/fotboll/osk/forum/2988.aspx/fotboll/osk/forum/2988.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-18 19:53
@KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!):

Samma här. Genomgående mycket bra inlägg!
Örebro Conjuration
2012-05-18 19:52
Ultras-77//

Den som vill undvika konfrontationer kommer att göra det, handlar bara om att vara streetsmart och inte söka bråk.

Det kommer att ske oroligheter eftersom bägge lägren har idioter. Jag sade det i fjol också men ingen trodde på mig. När människor går i grupp så ska de alltid vara kaxiga och häckla som de annars inte hade vågat.
Örebro Valderinho (Avgå Sjögren)
2012-05-18 19:38
@Ultras-77:

Hur svårt var det att hitta, eller du kanske inte ville hitta!? fanns ju på "uppladdningar" i översta fliken..
AIK Saywee
2012-05-18 19:08
Ultras-77, 18:43,

Även jag, som är en Optimismas Ultras (OU) önskar verkligen att vi slipper några tragiska händelser, för det var bedrövligt tråkigt förra året !!!

Tyvärr är det nog en så kallad "Högriskmatch" för stämningen på läktaren var till och med vid årets träningsmatch, både tråkig och tidvis lite hotfull :(

Tråkigt som attan, att det inte enbart kan vara glädje, fest och samspråkande mellan olika supportrar.

Jag hoppas innerligt på en härlig fotbollsfest, med mycket publik :)
Ultras-77
2012-05-18 18:43
Tjena Kubaner!
Har ni någon pubsamling nu på söndag innan match eller drar ni till arenan direkt bara?

Syrianskas fans kommer att befinna sig på IVY BAR i centrala Örebro.

Jag tänker bara på det som skedde förra året innan matchen?
Samlas båda grupperna i centrala Örebro så kan man ju aldrig garantera säkerheten heller men då vi varit inne på Kubanernas hemsida och letat info om någon pubsamling för deras del så fann vi ingenting, därav bestämde vi oss för att ha en egen mitt i centrala Örebro på IVY BAR, vi blir många på söndag...

Säger det bara för att ....
Hammarby Inspektör Smack
2012-05-18 18:12
Sista livlinan mot Syrianska. Dags att visa lite stake nu.
Kardinalen
2012-05-18 17:46
Säsongen 2011:
Både Halmstad och Norrköping gick 11 raka matcher utan seger.

Säsongen 2012:
ÖSK är 10 and counting......tror/hoppas det inte blir da capo.
Örebro Conjuration
2012-05-18 17:44
Jag lägger ingen energi på att klaga på domaren, oerhört svårt uppdrag.

Domarna är även värdelösa i världens största ligor enligt deras egna fans, speciellt i England.

Sedan har även ett skickligt lag mer "tur" med domsluten än ett klappruttet lag.
Örebro D´Artagnan
2012-05-18 16:26
Idrottspsykologen Åke Fjellström har uttalat sig. Är inte han Örebroare?
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-18 16:21
MinaTankar 11:46 //

Grymt bra.

I övrigt håller jag med dig i samtliga dina inlägg det senaste dygnet. :-)
Örebro Salt&Peppar
2012-05-18 16:21
@Minatankar:

Ok då är jag med hur du menar, och det är just så jag också menar. :) För sent med kontrakt, försent med nya spelare, försent med att kräva åtgärder med plastmattan, för sena bud på spelare vi vill ha hit...

...ja i det långa loppet ligger vi steget efter hela tiden och till slut biter det oss i svansen. :)
Örebro Niclas!
2012-05-18 16:16
Jag tror vi tar SM-Guld i år! Det känner jag på mig! Nu kommer vi! Från botten till toppen!
Heja ÖSK!
Örebro D´Artagnan
2012-05-18 16:09
Bra krönika. Tack Petter Östman

AIK Saywee
2012-05-18 15:05
Tvetov Nato, 13:38,

mycket bra jobbat !!!

Petter Östman,

mycket bra och trevlig läsning !!!

Optimismen är på väg tillbaka :)
Örebro rirobban
2012-05-18 14:39
Man kan inte säga att domsluten jämnade ut sig. Strömbergsson blåste för AIK hela matchen, exakt alla 50/50-situationer. Övertygad om att vi vunnit med en bättre domare. Att han sedan dömer en "billig" straff i slutet jämnar inte ut sakerna. Nisse tilläts filma gång efter gång, han tilläts att ta bollen med handen innanför straffområdet, AIK tilläts göra ett offsidemål. Ja domaren var då inte på vår sida i alla fall!!!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-18 14:37
Minatankar 11:46//

Mycket bra!
Örebro karan
2012-05-18 14:33
Nog är det väl nån beröring på petson, det är lite svårt att se, men visst hjälper han till rätt mycket själv också?

Men som sagt, domsluten jämnar nog ut sig över tiden.
Örebro Orebrau
2012-05-18 14:32
Bra krönika av Petter Östman här på Svartvitt.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-05-18 14:10
Beträffande straffen kan man ju tro att domsluten jämnar ut sig ...

... faller Peter eller fälls han?
Örebro Lekiller
2012-05-18 14:10
mmm. Sjukt svårt för dommaren oxå.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro karan
2012-05-18 14:05
Lekiller / Man blir lätt lurad eftersom det kommer två AIK:are i fart, men tittar man igen så är det ju tydligt att det är Borges som både är offside och gör mål. Jag tror att en stor anledning till att det inte blev större grej av det var att man inte fick någon översiktsrepris i tv direkt. Jag har kollat på csports nu i efterhand igen och det är bara i live-bilden som offisden syns tydligt, i vinklarna på båda repriserna går det inte riktigt att se.
AIK Saywee
2012-05-18 13:59
@Grixx:

Det har dock tagit alldeles för lång tid och går så långsamt, varningstecken har varit tydliga så himla länge och det är svårt att ändra allt för mycket på en enda gång, lite panikartat har det tyvärr blivit.

Örebro Grixx
2012-05-18 13:51
*Mackan*// Det finns ingen som inte är oroad över tabelläget och jag är övertygad att det kollas upp div åtgärder och personer för olika scenarier. Om det är rätt nivå eller rätta åtgärder man gör är en annan sak....men tro inte att någon i ÖSK går på lugna gatan och lapar sol.
Örebro Lekiller
2012-05-18 13:43
@widemarsh:

Är det så, så har du nog helt rätt. Har för mig att den som står offside inte gör något och två andra springer mot målet.

Ser nu också efter att ha sett filmen igen att det faktiskt är den killen som står offside som gör målet.

Så det borde ha varit offside då alltså.

Jaja är ju som det är ändå! Konstigt att det inte blivit en större sak än vad det blivit.

Örebro D´Artagnan
2012-05-18 13:42
deportivista / håller helt med dig om spoelarinvests delaktighet i den nuvarande (sportsliga) krisen.. Dock tror jag inte man har haft viljan att tjäna pengar. Man har helt enkelt inte tillräcklig kunskap att få insatt kapital att växa.
Jag är beredd att förlåta spelarinvest OM vi blir kvar i AS efter året OCH att man börjar förnya verksamheten med annan styrmodell och mer kompetent personal.
Örebro Mathias Ekdahl
2012-05-18 13:42
Varken ekonomi eller sportslig konkurrenskraft blir dessutom inte så mycket bättre när klubben slösar bort pengar på dåligt scoutade "sista-minuten-värvningar".

Även om det inte handlar om några stora summor så finns det ju ett ordspråk som börjar med "många bäckar små"...
Örebro Tvetov Nato
2012-05-18 13:38
ÖREBROARE I STOCKHOLM!

I onsdags fick vi se ÖSK kämpa, slita och kriga mot råttorna från Solna. AIK har under hela denna säsong släppt in 7 mål sammanlagt, och 2 av dessa har vi gjort. Olyckligtvis vann vi inte, men ett kryss och resultatet 2-2 är ett steg i rätt riktning.

Vi sammanstrålade ett helt gäng Örebroare på Retro på Bondegatan. Uppskattningsvis runt 15 personer slöt upp (även om del av dessa bara vara där för att käka och dricka öl med oss. Till och med en man med rosa skjorta som drack rosévin. det ni!). På söndag är det dags igen då vi möter Syrianska! Och givetvis hoppas vi på lika bra uppslutning även då.

Bord är bokat och klart. 17.30 är matchstart. Jag hoppas att DU kommer, och drar med dig alla Örebroare du känner i stan dit för att umgås med oss andra för att avnjuta första trepoängaren och för att se ÖSK klättra i placering för första gången på väldigt länge.

Ett event är skapat på facebook, se länk. Har du funderingar så hör av dig här eller på facebook! Tveka inte att titta förbi.

MOT FÖRSTA 3-POÄNGAREN!!!!!!

SÖNDAG, 20/5
KLOCKAN 17.30,
RETRO BONDEGATAN!

Örebro deportivista
2012-05-18 13:10
Jag håller med minatankar i att ÖSK:s stora misstag var att inte vilja behålla de spelare som klubben haft. Visst finns det alltid en risk att spelaren inte vill skriva ett kontrakt - men då är det bättre att utnyttja spelarens förmåga för att skapa så bra sportsligt resultat som möjligt under hans kontraktstid.

Tror tyvärr att det har varit en övertro på att göra "klipp" och "tjäna pengar" på försäljningar, och skulden för detta ska - antar jag - inte läggas på tränaren (som vad jag förstår inte får någon bonus av att sälja spelare, bara ett sämre/mindre samspelt lag), och kanske inte bara på ledningen.

Precis som spelarinvest räddade klubben under den senaste (ekonomiska) krisen så tror jag tyvärr att de nu också borde tänka över sin delaktighet i den nuvarande (sportsliga) krisen...
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-18 13:08
@deportivista:

Jo faktiskt. Det var ytterst rimligt givet att worst case slog in. Många av oss (kanske du med) såg att ÖSK riskerade att tappa hela ryggraden 2010/2011 beroende på hur kontrakten var skrivna och vilka konsekvenser det skulle kunna få för ÖSK om inte klubben agerade proaktivt är ju inte så svårt att räkna ut. Det är enkel matematik och så självklart att årtalen inte behöver skrivas ut.

Sedan var det ju så att man naturligtvis inte hoppades eller inte trodde på att alla skulle försvinna alternativ att miljonerna skulle rinna in på försäljningar på mycket högre belopp än vad det slutade på så att det skulle lösa sig.

Men jag kommer ihåg just hur vi diskuterade "Worst case scenario" och risken ÖSK levde med

Oddevold *Mackan*
2012-05-18 13:07
Jaja, vi låter bara saker och ting rulla på som vanligt. Ingen anleding till oro.
Annons: