/fotboll/osk/forum/2990.aspx/fotboll/osk/forum/2990.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-25 15:34
Ups, blev vist dubbelt.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-25 15:32
Haddad siktar på premiären.
Örebro kubajonte
2012-02-25 13:16
Saywee // Värst vad höga krav du hade med topp 16 : (
Örebro Bulten i Boo
2012-02-25 13:09
Jan-Stefan// Gillar din ambition till seriös analys!
AIK Saywee
2012-02-25 13:04
Äsch, vi tramsar inte vidare om detta, orkar inte förtydliga vad jag menar.

Topp 16, blir bra, alla nöjda, vi nådde målet och spelarna slipper en massa krav och förväntningar ;)

Lovar att vi kommer att nå målet!
Örebro Bulten i Boo
2012-02-25 12:59
Saywee// Vet inte riktigt vad du menar. Skulle den som tippar ÖSK på nedre halvan 2012 vara en "struts"? En som "stoppar huvudet i sanden"? (vilket jag å andra sidan förstått är en myt, strutsar gör inte så)
Finns ju talgoxar oxå! Sån'a som tror på våren o sommaren!

"Kortast och blekast vintersol, finns en decemberdag
Kallad för Thomas Tvivlaren, för att hans tro var svag
Han skulle aldrig någonsin, trott på en sol, en vår
Ändå förvandlas vintern till, sommar vartenda år"

Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-25 12:58
Tycker laget har alldeles för bra spelare för att dras in i en kamp att undvika kvalplats. Med spelare som Grahn, Rama, Bamberg och Alimi tycker jag de har den centrala stomme man behöver. Avgörande är givetvis hur dessa kommer fungera och hålla sig skadefria. Berisha ser ut som ett fynd och med Haginge tillbaka på högerbacksplatsen tycker jag backlinjen ser snäppet bättre och mer balanserad ut än i höstas.

"Bekymmret" som jag tycker ÖSK haft genrellt i flera säsonger tycker jag varit bristande förmåga att skapa genombrott trots stort bollinnehav. Och det kan faktiskt vara den indirekta orsaken till många förluster och misstag längre bak i laget om man följer hela kedjan av mönster. Kan man inte göra mål så leder förr eller senare egna misstag till ödesdigra effekter som tar ned laget ett snäpp till i självförtroendespiralen vilket leder till ännu sämre prestation osv. Kan laget utnyttja sitt stora bollinnehav så spelar några självmål av Haginge ingen större roll i det stora.

Med Haddad i fjol fick ÖSK den tyngd i boxen laget tidigare saknat. Mål kom och så traskar laget uppåt istället för nedåt i den psykiska spiralen. Dock är det lite skrämmande och en stor svaghet med modellen att hela laget faller som ett korthus om man inte besätter den rollen med rätt spelare.

Man måste kunna ställa mycket större krav på övriga spelare i den offensiva rörelsen, initiativförmåga och kreativitet än vad som varit fallet tidigare. Haddads styrka, målskytte och egna förmåga i boxen kamouflerar den bristen. Men den blir väldigt uppenbar med en svagare spelare som #9

Här har Sixten ett stort ansvar och genomslaget på planen i den biten har inte varit påfallande god hitintills trots fyra säsonger som ansvarig spelutvecklare.

AIK Saywee
2012-02-25 12:31
Forumet består icke endast av kråkor och strutsar!

Talgoxen hälsar :)
AIK Saywee
2012-02-25 12:29
Om mål är realistiska, är väl helt OK, det beror bara på vad man tror om framtiden, för den kan vi inte veta något om, gäller även våra konkurrenter.

Mål skall dock inte vara pessimistiska, bara för att kunna nå dessa, totalt meningslöst och fåniga signaler till alla som jobbar för klubben på något sätt.

Målen får gärna vara optimistiska och bör definitivt harmonisera med ambitionerna, annars blir det röriga klubben!

Topp tre eler topp fyra är rimligt :)
Örebro Bulten i Boo
2012-02-25 11:59
Jan-Stefan// Helt ok. Vad jag menar är att jag undrar om vi verkligen förstått att vi är ett bottenlag? Vi kom elva (var det elva?) i fjol och vi förlorade väl mer än hälften av matcherna i serien... Därtill har vi tappat flera tongivande spelare (av vilka flera förvisso tycktes ha sina tankar på annat håll än ÖSK:s väl o ve, men ändå) sedan förra året. Tror att den absoluta majoriteten av s k experter kommer att tippa oss på typ platserna 9-14 i år. Om man är en äkta och riktig ÖSK-supporter så stöttar man sitt lag i kampen för att nå tillräckligt många poäng 2012 så att man slipper kvala. Om man är "en kraxande kråka" så spelar det väl ingen roll hur det går, allt är ju skit ändå såvida vi inte tar guld (men undras om kråkorna kommer att vara nöjda ens då? kanske tog vi inte guld med tillräckligt många poäng?)..
AIK Saywee
2012-02-25 11:51
Jan-Stefan Eriksdotter, 11:23,

tippa är en sak, mål är något helt annat.

Mål bör peka uppåt och framåt, man kan inte ta med i beräkningen att det går allri, vi får en massa skador även i år, vi måste lära oss av förra året etc etc.

Förra året var det ju skador om hindrade oss från toppen om jag förstått alla forumexperter rätt, och kanske att stödet minskade, publiken och klacken blev både färre och sämre, hånade till och med ibland spelarna.

Nej, detta kan inte hända två år på raken, vi har dessutomi år ett bättre lag än förra årets topp tre lag som blev ett skadat lag som blev tolva. En vinnarfaktor, trivseln, verkar dessutom vara åter i klubben :)

Alla måste ge stöd och kraft, så att våra eleganter kan vinna alla matcher, ALLA!

I vår hemmaborg skall vi vara oslagbara!

Heja SPORT, GFG !!!
2012-02-25 11:46
Bulten i Boo // Kan man åtminstone inte byta ut "Inte sämre än i fjol" mot "Bättre än i fjol" ?

Tycker att en klubb alltid skall leva efter "kaizen". Försämras man år för år eller iaf inte utvecklas är det i mina ögon något fel
Örebro Bulten i Boo
2012-02-25 11:38
Krille 21.19// Verkar väl som att Sixten ser Kalle Holmberg som ett mittfälts-alternativ också?

Vad det gäller tipsen tycker jag att man borde vara mer realistisk. "Inte sämre än i fjol" tycker jag är ett realistiskt mål för 2012. Sorry to say. Om vi börjar tro "sämst trea" eller "sämst fyra", "allt annat än guld är uteslutet" eller så, så vet man ju redan nu hur det kommer att låta från "de kraxande kråkorna" efter fem-sex omgångar då vi kanske inte tagit mer än en poäng (eller ännu sämre!) i snitt per match. "Avgå, avgå, avgå!!" osv (hur många "S" de kommer att tycka ska avgå i år kan vi ju också ha en tipstävling om...)
2012-02-25 11:23
Kul att mågna är optimistiska och tippar på topp 4. Själv är jag lite mer försiktigt och skulle tippa plats 6-8. Sedan beror ju mycket på hur det går med skador och så. Det verkar ju just nu som lagets förbannelse att alltid endast stå med en #9 slår in i år igen. Och då med en som helt saknar AS-rutin
AIK Saywee
2012-02-25 11:21
ÖSK-Karl,
ja då borde det ju kanske vara topp tre som gäller, om ambitioner och mål skall stämma överens, eller?

Vi har faktiskt ett lag som kan klara av detta, om Sixten bara tar ut bästa elvor och coachar rätt.

Svårare kan det inte bli, vi bör inte sikta för lågt, för då tappas förväntningarna och kraven lite för mycket.

Missar vi så missar vi, och vadå?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-02-25 11:12
Saywee//

Tror inte att en fjärdeplats i AS är en garanti för spel i Europa. Det är väl platserna 1-3 som gäller för att vara säker, alternativ vinna svenska cupen?
AIK Saywee
2012-02-25 10:47
Enligt pappers-NA, har man liksom under några tidigare år, i Turkiet, påbörjat tänkandet och grubblandet över hur man skall sätta säsongens sportsliga mål. Det kan dock ta lite tid innan det presenteras.

För egen del kan jag inte förvänta mig annat än topp 4, jag kan det bara inte.

Skall man vara en toppklubb i Allsvenskan och spela frekvent i Europa, duger inga lägre mål.

För vi skall väl inte sikta neråt?

Sedan om vi träffar målet, det är en helt annan sak ...

Jag vill se mål :)))
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-25 10:42
widemarsh, svartvitthjärta//

Ok, tackar.

Jag går gärna på bandy, men inte om vår svartvita hjältar spelat samtidigt :).

Saywee//

Ja jag tror det. De visar nog samma video som på youtube. För på den videon finns ju texten med.
Örebro svartvitthjärta
2012-02-25 10:30
Dagens match börjar i morgon kl 13!;-)
Om du menar A-laget..

Optimistas Ultras vädrar vårluft!

Heja Sport!
Örebro widemarsh
2012-02-25 10:29
ÖSK KRILLE// Menar du bandymatchen?
Det svartvita ÖSK spelar imorgon kl 13
AIK Saywee
2012-02-25 10:28
Krille,
tror du att de kommer att visa texten även på "elden inuti", för den är lite svår här och var, utantillgrejer lärde jag mig i den gamla tidens skola. Funkar inte längre ...
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-25 10:27
Vilken tid börjar dagens match?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-25 10:21
Vad som än spelas som inmarschlåt, varken om jag gillar låten eller ej, så kommer jag sjunga med. För jag gör det för att spelarna ska få en skön känsla när de kommer in på planen.

Bara den inte går alldeles för snabbt. Man vill ju hänga med också :).
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-25 10:16
micro_42//

Då får du försöka att få den spelad på Behrn Arena.

Den är också helt ok. Men då får de visa en textremsa på storbildskärmarna. Så vi alla kan sjunga med :).
AIK Saywee
2012-02-25 10:12
Micro_42, 01:53,

jag får la tvinga mig å ställa upp på den dära inmarschlåten,
även om jag känner sorg ...

.... men håller verkligen med dig om att "Svartvit är vår kärlek" är bättre.

Hoppas dock i framtiden att vi hittar något bra som håller några år längre än hittillsvarande, för det byts av några anledningar rätt så ofta.

The show must go on ?
Örebro kubajonte
2012-02-25 02:14
Örebro micro_42
2012-02-25 01:53
Tycker ändå att :
Svartvit är vår kärlek är bättre.
Örebro GT
2012-02-25 00:51
_
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-25 00:40
Oggeboi//

Du är så välkommen.

Sedan håller jag med dig. Alla ska lära sig texten till Elden Inuti!

Lär er skapa stämning, lär er texten!

Mitt nya motto!
Örebro Oggeboi
2012-02-25 00:33
ÖSK KRILLE//
Man tackar o bockar:D

Annons: