/fotboll/osk/forum/300.aspx/fotboll/osk/forum/300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Karlstruum
2017-03-07 15:31
Behrna: Varför drar du upp mig? Jag var ironisk över en AIK:are som ansåg att vårt senaste nytillskott skulle varva ner i vår klubb. Printade det för att kunna visa denna AIK:are detta när Kennedy bombat in 12-15 mål när säsongen summeras. Så tycker det var väldigt relevant. Sen kan jag förstå om jag varit ett nick som förföljt denna AIK:aren men det är jag inte. Svarat någon gång ibland men det får man väl göra? Men någon häxjakt, absolut inte och tycker det är onödigt att bedriva en sådan. Jag tror att Kennedy blir en succé och därav mitt inlägg i debatten.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Jonas r
2017-03-07 15:28
[QUOTE=Benny Böckling]Nye tränaren tror uppenbarligen inte på honom. [/QUOTE] Exakt! Batan är gammal och nya tränare vill bygga nåt nytt inget konstigt med det.
Örebro Benny Böckling
2017-03-07 15:22
@Hitta avslut!!:

Nye tränaren tror uppenbarligen inte på honom.
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-07 15:11
Ja precis, Batan är ju ganska duktig. Varför får han då gå? Det är det som är min poäng förstår ni!
Örebro Sport!
2017-03-07 14:21
Har hoppats på Batan i drygt 2 år, en riktig lirare, bra offensiva kvaliteter, och hyfsat stabil bakåt. Mycket bättre än en anonym spelare som endast utmärker sig genom misstag! sen blir det också givande med duellen Batan/Ring - 2 spännande alternativ.

med spännande menar jag Batans bollhållande och anfallande kvaliteter, och desamma för Ring plus att det är alltid spännande att se hur länge han lyckas hålla i bollen tills nån stjäl den..
Örebro Jonas r
2017-03-07 13:54
[QUOTE=Hitta avslut!!]Gillar inte alls det här med Batan. Varför skulle han vara fri att lämna? Bajen har ju inte direkt Marcelo och Evra på den positionen. Solheim och en kall dansk liksom... Är det Batans ljumskar? Knäna? Varför förlänger man (visst fick han förlängt nyss) för att i nästa stund släppa honom fri? Fan om vi går på en sjukt onödig mina nu när det mesta ser bra ut! Håll i er nu. Ska dra en rejäl svordom i kyrkan :) Jag har hellre kvar Logi (andas djupt) än att plocka in Batan. Vad säger ni? [/QUOTE] Hellre batan på bänken istället för logi för samma lön. Sen om de skulle vara skador så utgår jag ifrån att ösk gör sin research på batan sånt är svårt att bara undanhålla.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-07 13:29
@Benny Böckling:

Skrattade bara åt Alec:s sätt att utrycka det ;0)
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-07 13:28
Gillar inte alls det här med Batan. Varför skulle han vara fri att lämna? Bajen har ju inte direkt Marcelo och Evra på den positionen. Solheim och en kall dansk liksom... Är det Batans ljumskar? Knäna? Varför förlänger man (visst fick han förlängt nyss) för att i nästa stund släppa honom fri? Fan om vi går på en sjukt onödig mina nu när det mesta ser bra ut! Håll i er nu. Ska dra en rejäl svordom i kyrkan :) Jag har hellre kvar Logi (andas djupt) än att plocka in Batan. Vad säger ni?
2017-03-07 13:28
Hörde inte att Sköldmark sa två spelare. Men jag kanske missade det
Örebro Restalundsv
2017-03-07 13:04
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:
Sköldmark nämnde att 2 spelare ska lånas ut som jag skrev i tidigare inlägg, 1 är ju CEH. Hoppas den andra är Logi. VB har varit en av våra akilleshälar under några säsonger, samt även delvis HB. Vore skönt och få bort Logi. Batan kanske inte är drövärvningen men som sagt bättre än Logi, så hoppas att man kan lösa detta. Vet inte om Fotbollstransfers tar upp ÖSK som en av de intresserade klubbarna för man visat intresse förut eller om det verkligen är konkret. Skulle nog vilja ha Brendan på HB istället för Lorentz då det känns som Brendan bl.a. har en finare fot för inlägg. Skulle vi kunna rensa upp lite bland Ytterbackarna börjar det kännas som en väldigt bra trupp. Jag tror inte någon av Ytterbackarna med utgående kontrakt får förlängt vilket möjliggör att vi kan plocka in några vassa ytterrockar åtminstone till nästa säsong.
Örebro Benny Böckling
2017-03-07 12:50
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Ja det är väl just det Batan gör hos Bajen nu vad det verkar
2017-03-07 12:47
@Benny Böckling:

Du menar "ligger kanske någon ledig spelare och skräpar någonstans"? ;0)
Örebro Aspen.
2017-03-07 12:28
@Nubbli:

Jag ser heller en ung spelare än Batan, som kan ge klubben en tuch av framtiden
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-03-07 12:27
Som sagt, vill någon ta den diskussionen vidare så får det ske via PM.

Behrna och Hagges vänsterfot: ni ligger båda nära gränsen där varningar blir utdelade.

Var också väldigt noga med att inte köra med personliga påhopp. Ni vill väl inte se ut som att ni kommer från Häckens klack?
Örebro Nubbli
2017-03-07 12:11
[QUOTE=Aspen.]Ytterligare en fördel är hans ålder som gör en av allsvenskans trupper ännu äldre och erfarnare, vi slipper också tänka på att vi ska utveckla honom och sälja honom vidare. På ålderns höst vill alla pensionärer flytta hem. Det har inte varit vår främsta sida att utveckla yngre spelare och sälja vidare. Så varför ändra på det? [/QUOTE] Bedrövlig har utvecklingen varit. Men jämför jag med Logi så ser jag hellre Batan på bänken och i truppen. Däremot har jag sätt positivt på Ring redan förra säsongen trots juniormisstag. Ring ska starta punkt. Men där bakom ser jag hellre Batan än Logi. Gällande jobbet med junisar har ösk legat fel i många år men det känns som båten pekar åt rätt håll.
Örebro Behrna
2017-03-07 12:09
Hagges, du har gjort dig känd som charmtrollet nummer ett härinne. ;-) Du behöver nog också lyfta blicken och inse att alla är inte lika och har exakt samma tänk. Vi har alla olika tankar om startelvor, sponsorer, kansli och dylikt och tur vore väl det, vad är annars meningen med ett forum? Att stalka och förlöjliga någon överskrider mitt beteende, men det kanske är så du själv vill bli bemött, vad vet jag? Ibland måste man få förnya sig och byta nick om man känner för det, finns inget om att detta skulle gå emot några forumregler (jämför detta med att gå till frisören). Sedan måste du ha i åtanke att det är din värdering i vad som är en duktig skribent som ligger till grund för vad som är en duktig skribent (läs; alla tycker inte som dig). Du får ta mig på ett glatt allvar, svårt allvar, ja..., vilket allvar som helst. :-) Glöm inte bort att börja älska mer, och sluta med ert töntiga hatande hela tiden. Kämpa Sport!
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-03-07 11:37
Jag tycker att Behrna (11:08) sammanfattar det hela ganska bra. Det kommer alltid att finnas olika åsikter om modereringen av forumet och om olika personer som skriver här eller på andra delar av SF.

Vill någon fortsätta diskutera så gör det via PM eller mejla direkt till redaktionen på svartvitredaktion@outlook.com
Hagges vänsterfot
2017-03-07 11:35
@Behrna:

Man undrar ju vem som är ett troll när han byter nick och inte kan stå för sin åsikt med ett nick som man behåller. Du vill folk ska ta dig på allvar och nivån ska höjas men ändå kallar du en duktig skribent för troll? Sättet du skriver på får mig att ta dig också på svårt allvar.
Jag har själv fått En bann ifrån admin här och precis som de försöker sätta stämningen så är det upp till oss också. Jag tycker det var väldigt bra att Saywee togs bort sen kanske det är onödigt att hetsa han men kommer han in här med en AIK tröja förstår jag mycket väl att folk börjar reta han.

Måste för övrigt hylla våran värvning ifrån igår. Spontana känslan är att han kan bli riktigt bra och jag tycker det var rätt att skriva 2 år endast.
Heja sport
Örebro Behrna
2017-03-07 11:08
Loppan, nä du skriver väl inte till honom, men i varannat inlägg handlar det om vad han gjort på andra forum och du och Karlstruum fjantar er med skärmdumpar och "sparande" till centralredaktionen (vad det nu ska ge?). Och varför överhuvudtaget ta upp det på ÖSK:s forum? Är det inte lite roligare att diskutera ÖSK än att stalka andra användare och varför håller ni till på AIK:s forum. Är ni smyggnagare ni också? ;-) Trollollollollollllolll.... Kom in i matchen och kamma dig. Spela inte bara i motvind. Det finns en värld vid sidan om tangentbordet också. Ge någon en kram. Puss!
Örebro Benny Böckling
2017-03-07 10:59
Det sista som Axén säger kan man sannerligen tolka som Logi ut och Batan in. Visst, Batan har inte sett så jättehet ut i Bajen sista året men tror ändå att han skulle kunna komma till sin rätt bättre i ÖSK.
Örebro Columbus
2017-03-07 10:52
Örebro Columbus
2017-03-07 10:52
9 spelare vars kontrakt går ut 2017.
8 spelare vars kontrakt går ut 2018.
5 spelare vars kontrakt går ut 2019.
1 spelare vars kontrakt går ut 2021.

Slutsats: Om det finns 21 spelare i en trupp och klubben skriver 3-årskontrakt i innebär det att i snitt sju spelare varje säsong kommer ha utgående kontrakt.

Cirka sju spelare borde altså ha utgående kontrakt varje säsong. Känns som att vissa forumister behöver sätta in sig i vad som gäller. Tror inte att ÖSK skriver så värst kortare kontrakt än övriga klubbar.

Så här ser höstens och vinters nya kontrakt ut:

Fagerström, 1 år
Ekstrand-Hamren, 2 år
Ring, 2 år
Plessis, 2 år
Naah, 0,5 år
Rogic, 3 år
Mårtensson, 3 år
Igboananike, 2 år
Mbombo, 2+1 år
Örebro Aspen.
2017-03-07 10:45
@Nubbli:
Ytterligare en fördel är hans ålder som gör en av allsvenskans trupper ännu äldre och erfarnare, vi slipper också tänka på att vi ska utveckla honom och sälja honom vidare. På ålderns höst vill alla pensionärer flytta hem. Det har inte varit vår främsta sida att utveckla yngre spelare och sälja vidare. Så varför ändra på det?
Örebro Columbus
2017-03-07 10:42
Truppen, 23 spelare med kontrakt åtminstone t o m 2017: Målvakter 1. Oscar Jansson (2017) 2. Anton Fagerström (2017) Försvarare 1. Logi Valgardsson (2017, vänsterback) 2. Patrik Haginge (2017, högerback) 3. Martin Lorentzon (2017, högerback) 4. Michael Almebäck (2018, mittback) 5. Carl Ekstrand Hamrén (2018, mittback) 6. Sebastian Ring (2018, vänsterback) 7. Damien Plessis (2018, mittback/innermittfältare) 8. Brendan Hines-Ike (2019, mittback) Mittfältare 1. Divine Naah (sommaren 2017, mittfältare) 2. Maic Sema (2017, yttermittfältare) 3. Nordin Gerzic (2018, innermittfältare) 4. Nahir Besara (2018, innermittfältare) 5. Ferhad Ayaz (2019, yttermittfältare) 6. Filip Rogic (2019, innermittfältare) 7. Johan Mårtensson (2019, innermittfältare) 8. Michael Omoh (2019, yttermittfältare/anfallare) 9. Alfred Ajdarevic (2021, mittfältare) Anfallare 1. Jonathan Lundberg (2017, anfallare) 2. Kennedy Igboananike (2018, anfallare) 3. Victor Sköld (2018, anfallare) 4. Yannis Mbombo (2018 + 1 optionsår, anfallare) Uppgifterna om kontraktslängd är läst på ÖSK:s officiella hemsida samt från NA.
AIK Marley
2017-03-07 10:41
Gillar att ÖSK och AIK "samarbetat" så bra under årens lopp,

Har precis skrivit inlägg i AIK's forum som beskriver min "kluvenhet" och agg mot provvo ...
Loppan i Axens skägg
2017-03-07 10:10
@Behrna:

Har knappt skrivit till Saywee så förstår inte vad du menar. Jag skrev också hoppas du snart kommer tillbaka som ÖSK supporter igen.
Jag skrev förra veckan att vi skulle landa en mittback och var väldigt nära en anfallare. Jag skrev efter cupmatchen att jag var besviken på Axens byten men tyckte spelet var bra. Jag skrev igår att jag tycker ÖSK måste bli bättre på kontraktslängden.
Ibland är saker inte helt svart eller vitt förstår du.
Jag vill inte och tänker inte åt mig av din kritik när jag så många gånger skrivit "vi pratar fotboll" man ger och man tar precis som jag och Jonas R slänger käft mot varandra med glimten i ögat och utan personangrepp.
Kom in i matchen.
Örebro Islandman
2017-03-07 08:55
Admin här.

Vad Saywee har skrivit eller inte skrivit på Gnagets forum är ingenting vi på den svartvita redaktionen kan styra över. Vi kan inte heller stänga av en användare för saker denne har gjort på andra forum.

Vi får helt enkelt hoppas på att dagisnivån höjer sig. Lös era interna strider i PM. Inte i forumet. De som känner sig träffade ska kanske fundera över ert beteende. Ni som inte känner er träffade – fortsätt som vanligt!

Örebro Behrna
2017-03-07 08:09
Loppan, det börjar bli otroligt irriterande och se alla dina inlägg och små påhopp på Saywee mest hela tiden. Kan du inte skriva om ÖSK och fotboll här i stället? Att inte redaktionen gett dig någon som helst varning eller spärr för dina icke-relaterade fotbollsinlägg efter dina personliga häxjakter är inte bra. Det är därför troll som du föds. För att ta något fotbollsmässigt också. Sällar mig till skaran som ansåg det rätt att lira med Rogic istället för Ayaz från start senast. Nu längtar man till premiären med nyförvärven som äntligen ramlat in på slutet.
Örebro Nubbli
2017-03-07 04:37
Fördelen med Batan är att han är Örebroare. Gick i skola med han på lågstadiet (Karlslundsskolan) och spelade i Karlslund tillsammans. På den tiden ruggig anfallare. Slog frisparkar till sig själv på Rosta gärde som han sen gjorde mål på... Sen flytta familjen hans till Södertälje
Örebro Empes
2017-03-07 00:41
Kennedy – mycket bra värvning! Satan vilken speed vi kommer att ha framåt nu med Kennedy, Ayaz och Omoh. Vilket omställningsspel vi kan få! Bollerövring och sedan bam, bam, bam och mål. Mycket speed passar dessutom perfekt omkring en lite mer orörlig Besara. Han kommer mer till sin rätt med spelare runt sig som löper. Lite som Zlatan i Man United.
Annons: