/fotboll/osk/forum/3008.aspx/fotboll/osk/forum/3008.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Valderinho
2012-02-18 23:53
Vem som går före vem vet nog Sixten bäst. Men jag vet att den som är bäst lämpad och den som är i bäst form får spela. Gör man det bra får man spela mer. Jag tycker ändå att Saeid har ett bredare register offensivt men kan även ta långa löpningar. Berger är mer statisk i sitt spel utan att för den delen skulle vara negativt. Det där med Kihlberg Nordback eran, är ju borta för dom spelar ju inte mer. Jag tror att Saied behövs för konkurrensen med Berger. Man ska aldrig känna sig säker på en startplats eller på bänken för den delen heller.
Örebro ernot
2012-02-18 23:52
Såg IFK-Degerfors idag, varken Nordin eller Alvbåge spelade, Nordin är tydligen inte i matchform än och har precis börjat träna med laget!

Såg även Erik Nilsson som blev hånad av IFK klacken hela andra halvlek! Varför vet jag inte! Tyckte Erik Nilsson var väldigt tafatt defensivt och fick inte ut så mycket offensivt så att han har lämnat gör mig ingenting!

I övrig imponerade Farnerud och Allansson! Tror Nordin kommer få slita hårt för att ha en ordinarie plats!
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-18 23:42
Valderinho //Det är en sak att "Bibehålla bredden" och en annan sak vad som är bäst för Saeid. Saeid skulle få ytterst begränsat med speltid. Vid skada på mitten kan jag garanterar att det blir Berger som går in i dagsläget oavsett vem på mitten som blir skadad. Sixten tänker inte offensiv ersätter offensiv. Han tänker att rutin/inspelad spelare täcker annan inspelad spelare. Det är bara att studera Kilen/Nordback eran.

Men ok, skulle ytterliggare en gå sönder kan han bli aktuell. I konkurrens med Kalle och Yasin
Örebro Rallyfinnen
2012-02-18 23:42
Jävlas inte med finnar. Inte en söm får vara fel beskriven. Tillägger för säkerhets skull: (-;
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Valderinho
2012-02-18 23:38
Kihlberg, Nordback, Gerzic, Per.J. Abdulahi, Paulinho Erik.N. J.Skoglund. Bedoya och i viss mån Riski är mittfältare som lämnat/ eller kommer att lämna sen förra året.

Nya in eller kvarvarande är Bamberg, Berger, Grahn, Alimi. SÅ en värvning av Saeid är vital både för bredden och att bibehålla kvalitéen vid skador, avstägningar eller byten.
2012-02-18 23:36
Fast jag skulle vilja se/drömma om :

--------------------Chencinski----------------------

Anttonen----Berisha----Wikström---Wowoah

--------Berger------------Grahn------------------------
--------------------Alimi-----------------------------------

Bamberg--------Haddad---------------Rama

Med det anfallet måste ÖSK stärka defensivt. Därav två deffar på mitten.
Örebro Valderinho
2012-02-18 23:30
Med E.Nilsson, och senare kanske Abdulahi, som lämnar/lämnat. Så öppnas det upp för en värvning till det centrala. Jag tycker Saeid är första alternativ till den offensiva mittfältet vid byten/skador eller avstängning. Berger är för mig en defensivt inriktad mittfältare.

Holmberg är en Joker som kan sättas in vid lägen sent i matcher eller beroende på matchen ser ut, i en fri roll som släpande anfallare/offensiv mittfältare.
2012-02-18 23:28
ÖSK KRILLE// Ja den startelvan är nog väldigt realistisk. Bortsett från målvaktsfrågan då som känns osäker. Samt om Anttonen/Haddad skulle vara redo för spel
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-18 23:18
Jan-Stefan Eriksdotter//

Jag tror på denna 11a i premiären.

--------------------Sankan----------------------

Haginge----Berisha----Wikström---Wowoah

--------------------Grahn------------------------
-----------Bamberg----Alimi--------------------

Astvald-----------Petson---------------Rama

Saywee//

Jo det har du rätt i :)

2012-02-18 23:12
Svårt ändå att se hur Saeid skulle få speltid. Förmodligen skulle det bli mycket U21 för honom och frågan är om han inte skulle utvecklas bättre i ett riktigt seniorlag.

På höger kant har ÖSK både Atsvald och Kushi. Lägg därtill att även Ibra kan spela där. Det leder förmodligen till tankar att använda Ahmed Yasin centralt och även kanske Kalle Holmberg. Därinnan sitter också Berger på bänken eftersom Sixten verkar vilja använda gräddan till sin mittfältstriangel istället för att släppa ut Bamberg på kanten och låta spela in en yngre talang i mitten.

Det gör det väldigt svårt för Saeid att få speltid överhuvudtaget och krasst sett vore kanske han en ny överskottsvärvning
AIK Saywee
2012-02-18 23:06
Krille, Sixten vet .....
2012-02-18 22:59
ÖSK KRILLE// Angående din premiärelva är nog en blandning av båda alternativen mest trolig.

- So far sänder Sixten ut signaler att (tyvärr) Sandkvist är förste målis. Han känn lite som en Westman om jag får säga min mening.Blandar och ger. Han släppte i mina ögon en enkel strut i var match i Finland. Helt enligt de omdömen jag hört om honom tidigare om sin ojämnhet. Tomer når kanske inte (ännu) upp till Sandkvists högsta nivå men är å andra sidan jämnare och bättre på fötterna. Känslan (spekulerar) är också att Tomer har bättre ambitionsnivå.

- Haddad är nog lite osäker till premiären men självklart förste alternativ när han är frisk. Annars lär det bli Petson.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-18 22:47
Någon som vet om Grahn var med på planet ner till Turkiet?
AIK Saywee
2012-02-18 22:15
Spelar väl egentligen ingen roll om Rally blir arg, eller ?
Örebro Brädan
2012-02-18 20:10
Den är jättesnygg men jag vågar inte gå i detalj för om jag bommat något så kommer Rally bli arg!!! Kraaam
AIK Saywee
2012-02-18 17:39
Krille, 17:34,

instämmer !
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-18 17:34
Så länge det inte blir något lapptäcke av den nya tröjan, så blir jag nöjd. Dvs att de har pepprat tröjan med enormt mycket med reklam.
AIK Saywee
2012-02-18 17:24
Brädan,
kan du beskriva den, det kan ju inte vara alltför hemligt, för man byter väl inte om den avslöjas, hehe?

Det du beskriver säger mig inte ett skvatt, hade kunnat skriva det själv, men kan välja/gissa att skriva att den är väl OK.
Örebro ÖSK Fans
2012-02-18 17:21
Brädan

är det Europa tröjan eller den nya modellen?
Örebro Brädan
2012-02-18 17:17
Hej! Nya tröjan är jättesnygg!!
AIK Saywee
2012-02-18 17:13
Lekiller, 17:06,

jag kan bara hoppas på ett snyggt och proffsigt inslag av mera svart beträffante tröjan och kanske att brallorna kunde bli mer vita?

Sedan kan vi ju hoppas på lite rött inslag, men grönt det vetetusan?

Klubbmärket innehåller dessa fyra färger, vet inte hur man bestämmer sig för vilka färger som skall gälla på en klubbdress och tänker lite på bajens färgbyte.

Är det någon som har koll på detta med "ordinarie" klubbdress och hur den väljs/valdes med avseende på färgmässigt utseende?

FORZA SVARTVITT !!!
Örebro Lekiller
2012-02-18 17:06
Nya tröjan kommer väll förmodligen vara lika vit och trist som den tröja som ÖSK har haft tidigare.

Tror inte på några nyheter.
Örebro ÖSK Fans
2012-02-18 16:55
jag hoppas på europa modellen, men jag tror det blir den nyav vet dock inte namnet på den....
Örebro Pennybridge
2012-02-18 16:41
sponsorerna är nog rätt lika..

..men ska bli spännande och se om dom använder "europa"-modellen eller nån av årets nyheter från PUMA? =)
AIK Saywee
2012-02-18 16:34
Undrar lite över matchstället?

Blir det Malmbergs över bröstet och NA i rumpan, månntro?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-18 16:29
Saywee//

Jag tror Josef "Ibra" Ibrahim ligger bra till. Han verkar ha utvecklas yttligare sedan förra säsongen. Så jag tror Astvald måste prestera mycket bättre än vad han gjorde förra säsongen annars kan nog Ibra starta i premiären.
Örebro ÖSK Fans
2012-02-18 16:20
För er som undra! ÖSK presenterar sin NYA matchströja om 12 dagar..Matchstället är av märket PUMA såklart.

GO SPORT!!
AIK Saywee
2012-02-18 16:12
Krille, jag gillar nog din alternativa premiärelva bäst, i nuläget förstås ...
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-18 16:00
En potentiell premiär 11a.

--------------------Tomer-------------------------

Haginge----Berisha----Wikström----Wowoah

--------------------Grahn------------------------
----------------Alimi----Bamberg---------------

Astvald----------Haddad----------------Rama

En alternativ premiär 11a.

--------------------Sandqvist----------------------

Haginge---Berisha----Wikström----Wiktorsson

----------------------Berger------------------------