/fotboll/osk/forum/2986.aspx/fotboll/osk/forum/2986.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro either/or
2012-07-09 21:33
Vilken glädje man känner! Man klarar inte ens att analysera enskilda spelare en dag som denna. Shit nu börjar man ju verkligen tro på att vi kommer klara av det här till slut! Tränarbytet har ju verkligen hittills fått en 100 %-ig effekt! En bild jag kommer ta med mig ikväll är lille tunne Saeids frenetiska inhopp där han kämpar och springer på allt och ger sig in i dueller med spelare som nästan ser ut att vara dubbelt så stora! Det är med den inställningen ÖSK ska ta sig an uppgiften av att klara sig kvar i allsvenskan 2012!
Benny Böckling(Bort med Wirtanen!)
2012-07-09 21:33
Jag ska aldrig mer gnälla över att Lumbana spelar från start, Boris for president!
Örebro Marta (hane)
2012-07-09 21:32
Älskar vårt lag!!!!!!
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-07-09 21:32
Efter att ha studerat spelschemat så ÖSK världens chans att svinga sig uppåt i tabellen om man lyckas bra i dubbelmötet mot Häcken vilket jag nu tror att man kommer göra. P-O har inte samma naiva idéer som Sixten utan har en rakare och mer kontringsinriktad fotboll vilket passar vårt spelarmaterial bättre.

GAIS möter MFF och Kalmar möter Elfsborg vilket borde innebära att kalmar och GAIS inte lär ta så många poäng. Gefle möter Blåvitt vilket kan bli en krampaktig historia för bägge lagen.

Oj, nu blev det en analys i alla fall. Nu tillbaka till Whiskyn.

Jag är så grymt glad idag :-)
Örebro Marta (hane)
2012-07-09 21:31
Så gött o se Alvbåges katastrofala insats på frisparken bakifrån på Sportnytt med...
Örebro Valderinho
2012-07-09 21:29
Undrar vilka sommarjobbare som referera på sportnytt nyss...
Örebro ÖSK Fans
2012-07-09 21:28
du saywee!! sixtens mobbning?? du var jävligt snabb att gnälla på mig när jag skrev det=) Goooooo ösk!
Örebro kenya
2012-07-09 21:26
Haha, fattar inte vad som hänt! Skiter i det egentligen bara vi vinner. Det såg egentligen inte bättre ut än de gjort tidigare. Vi spelar stundtals bra i första men lyckas inte tar ledningen, precis som vanligt. Vi släpper in ett jävla skitmål, precis som vanligt.

Sen händer ngt, två simpla mål på fasta situationer. Bambergs frispark är perfekt och Wowwen ska hyllas för sin hörna. När fan hände det sist?! Ajdarevic mot Ellos kanske...

Sen kämpar man och sliter som aldrig förr. Trodde det var kört när Berisha skadade sig men icke. Idag var det vår dag - igen!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-07-09 21:24
Saywee: jag är inte förvånad att du lyckas få in en Sixten-sågning mitt i allt glädjerus. Jaja,så länge du mår bra av det så.

Känns inte helt omöjligt att vi kan bärga tredje raka mot Häcken...då börjar det se bra mycket ljusare ut.
2012-07-09 21:22
Två raka segrar mot Häcken och vi är uppe på rätt sida strecket..

Forza ÖSK!!!
Örebro Seniorkuban
2012-07-09 21:22
"Vi får tyvärr inte visa den här videon i mobiler och läsplattor" - jag är på Åland med en iPad. Kan inte se Csports heller Suck
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-07-09 21:19
Snacka om att man bara sitter och myser här...länge sen man fick vara så här glad. PO-effekten! Fint spel stundtals också, sylvassa omställningar! Förövrigt bör Tomer få livstidskontrakt, maken till glädjespridare och lagpeppare har jag nog aldrig sett i ÖSK-tröjan. Underbart!
2012-07-09 21:18
Jag orkar inte analysera matchen mitt i glädjeruset så jag väntar tills imorgon.

Nu ska jag hiva i mig ett par stora segerwhiskys :-)

Gud vad skönt att ÖSK fått en tränare som kan använda spelarna på rätt sätt!!
AIK Saywee
@Örebroar'n:

Pessimister och tvivlare finns alltid och speciellt i Närke, hehe ...

Men jag tänker glädjas och fira ikväll, för det som hände på Behrn Arena var ju bara helt underbart :)))

Heja SPORT, nu kämpar vi vidare i höst, uppåt, framåt !!!
Benny Böckling(Bort med Wirtanen!)
Fotbollskväll kl 21:45 ett måste!
Örebro Conjuration
2012-07-09 21:17
@seniorkuban inga problem, kolla på SVT istället, 8 minuter till Sportnytt och kl 21.45 börjar fotbollskväll
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Seniorkuban
2012-07-09 21:16
Varför finns inget från matchen på TV4 Play? Båda målen från IFK Skattefusk-HeIF finns upplagda. Kan Saywee ringa någon? Gruppstämning??
Örebro Conjuration
2012-07-09 21:15
Örebroar'n du var allt en riktig gnällröv. 3p mot MFF är fantastiskt, njut stället! Kom hit och kramas med mig stället ;)
Helsingborg Bangkok
2012-07-09 21:13
PeO är fortfarande en legend i HIF och bland deras supportrar, att slå MFF när man kan kommer med modersmjölken...

Det kommer att bli en jävligt märklig match på Olympia mot ÖSK när både hemma och bortaklacken kommer att hylla PeO...
Malmö FF Skåne40
2012-07-09 21:10
Grattis Örebro... det behövde ni!
Örebroar'n
2012-07-09 21:09
Shiiit vad vi hyllar allt och alla för en vinst mot MFF. HAHA om Malmö hade vunnit skulle de tagit som en vanlig dag på jobbet. Vi skall inte njuta ännu då vi fortfarande är på jumboplats, men ack så viktig seger till fortsättningen!
AIK Saywee
2012-07-09 21:06
Valdet verkar trivas och fungera utmärkt nu när Sixten´s mobbing inte riskerar sabba ÖSK´s gemenskap, eller?
AIK Saywee
2012-07-09 21:05
Massor av oavgjorda matcher i AS, men ÖSK och AIK vinner, det gör mig glad, nu blir det tjeckisk pilsner och skaldjur :)

Kvällen är räddad, nerverna börjar återfå normal funktion, och jag ringde inte 112, fast det var nära ...

Heja SPORT !!!
Elfsborg Gulingen
2012-07-09 21:02
Tack som f-n! Grattis!
Örebro mustard
2012-07-09 21:01
så skönt!!!! Bästa slitmatchen någonsin av Valdet.. trodde aldrig jag skulle få se honom kämpa så i defensiven!! Helt klart en klassisk laginsats detta, enda raka!
Örebro Ståplats är bäst
2012-07-09 21:00
ska man börja kalla P-O för kung Ljung nu hahaha...han lyckades ju vinna underläge till seger,något som Sixten haft förtvivlat svårt för i Sportklubben.Förlösande seger och ett ok har nog lyfts på de flesta ÖSK-fansens axlar,å andra sidan var kvällens Malmö fruktansvärt bleka men det är skitsamma...vi behöver ju alla segrar vi kan få!
Örebro Seniorkuban
2012-07-09 20:59
Två matcher har jag missat - GAIS och MFF. Någon som vill köpa ett säsongskort+CanalPlus-prenumeration billigt? #skrockfull
Örebro Conjuration
2012-07-09 20:59
All makt åt Peo vår befriare ;) är helt övertygad att under fortsatt finskt ledarskap så hade vi inte tagit 6p på dessa 2 matcher. JAG MÅR SÅ BRA, JAG VILL KRAMA OM ALLA!!!
Örebro "ÖSK-Karl (ÖSK i full fart mot SE och div.1)
2012-07-09 20:58
U N D E R B A R T

Sixten/
Se och lär, det går att vända underlägen, det går att slå Malmö, men kom ihåg en sak, glöm aldrig Sixten, jag kommer garanterat aldrig att göra det ;)

Men i all glädje, utrensningarna måste fortsätta och en ny målvakt lånas/köpas när fönstret öppnar.
AIK Saywee
2012-07-09 20:58
Per Ola Kung 2 matcher 6 poäng :)
Sixten Boström 12 matcher 4 poäng :(

Tur att styrelsen vaknade till slut och såg det vi flesta (?) såg, nu finns det ju chans att vi slipper Superettan.

Jädrar vad gött, att trivseln, framtiden, förhoppningarna och framtidstron återkommit :)

Heja SPORT !!!
Annons: