/fotboll/osk/forum/2963.aspx/fotboll/osk/forum/2963.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bonaventure Maruti
2012-03-07 15:14
Utan att veta ett smack så är en gissning att det blir "europaställen" som blir de "nya" ställen om vi nu ska få nya tröjor.
AIK Saywee
2012-03-07 13:54
Jakkeå, 13:27,

heder till dig om du vill bryta in på något positivare diskussioner än det där tröttsamma tjötet om Folke som sabbar för klubben medialt, bara för att han hanterar en stor plånbok ...

... lik förbaskat hamnar jag åter i tankarna att min MALMBERG´s-tröja faktiskt är inhängd i garderoben, tills vidare, och jag kan bara undra hur det nya matchstället kommer att se ut, vilka "företag" syns på dressen och varför och hur mycket slantar får klubben för detta?

Jag vill bara kläda mig i svartvitt, som supporter, men inte i något som kan tänkas svärta svartvitt !!!

Fast än så länge så vet jag ju inte vad som är sant, kan bara känna av någon slags verklighet ..... någon slags känsla .... eller?

Tycker inte om när pengar styr, helt och hållet !!!
Örebro Jakkeå
2012-03-07 13:27
Nya matchställ? Någon som har info kring detta ??
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-07 13:25
Saywee//

Jag är också optimistisk inför den här säsongn.

Så att åka ner till Randers vore ju inte helt fel :).
AIK Saywee
2012-03-07 13:18
Krille, länkarnas konung, Tunmats har skrivit en träningsrapport, som gör mig ännu mer optimistisk :)

OU-falangen, snart är det dags för lite pyro över vår stad, 22:22 någon kväll, och mycket säkert arrangerat innan vårbränderna sätter in?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-07 13:00
Jan-Stefan Eriksdotter, Saywee//

Ja, det skulle vara trevligt att ta en tripp till Randers :).
AIK Saywee
2012-03-07 12:58
Krille och Jan-Stefan,

vi drar, jag vet några trevliga ställen i Randers centrum.
Resan via Varberg-Grenå är också ganska OK.

Dessutom får vi se en av mycket få försäsongsmatcher med ÖSK 2012 ?

För det är väl annars bara ÖSK-Syrianska den 17 mars, som återstår på hemma-BA, sedan kan man ju alltid åka till Borås och fundera över hur killarna spelar på deras Rya-matta, för under vår egna ligger det nog fortfarande en död hund, eller kankse till och med flera ?

Vilken tråkig försäsong det blev (för mig), jag har bara sett ÖSK mot Karlstad hemma i någon slags svartvit formation, men skitsamma, Sixten upplever ju den bästa försäsongen hittills, under hans tid bland giganter och eleganter.

Det är positivt och ger mig oerhört stora förväntningar :)

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-03-07 12:39
@Saywee:

Det tycks den göra ;)
2012-03-07 12:38
ÖSK KRILLE// Då kanske det är värt att åka ned ;0)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-07 12:26
För er som hade tänkt åka ner till Danmark och se Randers FC - ÖSK, så är det gratis inträde. :)
AIK Saywee
2012-03-07 11:36
Funderar på ytterligare en sådan där SF-grej.

Under rubriken här till höger "DAGENS LÄNKTIPS I FORUMET"

... det stämmer väl inte, är knappast dagens länktips?

Jag tycker att de skulle ordnas i tidsordning, eller vad det kan heta, vore mycket enklare.

Vet att vi/jag diskuterat detta förut, men jag tycker att det vore enklare och stämmer kanske bättre med rubriceringen då.

Tja, bara en petitess, men ändå ...
AIK Saywee
2012-03-07 09:52
@Jan-Stefan Eriksdotter:

Ville bara kolla att ändringen kom med nu :)
AIK Saywee
2012-03-07 09:51
@Jan-Stefan Eriksdotter:

Håller med dig :)
2012-03-07 09:49
Snygg citeringsfunktion som tillkommit! Det har jag saknat
AIK Saywee
2012-03-07 09:45
Fy fasiken för f,
fjantar forfarande fram,
för få futtiga fickpengar,
fick förvånat fel,
fast fjollar fortfarande,
för framtida fiaskon.
Örebro Butterix
2012-03-07 09:39
@Svartvitt forever:

Usch, usch, usch. Det var sorgligt att se och ännu mer sorgligt att de flesta av oss 100 (?) som var där lät honom hållas så länge som han gjorde.

Någon har tidigare sagt att Åqvist är för snäll som ordförande. Det är helt klart sant. Han borde ha slängt Folke av scenen efter 5 minuter och återtagit kontrollen över mötet och situationen. Alla som stod samlade bakom Folke på scenen (Karlsson, Frebran, Åqvist och Boström) måste ha trott att de var på en annan planet. Scenografin gjorde det dessutom så att det såg ut som om han har deras stöd, vilket jag dessutom hoppas inte är sant.

Stackars, stackars, stackars spelare som satt på första parkett och var tvungna att lyssna på detta. De måtte undra vad det är för en nickedockeklubb de kommit till. Tur många av dem inte förstår svenska.

Jag mår tamigf-n fortfarande dåligt 26 timmar senare.
AIK Saywee
2012-03-07 09:33
Pinsamt Folke, mycket pinsamt !!!

Nu har även jag läst igenom detta forum och dagens pappers-NA.

Vad är det för fasoner att komma in och sabba ett öppet årsmöte där föreningen vill ha en bra kick-off och locka ungdomar, sedan blir det istället begravningsstämning, pga en enda persons hämdlystnad, fy vad dåligt !

Jag förstår att det blev svårt att kasta ut detta troll, eftersom han styr över en så fet plånbok, men har han verkligen alla hästar i stallet ?

Först anmälde han vakterna
Nu anmäler han NA
Sedan kommer säkert en anmälan mot ÖSK

Money talks, men någonstans går väl ändå gränsen, eller ?

Nu hänger jag in MALMBERG´s-tröjan i garderoben och undrar om den någonsin kommer ut igen ?

Soppan verkar fortsätta, nu när klubben vill ladda för framtida mål och segrar, usch och fy !
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-03-07 09:29
Insatt//

Det är väl ca. 3 miljoner/år som Malmbergs sponsrar med? Var det för ett par år sedan, i Spelarinvest har jag för mig att han eller Malmbergs köpte aktier för 500.000:-.

Nej, styrelsen är långt ifrån proffsig, därav att de står för ett av mina fyra S som måste förändras innan vi kan vinna guld.
AIK Saywee
2012-03-07 09:20
Jag tycker mig också ha upplevt Anttonen som högerforward ibland, för c:a 5-7 år sedan ungefär ...

... men om Sixten bestämt sig för att han skall vara högerback, så blir han högerback.
Örebro Svartvitt forever
2012-03-07 09:16
Det var trist att bevista årsmötet igår kväll, som kom att domineras av allt annat än fotboll. Förmodligen hade Jan Folke begärt att och fått 5 minuter efter själva årsmötesförhandlingarna för att reda ut frågetecken. Han tog en halvtimme. Vid sidan stod Åqvist, Sjögren, Karlsson och Frebran och verkade helst vilja vara någon annanstans.

Dessutom ägnades hela vendettan åt frågan om eventuella felaktigheter vid styrelsevalet för 6 år sedan, inte alls om festbråket. Utan att ta ställning i sakfrågan måste man konstatera att det hela är illa, mycket illa för ÖSK, eftersom bilden cementeras av en förening som sitter i knäet hos en storsponsor. Det hjälper inte att Åqvist efteråt poängterade att det var Folkes bild som presenterats, inte klubbens officiella.

Jan Karlsson får ta på sig ett ansvar i saken genom att ta ställning på Folkes sida gentemot vaktbolaget och sedan öppet vidgå att bråket spelade roll i beslutet att inte fortsätta samarbetet med vaktbolaget. Hade man låtit bli det hade klubben kunnat två sina händer och hänvisa till att bråket är en sak mellan Folke och motparten.

Det kunde ha skötts mycket bättre. Nu vill man glömma det här och inrikta sig på den stundande premiären!
Örebro Bulten i Boo
2012-03-07 09:13
Jan-Stefan// Minns att han gjorde det mot BP på Grimsta, 2006 måste det ha varit...
AIK Saywee
2012-03-07 08:38
Anttonen kan kasta boll oxå :)

Edit tyckte att jag kunde förtydliga med att det handlar om hans perfekta inkast rakt in i boxen, oftast farligare än hörnor ... i fall ni skulle fundera

FORZA Anttonen!
2012-03-07 08:27
Det finns vissa fundamentala skillnader mellan ytter i ett 4-4-2 och ytterforward i ett 4-3-3 även om jag personligen tycker det borde skilja mindre om man spelar ett modernare 4-4-2 (som Man.u t ex).

Anttonen fick frågan för något år sedan vilken plats han föredrog och han svarade: "Om laget spelar 4-4-2 föredrar jag ytter. Om laget spelar 4-3-3 passar mig ytterbacken bättre"

Personligen tror jag att en skadefri och vältränad Anttonen som verkligen skulle ha spelats in som högerforward i ett 4-3-3 skulle vara klassen bättre än Astvald

För övrigt kan inte Walker kört honom som forward särskilt många tillfällen.

Örebro D´Artagnan
2012-03-07 08:27
Bulten i Boo //Även Sixten spelade honom som forward under ett byte förra året. Tycker det inte manade till nya försök.
Vi har bättre alternativ än Anttonen på alla platser än hb, tycker jag

3-3-4 är en extra offensiv uppställning
Örebro Marquis de Sade
2012-03-07 08:19
Widemarsh// Glöm inte att Bedoyas kontrakt löpte ut och han var fri att gå efter säsongen. Rangers betalade för att få honom 4 månader tidigare(eller nått sånt). Bedoya kan betraktas som bosman.
Örebro Bulten i Boo
2012-03-07 08:13
D'Artangnan// 3-3-4 tycker jag låter som en intressant uppställning! :-D
Skämt åsido så minns jag att Patric Walker spelade honom som en av två toppforwards i 4-4-2-uppställningen. Har för mig att han inte gjorde bort sig i den rollen. Högerytter i 4-3-3 tror jag absolut han kan vara!
Örebro D´Artagnan
2012-03-07 08:08
Bulten i Boo //Anttonen är mångsidig men han kan inte konkurera mer än på höger back i 3-3-4 och på höger mitt i 4-4-2 tycker jag
Örebro Klackspark_60
2012-03-07 07:49
Var och såg matchen igår tyckte att ÖSK borde vunnit .
Syrianska kom ingenstans i första . Fick lite mera energi efter straffarna i halvlek .
Tyckte Wiktorsson spelade med pondus .
Eidur ,Wirtanen spelade enkelt tog hand om de få anfalls försöken i 1:halvlek
Miralem Malic väldig snabb och oroade Syrianerna hela matchen .
De unga skötte sig bra .
Ahmed Yasin har fått speed i sig utmana bra men blev lite självisk i slutet av andra .

Mohammed Saeid syntes inte så mycket vägde lite lätt i vissa situationer .

Hans beteende på slutet är oacceptabel att skrika så . Kanske frustation över matchen .
Ledde till utvisning
Örebro Bulten i Boo
2012-03-07 07:46
D'Artagnan// Det kanske löser sig ändå? Plötsligt kanske vi skriker efter alternativ til olika poster pga skador, avstängningar eller plötslig spelarflykt? Anttonen kan spela på många positioner om inte rentav alla...
Örebro D´Artagnan
2012-03-07 07:44
Folke spann på hur Frebran valdes in i medlemsstryelsen. Det var 6 år sedan och Frebran har väl svarat upp till kraven på en ordförande sedan dess, både internt och externt. Folke gjort det bara pinsamt för henne.
Annons: