/fotboll/osk/forum/3005.aspx/fotboll/osk/forum/3005.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2012-02-20 01:10
Jan-Stefan// Jag förstår inte heller varför klubben tar in Eidur och skickar iväg Pontus Jakobsson som man redan har i föreningen.Det lilla jag sett av de två så ser jag Pontus som en mer lovande mittback.
Örebro micro_42
2012-02-20 00:50
För övrigt anser jag att ÖSK skall vinna allsvenskan iår, det är dags nu...
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-19 23:50
Hehe
Örebro Dudleys
2012-02-19 23:35
Jag och en polare sitter och diskuterar och vi tror fan Joe Hart skulle kunna gå in och vinna skytteligan i Allsvenskan. Vad tror ni?
2012-02-19 23:10
Finns inte på kartan att Wowoah petas av Sixten. Hans uppspel och bollbehandling behövs i uppbyggnadsfasen. Finns ingen annan i backlinjen som kan ta den rollen f.n.

Hans kontrakt går väl ut efter denna säsong? Skulle tro att ÖSK förlänger ytterliggare ett år såvida han inte rasar i år. Tyvärr för Wiktorsson. Å andra sidan tror jag både Wiktorsson och Haginge går före islänningen som vikarierande mittback.

Jag förstod aldrig värvningen av Eidur. Måste ju rimligen finnas svenska mittbackar av hans klass att få tag på. Att han dessutom skulle in och ersätta Almebäck direkt var ju en absurd felbedömning av Sjögren. Berisha är väl inte så himla mycket äldre än Eidur ändå känns det som det är klasskillnad mellan dem två. Det är så det ska vara. Tar man hit spelare från utlandet skall de gå rakt in i laget och lyfta kvaliten.
2012-02-19 23:02
kubajonte // Vet ej. Anntonen skulle väl med iaf?
Örebro Dudleys
2012-02-19 22:52
Astrit Ajdarevic: Muntari måste ha stora cojones efter att ha klappat sig för bröstet när han gjorde sitt mål idag.

john alvbåge: Påminner om när du själv kysste #ösk s klubbmärke back in 2010 :)

Astrit Ajdrevic: kysste aldrig det miss Alvbåge:) klappade för mitt fina hjärta bara.

john alvbåge: nänä du hånglade upp d i brygga! :)

Astrit Ajdarevic: ok John du kan bli ett stort ämne nu , men jag pallar inte med dig. Gå blogga nu för GP. #hejjagheterjohnochjagälskarnedia. Lick

Sarp Yesil: Beef, det behövs lite sånt här i Sverige också =)

john alvbåge: vadå "kan bli" haha haha nä du får gå o spela in nya videos med canal plus nu :) svälj en spik till :)

Astrit Ajdarevic: hata inte bara för ditt bäst före datum är på väg att löpa ut:)
Gilla · · för 6 minuter sedan ·

john alvbåge: hata? Jag är en man gjord av kärlek! Erkänn bara att du hånglade upp ösk märket så kan vi släppa detta :) lol

Astrit Ajdarevic: mm mkt kärlek. Du sprang efter pengarna i real blåvitt. Mkt kärlek där:)

john alvbåge: du om någon vet ju hur d är att springa efter pengarna haha Du skjuter dig i foten med varje tweet du skickar :) kämpa

//Händer grejen på sociala nätverk av xöskare!;)
2012-02-19 22:49
Tycker Ilir Berisha ser spännande ut. På videon med highlights på Ilir Berisha så ser man att det är en kille som inte drar sig för att gå in i duell och smälla på fysiskt. Likaså verkar han spänstig och bra i luften. Verkar ligga rätt i positionerna av det lilla jag såg. Han kan bli ett fynd faktiskt.

Jag såg inte matcherna i Finland men för min del återstår det att se hur han är med fötterna och hur han kommer klara högre tempo längre fram
Örebro kubajonte
2012-02-19 22:49
Ärr Haddad ens med till turkiet ?
Örebro roxxorz
2012-02-19 22:44
Penny// Det var nog den vetigaste elvan jag sätt här än så länge! Möjligtvis att man byter ut ibra mot Berger (flyttar upp bamberg till ytter och Grahn lite högre upp), men det beror på i vilken form dessa är, Emil får höja sig och spela bättre än han gjorde sist i så fall.

Du prickade i alla fall backlinjen helt rätt, äntligen någon som ser att Wowoah inte är tillräckligt bra längre och att Antonnen i hyfsad form är så mycket bättre som ytterback än både Hagninge och Wirtanen. Truppen är helt klart duglig nu, men för en störra bredd och ur ett långsiktigt perspektiv bör nog Saied värvas, jag skulle även gärna se en ytterback, som helst behärskar både höger och vänster, men det kanske inte är så troligt i detta förnster, men kanske till sommaren.

Hur som helst är jag i alla fall nöjd med hur ÖSK värvat, smart och fyndigt tycker jag, jag tycker faktiskt att Sjögren gör ett bra jobb, han är klokare än vad man tror och förtjänar inte all kritik han får.
2012-02-19 22:33
Någon som hört något om Haddad på sistone? Tänker mer på om det flyter på enligt plan eller om det tillstött något eller något bakslag? Samma frågar har jag om Antonnen. Ett tag sedan jag hörde något om deras status.
Örebro DaSa
2012-02-19 22:16
Ngn som vet hur längt kontrakt som Bersiha skrev på? Flerårigt?!

Har en teori om ÖSK och deras kommunikationsstrategi ang. kontraktslängder. När de lyckas skriva ett kontrakt på minst fyra år så går de ut med längden, lex. Eidur, Nordin. När de skriver tre år eller kortare eller med en massa klasuler så går de ut med "flerårigt" föutom i de fall det är gamla spelare som spelar av sina sista år år, t.ex. Kilhen; Wovven, Grahn...
AIK Saywee
2012-02-19 22:16
Grixx, 21:50,

jag tror faktiskt att Alvens "ständiga" krav från NA att jiddra, förlåt blogga, tog kraft och fokus, samt att han ville vara för mycket i fokus, typ hålla i bollen lite för länge, inte spela igång snabbt. Dessutom lite döende svan, när han schabblat in ett mål.

Ärligt skrivet, jag saknar honom verkligen inte.

Förmodar att du syftar på Nordin´s fritidsintressen, när du menar vad andra pysslade med på fritiden.

Låt dessa jiddra vidare i blåvit, skönt att slippa dom.

Den svartvita stämningen är riktigt på gång, en vinnarfaktor, jag gillar det :)

Tror att SPORT äntligen kan gå för ett guld !!!
2012-02-19 22:12
den Oumbärlige // Håller med i stora drag. Fördelen denna säsong är ju att Rama fått vara med från start vilket borde ge bättre förutsättningar att spela ännu bättre. Att han förlänger med ÖSK finns nog inte på kartan men det räknar nog heller inte Sjögren med även om det alltid är tjänstefel att inte försöka.

Vi kan nog tacka U21 tränaren för flera av dessa nyförvärven. Att få in honom var en fullträff för ÖSK i flera bemärkelser.

Kan ju också se att om ÖSK väl tar in utländska spelare så är det knappast en nackdel att de kommer från samma region eller talar samma språk. Sedan har ÖSK en tolk i sina egna led. Dessutom om det går bra för dem och de trivs kan det underlätta att signa nya när det vet att de har "kompisar" i laget.
Örebro Lekiller
2012-02-19 22:10
Bastard/ Precis vad jag menade. Blir mer å mer trött på honom. Kör exakt samma tugg nu i Götet som han körde med i ÖSK. Kan tänka mig att han tog ganska stor plats i ÖSK. På gott och på ont.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro 'den Oumbärlige
2012-02-19 21:54
Hade vi haft Rama kontrakterad minst tre år framöver hade t.o.m. jag hoppats över tio miljoner. Han kommer inte hinna att prestera under en längre period, vilket krävs. Speciellt när det handlar om en spelare som redan befunnit sig på toppnivå och inte lyckats. Det är inte samma guldkorns aura som t.ex. Banguras ingav. Säljer ÖSK inte av Rama i sommar (om han inte förlänger, *håller tummarna*) så kommer värdet sjunka som en sten.

ÖSK har enligt obekräftade uppgifter redan tackat nej till ett bud. Ett väldigt lågt bud ska tilläggas.

Tror han gör en supervår och säljs av i början av juli och ÖSK hittar nytt spännande namn. Det gör dem alltid numera. Att hitta bra spelare dvs.
Örebro Bastard on Parade
2012-02-19 21:52
Lekiller//

Kändes väl inte riktigt som rätt person att komma med den piken när han ställer sig i klacken efter utvisning samtidigt som han förhandlar med skattefuskarna om ett bosmanavtal. Avdelning kasta sten i glashus.
Örebro Grixx
2012-02-19 21:50
Saywee// Inte blev den sämre pga bloggandet däremot så har de väl inte legat på Rydströmnivå men det har han själv påpekat. Att bloggandet skulle ta kraft från själva spelet mer än vad andra pysslar med på "fritiden" är inte speciellt troligt.
Örebro Lekiller
2012-02-19 21:49
Kul med lite twitter tjafs. hehe Frågan är väl om Alvbåge är rätt man att försvara ÖSK. Känns som han i alla interjuver är ganska så nedlåtande mot ÖSK och dess fans även om han inte säger det rakt ut. Men han har väll redan glömt de senaste 3-4 åren plus hans första sejour och vad ÖSK har gjort för honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro kubajonte
2012-02-19 21:29
nja tror vi får nöja oss med högst 10 miljoner ca för rama tror Hysén är värderad till strax under 18 , och jag tror inte rama har det marknadsvärdet internationellt än, vi får se till sommaren. Kanske rama har en supersäsong då . = )
AIK Saywee
2012-02-19 21:25
Jag tycker nog att den twittrande/bloggande Alven sänkte nivån på sin insats i ÖSK´s senaste allsvenska säsong.

Har man familj, barn, hundar, hus och trädgård, samt ett ansvarsfullt jobb för ÖSK, så tycker jag att det är märkligt att ägna massa tid åt trams, det är ju bara jidder som skrivs, totalt meningslöst jidder ...

Örebro Grixx
2012-02-19 21:16
Jag undrar fortfarande varför Alven trodde att Valdet skulle kunna bli långvarig i klubben?
Örebro Grixx
2012-02-19 21:14
Ganska kul tycker jag det var i vart fall med Alven och Astrit. Frågan är bara hur mycket humor eller allvar var och en lade in i kommentarerna.

Offentligt blir det ändå på twitter och en lite temphöjning på allsvenskan. Nästan samma låga nivå som forumet trots att man inte trodde det var möjligt.
Örebro Johanzzon
2012-02-19 21:12
Valdet blir troligen såld i sommar, hur mycket tror ni vi får för han?. 15-20 miljoner vore väll rimligt :)
AIK Saywee
2012-02-19 21:04
John och Astrit,
gud vad skönt att slippa dessa löjliga figurer !!! Vilket barnsligt tjöt ....

Heja SPORT,
stämningen är numera på väg att bli riktigt bra i spelartruppen :)

Nu går vi för ett svartvitt guld !
Örebro 'den Oumbärlige
2012-02-19 20:42
Jävligt kul grej mellan Alvbåge och Astrit, men John vinner överlägset. Tog en print screen på växlingen se min länk.
Örebro Kom hem Kuba
2012-02-19 20:34
Börjar hetta till ;)

Astrit Ajdarevic @AstritAjdarevic
@JALV82BAGE mm mkt kärlek. Du sprang efter pengarna i real blåvitt. Mkt kärlek där:)

john alvbåge @JALV82BAGE
@AstritAjdarevic :) du om någon vet ju hur d är att springa efter pengarna haha Du skjuter dig i foten med varje tweet du skickar :) kämpa!
Örebro kubajonte
2012-02-19 20:23
haha jävligt roliga konversationer mellan Alvbåge och Astrit atm
Örebro Kom hem Kuba
2012-02-19 20:11
Twitterkrig mellan Astrit och Alvbåge!
Örebro D´Artagnan
2012-02-19 20:03
Kul att NA har bemanning i Turkiet. Makaronen pratar hyfsad engelska, det tror jag gör det enklae för honom än för Rama och L...
Annons: