/fotboll/osk/forum/2978.aspx/fotboll/osk/forum/2978.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Butterix
2012-03-01 17:44
Är det några av spelarna som kör någon form av egen träning nere på BA under "semestern". Någon som vet?
Örebro Conjuration
2012-03-01 16:32
Är också trött på alla idioter som kommer in och säger "prata om vettigare saker, prata om ÖSK och allsvenskan". Så stick härifrån och kom tillbaka när säsongen börjar. Jävla forumsmedgångare helt seriöst. Ja, jag blir irriterad på riktigt.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-01 15:59
IFK Mariehamn testar Simon Nurme - Josh Wicks lämnar.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-01 15:35
Billigt att se ÖSK borta.
IFK Norrköping Wowwen
2012-03-01 15:06
Väldigt läsvärd intervju med Haddad!!
Örebro kubajonte
2012-03-01 14:32
Lascaux // Btw eftersom jag har köpt cssports matcher för det mesta eftersom jag sällan ser på tv och inte har något större abonnemang på det. Helt ok sändingar tycker jag, Inte mycket att klaga på med ett stabilt internet, samt att den enda gång jag hade problem ( Missa ca 20 min av en match) prata jag med deras support och fick faktiskt pengarna tillbaka. Kan rekommendera detta som en stabil tjänst iaf
Örebro kubajonte
2012-03-01 14:29
Nä tycker ni är så jävla löjliga som klagar på vad som skrivs i detta forum, Vidhåller starkt att det finns inte mycket av värde att skriva om nu helt enkelt och nog fan äre trevligare att höra nån skriva att dom tar en öl och smeker en ripa i väntan på att säsongen ska dra igång än t.ex jämnföra med t.ex
Åtvidabergsforum där är det stendött. Säger det och har sagt det tidigare ni som gnäller på att det skrivs mycket "trams" just nu var vänlig återkom i Mitten på Mars Ca. Lovar att forumet kommer vara mer i er smak då. När det faktiskt finns saker att skriva om. i övrigt starta ett eget Ösk forum om det är så jävla ledsamt att läsa "tramset" här ?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-01 14:09
Ni som tycker forumet är tramsigt.

Skriv något som höjer kvalitén i så fall, istället för klandra ner på andra.
Örebro Butterix
2012-03-01 12:19
Kan kanske dra folk om den läggs före en cupmatch mitt i juli mot t ex Varbergs BoIS:

Snorkråkorna mot Glasstrut(s)arna
Örebro Bulten i Boo
2012-03-01 12:05
Butterix// För vaddå?? Jag håller mig strikt inom forumreglerna: Fotboll i allmänhet och Örebro SK i synnerhet! Vi pratar ändå om en fotbollsmatch, en förmatch till ett ÖSK-arrangemang! Blir väldigt besviken om den inte blir av! Då kommer jag att storlom-ma hemåt...
Örebro Butterix
2012-03-01 11:52
BiB//

Hehe! Snart kanske ditt inlägg får en ny hejaramsa:

"Spam spam spam spam spam"
Örebro Bulten i Boo
2012-03-01 11:41
Saywee// Mitt inlägg vid tiotiden var inte riktat till/mot dig, utan några andra förmiddagsskribenter som hotade att lämna..
För att återföra till väsentligheterna så har jag funderat vidare på förmatchen mellan Strutsarna och Kråkorna. Tror du att Annika Duckmark och Anna Anka kan vara cheerleaders? Lennart Swahn kunde ju ha varit speaker om han bara hade levat.. Magnus Uggla pausunderhåller väl? Eller kanske en Ärtsångare? Tror att publiken till stor del kommer att bestå av Skrattmåsar och Skräntärnor (turturduvorna har väl mest ögon för varandra?)?
Örebro pemo
2012-03-01 11:16
Trams och trams? Det ligger väl i betraktarens ögen. Om man vill skriva om bra rocklåtar eller hänvisa till en film alla måste se, så kan det väl få förgylla vårt forum.

Då är det väl värre när man fritt hoppar på oskyldiga och anklagar dem för total brist på kunskap om fotboll, samt försök till obstruktion av den klubb som vi alla vill väl.

Men just nu är det ju ett fruktansvärt stiltje. Ingen "vet" något om sista-minuten-förvärv, eller nyinlagda träningsmatcher. Eller om någon storsponsor har dragit sig ur och skall gynna speedway i stället.

Så vad skall vi fylla forumet med? Själv läser jag varje dag, men skriver inte lika ofta. Dels för att jag inte vet något och vill inte spekulera huruvida andra forumister sitter med sanningen. Det som gjort mig mest besviken är den domededagsstämning som rådde ett tag.

T.ex, när ÖSK vinner träningsmatcher i Finland, så är de betydelselösa och när vi får stryk så är alla värdelösa och vi kommer att få spela superettan i stället. Nu är det ju fritt för var och en att vara "sur-närking" eller obotlig optimist.

Det roligast hitintills var att läsa "försvarstalet" för hur man tränar och varför man kan vara sliten och behöver vila. Fler sådana inlägg behövs, för då känns det i alla fall som om någon har lite insikt i fotboll och träning.

Sedan måste vi ju ha olika åsikter. vi är ju trots allt "läktarproffs" i olika generationer. Vissa har lång erfrenhet och andra ungdomlig entusiasm. Och där finns ju charmen med ett forum.

Så nu får ni avgöra om detta var ett "tramsinlägg" , men jag längtar verkligen till första matchen så jag kan komma med mina konkreta funderingar på varför vi kan vinna med 5 -0 i premiären, när halva forumet har idiotförklarat ledningen i ÖSK.

Och blir det inte vinst............då är det domarens fel.

för övrigt så skiner solen just nu. Vilket motbevisar den gamla dängan " The sun ain´t gonne shine anymore" eller hur Saywee?
AIK Saywee
2012-03-01 10:49
Andy King, 10:40,

trevligt faktiskt, mera sådant på detta forum, så att inte så många tycker att det är skit och lämnar, som exempelvis Orebroo, som signat ut för alltid :(

Var går åldergränsen för dam/tjej (förlåt, detta kanske är OT?)

Mera glada nyhter behövs :)

SM GULDET SKALL VI TA 2015 !!!
Örebro Dejmon
2012-03-01 10:48
BiB
Precis som det står de flesta fritt att gå in på samma affär och påpeka att man gärna skulle komma förbi oftare om de bara uppgraderades till ett ATG-ombud? Förstår du liknelsen?

För mig handlar det inte om att jag tycker detta är ett "skitforum", precis som det inte handlar om att ÖSK är ett skitlag för de flesta av oss när vi är kritiska till något inom klubben.

Och ja jag tycker nivån på detta forum har förändrats väldigt mycket sen jag blev aktiv här. När jag började läsa/skriva handlade det, i princip, uteslutande om fotboll på detta forum (med vissa uppehåll för personliga påhopp då som alltid på nätet) och jag tycker som sagt att forumet var betydligt mer levande då trots avsaknaden av alla "alibiinlägg" och diverse spam.

Med detta skrivet tycker jag fortfarande svartvitt har ett av de mest intressanta forumen som går att finna även om jag tycker det är väl tramsigt från och till nu för tiden.
Örebro Sekt. E
2012-03-01 10:44
Forumet lever!

Idag är kanske den första vårdagen i kalendern. Det innebär att vi är närmare seriematch. Det innebär att diskussionerna allt eftersom väger över mot prestationer, uttagningar, missade brytningar och kulan i luften.

Dagen för hemmapremiär närmar sig och det är verkligen en högtidsdag. Uppladdning, uppsnack, läktaren, nerver, kampen, glädje, ilska. Fotboll är möjligtvis världens viktigaste oviktiga företeelse som någon sa.

Kommer vi starta med två defensiva eller två offensiva på mitten?

Heja Sport och OU!
Örebro Andy King
2012-03-01 10:40
Saywee//

Dam och dam hon lät som en dam över telefon i alla fall.

Och Stig-storyn är helt sann:)
AIK Saywee
2012-03-01 10:37
Andy King, 10:26,

jag hade loggat ut precis inför en promenad i vår vackra stad, men eftersom jag såg ett inlägg adresserat till mig, kände jag för att svara.

Är det du skriver verkligen sant, för det är väl inte påhitt?

Trevliga nyheter tycker jag, som inte nödvändigtvis hade behövts adresserats enbart till mig, för det verkar ju vara flera som vill ha liknande fotbollsrelaterad info. Sådant kan man ta via pm, brukar många tycka.

En del tjatar dessutom oftast om källhänvisningar, men sådant bryr jag mig inte om, litar på de som skriver, för det mesta. Vem är damen i bijettbutiken, jag har bara träffat tjejer där?

Kul ändå :)

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro Andy King
2012-03-01 10:26
Saywee// Jag har nu ett väldigt intressant inlägg att komma med.
Jag såg legenden Stig Pettersson springa på löparbandet på ÖKK igår trots ett dåligt knä så höll han farten 12 km/h. Inte så illa pinkat av en man i hans ålder.
Kan det bli en comeback kanske???

Jag har försökt forska lite i biljettförsäljningen och det jag fått fram enligt en dam på biljettbutiken är en likvärdig siffra som förra året. Sen hur tillförlitlig hon är måste jag reservera mig för då jag inte själv sett siffrorna med egna ögon.

Örebro D´Artagnan
2012-03-01 10:22
Lascaux // Jag brukar se de flesta bortamatcher på PC kopplad till TV:n och Csport.se. Det är ju samma sändning som man se på t ex O´Learys. Men antalet bilder på sekund är färre och man upplever därmed bilden på O´Learys som något bättre. se till att ha ett just bredband.
Har även sett matcher på semester i sydeuropa, det fungerar ok.
AIK Saywee
2012-03-01 10:17
Bulten i Boo, 01:09,

Du vet väl att jag iallafall inte skrivit att detta forum är skit?

Du vet väl dessutom hur dåligt jag mådde efter hot om att tystas!
... eftersom du var en som fick ta emot mina reaktioner ....

Jag bryr mig mer om att jag och min familj skall må bra, så är det bara!

Hot från så kallade egna är skit däremot, men jag tänker inte tjata vidare om detta.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2012-03-01 10:15
Svartvitt forever //

Jag hade lite samma plan men så slängde dom fram nåt erbjudande, band sig på 12månader och fick 6månader för 1kr/månad... Men jo kommer nog bli en sån där kombinationslösning för mig sen också. Helt sjukt egentligen vad det ska kosta =/
Örebro Bulten i Boo
2012-03-01 10:09
Rätt otroligt egentligen att ägna så mycket tid och energi åt att "säga" att man tycker att forumet är skit och typ jag tänker minsann (kanske snart) lämna för alltid. Vore ungefär som att springa in i varje affär i landet och skrika o vifta om att "jävla skitvaror ni har, jag kommer aldrig mer sätta min fot här"... Nähä, varsågod då! Antalet nät-diskussionsforum av olika slag lär vara "rätt" många och det står väl de flesta fritt att såväl (så länge man håller sig till reglerna) ansluta sig som att lämna. Eller?
AIK Saywee
2012-03-01 10:03
Dejmon, med flera.

Så här är det, jag bryr mig och ibland när jag scrollar igenom "dagens" inlägg, ser jag ju tydligt att jag varit ganska tjatig ibland, menar inget illa, utan är ibland (ofta) bara på diskussionshumör på detta diskussionsforum.

Igår var det skottdagen och jag skjöt hejvilt.

Det är just det som du skriver i din avslutning, som jag känner att jag är delaktigt i ...

"Suck vilken nivå detta forum nått.. På återseende."

... vilket gör att jag nog till stora delar lämpligtvis bör byta forum, även av omtanke för att inte sabba här för så många andra. Det är faktiskt så jag tänker, även om ni inte vill tro på detta.

Själklart lämnar jag inte detta forum och det kan väl knappast upplevas som ett hot mot er om jag skulle lämna, däremot har jag övervägt att lämna vid tidigare hot mot mig, riktiga hot (!), vid tre tillfällen, that´s all. Det är så vissa vill tysta andra :(

Så det där är bara trams, att jag tänker lämna så fort det tar emot lite, nej mina vänner, så känslig är jag inte och ropar inte efter admin eller liknande.

Ursäkta att detta inte blev så fotbollsrelaterat, men jag måste ju få svara lite när jag får ett inlägg, ett så kallat motlägg, eller?

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro Mullis1*
2012-03-01 09:30
Tycker att det Dejmon sa var mer ett hån mot personerna i detta forum än vad han själv uttryckte.Har kollat andra forum och de flesta är inte seriösa utan blir det när det väl närmar sig match!
Örebro Stso
2012-03-01 09:29
1+ till Dejmon!
Örebro Sogen
2012-03-01 09:25
Deimon Ingen har nånsin haft mer rätt än du i ditt senaste inlägg.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Svartvitt forever
2012-03-01 09:22
oroT 09.04//
Ja, det är rena lurendrejeriet. Tidigare kunde man beställa Säsongskortet för att se alla allsvenska matcher. Nu måste man ha i princip allting. Så om man har Viasat också för att se Champions League, Premier League m.m. så måste man punga ut över 1000 kr i månaden bara på TV-kanaler. Själv har jag gjort så att jag avbeställer Canal+ från november till april. Dessvärre är det nästan omöjligt att avstå från Allsvenskan.
Örebro Orebroo
2012-03-01 09:17
skriver inte här så ofta,läser däremot ofta, tycker forumet suger för det mesta, inget fotbollrelaterat alls nästan, en massa pajkastning, verkar vara nån sorts status att skriva mest inlägg om ingenting, trams alltihopa, signar ut för alltid.

håller med Dejmon f.ö
Örebro Dejmon
2012-03-01 09:07
Saywee
"vilken tur för dig att jag snart byter forum, till stora delar, för jag förstår att jag är mycket irriterande, trots att jag ständigt hoppas på ett guld för ÖSK. Det är inte många optimister som klarar av."

För det första skulle det förvåna mig oerhört om inte de allra flesta här klarade av att hoppas på ett guld. För det andra förstår jag inte poängen med att återkommande skriva ut att du ska dra ner på skrivandet här, byta forum eller liknande, det händer ju inte, söker du bekreftelse eller sympatier med dessa "hot"?

Om du tillockmed själv stör dig på dina inlägg kan det kanske ligga något i att det är mycket onödigt spammande? Eftersom du går i försvar så fort någon, rent allmänt, påpekar att det är mycket trams och innehållslöst smörja som skrivs så känns det onekligen som om du tar åt dig.

"Vad skall vi diskutera tycker du, nu när eleganterna tar semester till nästa måndag?"

Frågan var ju inte riktad till mig men tar mig friheten att svara ändå eftersom jag håller med Andy om vad han skrev i ursprungsinlägget. "Välkommen till Svartvitts Forum. Här diskuterar vi fotboll i allmänhet och Örebro SK i synnerhet". Rätt glasklart va?

"Ja inte vet jag, trodde bara att det var ett diskussionsforum där man kunde skriva vad man vill ,när man vill och om vad man vill, så som D.McGrain förkunnade."

Detta bör fortfarande vara ett fotbollsforum om jag inte misstar mig. De diskussionsforum du verkar famla efter finns på ex familjeliv eller flashback. Jag är inte heller ett skit intresserad av Bob Marley, ev räkor i ugnen (så tillvida det inte handlar om jätteräkor för då tycker jag det är synd att du inte är mer miljömedveten, men det är ändå inte en sak att ta på detta forum) eller tvittrande fåglar. Trams alltihopa enligt mig.

Med detta skrivet förväntar jag mig givetvis inte nån form av förändring. Bara nya "hot" om avgång, en skara trogna supportrar som visar sympati (twitter kanske vore nått förresten?) och en utskällning för jag ägnar mig åt personliga påhopp (vilket detta absolut inte är) och att jag skulle vara nån form av forumpolis. Men innan det börjar gnällas om något av detta så vill jag påminna om att saywee själv var med och initierade denna debatt iom hans svar till Andy.

Suck vilken nivå detta forum nått.. På återseende.
Annons: