/fotboll/osk/forum/2983.aspx/fotboll/osk/forum/2983.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D. McGrain
2012-02-28 09:52
Herregud vilken patetisk diskussion...om nu vissa inte förstår hur fotboll och föreningars målsättningar är så låt de känna sig "lurade". De visar bara vilken kunskap de har....synd bara att de känner behovet av att tala om det - igen & igen....
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-02-28 09:52
Rallyfinnen, 09:38,

japp, enkelt och tydligt!

Tror att jag skippar de tre närmaste säsongerna,
skaffar årskortet till guldåret 2015 istället.
AIK Saywee
2012-02-28 09:46
Bulten i Boo, 07:28,

sponsorhunden ligger nog begravd under BA´s nya sämre konstgräs och munkavlar delades ut vid begravningen. Endast Alvbåge och några till vet vad det handlar om och jag har i förtroende fått reda på en del bakom kullisserna, men det är inget jag tänker offentliggöra.

Kan bara hoppas att "det" kommer fram och att en förbättring kan ske.

Surdegar skall ältas tills sanningarna kommer fram :)
Örebro Rallyfinnen
2012-02-28 09:38
Enkelt och tydligt.

Sportslig målsättning

Sm Guld 2015
AIK Saywee
2012-02-28 09:36
Jag tycker att man skall hålla det man lovar/lovat.

Själv lovade jag att brassa av lite nyförvärvsbomber för en månad sedan, det hade jag kunnat strunta i, för det hade ingen märkt. Kunde dock inte låta bli att göra detta, resa till Marieberg för inköp, ett par hundringar rök iväg, fast samvetet kändes bra :)

Man skall dock tänka sig för noga om man lovar saker som kan bli svåra att genomföra.

Fast ett SM-guld för ÖSK i höst kan knappast vara ogenomförbart, det kan jag absolut inte tro, det gäller nog även spelarna också, de måste tro att de kan, annars kan det bli ytterligare ett fiasko.

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro Bulten i Boo
2012-02-28 07:28
Ur en sån där läsarspalt där folk får skriva för att få råd (under rubriken "Lova bara vad du kan hålla"): ”Jag har lovat min son en hund om han höjde sina katastrofala betyg i tre steg, något jag i ärlighetens namn inte trodde att han skulle klara. Nu har han lyckats med detta, men jag ångrar mig om hunden. Kan jag ta tillbaka detta?”
Kanske skulle en annan läsares fråga kunna vara: ”Jag har lovat vår klubbs sponsorer en hund, nej f'låt ett SM-guld om de pytsar in lite mera pengar i föreningen. Nu har de gjort det, något jag i ärlighetens namn inte trodde att de skulle göra, men jag ångrar mig om hunden, f'låt SM-guldet. Kan jag ta tillbaka detta?” ;-)
AIK Saywee
2012-02-28 02:18
Conjuration, 01.42,

jag har inte sagt något, bara skrivit lite "nattsuddiga" texter ;)

Är ganska tyst och lugn, vill inte väcka mina grannar, trots att Gerry Rafferty rockar skotskt ...

.. räkan var god, och chokladen efteråt var fantastisk, nu kan jag åter tänka och i mina tankar finns ett svartvitt guld.

Ni får ursäkta, men jag kan inte koppla bort detta med guld, för jag hittar ingen anledning till att det skulle vara totalt omöjligt, jag kan absolut inte hitta något och vill inte rota för mycket heller.

Godnatt mina svartvita vänner, och ...

... Heja SPORT, GFG !!!
AIK Saywee
2012-02-28 01:57
Conjuration, apropå länkar till höger ...

såpass, jag trodde att det handlade om tider, typ senaste, dvs att de kom i tidsordning.

Bra svar där, det handlar alltså om de fem mest klickade under en viss bestämd period av tid?

Detta har jag missat totalt, men ser ju nu, att det verkar stämma,
trots att man inte kan följa datum, utan bara klockslag ...

... så detta med tid blir lite krångligt om man skall peta i detaljer.

Hur funkar detta egentligen, trots att det är OT?
Örebro Conjuration
2012-02-28 01:43
På första anblicken säger det mig att länken med mest klick är överst i en hierkrati.
Örebro Conjuration
2012-02-28 01:42
Fint sagt Saywee ;)
AIK Saywee
2012-02-28 01:41
Apropå länkning,
hur funkar detta med att "DAGENS LÄNKTIPS I FORUMET"
hamnar i "DAGENS LÄNKTIPS I FORUMET"
AIK Saywee
2012-02-28 01:38
Conjuration,

"varför använder du inte länktipsfunktionen?!?"

... det behöver jag inte eftersom Krille med flera oftast fixar detta och är mycket snabbare än mig, hehe :)

Det är så sällan jag behöver länka,
är mera inne på att bänka,
men i natten är det svårt att tänka,
vågar inte sänka,
ÖSK skall blänka !!!

GULD :)

Örebro Conjuration
2012-02-28 01:30
Smajl för fan...
AIK Saywee
2012-02-28 01:26
Smajl, 00:57,

tackar för att du brydde dig, mitt i natten, att rota fram detta ...

... instämmer, de är riktigt snygga, framförallt den svarta varianten !!

PS, undrar dock vad sponsorer tycker om sådana snygga grejer, jag menar "typ" MALMBERGS" på bröstet och "NA" i rumpan (på brallorna)

Europastället är riktigt, riktigt snyggt och stilenligt för svartvita eleganter :)))

Hallå, kan man köpa sådana (Europaställ), någonstans, funderar på att slänga min MALMBERG, för det känns inte bra att bära denna, förrän rättegången haft sin gång ... men skall avvakta lite, för jag dömer ingen, men det känns lite pinsamt för tillfället och jag vill inte påverka domarna på något sätt ...
Örebro Smajl
2012-02-28 00:57
http://na.se/bloggar/sportbloggen/1.668250-sportbloggen?blogPostAction=view_post&postingId=19.521738

Rätt snygga tycker jag. :)
AIK Saywee
2012-02-28 00:51
Smajl, jag har en räka i ugnen och natten är lång så jag tjötar vidare.

Hur såg europastället ut, på ett ungefär, eller kan du eller någon annan länka?

För jag tror faktiskt att jag håller med dig, men vågar inte bestämma mig, för jag kan inte se europastället framför mig.

Däremot, tycker jag att den svartsvarta dressen som syntes i gårdagens pappers-NA (NA i Turkiet) ser mycket proffsig ut :)
AIK Saywee
2012-02-28 00:46
´den Oumbärlige, 00:24,

de gör säkert som du skriver och så gott de kan, men sidan borde kunna förbättras en hel del. Kommunikation är oerhört viktigt och kan generera fortroende och framtida förhoppningar, samt dessutom är det en sida för sponsorer, publik, medlemmar, fans med flera med flera.

Det skall vara lätt att hitta, lätt att läsa, enkelt och bra, inte för mycket bilder och "snygghet" eller vad det är jag försöker förmedla, det är bättre med en sida som jag vill använda och snabbt hitta rätt i, än en massa snygga bakgrundsbilder som sabbar ...
Örebro Smajl
2012-02-28 00:42
Jag tycker Ösk borde köra med förra säsongens europaställ i as :) Sjukt snygga!
Dagens ställ är sjukt tråkiga.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-02-28 00:24
Saywee// Ja, officiella sajten behöver en riktig uppfräschning. De behöver anställa någon för mer regelbunden arbete förutom det redaktionella (där behövs också backup). De som finns där idag gör det superbra men har för lite resurser från klubben känns det som.
AIK Saywee
2012-02-28 00:21
ernot, aha, ungefär vad jag misstänkte, men visste inte säkert ..
Örebro ernot
2012-02-28 00:01
Saywee // hehe lite trött så fick för mig att den redan var länkad här, nu är inlägget redigerat till vad jag ville ha sagt från början :)
AIK Saywee
2012-02-27 23:50
Var kan man hitta ambitionerna på officiella, jag har för mig att någon länkade detta för ett tag sedan.

Har rotat runt lite men blir bara förvirrad, dessutom är det värdelöst med vit text mot vit bakgrund, som när man går in på verksamhet, går absolut inte att läsa på ett normalt sätt, de nedersta raderna ...

Hellre svart på vitt än vitt på svart, men allra helst svartvitt !!!
AIK Saywee
2012-02-27 23:37
ernot, what?
Örebro ernot
2012-02-27 23:28
Oj trodde faktist att den redan hade länkats här men så är det inte! Lukman rankad top 3 av scandinavian scouting
AIK Saywee
2012-02-27 23:27
Brinkewall, 20:07,

aha, ok, trodde att jag hade varit otydlig ...

Bulten i Boo,

Den enda källa jag har är den som sitter på vår kylskåpsdörr, det är en optimistisk och trevlig läsning, den vill jag tro på, tills den rättas eller ändras, om den skulle vara felaktig ...

... tror att ambitionen även finns på officiella, medans målsättningen naturligtvis inte kan finnas eftersom den inte är färdigdiskuterad.

Detta innebär ju inte att något lovats i framtiden, för framtiden kan ju ingen veta något om. Big Bang kanske inträffar?

Däremot kan jag tänka mig att Karlsson kanske fiskar sponsorer och tar i lite för mycket, för det skulle kanske även jag göra, men har ingen aning om vad som sagts ....

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-02-27 21:20
D´Artagnan//

Ja, härligt, nu gäller det bara att fixa justa biljetter när de släpps, har du något tips så skicka mig pm.

BiB/
Svar ja, så har han uppfattats de sista tre åren, han kommer väl att säga samma sak i år, kanske använda en ny färg möjligen. Jag kan inte rapportera, kommer inte att bli inbjuden under de minst två år som är åt skogen, om det inte blir tränarbyte. Det är ju ingen högoddsare.
Örebro D´Artagnan
2012-02-27 21:08
P.S ÖIK vann
Örebro D´Artagnan
2012-02-27 21:08
Det verkar som VD Karlsson är bättre att sköta redovisning och ekonomisk planering än att göra uttalande om sportliga utmaningar inför mediahungriga sponsorer.
Det samma gäller hanteringen av avtal med vaktbolag.

Tycker han ska koncentrera sig på ekonomis redovisning och planering. Där tycks han ha framgång.
Örebro Bulten i Boo
2012-02-27 21:00
ÖSK-Karl// Upprepar min fråga: Kan du på heder och samvete "lova" att han har sagt så?
Örebro D´Artagnan
2012-02-27 20:59
Jag tror Sixten står inför en stor utmaning att få sitt spelsystem att fungera till AS startar. Spelarna som ska göra jobbet finns på plats:
- Det krävs oerhört mycket av #9. Det har varit uppenbart från Sixtens första år, när Kim kom och räddade situationen.
- Positionsspelet med många nya spelare. På SI-mötet efter 2011 definierade säsongens problem som en kombination av fler nya spelare och den långa tiden det tar att lära sig positionsspel ala Sixten. Brister i positionsspelet gjort att den höga pressen inte fungerade och att spelarna fick springa för mycket och blev trötta. Allt enligt Mosander, Berger bekräftade att man lade mycket tid på positionsspelet.
- Grahn säger efter första matchen i Turkiet att man har en del att jobba med när det gäller positionsspelet, både offensivt och defensivt.
- Nu skriver NA i dagens rapport från senaste matchen att ÖSK låg fel i positionerna och kom fel i pressen.

Inför 2012 är förutsättningarna:
- Vi inte hur anfallet kommer att fungera om Haddad inte kan spela.
- Vi har många nya spelare i centrala positioner och få matcher att trimma in positionsspelet och att lära känna varandra
- Har fjolårets nykomlingar lärt sig positionsspelet?
- På grund av de inställda matcherna har Sixten få matcher att få ihop en samspelt startelva med ett fungerande positionsspel. Det kan bli flera spelare som får agera statister på bänk och läktare, fortsätter stämningen i truppen att vara på topp trots detta?
- Wovven säger att ÖSK i år har det bästa spelarmaterial sedan han kom och lägger därmed hela pressen på Sixten.

Går vi till europaspel blir Sixen årets Örebroare igen. Hamnar vi under 10:e plats då vet i fan vad som händer.
Annons: