/fotboll/osk/forum/2974.aspx/fotboll/osk/forum/2974.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-03-01 23:30
Bonaventure Maruti, 23:08,

tack, du sköt mitt i prick :)

Instämmer faktiskt, läs innehållet i inläggen och haka inte upp er på vem som skrivit !!!

Man kan ju scrolla, ingnorera, bemöta eller bara hitta på något eget som kanske kan var intressant för någon eller några andra.

Du behöver inte be om ursäkt, det är bra om någon ryter till.

Sov gott och dröm svartvita drömmar, det är vad jag önskar dig :)
Örebro Bonaventure Maruti
2012-03-01 23:08
Ber om ursäkt redan nu. För jag kommer att svära i den kommande meningen.

Det var då själva fan vad det ska gnällas på varandra på det här forumet nu förtiden! Nej, man behöver inte hålla med om allt som alla säger, men diskutera det som skrivs istället för att klanka ner på den som skriver. HELVETE!

Jag är trött och ber än en gång om ursäkt för jag lacka ur men hoppas att jag vaknar på min bästa sida i morgon istället.

FORZA SVARTVITT!
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-03-01 22:40
Att värva Grahn tror jag var ett måste. Annars skulle laget sakna den ledargestalt ute på banan som behövs när det börjar blåsa. Vem skulle annars hålla i den fanan? Närmast gigant är väl Haddad.

Tyvärr kommer det kosta Berger hans plats. Men det beror mer på Sixten som inte vill ha Bamberg på kanten.

Trots det känns det ändå som om det saknas en backup till på mitten. En offensiv sådan. Saied är inte mogen det ansvaret - Ännu. Men kan klara inhopp. Spelare från div1 behöver en hel säsong att träna in sig. Även Nordin behövde det.

AIK Saywee
2012-03-01 22:40
Brus-Nilsson, 21:40,

jag gillar ditt tilläggsnic, och funderar på, om du menar tåget som går till Superettan ;)

Slår ditt premiärtips in på MATCHEN (Oddset) och om du spelat på detta kan du sluta jobba om du vill, oavsett din ålder.

Själv fick jag in Elfsborg-HBK 6-2 för några år sedan på bomben, där även övriga två resultat stämde, det var roligt, för det blev ett bankärende :)
Örebro Lekiller
2012-03-01 22:27
Är bara så trött på ÖSK-Karls negativa inlägg hela tiden. Självklart skall man vara realistisk. Men allt kan ju inte vara skit hela tiden. Rädd för vaddå??? Orkar knappt läsa hans inlägg längre. Sjögren och Sixten är skit hela tiden. Jag tycker framför allt Sixten nu får typ 10 matcher på sig att bevisa hans storhet. Dåligt resultat och sparka bort honom fort! Jag har mina dubier om honom också men nu sitter han ju där han är ju. Sjögren tycker jag ändå får ok efter denna försäsong. Är lätt att säga att man vill ha truppen klar tidigt men svårt att uppnå, speciellt för ÖSK med de ekonomiska förutsättningar som finns/funnits.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2012-03-01 22:16
Galla ska det vara så klart! Dax för presentation av den nya tröja snart eller? 12 dagar sas det ju för ett tag sedan.
Örebro DaSa
2012-03-01 22:15
ÖSK-Karl// Om vi hade spikat våran trupp innan jul både i år och förra året så skulle vi inte ha haft spelare som Valdet, Paulinho (tyvärr inte kvar), Alini och Berisha. Tror inte heller vi kommer att sluta i toppen, men fixar vi en mittenplacering i år så tror jag att vi goda chanser att slåss om en topplacering nästa år. Då kommer vi ha ett ihopspelat lag och ett antal miljoner på banken efter vi sålt Valdet. Enda orosmomentet som jag ser är att vi tappar 3/4 av backlinjen men där får vi hoppas att Sixten/Sjögren har en plan. Själv skulle jag nog satsat på att spelat in Hagge på högerbacken och sedan fasat in Wiktorsson som mittback tillsammans med Berisha i höst. Valdet miljonerna skulle jag sedan investerat i en grym vänsterback och en ny klassytter från balkan.
AIK Saywee
2012-03-01 22:11
Lekiller, 22:00.

det är väl inte helt fel med lite realistiska inlägg, ibland alla optimistiska och pessimistiska inlägg?

Vi OU får ibland en massa skit för att vi inte är realsitiska, hur man än försöker förmedla något så blir det lite fel för någon annan.

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro Butterix
2012-03-01 22:10
Lekiller. problemet är att han lika gärna kan ha rätt som någon annan. det är väl det du är rädd för, eller?
Örebro Lekiller
2012-03-01 22:00
Kommer det någonsin några positiva inlägg ifrån ÖSK-Karl??? Kalla skall hela tiden spys å alla håll.
Örebro Brus-Nilsson (Nordin tog tåget)
2012-03-01 21:40
Lascaux 21:14//

Viasat
AIK Saywee
2012-03-01 21:39
ÖSK-Karl, 21:14,

Jag är "absolut närking", för så står det på min svarta ÖSK-t-shirt :)

Mycket av det du skriver känns faktiskt både rätt och riktigt. men framförallt oroande, för jag är i grunden tveksam till att Sixten gillar denna stress och röra med så många nya han måste lära, under så kort tid, å nu har de semester. Taskig tajming helt enkelt, men grabbarna är nedkörda.

Jag tror att du är en sann realist, njaej, jag tror att jag vet det :)

Beträffande den förbjudna sporten, så kan vi ha en "allsvensk seriesegrare" i en stor lagsport i morgon kväll, när vi skall strimla gurkor :)

Den vision och sportsliga målsättning som går att läsa på officiella, är inte helt glasklar för mig, trots allt jädra tjat häromdagen.

Fast jag väljer att tro på att ett allsvenskt guld är möjligt, redan i år, för jag kan inte finna en enda anledning till att det skulle vara totalt omöjligt.

Bollarna är väl runda, även i år?

Å du, fixar inte Sixten topp fyra med dessa fantastiska värvningar, då blir han rökt, eller ?

Heja SPORT, GFG !
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-03-01 21:14
Saywee//

De målvakterna kommer med stor garanti göra oss förtvilade då och då. De är ju inte purunga och handen på hjärtat, varför har de hamnat i ÖSK och AS?

Sedan om man ser på truppen som startade 2011, självklart var den bättre, Alvbåge, Almebäck, Bedoya och Nordin. Javisst har det värvats, men vad har vi fått se så här långt. Det som är under all kritik är att värvningarna återigen kom så sent och att spela ihop laget är minst lika svårt som förra året.

Kalla mig gärna Närking (ingen av mina föräldrar kommer härifrån), men Grahn, borde inte hans meritlista blinka rödare än vad hans utvisningskort visar, Vad skall han bidra med? Ta platsen av Berger. Skall erkänna att värvningarna i övrigt var mer än jag trodde ÖSK:s ledning var kapabla till. Om vi haft Paulinho kvar ihop med Bamberg tror jag vi (trots Sixten) kunnat nå plats 7-10, men var finns han? På samma ställe som Berra kanske? Ok, Saywee, jag ger dig rätt i att vi har en trupp för platserna 4-7, men sedan måste vi betänka att vi har en klapprutten tränare som dansade en sommar. Han drar ner oss minst fyra platser. Sedan räknar jag med att Rama säljs i sommar, då är det någon plats ytterliggare back. Kommer sedan skadorna likt förra året, då krisar det rejält.

Pessimist skriker väl minst halva forumet nu, nej realist säger jag. Det var därför jag vann tipsligan 2010. Men att det sedan skulle gå åt skogen var lätt att räkna ut, Lika stor realist är jag på forumet för "den här" förbjudna sporten, där tror jag att jag är tvåa i tipsligan, skillnaden är att jag inte ser några orosmoln, men tror inte det räcker till ES, men hoppas.

Sedan Saywee undrar jag ens om ledningen själva tror på den målsättning och löften till sponsorer de satt upp. Själv är jag glad om ÖSK klarar sig kvar i AS så länge vi har den lättlästa och sönderlösta Sixten kvar. Förhoppningsvis lyssnar inte killarna utan går ut och kör sitt eget race som under Lundins sista år. De kan ju alltid skylla på att de under matchplanen bara hörde ochoch o det dära ;)
Örebro Lascaux
2012-03-01 21:14
ok off topic: nån som vet vilka som har TVrättigheterna till kvalserien i hockey? Canal + eller Viasat eller båda?
AIK Saywee
2012-03-01 21:05
Tackar DaSa, känns som rimliga betyg.
Örebro Lascaux
2012-03-01 21:05
kubajonte Ok! schysst att du fick pengarna tillbaka! Blir väl några sportpubsbesök också här i Stockholm.
Örebro Lascaux
2012-03-01 21:01
oroT D'artagnan Hör köpt Csports abonnemanget nu och är nöjd! tack
Örebro DaSa
2012-03-01 20:57
Sawyee/ På din begäran, deras värvningsbetyg i efterhand
Alven - 5
Kostade ett antal miljoner att köpa in och hade en relativt hög lön. Hade egentligen bara en riktigt bra säsong, 2010.

Nurme och Rosen - 7
Båda var blliga och spred god stämning och gjorde inte bort sig när de fick chansen.
AIK Saywee
2012-03-01 20:15
DaSa., 20:02,

intressanta funderingar, men det som förvånade mig mest är måvakternas låga betyg, men du kanske har/får rätt, vem vet, vi kan bara tro och hoppas eller gissa.

Kanske svårt att jämföra men om du poängsätter våra målvakter förra säsongen, på ett liknande sätt, hur skulle det bli?

Vore kul att jämföra :)
Örebro DaSa
2012-03-01 20:02
Angående årest värvning så här är mina betyg på denna säsongs ÖSK värvningar, skala 1-10:

Alimi - 9
Tror han kan bli årets värvning i allsvenskan. En billig lösning som skrivit på ett "flerårigt-avtal" och är bara 24 år vilket gör att han är säljbar. Är kontraktet kortare än tre år så drar det ned betyget till en 7.

Grahn - 7
En chansning, men om han kommer in i gruppen så kan han bli den fältherre som vi har saknat. Det som drar ned hans betyg är att han är så dyr. Tycker däremot att det var lagom med ett tvårskontrakt.

Berisha - 7
Kan även han bli en succé. Bra fysik och är ung. Vet inget om hans kontraktslängd.

Samuelsson - 7
Säkert en rätt så billig lösning, men tror risken är stor att han inte kommer att få spela så mycket. Egentligen är han en 5:a men tror hans egenskap att vara en glädjespridare kan vara värt mycket

Bamberg - 6
Tycker inte om att vi värvar en kantspelare för att sedan spela honom centralt. Han är antagligen också rätt så dyr.

Wiktorsson - 5
Jag tror att Wiktorsson kan lyckas, OM han får spela mittback. Det är som mittback han har dominerat i Degen. Ville vi ha en back-up till Wovven så kunde vi väl värvat en "riktig" vänsterback.

Sandqvist och Tomer - 6
Billiga lösningar.
AIK Saywee
2012-03-01 20:02
pemo,
mycket trevligt inlägg.
Sun is shining - om än på andra sidan klotet för tillfället :)

Bulten,
i ditt fågelinlägg, får väl talgoxen vara domherre?

Kalle,
enligt oficiella skall vi vara ett topplag i Norden,
vad nu detta innebär?

Dessutom skall vi spela frekvent i Europa,
å det är ju himla bra att man valde just den världsdelen.

SM-guldet skall tas år 2015, undrar vem som tränar laget detta år ?

bara så du vet :)

Hälsningar från ett 5:e S !
Örebro Butterix
2012-03-01 19:42
Nordin årets värvning enligt djordic
Örebro D´Artagnan
2012-03-01 19:03
"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen) // Det finns en del att säga om ditt inlägg. men det tar jag på annat ställe så jag inte stör åsiktspoliserna i deras dvala. Även domär människor.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-03-01 17:55
Conjuration//

Ett bra sätt att få fart på forumet är ju annars att kräva avgång på SSSS. Inget guld kommer att tas med Sixten som tränare och Sjögren/Sköldmark som sportchefer, det fjärde S:et, styrelsen kan vi ju inte göra oss av med, däremot förbättra.

Fattar inte de som på allvar tror vi skall bli ett topplag, sämre trupp än förra året, lika dåligt ihopspelade, då kom vi tolva, absolut inget talar för att det skall bli bättre i år. Skall bli intressant att följa hur länge demontränaren får stanna och hans egen favorit Mosander. Tror alltså inte vi blir ett dugg bättre i år om inget händer på tränarfronten och i sommarfönstret. Det skulle vara om Haddad och Anttonen håller sig skadefria. Träningsmatcherna och förberedelserna verkar ju ha varit bedrövliga.

Så, nu kan ni börja hugga, upp med huvuderna från sanden ;)
Örebro Butterix
2012-03-01 17:44
Är det några av spelarna som kör någon form av egen träning nere på BA under "semestern". Någon som vet?
Örebro Conjuration
2012-03-01 16:32
Är också trött på alla idioter som kommer in och säger "prata om vettigare saker, prata om ÖSK och allsvenskan". Så stick härifrån och kom tillbaka när säsongen börjar. Jävla forumsmedgångare helt seriöst. Ja, jag blir irriterad på riktigt.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-01 15:59
IFK Mariehamn testar Simon Nurme - Josh Wicks lämnar.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-01 15:35
Billigt att se ÖSK borta.
IFK Norrköping Wowwen
2012-03-01 15:06
Väldigt läsvärd intervju med Haddad!!
Örebro kubajonte
2012-03-01 14:32
Lascaux // Btw eftersom jag har köpt cssports matcher för det mesta eftersom jag sällan ser på tv och inte har något större abonnemang på det. Helt ok sändingar tycker jag, Inte mycket att klaga på med ett stabilt internet, samt att den enda gång jag hade problem ( Missa ca 20 min av en match) prata jag med deras support och fick faktiskt pengarna tillbaka. Kan rekommendera detta som en stabil tjänst iaf
Annons: