/fotboll/osk/forum/2969.aspx/fotboll/osk/forum/2969.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Insatt
2012-03-06 23:23
Jan Folke sitter i styrelsen för ÖSK Elitfotboll AB som representant för Spelarinvest AB, inte för medlemmarna i föreningen ÖSK Fotboll.
Örebro Butterix
2012-03-06 23:16
@D´Artagnan:

Ursäkta men jag tror han är så självcentrerad, megalomanisk, pompös och trångsynt att jag tror att han tycker han gjorde succé.
Örebro Butterix
2012-03-06 23:14
... och det verkar som ÖSK väntar på slutbetalning på 1,6 milj från Rangers som de inte verkar tro skall komma.
Örebro D´Artagnan
2012-03-06 23:14
Butterix // jag utgår från att Folke avsäger sig uppdraget efter dagens föreställning. Tror att han själv inte känner något engagemang längre. Det var väl klart att Åqvist inte gillade föreställningen, försökte avbryta två gånger.
Örebro D´Artagnan
2012-03-06 23:12
Sixten rapporterade om Haddad och Anttonens skador. Inga direkt klara besked. Men min tolkning av läkaramatören Sixten är att Anttonen inte är att räkna med före EM. Det samma kan gälla även Haddad med chansen är större för honom.
Örebro Butterix
2012-03-06 23:09
@D´Artagnan:

Men jag antar han har minst ett år kvar i styrelsen?
Örebro D´Artagnan
2012-03-06 23:06
Hur kan en styrelseledamot tala så illa om hur ÖSK var för 5 år sedan. Folke grävde sin egen avgång ur styrelsen.
Tror att inga medlemmar vill ha en sådan styrelseledamot. Han sitter där av kommersiella skäl. Nordahl ta ditt ansvar!!!
Örebro Butterix
2012-03-06 23:05
Godzilla//

Han betedde sig som en sexåring som någon snott polkagrisen ifrån.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-03-06 23:04
Jan Folke verkar inte riktigt vara den skarpaste kniven i lådan. För att uttrycka det hela milt.
Malmö FF jeze
2012-03-06 23:00
Helt klart verkar bredden inte vara där den borde vara, men det där var min matchrapport iaf.

Men A-lagets prestationer var ju inte godkända ifjol heller, så antar att ni vore oerhört nöjda med övre halvan i år?
Örebro Butterix
2012-03-06 22:58
jeze//

Fyra ur A-truppen, ingen startspelare!
Malmö FF jeze
2012-03-06 22:55
Var på matchen och ert spel var en katastrof. Egentligen var det 4-3 till er, men de fick fyra bonusstraffar på grund av divisionen dom spelar i. Försvarsspelet var ingen höjdare med tanke på motståndet och mittbackarna feltajmade en hel del.

Saeid hade ett bra driv men gjorde bort sig när han blev skadad. Enligt en Syrianskaspelare jag känner och såg Arsenal-Milan med efteråt skrek han "jävla h*ra" efter en motståndare. Samtidigt som han bars ut så halade domaren fram det röda.

Yasin var väldigt självisk matchen igenom.

Det finns en hel del att jobba på med spelarna som kanske är precis bakom startelvan. Syrianska är väldigt bra för att vara i trean men att inte kunna göra bättre än så med tydligen åtta spelare från a-truppen med är ju såklart oroande för er del.

Sittplatsen på långsidan var väldigt skön, tror jag kommer tillbaka 9 juli då våra lag möts!

Väl mött Örebrovänner

//Jeze (bor där)
Örebro Butterix
2012-03-06 22:50
Dessutom berättade Folke att han egentligen är Degerforsare och inte brydde sig om ÖSK förrän de kom och tiggde pengar 2005. Hans engagemang är på rent kommersiella grunder.

Det värmde verkligen ett svartvitt hjärta! :(
Örebro Butterix
2012-03-06 22:36
Nu finns det på NA.
Örebro Butterix
2012-03-06 22:18
... och hela j-la spelartruppen var tvungna att sitta och höra på gnällspiken.
Örebro Butterix
2012-03-06 22:17
Mr Milton, Lekiller//

Ja, det var förfärligt. Han kidnappade Kick-offen för att föra fram sitt korståg i en halvtimme när vi ville få lite positiva fotbollsnyheter. Han hade förberett 43 PowerPoint-bilder. Åqvist försökte få honom att avsluta två gånger innan två ur publiken talade om att de ville höra om fotboll. Då lade han av efter 20 bilder. Han hade kunnat fortsätta en halvtimme till.

Fy fan, vad dåligt! Jag gick hem direkt efter det, före årsmötet. Jag kände mig spyfärdig på den mannen. Bläää!
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-03-06 22:12
DaSa//Eftersom Lagerbäck tagit ut Eidur så måste han ju få massa speltid i ÖSK ;0)
Örebro Lekiller
2012-03-06 21:58
Mr Milton/

Jahopp, och var det någon som sa detta till honom då???
Örebro Mr. Milton
2012-03-06 21:55
Folkes attack på NA ikväll under årsstämman lägger en löjets skimmer över honom. Vad f-n har det på en årsstämma att göra. Avgå Folke!!!
Örebro 'den Oumbärlige
2012-03-06 21:41
Saywee// Bara lite hajp, måste ingjuta förtroende för laget och höja självförtroendet i laget.
Örebro Lekiller
2012-03-06 21:39
Saywee/

Förmodligen utgår Sixten ifrån hur träningen har gått under försäsongen. De har kunnat träna på det som de har velat, inga större problem har uppstått.

De skadade killarna är på gång tillbaka. De nya har kommit in bra i gänget och i träningen. De flesta har kontrakt säsongen ut och en bit in i nästa. De har ändå spikat truppen hyfsat tidigt. I alla fall på de tunga posterna.

De har väll fått in de gubbar som de kanske ville ha i stort och anser sig nog ha ersatt de spelare som har lämnat på bästa sätt.

Samtidigt säger han ju att de behöver lite tid för att få allt att falla på plats, något som ändå är helt förväntat.

Visst, träningsmatcherna har väll varit med en del blandade resultat och två har blivit inställde. Så där är de väll kanske inte 100 % nöjda och man vill väll alltid vinna matcher. Dock så spelar ju resultaten absolut ingen roll när vi summerar säsongen när den börjar närma sig slutet.

AIK Saywee
2012-03-06 21:26
DaSa, tackar för långt och genomtänkt svar :)

Jag kan nog hålla med dig, men samtidigt känns det lite underligt att Sixten anser att det är den bästa försäsongen under hans tid hittills ...

?
Örebro jocke.
2012-03-06 21:17
Förlust med 6-4..
Örebro zxcv
2012-03-06 20:56
Att han tycker vi ser svagare ut inför iår är ju givet, vi har tappat rätt hyggliga spelare.
Almebäck, Bedoya, Gerzic och Alvbåge.

Frågan är om de nya killarna kan axla uppgiften. Det tror jag.
Örebro kubajonte
2012-03-06 20:41
Niva tror dock vi ser svagare ut än på flera år.
Örebro MrCrowly
2012-03-06 19:39
Örebros tur att vinna, enligt Niva
Örebro kubajonte
2012-03-06 19:39
Bastard on Parade // Ah missat helt hade bara läst den intervju Na gjorde med han under turkietlägret för en stund sedan, Tackar härlig läsning väntar för mig
Örebro DaSa
2012-03-06 19:19
Sawyee// Ett sent svar till dig:) Jag tror att vi har en bättre trupp i år men samtidigt så har vi så många nya spelare så "laget" kommer att vara sämre i år. Förhoppningsvis så kommer vi kunna spela som ett topplag efter EM-uppehållet men jag tror som Sjögren att det är nästa säsong som gäller. Men då hoppas jag att satsningen och planeringen redan börjar nu, jag vill se följande punkter för att ha en startelva som kan utmana om guldet 2013:
Backlinje:
- Att Hagge blir uttalat förstaval på högerbacken, vi vet hans potential men jag tror det är hans självförtroende som spökar och att då veta han även är förstavalet när Anttonen kommer tillbaka så tror jag han kan blomma ut igen.
- Börja spela in Wiktorsson som Wikström ersättare redan till hösten. Wiktorsson är bäst som mittback, vill inte att han förstörs som Hagge genom att spelas på en position han inte vill spela på.
- Låna ut Eidur direkt, han kommer inte få speltid som det ser ut idag. Gärna till t.ex. div1 eller SE så han får träna på "svensk" fotboll.
- Förläng med Wovven ytterligare ett år om vi inte kan få hem en grym vänsterback i sommar så att han hinner bli inspelad till 2013. Känns som det finns en del vänsterback i andra ligor som inte får så mycket speltid eller kanske Miiko A ledsnar på MFFs bänk?!
- Förläng inte med Anttonen eller Wiken när deras kontrakt går ut, tyvärr (gillar de båda)

Mittfält:
- Förläng Bergers kontrakt med ett år minst. Han förtjänar mer i lön och jag vill att han har minst två år kvar på sitt kontrakt när Grahnen lämnar om två år.
- När Valdet säljs i sommar så vill jag att Bamberg flyttas ut till en kant och en ersättare av klass värvas in.
- Ge Saied och Holmberg lite speltid så att de får känna på hetluften och att ÖSK får ett rykte om att satsa på unga lovande spelare.

Anfall:
- Gör oss av med Kushtrim så fort som möjligt och Astvald skall vara förstavalet på högerkanten.
- Spara Haddad tills han är 100% frisk, ingen idé att chansa med honom.
- Spela Lukman i ngn match för att få publicitet.

Vilket ger följande startelva 2013:
Mv: Sandqvist/Tomer
Backar: Hagge, Berisha, Wiktorsson, Wovven
Mittfält: Grahn, Berger/ny, Alimi
Anfall: Bamberg, Haddad, Astvald
Örebro Oggeboi
2012-03-06 18:57
Någon som är på matchen och kan rapportera lite??
Örebro Oggeboi
2012-03-06 18:56
Någon som är på matchen o kan rapportera lite??
Annons: