/fotboll/osk/forum/3014.aspx/fotboll/osk/forum/3014.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ernot
2012-02-16 10:22
Saywee och marta // förmodligen lårkakan, bara läst gp bloggen där de står att han inte tränar och förmodligen inte kommer att vara med på Lördag!
Örebro deportivista
2012-02-16 10:19
Saywee/
Det finns alltid två (minst) sidor av myntet. Barcas unicef-historia gav otroligt mycket publicitet, och visade upp klubbens dräkter överallt, inklusive deras "första" tröjsponsor - Nike... (fast de har bara symbolen, ingen text)
Örebro ÖSK Fans
2012-02-16 10:06
Det är knäpptyst om Grahn? hoppas verkligen att han och familjen mår bra..

Ska han med till Turkiet, någon med god insyn som vet?

Ta han om dig och din familj Tobias!
AIK Saywee
2012-02-16 09:46
Elliot, klubben vi älskar, bryr vi oss om, ingenting annat :)

Sådana här "onödiga historier" stör även en optimist ....

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro Sekt. E
2012-02-16 09:45
Elliot2007// Jag tycker att det mest tråkiga i vakthistorien är att ÖSK valt att säga upp samarbetet med vaktbolaget. Det kan ju onekligen ge en bild av att man går i storsponsorernas ledband och att pengarna styr. Lite stick i stäv med den bild jag vill ha av ÖSK.
AIK Saywee
2012-02-16 09:15
Marquis de Sade, 08:55,

eftersom jag inte jobbar med just detta fall, så kan jag ju naturligtvis inte svara på din fråga, det förstod du väl att det är omöjligt att veta?

E-brevet är presenterat tydligt i papper-NA och enligt NA, som ofta har fel, så dröjde det elva dagar innan hon offentliggjorde/registrerade detta. Dessförinnan hade hon skickat detta till medlemmar i ÖSK´s styrelse.

När NA begärde ut brevet var det sekretessbelagt, men sekretessen hävdes.

Jag har inte tagit ställning till någonting ännu, för jag vet ju inte sanningen bakom allt, jag tycker bara att det är hemligt, skumt och funderar över tajmingen.

Kan bara hoppas att allt blir bra och att NA åter har fel ....
AIK Saywee
2012-02-16 09:05
Elliot2007, 08:56,

.... det är just förtroendet som påverkas, ingenting annat !!!

Varför kan man inte kommunicera sådana här grejer, varför måste NA sköta sådan information?

Jag har iallafall inte letat upp något negativt, det har den hemliga klubben och NA gjort tillsammans ...

... jag förstår att det är himla obekvämt, men det är inte mitt fel, läs vad jag har skrivit, jag har inte dömt någon, för jag var inte "där", men jag tycker att det är dålig tajming och bristande kommunikation.

Undrar om det är bra som det är, eller om det finns ytterligare något som kan förbättras?

Inte vet jag :)
AIK Saywee
2012-02-16 08:56
Trots att jag själv gillar Real Madrid sedan 1980-talet i den spanska ligan, så är jag lite imponerad över Barsa´s UNICEF, det är snyggt jobbat, men till skillnad från många andra lag så kostar det kubben pengar ...
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-02-16 08:56
Tycker ni verkligen att den här "Folke-historien" påverkar ÖSK så mycket?
Vem påverkar det?
Eventuella nyförvärv? "Nej, jag skriver inte på för ÖSK för dom har en storsponsor som har en VD som slåss med vakter! Nej, jag skriver på för AIK istället!"
Publiken? "Nej, jag tänker verkligen inte gå och titta när ÖSK spelar fotboll för dom har bytt vaktbolag på tvivelaktiga grunder!"
Nya sponsorer? "Nej, vi sponsrar inte ÖSK för då kanske vi blir likadana som Folke, och börjar slåss på julfesten!"

Nej, lugna ner er! När det kommer till förtroendet för ÖSK så är det här en storm i ett vattenglas, förutom för det fåtal personer här som ALLTID letar upp allt negativt som finns att berätta om klubben som jag trodde att vi alla älskar!
Örebro Marquis de Sade
2012-02-16 08:55
Saywee// Vet du om det här brevet är skrivet för att påverka utgången i brottsmålet?
AIK Saywee
2012-02-16 08:51
Jan-Stefan Eriksdotter, 08:42,

detta har vi diskuterat tidigare och jag kan bara fortfarande instämma.

En nationell, en europeisk eller varför inte en internationell sponsor, nu när ambitionerna är att spela frekvent i Europa innan/senast (?) 2015!

Bra fråga, jobbar ÖSK med sponsorer långsiktigt och på denna "nivå"?

Det vet vi inte, för klubben kommunicerar inte tillräckligt bra ännu, men kan givetvis bli bättre på detta :)
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-16 08:42
ÖSK behöver en nationell sponsor som gör dem mindre vaktbolagskänsliga.
Gärna behålla Malmbergs också så klart men inte på bröstet. Men annars gärna en "Carlsberg" eller "Fly Emirates" på bröstkorgen om ni förstår bvad jag menar. Skattefusk har väl dumpat ICA eller? Läge för ÖSK framstöt. Försöker ÖSK ens att få en större sponsor som man kan jobba långsiktigt med?
AIK Saywee
2012-02-16 08:17
Marta, 08:04,

jag vill förklara lite hur jag tänker angående tajming, för dig och även för andra.

1. Det är olyckligt att denna nya såpa tar så mycket fokus (och kanske kraft?) från uppladdningen inför årets Allsvenska. För självklart snurrar detta i skallen på spelare, styrelsemedlemmar, vakter, betalande medlemmar, sponsorer, kubaner m. fl

2. Detta med vaktbytets taijming = tidpunkten för när detta hamnade på agendan och när beslutet togs, samt anledningen till detta borde ha kommit fram tidigare.

För alla begriper väl att detta är omöjligt att hålla hemligt. Har man rent mjöl i påsen, så hamnade vaktbytet på agendan innan vaktbråket uppstod, men då borde ju ÖSK i god tid presenterat detta, vilket fortfarande inte har gjorts.

Dessutom bör/borde man ange vilka kriterier som gällde vi bedömandet av vilket vaktbolag som fortsättningsvis skulle få förtrondet.

Det blir så onödigt hemligt och skumt ibland, att jag inte vet ...

vem kan man tro på, tro på, tro på?
Örebro Marta (hane)
2012-02-16 08:05
Ernot/ Är det världens mest långlivade kaka som spökar?
Örebro Marta (hane)
2012-02-16 08:04
Saywee/ Å andra sidan... när hade varit rätt tajming?
AIK Saywee
2012-02-16 08:04
ernot, 08:00

heja Degen :)

Vet du varför sillstryparnordin inte är med, trivs han inte i sta´n, eller har han problem med världens ihärdigaste lårkaka?
Örebro ernot
2012-02-16 08:00
Ska gå och se på IFK-Degen på lördag, läste nu att Nordin inte kommer vara med på matchen, lite synd men får hoppas att degerfors sänker några bollar bak Alvbåge iaf :)
AIK Saywee
2012-02-16 07:57
Ajajaj Frebran, detta var inte bra !

Hon har tydligen mörkat lite, troligtvis var det känslig info i ett e-brev, enligt pappers-NA, men vad vet jag i denna nya surdegssåpa?

Den verkliga anledningen till vaktbytet bör snarast presenteras för oss alla, på ett ärligt sätt. Snälla ÖSK, kliv ut ur isoleringen omedelbart och kommunicera!

Sådant här kan man inte smyga med i dagens kommunikationssamhälle.

Jag undrar bl.a. över, vid vilken tidpunkt, som frågan om vaktbyte hamnade på agendan? Det kan ha viss betydelse och dessutom varför?

Vad som hände i och vid Conventum, har jag absolut ingen aning om, för jag var inte där, det är en helt annan sak, som kommer att rättsprövas, jag kan därför inte döma någon.

Nu börjar dock spekulationerna och funderingarna om vaktbytet snurra runt, det här var verkligen dålig tajming :(
AIK Saywee
2012-02-16 07:17
Varför ältas det om Fahlander ?
Örebro D. McGrain
2012-02-16 06:34
Gregory: 1. Fahlander, på twitter, anklagade tidigare i höstas en oskyldig människa för hemska brott (inte detta fall). 2. Jag "hatade" Grahn/liknande spelartyper t. ex. Rydström m.m. och tycker det är skönt och roligt att han är i vårat lag så kan andra reta sig på han. 3. En numer mer hockeyintresserad på forumet försvarade det första (se punkt 1) men är nu plötsligt väldigt upprörd över hur klubben agerar. Det tyckte jag var lite inkonsekvent. Räcker det eller ska jag berätta vad jag åt till lunch oxå? Herregud vad detta forum är nojigt och paranoid... Är det ingen som kan berätta om en mb som är klar istället? Eller nästan klar? Forza ÖSK!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro kubajonte
2012-02-16 00:39
Munken // well played
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-02-15 23:29
munken//

Det jag ifrågasätter är likhet inför lagen, inget annat, det övriga du svamlar om har jag ingen aning om, däremot tror och hoppas jag ÖSK kommer att kunna placera sig högt i årets AS om en bra mittback värvas, smartare coatsning och bättre lagsammanhållning, samt sist och inte minst mindre skador än förra året.

Ta ut din frustration på någon annan, eller också fortsätter du med mig, bryr mig icke.
Örebro ÖSK Fans
2012-02-15 23:10
munken

så RÄTT!!
Örebro munken
2012-02-15 23:03
Gregory (ÖSK-Karl)// Skulle inte huset som ÖSK ville hyra gå till en mittback? Skulle inte Nordin säljas för 2-3 millar? Var det inte så att ÖSK i bästa fall skulle värva ett par halvdana finnar eftersom Jan K ock kompani enbart tänkte på sina bonusar som var avhängigt det ekonomiskav resultatet?

Att falander gång på gång skriver om Folkes blöta kväll på twitter och hetsar NA att ta upp denna ickenyhet är inte svårt att förstå. Ett drev mot ÖSKs största sponsor skulle kunna innebära att ÖSK i slutändan tappar en massa pengar. Är väl ingen hemlighet att falle gärna ser ett så svagt ÖSK som möjligt. Däremot har jag väldigt svårt att förstå vad sk "ÖSK-supportrar" ser för mening med att älta detta?
Örebro ÖSK Fans
2012-02-15 22:12
ÖSK bryter med Paulinho enligt sr..öppnar det för en plats till mohammed s`?
Örebro kenya
2012-02-15 21:51
Fredrik Björck blev väl duktigt uppsnurrad av Ricardo Costa 2004 i 2-1 vinsten mot gnaget. Sen gjorde han väl ett riktigt drömmål minuten efter om inte jag minns fel. Ngn kanske kan youtuba lite, själv sitter jag på ett ngt segt nät.
Örebro ÖSK Fans
2012-02-15 21:50
Gregory du är inte trovärdig!! Var är Kungen Brädan som du anklaga för att inte veta något...=)
Örebro Gregory
2012-02-15 21:45
D.McGrain: Kan du skriva rent ut vad du menar ? 1. Viken twittrare har anklagat oskyldiga personer o vem menar du då är oskyldig ? 2. Är det så kul att ha en spelare som retar gallfeber på alla andra, Grahn som du skriver, hur tror du det påverkar lagsammanhållningen ? Har ju inte direkt varit smärtfritt i andra klubbar, eller har du andra uppgifter ? 3. Vad menar du med hockeyväktare ?
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2012-02-15 21:28
Vad är senaste infon angående Grahn, är han tillbaka? ska han med på lägret?

Hoppas allt löst sig med familjesituationen!
Örebro D. McGrain
2012-02-15 20:22
Känns skönt att ha Grahn på vår sida. Och härligt att vi har en spelare som retar gallfeber på...alla andra. :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: