/fotboll/osk/forum/3012.aspx/fotboll/osk/forum/3012.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2012-02-14 18:06
Daniel Kristofferson på Expressen skrev för ett tag sedan en artikel om drömlön för Mervan Celik hos Rangers på 75000 kr i veckan. Carl Fhager skrev sedan på twitter att "det är en sämre lön än vad andra allsvenska spelare som gått till Rangers fått. Sämre än alla hollandssvenskar".

Kanske inte så konstigt att Bedoya var så ivrig med att signa kontraktet så tidigt.
Örebro roxxorz
2012-02-14 17:54
Vore en dröm att få tillbaka Bedoya, riktigt brea och lite underskattad. Vore undeerbart att kunna ha ett mittfält bestående av Grahn-bedoya-Alimi och Bamber ute på kanten. Bedoyas spelstil som löpstark mittfältare skulle verkligen gynna ÖSK spel, hans jobb är sukt viktigt, när han är i form är han absolut en av allsvenskans allra bästa spelare och om han skulle komma tilbaka skulle han enligt mig självklart bli ÖSKs bästa spelare igen. Så jag hoppas att ÖSK når ett avtal att låna honom och betala en rimlig andel av hans lön (jag har inte koll på hans lön i rangers, men antar att den är för hög för ÖSK). Men det vore tur, för han är egentligen för bra för allsvenskan.
Örebro Roswall
2012-02-14 17:06
Herman Nikolic på twitter:
"Alimi impade i Finland. Bedoya o Gerzic i en person!"
AIK Saywee
2012-02-14 16:47
TommyS,

exakt, Saeid och en mittback tycker jag räcker, sedan kör vi !!!

Påtvingade återkomster är något jag inte gillar alls, typ Sköldmark ...
Örebro TommyS
2012-02-14 16:33
Jag håller med Pemo med flera att Rangers kris inte på något sätt för Bedoya närmre ÖSK. Jag förhåller mig dessutom skeptisk till sådana mer eller mindre påtvingade återkomster, brukar sällan gå bra. Saeid och en mittback sedan stänger vi fönstret.
Örebro Lekiller
2012-02-14 16:14
Berisha kvar i träning med ÖSK så det lutar väll åt att han erbjuds kontrakt.

Varför är han annars kvar??

Härliga skulder på Rangers!
Örebro pemo
2012-02-14 16:06
Bedoya tillbaka? skulle inte tro det. Då finns det väl fler klubbar på de brittiska öarna som är mer aktuella. För jag tror jog inte att rangers skänker honom och att han själv går ner så mycket i lön.
Nä, spela ihop det vi har och visa att laget är större än jaget.
IFK Göteborg gbg_mackan79
2012-02-14 15:44
Om ni får Bedoya då kan det bli en bra allsvenska i år.
Örebro svartvitseger!
2012-02-14 15:29
får vi ljungberg eller bedoya så vinner vi det jäkla sm guldet FRAMÅT SPORTKLUBBEN !
IFK Göteborg Spiik
2012-02-14 15:20
Saywee:

Det du beskriver "lugn och ro" det tycker jag låter som tydlighet och organisation. Det är väl rätt klokt :P

Vi får hoppas att Alvbåge är mer skärpt i Blåvitt då ;)......han har sett bra ut hittills, kanske något ojämn, men det kommer förhoppningsvis.

I Göteborg hör vi alla :P
AIK Saywee
2012-02-14 15:08
Spiik, 14:56,

Vad beträffar Alven så saknar jag honom inte, han tappade fokus och var ganska ojämn 2011. Så på målvaktsposten tror jag nog att jag är mindre orolig med två jämnbra burväktare :)

När det gäller Almebäck, så är inte våra inköpare av det kvickaste slaget, för detta tapp var redan känt innan han lämnade, för ganska länge sedan :(

På vilket sätt har jag beskrivit tränaren, såsom att du uppfattar honom som klok?

Jag förstår dock inte hur du kan höra mig ;)
IFK Göteborg Spiik
2012-02-14 14:56
Saywee:

Jag hör dig, och det låter klokt av tränaren. Jag har inte så bra koll egentligen på er "elva". Men med tapp av Alvbåge och Almebäck så borde det väl vara där, främst iallafall som ni har tappat mest? Eller.....Mittfältet har väl kommit och gått så att säga, där har ni fyllt på känns det som?
AIK Saywee
2012-02-14 14:52
Spiik, 14:42,

jag instämmer i det allra mesta som du skriver, verkligen.

Men huruvida det vore bra om Bedoya kommer tillbaka, så vete tusan, vi bygger ett nytt lag med laganda och vår huvudtränare gillar inte röra (=oro), han vill ha lugn och ro, vilket han inte fått. Allsvenskan startar snart. Det är lurigt det där och på mittfältet ser det riktigt skapligt ut i vårt framtidsbygge.
Tyvärr är inte truppen helt klar ännu ....

GOK !!!
IFK Göteborg Spiik
2012-02-14 14:42
Saywee:

Absolut, jag håller med dig där. Det gäller att organisationen med coachen i främsta led får ordning på spelsystemet. Och vi i Blåvitt tar ingenting för givet, absolut inte. Media kommer att ha oss som favoriter samt kanske merparten av supportrar i konkurrerande lag. Men ska man kolla historiskt så brukar inte det lag som värvar mest ett år, vinna direkt utan brukar vinna året efter. Allsvenskan är för bra för att bara kunna värva ihop ett lag.
Lag som Elfsborg, Helsingborg och Malmö kommer ha lite av en guldsits detta året, inga större krav och kan smyga med i buskagen. Men med det sagt så klart att vi Blåvitt ska vara med och slåss om det, inget snack.

Det jag menar som kanske vore bra för er är att om Bedoya återvänder så stillar ni oron i leden lite. Ni verkar slåss i den klassiska dilemma fasen. Halva gänget förstår att ekonomin kommer främst, andra gänget känner att försäljningarna har skapat en identitets kris i klubben. Eller ja, det är ju bara mina analyser.....men kanske att Bedoya skulle lugna även de oroligaste av supportrar...vad vet jag!

Hoppas på en bra säsong iallafall :P
Örebro ernot
2012-02-14 14:38
översatte med knacklig google translate men låter som att ösk vill låna ut Denis Abdulahi! vettigt enligt mig!
Örebro svartvitseger!
2012-02-14 14:28
Ljungberg har ingen klubb längre han kanske vill avsluta i Sverige ?
AIK Saywee
2012-02-14 14:26
Spiik, 14:12,

vore kanske roligt, men risken finns att det börjar bli lite väl rörigt, precis som i IFK.

Det kan bli hur spännande som helst för våra lag, oavsett det blir bra , bättre eller sämre ...

... nya lag skapar man inte på en dag, fast å andra sidan har det väl hänt tidigare, men också "motsatsen" ...

En spännande Allsvenska kommer det dock att bli, som vanligt :)
Örebro TommyS
2012-02-14 14:22
Apropå Mellberg.
Örebro ernot
2012-02-14 14:19
spiik // ja verkligen, vore sjukt nice men det känns som han borde ha större ambitioner... samtidigt har han inte spelat mycket sen han kom till Glasgow! vi får se! :)
Örebro Svartvitt forever
2012-02-14 14:16
Jag säger då det. Bedoya tänkbar, och så kanske Paulinho dyker upp i vårsolen också. Då får vi trängsel på mittfältet.
IFK Göteborg Spiik
2012-02-14 14:12
ernot:

Okej...men det är ju ett kanon läge nu! Han är en attraktion i sitt spelsätt och det blir ju i såfall kul för er och allsvenskan som helhet!
Örebro ernot
2012-02-14 14:09
Spiik // känns inte jätteaktuellt att han kommer tillbaka men är det så är jag den första som kommer jubla! :)
AIK Saywee
2012-02-14 14:09
Torlak, Bedoya, Mellberg :)))

Än så länge kan vi önska, för truppen är inte klar enligt Sjögren, och Sixten kan få angenäma problem , hehe, att man aldrig blir nöjd under sillasäsongen, vill bara ha mer, önskningarna tar liksom aldrig slut :)

Fast det börjar bli ont om tid att spela ihop ett lag med en gyllene laganda ....

Vart har du tagit vägen ÖSK-Fans, än finns det hopp om flera nyförvärv?

Årets ÖSK, kan faktiskt bli hur bra som helst :)

Jag gillar läget !!!
IFK Göteborg Spiik
2012-02-14 14:04
Bedoya kommer väl innan säsongsstart antar jag?
AIK Saywee
2012-02-14 14:00
Frökire, 12:36,

det bevisar nog bara en sak ..

NA intresserar sig inte så mycket för att stava rätt, på så viktiga saker som ett namn, petitesser tycker nog många, men jag tycker det är lite klent av NA.

Det är ju ungefär som att Uddling skulle vara Ullding, eller något liknande ?
Örebro ernot
2012-02-14 13:15
Farside // tror jag läste om att han även köpt hus i Stockholm av någon sportjournalist, så det blir väl säkert AIK som snor han i nått år innan han varvar ner i degen!
Örebro Boba fett78
2012-02-14 13:05
Hoppas hoppas
Örebro Farside
2012-02-14 12:48
TommyS: Mellberg har ett nytt hus vid Möckeln , så Gullspång blir nog inte hans nästa bostads"ort". Tror dock att han varvar ner i Degerfors även fast han troligen får bättre erbjudanden.
Örebro Frökire
2012-02-14 12:36
Saywee//
Nu har NA också kommit på, som också Svartvitt skrivit hela tiden, att Mohammed Saeid heter just Saeid och inte Saied som man envisats med att skriva hela tiden. Var det inte du som skrev det här för ett bra tag sedan? Men minnet kan svika mig. ;-)
AIK Saywee
2012-02-14 12:28
Fredrik Ljungberg lämnar Japan, textteve sida 303
Annons: