi letar efter en mittback. Haginge och Wiktorsson kan ju spela i mitten också, men är främst ytterbackar. Helst vill vi ha in nån med lite rutin."

Lite förvånad över att Sixten främst ser Wiktorsson som ytterback. Han har spelat centralt de gånger jag sett bruket och gjort det riktigt bra.
AIK Saywee
2012-02-10 13:17
Jag väntar fortfarande på Almebäcks ersättare,
men det kanske jag är ganska ensam om ?

Varför skall det ta så lång tid att fixa detta och bli så jädra stressat,
att spela ihop ett medaljlag, även i år?

Sixten vill ha oftast ha lugn och ro och tid på sig att kommunicera ut spelidén.

Jaja, det ordnar sig nog, jag är en galen optimist och bör inte oroa mig kring petitesser :)

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro TommyS
2012-02-10 13:17
Matchen mot Finland XI kan ju bli lite intressant eftersom både Mika Ojala och lillbrorsan Riski finns med i truppen och spelade mot Djurgården. Är Mika fortfarande aktuell, tex som ersättaer för Paulinho?
Örebro kubajonte
2012-02-10 13:11
KCMarten//Känslig ? knappast irriterad angående en viss kommentar om att starta drev ? Ja. Snälla du kom och lira Heroes of Newerth nån gång så ska du få träffa på en community som gör en härdad på flera plan. Sista inlägget om detta men jag har skrivit om igen och flera gånger att jag har inga som hellst åsikter om gårdagens match har försökt förtydliga detta så gott det går.Som du ett har jag fört samtal med 3 av er här inne angående denna spelare ytterback. Har svarat och blivit besvarad inget mer med det.
( Ps detta blir säkert fjärde gången på kort tid jag säger att jag inte dömer någon efter gårdagens match).
Örebro TommyS
2012-02-10 13:07
Satte ju startelvan sånär som på att Lushtaku spelar och att Lukman inte får göra det och att Yasin således lirar på mitten. Men 10 av 11 kanske inte var någon större bravad idag. Hur som, av mest intresse blir att se hur Yasin funkar på mitten och om Saeid (för det är väl så han stavar) bör få ett kontrakt. Vad gäller det senare borde visseligen ÖSK ha sett tillräckligt. Känns som om ÖSK bara väntar in något annat besked, antingen om spelare in (Paulinho på väg tillbaka) eller spelare ut (t.ex. utlåning eller försäljning av Abdulahi eller Wirtanen) innan de fattar beslut om Saeids kontrakt.
Örebro ernot
2012-02-10 12:59
Startelvan mot SJK: Chencinski - Wiktorsson, Lumbana, Sigurbjörnsson, Wirtanen - Abdulahi, Saied, Yasin - Ibrahim, Atashkadeh, Lushtaku.
AIK Saywee
2012-02-10 12:56
Jag vill bara skriva, så att alla vet,

att jag är ingen som vill ändra andras åsikter,
inte hoppa på någon, vare sig spelare eller forumskribenter,
inte skriva vad som skall skrivas, eller inte skrivas,
inte ropa efter admin när det tar emot.

Jag skriver bara vad jag tycker och hejar på SPORT :)
Örebro ernot
2012-02-10 12:52
börjar matchen kl 7 idag också?
Örebro KCMarten
2012-02-10 12:49
Saywee //

Väl talat!
AIK Saywee
2012-02-10 12:47
Nikki Sixx, 11:06,

instämmer !!!

Det är inte ofta vi tycker lika, men eftersom det saknades ironitecken, vill jag tro på dig och håller med dig om en svartvit spelare, en av "våra spelare" :)

Självförtroende får man inte av att ideligen sågas, när man inte kan hjälpa att det blir fel, vilket är många aktörers möjlighet att vända, istället för att ständigt klaga ......
Örebro KCMarten
2012-02-10 12:39
kubajonte 11:16 //

Oj, vad känsligt du blev. Det var inte meningen att trampa på några ömma tår med mitt inlägg. Sådana har vi tillräckligt av på Grahns fötter..

Som du ser petade jag in ett ";-)" i inlägget för att visa att jag skrev det med glimten i ögat. Det var inte menat som att peka ut någon särskild, men faktum är att flera ha börjat komma med åsikter om spelarna som kan vara svåra att in efter bara en testmatch i ett kylslaget Finland.

Vilket är lite överilat enligt min åsikt.
Örebro TommyS
2012-02-10 12:20
På den där listan är det väl bara skadan på Samuelsson som ger anledning till nervositet. Hälskador kan vara efterhängsna.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-10 11:59
ÖSK:s Skadelista:
Patrik Haginge
- Han stukade fotleden och är definitivt borta från spel i dag. Foten håller för jogging men förmodligen kan han inte spela avslutningsmatchen på söndag, säger Urban Juneholm.

Peter Samuelsson:
- Har haft problem med smärta i en häl under försäsongen. Det har gått bra att träna men problemet har dykt upp vid längre intensivt spel. Det återkom under matchen. Därför byttes han ut.

Ilir Berisha:
- Fick en smäll på lårets framsida. Klassisk lårkaka. Tar ett par dagar att bli smärtfri men kan nog spela på söndag igen.

Marcus Astvald:
- Också en smäll på låret. Men den tog mer på baksidan nära knävecket. Han kan spela på söndag.

Valdet Rama:
- Han klev av efter en smäll på foten. Mest av säkerhetsskäl. Han kan spela på söndag igen.

Daniel Bamberg:
- Fick lite känning i ljumsktrakten. Men det var nog mest bara för matchovanan. Ingen skada.
Örebro TommyS
2012-02-10 11:26
Widemarsh, jag har samma minnesbild. Sixten gjorde Haginge till ytterback efter att han spelat mittback i Superettan och första året tillbaka i allsvenskan. Det skulle vara intressant att höra alla turer om vad som hände med ersättandet av Almebäck förra sommaren. Jag tror inte att det någonstans var Sixtens tanke att spela Hagge i mitten hela hösten.

Över till en god nyhet: Kevin Larsson kallad på landslagsuppdrag.
Örebro kubajonte
2012-02-10 11:25
dubbelpost
Örebro kubajonte
2012-02-10 11:25
Widemarsh Jo absolut den Haginge som fanns fram tills han gick till Djurgården 2008, var en av ÖSK då bättre spelare, Däremot anser jag att den Haginge som man ser idag är en forna skugga av sig själv.
Örebro widemarsh
2012-02-10 11:18
Nu när man får se vad som hände på 1-1 målet så kan man konstatera att det är ett dåligt ingripande av Sandqvist. Ett löst skott från långt håll som han borde hunnit med på, lurig studs kanske man kan skylla på litegrann.

Angående Haginge, visst spelade han som mittback under 2007? Han var väl en av de bästa i (ett dåligt) ÖSK den säsongen. Sen blev han väl högerback under 2008. Så minns jag det iaf.
Örebro Nikki Sixx
2012-02-10 11:06
Hagge är en mycket bra högerback. Punkt.
Örebro TommyS
2012-02-10 10:32
Hur ställer vi upp idag, när vi möter ett lag från finska tredjedivisionen? Antar att en spelare som Lukman får göra debut.

Tomer
Wirtanen, Eidur, Lumbana, Wiktorsson
Saeid, Abdulahi, Lukman
Yasin, Atashkadeh, Ibrahim

Är det en trolig startelva idag?
Örebro KämpaÖSK
2012-02-10 10:25
fick höra att vissa spelare tränade extra förra försäsongen för dom tyckte det var för lätt ordinarie träning.

tycker faktiskt att vi ofta hade sämre ork än motståndarna förra året...
Örebro Insatt
2012-02-10 10:17
Tommy S: Anser som du att Berger ska ha plats i laget och det får han om Bamberg spelar till höger i anfallet/mittfältet. Här är min elva;

Haddad

Rama Bamberg
Alimi

Grahn Berger

Samuel Wikström Berischa Anttonen

Målvakt ?

Heta avbytare är för mig Peter Samuelsson, Christoffer Wiktorsson, William Atashkedeh och Josef Ibrahim. Men man hoppas ju att både yngre och äldre spelare som inte är omnämnda här kommer att överraska och få chansen.

AIK Saywee
2012-02-10 10:02
KCMarten, instämmer i vad du skrivit.
AIK Saywee
2012-02-10 10:00
kubajonte, 09:33,

- att Haginge har hög lön är väl knappast hans fel, utan möjligtvis någon annans?

- Att han spelades som mittback är knappast heller hans fel, utan någon annans?

Det är lite så jag menar om jag skall förtydliga ytterligare ...

... sedan att han inte är bra, det kan jag kanske "köpa", i jämförelse med andra svartvita eleganter. Det är dock en helt annan sak.
Örebro KCMarten
2012-02-10 09:58
Saywee 09:30//

Jag är bara ute efter en balanserad bedömning. Jag ser att du är ute efter detsamma. :-)

Det är intressant att många börjar skrika att olika spelare inte håller måttet efter en träningsmatch i en ordentligt kyld hall i Finland med en 24 timmars båtresa i kroppen. Där man dessutom spelar med medspelare man knappt sett förut och där ett par av medspelarna knappt har tränat med boll efter jul.

Jag vill nog se lite mer innan jag sågar någon ;-)
Örebro KCMarten
2012-02-10 09:54
När Haginge gick från ÖSK till DIF var det många som skrek att vi inte skulle sälja vår bästa spelare. Redan då var vi många som var överens om att han inte skulle spela mittback, men som högerback var han suverän.

Sedan gick det som det brukar och DIF lyckades krascha en karriär med lysande förtecken. Det betyder däremot inte att Haginge inte håller för Allsvenskan.

Personligen tror jag att Haginge behövde förra säsongen för att "avgiftas" från den bristfälliga utvecklingen han fick under DIF-tiden. Får han bara jobba in sig kommer han bli en bra Allsvensk högerback. Men peta för guds skull inte in honom i mitten.

Sen anser jag för övrigt att en Antonnen i form är självskiven som startspelare som högerback.

Sälj/Släpp Wirtanen till Mariehamn. Han kommer aldrig få speltid igen.
Örebro kubajonte
2012-02-10 09:33
Saywee // Ditt argument går att vända på också Många tycker Karln inte är bra av flera Anledningar det ligger anledningar bakom det med.

Försvara Haginge hur mycket ni vill kommer ändå inte ändra mig och fleras andras åsikt om att karln inte hållit allsvensk klass på tre säsonger nu. Sen om det finns potential att han skulle göra det igen det vet jag inte , En utlåning till en SE klubb skulle vara det bästa lösningen där helt enkelt
Örebro TommyS
2012-02-10 09:33
Väldigt positivt att Alimi verkar ha bevisat att han kan ta Bedoyas roll. Det verkar onekligen som om Sixten inte vill ändra spelsystem och därmed använda Bamberg i Nordin-rollen. Synd, tycker jag, för då lutar det åt bänken för Berger när Grahn/Alimi/Bamberg alla är tillgängliga, och ingen perfekt roll för honom när han väl kommer att komma in.
Annons: