/fotboll/osk/forum/2975.aspx/fotboll/osk/forum/2975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2012-02-29 21:33
Saywee// Vad gäller matchen mellan Strutsarna och Kråkorna, den som ska vara förmatch innan ÖSK-ÅFF tycker jag att det är lämpligt att Mikael Stahre coachar det ena laget och att den gamle GAIS-tränaren Bose Falk tar sig an det andra laget.! Andy King kan få bli hejaklacksledare! Väntar med spänning på laguppställningarna!
Örebro Marta (hane)
2012-02-29 21:20
Valderinho/ Fanns en hel del antisuperlativ-inlägg om denna supervärvning eller vad han kallades för några månader sedan i diverse media. Lite skadeglad får man lov att vara.. :)
Örebro Marta (hane)
2012-02-29 21:03
Valderinho/ Tack :)
Örebro Marta (hane)
2012-02-29 21:02
Saywee/ Jag har inte kommenterat vad som står på officiella. Jag kommenterade DÁrtagnans kommentar 3-4 inlägg tidigare. Detta skrev jag även två inlägg senare efter att även Jan-Stefan ställt sig frågande. Ledsen att jag fått dig att grubbla. Inte alls min mening
Örebro kubajonte
2012-02-29 20:38
TommyS ,Jan-Stefan Eriksdotter // Stort tack till er båda,
Bank skriver alltid härliga artiklar tycker jag.
Så kan lika gärna fråga er båda som har + är det något ni kan rekommendera ?
Örebro Bulten i Boo
2012-02-29 20:27
Andy King is the king here?
Örebro TommyS
2012-02-29 20:17
Vi kan ikväll glädja oss åt Bergers U21-debut. Det gick inget vidare för Sverige och jag fattar inte riktigt vilken position Berger gick in på eftersom han bytte av Demir medan Astrit och Hiljemark fanns kvar på planen, men ändå. Grattis Emil
AIK Saywee
2012-02-29 19:58
Vem är denne Hamrén ???
AIK Saywee
2012-02-29 19:41
Innan 22:22 måste jag skriva av mig några fåniga åsikter/bemötanden, som jag inte riktigt kan släppa ...

"Marta (hane), 22:46,
Jag förstår inte varför det inte skulle vara begåvat att ha guld inom ett visst antal år som målsättning"

SVAR, jag kan inte förstå att man bestämmer sig på den officiella sidan att presentera att vi skall ta ett guld just exakt 2015, inte innan eller senast.

"D. McGrain, 15:33,
Likaså att kalla klubben hemlig, dålig på att kommunicera etc. när målsättningen och ambitionerna är uttalade år efter år på möten, hemsidor, artiklar och skrifter m.m."

Jag har inte läst alla artiklar, skrifter elller liknande och ej varit på några möten, så min okunskap om hur klubben tänker kvarstår, jag vet inte något, kan bara lita på den officiella hemsidans glasklara texter!

Jaja, det var bara det ...

... men jag tror lika förbaskat att vi kan ta ett guld redan i år :)
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-29 19:39
Tillägnad KubaJonte ;0)

TommyS han före : Tar bort mitt
Örebro TommyS
2012-02-29 19:33
På Kubajontes begäran. Håller med om att detta är obalanserat men tror att det skulle kunna styras upp genom att göra uppställningen till en rak 4-4-2, byta in Wernblom centralt, flytta ut Elm till vänster med rätt att bryta inåt och sätta degerforsaren på läktaren

Har inte riktigt förstått vad Hamrén vill med sin uppställning
Simon Bank: Tid att hitta svar
Ett kul test med Toivonen, en rolig koll med Granqvist, en lustfylld lek med Ibrahimovics roll.

Visst ska vi ha skoj med vårt landslag.

Tyvärr misstänker jag ju att Kroatien, England och Frankrike tänker ha det också.

Vi gillar dramatik – det är en del av kvällstidningens själva blodomlopp – men just den här sorten vill vi inte ha.

Mitt under en stilla presskonferens på ett lyxhotell i Zagreb gick presschefen Hans Hultman fram och viskade i Erik Hamréns öra, och ett par ögonblick senare fick vi veta vad han fått veta:

Ingen Daniel Majstorovi c i EM, med all säkerhet är hans landslagskarriär över.

– Det gör ont, sa Hamrén, grimaserade och höll sig för bröstet.

Han menade, alla menade det. Det är inte synd om fotbollsproffs, men det är synd om brinnande människor som blir bestulna på sina drömmar.

Majstorovics skada var gårdagens stora, svarta nyhet. Idag går vi vidare, för så fungerar nu en gång fotbollen. Vi går vidare, vi gör det med en betydelsefull, betydelselös match mot Kroatien – och det är nära nu.

Inte för oss, förstås. Vi kommer att hinna skotta snö, promenera i vårsol, lägga i en båt, bli kära, göra slut, läsa tio böcker, do the omoralisk schlagerfestival, köpa vårkläder, byta om till shorts, klippa gräset, testa LCHQ-dieten, sluta skolan, gå på bröllop och missa en Champions League-plats innan EM börjar.

Kommer bli en intressant kväll
Men för Erik Hamrén är EM så nära att han kan känna dess andedräkt.

Det är därför det är så intressant att se hur han resonerar en kall kväll i Kroatien, när Sverige ska möta ett lag som förlorat två av sina 24 senaste matcher.

Det väntas bli ett par plusgrader på Maksimir ikväll, blåsigt och otäckt, och jag ska helt ärligt säga att jag fortfarande inte riktigt förstått vad Hamrén vill med sin uppställning.

Om han tänkt använda matchen till att inventera formen hos spännande spelare så är jag uppmärksamt nyfiken.

Om det är ett uppriktigt menat test av en EM-strategi så är jag genuint orolig.

De senaste årens bergochdalbana borde ha lärt oss en del om vad Sverige är och inte är. Spänner vi en pianotråd mellan Hollands-fiaskot i Amsterdam och Hollands-fyrverkeriet i Solna så kommer ju den tråden att klyva bilden av ett offensivt sprudlande svenskt EM-lag mitt itu.

Organisationen måste komma först, de stora individuella insatserna sen.

Jag trodde att vi var överens om det. Men om vi lägger kvällens experiment-elva under luppen så säger den ju något helt annat.

4-2-3-1 – med en mittback som högerback, med Kim Källström som ende genuine bollvinnare, med Zlatan Ibrahimovic som tillbakadragen anfallare och med Ola Toivonen på en kant?

Är Zlatan nummer 10?
Är Erik Hamrén tillbaka i en fotbollssyn där Sverige är ett lag som bygger på individuella kvalitéer, på enskild briljans?

Äh, det här kräver helt enkelt sina frågor:

Är Andreas Granqvist en högerback för EM?

Testet är nödvändigt, eftersom Mikael Lustig hamnat i ett kylskåp i östra Glasgow, så jag har inget emot det – även om det är ett blytungt fattigdomsbevis för svensk fotboll.

Är Kim Källström och Rasmus Elm ett tätt innermittfält?

I en defensivt kompakt uppställning är de intelligenta nog för att lösa det. Men i en så här offensiv balans? Tja, tillsammans med Max Gonalons spelar Kim på ett Lyon-mittfält som släppt in fler mål än OL gjort på femton år – och Rasmus är mycket, men någon Stefan Schwarz är han inte.

Ä r Zlatan Ibrahimovi c en nummer tio?

En blind kan se att Zlatan älskar att möta boll en bit ner, men det är inte samma sak som att ha det som utgångsposition. Defensivt krävs ett annat arbete, och offensivt blir både hans och lagets dynamik mer lättläst om han startar där. I min värld är Zlatan Ibrahimovic så mycket toppforward som en spelare kan bli.

Är Ola Toivonen en kantspelare?

Nej, det är han ju inte. Precis som en Zlatan eller en Thierry Henry så älskar han att söka sig ut på vänsterkanten och hitta på saker (han gör det ofta i PSV), men det är något helt annat att vara vänsterytter. Och då har vi inte ens berört det defensiva ansvaret som följer med den jobbeskrivningen.

När Sverige skenade iväg i spelövningarna på träningen i går såg det fartfyllt och frejdigt ut; roligt, modigt, intressant.

Alla vill se Sverige spela nu
Jag tror att alla som såg det blev sugna på att se Sverige spela fotboll mot Kroatien.

Jag också.

Men jag kunde inte låta bli att tänka på en rättvänd Luka Modric, eller på hur Samir Nasri eller Daniel
AIK Saywee
2012-02-29 19:31
Mullis1*,

jag finns alltid bland er om ni önskar, sviker inte några av mina vänner :)

Skall titta in då och då, men försöka skärpa mig med mitt jädra tjat, som egentligen bara syftar till att ÖSK skall bli bättre än bra ...

... och egentligen allra bäst :)

PS, fast jag lovar inget, kanske fortsätter att tjöta ...
Örebro Valderinho
2012-02-29 19:29
Marta; läs på rövas forum ;)
Örebro Grixx
2012-02-29 18:56
Satsar några tusingar på GULD :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Marta (hane)
2012-02-29 18:56
Valderinho/ Var läste du det?
Örebro Mullis1*
2012-02-29 18:55
Saywee: Är du kvar än? Hur vågar du ens kommentera mitt inlägg? Nej shas med dig!
AIK Saywee
2012-02-29 18:37
Mullis1*, 18:24,

skalll jag tro på officiiella sidan, vilket jag oftast gör, så skall vi vara en toppklubb i Norden, dvs om hemsidan är uppdaterad.

"ÖSK Fotboll, ett topplag i norden med frekvent europaspel där framgångskonceptet är attraktiv fotboll som engagerar"

Underbart, detta gillar jag, känns som topp 4, minst :)

Men jag tror på guld, och undrar om någon kan ge mig en enda anledning till att detta skulle vara totalt omöjligt!

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro Valderinho
2012-02-29 18:27
"Hernandez asså...har ärligt talat inte sett kvalité i någon form sedan han anlände till Hisingen. Den killen har knappt koll på boll eller ben. Mycket besviken på honom."

Ni vet han som krossade en ruta på Behrn Arena..Men Sjögren tog ju Brunet Hay istället, på korttidskontrakt...som tur var!
Örebro Mullis1*
2012-02-29 18:24
Ja snart 1 månad kvar till Allsvensk start och kalluftras väntas från Senhelgen så träningspassen för våra Öskare blir nog inte av. Vad tror ni om placeringen i År? Tippar och lovar att vi kommer 2.a =)
AIK Saywee
2012-02-29 16:35
kubajonte, 16:16.

vi bör pm´a, som jag senast skrev ...

... och, det var inte jag som började ;)

Ölen kan du svepa själv, efter 18.00 !
Örebro kubajonte
2012-02-29 16:16
Andy King ,Saywee get a rom = D. den som skriver ett ösk relaterat inlägg först av er två kan komma förbi mig och hämta en gratisöl. Lugna ner er nu ni tjabblar om ingenting faktiskt
AIK Saywee
2012-02-29 16:14
Andy KIng, snälla,

du har inte gjort mig något illa,

men skriv något som kan vara intressant för tillfället,
om det är det du tycker skall vara vägvisande,
för vad som skall skrivas på detta forum.

För du orkar ju bara läsa vart 50:e inlägg ...

Så att alla kan deltaga med intresse i diskussionen ...

Det var inte jag som började denna diskussion!

Talgoxen hälsar, trots att han är OT ...

... dessutom hejar han på SPORT :)

snälla, vi kan pm´a i fortsättningen, så att inte stämningen sabbas.
Örebro Andy King
2012-02-29 15:52
Saywee// Forumpolis??? Vad pratar du om??? Jag önskade bara lite mer intressanta inlägg, är det ok eller?

Sen var du spydig igen.... (Snälla Andy King, skriv något intressant då, för det senaste du skrev var inte jätteintressant, eller?)

Men du verkar ju ta väldigt illa vid dig redan från början trots att jag inte pekade ut någon speciell som skrev om "ingenting". Har jag gjort dig någon eller?
Men om du har sån skrivarklåda så skriv på som du vill jag tänker inte hindra dig! Ps Ska försöka skriva ett intressant inlägg nästa gång ds

AIK Saywee
2012-02-29 15:48
kubajonte, nej inte arg, men på hugget, det är ju skottdagen.

Om jag skulle agera forumpolis och ropa på admin så fort det bär mig emot, hade jag säkert ett heltidsjobb på detta forum.

Jag skriver bara vad jag tycker och idag är jag omöjlig, det är ju skottdagen, återkommer kanske om fyra år ???

Stänkaren får vänta till på fredag, efter 18.00 :)
Örebro Andy King
2012-02-29 15:46
kubajonte//

Jag är inte irriterad utan mer desillusionerad över innehållet i de flesta inläggen.
Kanske forumet skulle ha lite olika trådar för det är ju inte helt enkelt att följa en diskussion efter detta upplägg. Visst har du en poäng i att säsongen inte är igång men lite mer substans i inläggen vore önskvärt enligt mig.

Förövrigt är jag nyfiken på antal sålda biljetter. Någon som vet?
AIK Saywee
2012-02-29 15:44
Det var inte min mening att vara spydig, det blev din tolkning, men när en antydan till "forumpolis" dyker upp här, ja då reagerar jag, så som jag ofta reagerar, när någon försöker styra diskussionerna, för att vissa skall tystas ...

Snart skall jag vara lugn, så ni slipper mitt eviga tjöt, för att klubben skall bli bättre ...

... men hoppas fortfarande på ett SM-guld för ÖSK, det hoppet kan ingen ta ifrån mig :)

Snälla Andy King, skriv något intressant då, för det senaste du skrev var inte jätteintressant, eller?

Jag har lärt mig att scrolla, eller bemöta eller ignorera, men när jag får ett adresserat motlägg, som jag läser, har jag svårt att inte bemöta ...

... så är det bara, och jag önskar av hela mitt sportsliga hjärta, att ÖSK skall bli bättre och ta ett guld, snarast möjligt :)

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro kubajonte
2012-02-29 15:41
Saywee ehm lite arg idag ? du verkar inte vara ditt muntra jag iaf. Hm..
och ja det är ju en s.k artikel av Bank skriven där som jag är ute efter, Som man bara ser med + medlemskap i Aftonblaskan, Aja ta dig en stänkare och bli på bra muntert humör igen nu!!

Andy King // Äh skärp dig AS har inte börjat än så det är inte det lättaste att sriva mycket annat än det du kallar "ovidkommande" återkomm vid säsongstart tack om du nu är så irriterad så lovar jag att forumet är mer i din smak
Örebro Andy King
2012-02-29 15:28
Saywee/
Har jag något intressant så skriver jag det, vilket jag gjort vid tillfälle. Men att berätta att fåglarna sitter på fönsterbrädan och kvittar är ju helt ovidkommande, eller?

Nu vände jag mig inte direkt till just dig i mitt inlägg. Men eftersom du svarar så kan jag ju säga att du skriver mycket rappakalja här. Visst du är optimist liksom jag. Tror personligen alltid på guld eller medalj.

Men jag förstår inte varför du skall vara spydig för att jag uttrycker vad jag känner. Då syftar jag till din mening med scrollknappen/hjulet.

AIK Saywee
2012-02-29 15:17
Andy KIng, 15:08.

vilken tur för dig att jag snart byter forum, till stora delar, för jag förstår att jag är mycket irriterande, trots att jag ständigt hoppas på ett guld för ÖSK. Det är inte många optimister som klarar av.

Vad skall vi diskutera tycker du, nu när eleganterna tar semester till nästa måndag? Ja inte vet jag, trodde bara att det var ett diskussionsforum där man kunde skriva vad man vill ,när man vill och om vad man vill, så som D.McGrain förkunnade.

Har du skrållningsfunktion på din dator?

Skriver du själv något som väcker intresse?

Idag är det skottdagen, passa på att skjuta innan 22.22 :)

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro Andy King
2012-02-29 15:08
Hej allihopa! Jag måste säga att jag tröttnat på detta forum! Jag tittar in lite då och då för att kolla om det har hänt något intressant som jag kanske missat på ett eller annat sätt. Men man orkar inte längre bläddra igenom inlägg efter inlägg som bara handlar om just INGENTING. Var 50:e inlägg kan vara intressant resten är ju bara en massa ordbajseri.

Så känner i alla fall jag och nu har jag fått sagt det!

Annons: