/fotboll/osk/forum/2965.aspx/fotboll/osk/forum/2965.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2012-03-09 20:14
@Jan-Stefan Eriksdotter:

Tänkte precis som dig... men tror även Sjögren drivs av nostalgi. Och Haddad har ju, trots att han presterat på träningsmatcher, inte gjort det i tävlingssammanhang på samma sätt. Inte för ÖSK alltså.

Men märkligt är det...
Örebro Marta (hane)
2012-03-09 19:59
Vad gör vi med Berger och Mackan? Bänken och frustration?
Örebro Marta (hane)
2012-03-09 19:57
hmm... Jag köper delar av Era argument och kan till viss del resignera... Men är det verkligen så enkelt att ge honom en sign-on och sedan sälja vidare?
Örebro kubajonte
2012-03-09 19:42
Har skrivit det förr , Iom att vi bygger ett nytt lag skulle därför en Bedoya vara ännu nyttigare för ösk spelarna att ta efter om vi fick hit han. Han är en absolut klassspelare, har en bra inställning,är väl känt med ösk spelsystem och känner dessutom stommen i ÖSK,speciellt för nya spelare är detta en perfekt förebild att lära sig av och ta efter. Finns inget negativt med att få in Ale Bedoya in igen i den svartvita dressen.
Örebro Valderinho
2012-03-09 18:59
Håller inte med er om att inte ta hit Bedoya igen. Vi har ingen med dom kvalitéerna i laget som kan göra dom djupledslöpningar som är så viktiga. Skulle vi ta in Bedoya så får Bamberg spela på den position där han gör sig allra bäst. Med Alimi, Grahn och Bedoya har vi ett av Allsvenskans bästa mittfält.
Ge Bedoya sign-on och en vidareklasul att lämna för en viss summa, en win-win situation. Bedoya vill spela matcher och vi får en hungrig Bedoya som vill göra sig själv rättvisa och ta nästa steg.
Örebro Harry Cripps
2012-03-09 18:45
Nu tar vi en Gammel Dansk, ackompanjerad av Guld Tuborg, och skålar för allas vår Kim Olsen!
Hoppas du läser här och i så fall skriv en rad Kim!
Du är en av våra största! / "Dannebrogen"

Örebro Grixx
2012-03-09 18:41
Mina tankar går åt samma håll som Marta, men jag skulle kanske inte fälla för många tårar om han dök upp igen.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Marta (hane)
2012-03-09 18:32
Jag ser helst att Ale stannar i Skottland och att ÖSK får ut resten av pengarna. Nu bygger vi nytt! Det är ju under de tre kommande åren vi ska ta guld!!! Undvik nostalgi och kör på som det är tänkt! Hur laddad tror ni Ale är att komma tillbaka? Hur tror ni det påverkar övriga spelare som kämpat under vintern för att ta en plats på mitten?
Nej nu är alla glada och lär känna varandra spelmässigt. Låt det vara så!
Örebro kubajonte
2012-03-09 18:26
Kommer Bedoya tillbaka , Kommer jag gråta mig till sömns av lycka, Och om dom kan ordna ett bättre kontrakt vad gäller försäljning blir det double win!!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-09 17:31
Framtid och tro, ge oss Alejandro! :).

Nä nu får jag ge mig. :P
Örebro Butterix
2012-03-09 17:21
Ge oss andrum, fixa hit Alejandrum :P
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-09 17:10
Va inte loja, ge oss Bedoya! :)
Örebro Trivseltorsten
2012-03-09 16:56
Snälla ledningen gör ett försök på att på hem Bedoya! Ge han en saftig sign on och en låg vidareförsäljningsklausul. +-0 Då är laget riktigt grymt!
Örebro P-51
2012-03-09 16:55
Ösk öppnar för Bedoya
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-09 16:43
Stor intervju med Kalle Holmberg.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-09 16:28
Inför Randers - ÖSK.
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-03-09 15:49
Sjögren säger:

" Vi har haft flera duktiga anfallare genom åren, men ingen av Kims
sort. Han var väldigt duktig i huvudspelet och effektiv framför mål. De
vi har idag är mer mångfacetterade. Ta Andreas Haddad till exempel. Han
är både mer rörlig och snabbare än Kim, men kanske inte en lika bra
målskytt."

Jag upplever väl egentligen Haddad som en bättre målskytt och effektivare än Kim. Märkligt uttalande.
AIK Saywee
2012-03-09 13:22
Kim for coach !

Dansk dynamit :)
AIK Saywee
2012-03-09 13:19
ernot, mycket intressant ...

Jag gillar verkligen det, den danske bombaren gjorde för ÖSK, men innebär det att den sociala klubben skall ta hand om honom på äldre dagar, på samma sätt som praktikanten Sköldmark, vår försälningschef, blir jag lite fundersam ...

... men (!) ur klubbens officiella visioner dock ...

"Vision
(uttrycker ÖSK Fotbolls idealbild — övergripande målsättning)
ÖSK Fotboll en ledande förebild inom elitidrott i framgång; idrottsmässigt, affärsmässigt och socialt engagemang"

Det kanske är detta budskap som gör att man vill leva upp till sitt rykte eller det som beslutats.

Däremot skulle jag mycket väl kunna tänka mig Kim som ledare för ÖSK, det kan bara bli hur bra som helst, eller?

Frågan är ju bara vad Sixten tycker om detta, en dansk som utmanar en finne?
Örebro ernot
2012-03-09 13:01
ÖSK kan tänka sig Der Bomber som ledare i framtiden! :) verkar inte vara jätteaktuellt men ändå!
Örebro Marta (hane)
2012-03-09 12:46
Tack Der Bomber!!!!!!
Örebro Marta (hane)
2012-03-09 12:45
@ÖSK KRILLE (GFG):

Närmast detta ligger väl i sådana fall Simon Leonidsson. Där handlar det väl från början om en rejäl felrekrytering.
Örebro svartvitthjärta
2012-03-09 12:30
Tack Kim Olsen, för allt du gjorde för Svartvitt! Lycka till i framtiden!

Heja Sport!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-09 12:14
Saywee//

Berra fick ju i alla fall träna med A-laget.

Aja, håller med om att man inte ska älta detta med Berra.

Nu ser jag framåt den allsvenska säsongen 2012. :)
AIK Saywee
2012-03-09 11:50
Krille, 11:42,

vem/vilka var det som frös ut Berra?

Han fryser säkert fortfarande, han som kunde nå allra "högst" i Allsvenskan !!!

Sådana citat, Sjögrens, handlar ofta om att inte berätta vad som sker bakom kullisserna, jaja, det är en gammal tråkig surdeg som inte nödväntigtvis behöver ältas vidare.

Det som har skett är historia, nu blickar vi framåt mot 2015, Guldåret :)

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-09 11:42
Djurgården får kritik för att de fryser ut oönskade spelare.

"Örebro
Lennart Sjögren, sportchef
1. Nej, det gör vi inte. Om vi vet att en spelare kommer få mindre speltid tar vi en diskussion om vad som blir bäst för honom.
2. Jag tycker att man ska försöka hitta en lösning som är bra för spelarens utveckling. Vi har själva lånat ut spelare under kontrakt som har kommit tillbaka med större självförtroende."

Undra vad Haginge har att säga om detta?

AIK Saywee
2012-03-09 11:34
Marta (hane),

instämmer, rätt prioriterat, för Folke´s show på Conventum kan ju inte vara värt någonting överhuvudtaget, utom möjligtvis för honom själv och hans plånbok ...

...jag har genom årens lopp, dessutom förstått att Mittåt drar sig lite undan när det kan tänkas hetta till lite i debatterna och all heder till honom ändå, han är en gigant! Saknar honom faktiskt här på forum.

Hans sida är ju absolut flera gånger bättre än officiella, det är tydlig, lättnavigerad, lättläst och uppdaterad :)

FORZA Mittåt !
Örebro Marta (hane)
2012-03-09 11:16
D´Artagnan
/ Rätt prioriterat av Mittåt!
AIK Saywee
2012-03-09 11:09
Tack Kim, "gammeldansken" du var vår target, hvergang ...

... probably the best Kim Olsen in the world :)

Lycka till i framtiden önskar jag dig och din familj !!!
AIK Saywee
2012-03-09 11:05
@D´Artagnan:

Man kan också välja att vara aktiv och ha en plan A.

Bör alltså minimera risker för skador och sjukdomar så gott det går, det är ofta bättre att förebygga problem än att tvingas åtgärda dessa i efterhand.

Friska tag vill jag se redan mot ÅFF, i år måste vi vara med från start och ge järnet, det duger inte att försöka spela in laget under våren, för då blir det riktiga matcher som ger poäng.

Heja SPORT, GFG !!!
Annons: