/fotboll/osk/forum/2946.aspx/fotboll/osk/forum/2946.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖnSKar
2012-03-17 14:08
Chicko/ Enligt NA har han känningar i ena hälen efter matchen mot Randers.
AIK Saywee
2012-03-17 13:53
@ Ösk-groda:

Jag blev inte ett dugg störd av ditt inlägg, lade inte ens märke till att det skulle vara något ironiskt ...

Tjata på alla som orkar, för ett svartvitt GULD, kära forumskribenter, det är det vi hoppas på !!!

Ge inte upp, leta inte bortförklaringar, försök åtminstone att inte vara så tråkigt realistiska ,,,

... tro på laget, målstolparna och att bollen är rund :)

Allt kan faktiskt hända, ingenting är absolut omöjligt ...

Heja SPORT !!!
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2012-03-17 13:50
Bamberg skadad/sjuk?
Örebro Boba fett78
2012-03-17 13:49
Vilken underbar dag! F1 kval och match för vårat svart vita gäng. Hoppas på Kalle från start.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro widemarsh
2012-03-17 13:47
Såhär ställde man upp laget på gårdagens träning enligt NA.
Sandqvist (Chencinski)
Haginge, Berisha, Wikström, Wowoah
Grahn
Saeid, Alimi
Astvald, Holmberg, Rama (Ibrahim)

Härligt med match igen!
AIK Saywee
2012-03-17 13:45
Solen verkar vilja bryta igenom på Öster i Örebro :)

Alla till BA !!!

Heja SPORT.
Örebro DaSa
2012-03-17 13:44
ngn som vet vilken kvalite webbsändningen kommer att hålla? Är det csport nivå eller finlandcupen nivå?
Örebro DaSa
2012-03-17 13:43
önskar//William kanske? Enligt na så verkar det som det blir Kalle. Tycker jag vore rikigt intressant att se hur hak håller på target positionen.
Örebro Oggeboi
2012-03-17 13:41
Längesedan jag var så peppad inför en träningsmatch. Ska bli härligt att äntligen få se hjältarna spela.
Laddat upp med Elden inuti på repeat ett antal gånger:D
Ska bli spännande att få se de nya grabbarna i laget.

Förresten var det någon som hade länk till kalmartröjan som skall vara av samma stil som våran??

Forza svartvitt
Örebro Ösk-groda
2012-03-17 13:37
Saywee
Jag var bara lite ironisk ang. det där med tjat ......inget illa ment mot dig....
Örebro kubajonte
Nja brukar inte tränaren släppa det nån timma före matchen. uppdatera på na om en timma ca så tror jag truppen kommer dyka upp där
Örebro Grixx
Fortfarande viktiga spelare som kör rehab. Många nyligen flunsa/förkylda eller sjuka igen. Det som kändes positivt för 4-5 veckor sedan känns lite darrigt.

När sedan i princip inget spelats hemma så känns kanske den avsaknaden mest. Tränat har man gjort men sällan har någon riktig startelva stått på benen samtidigt i träningsmatcherna.

De tidiga matcherna som frös inne kanske inte sagt så mycket men ovissheten är väl det som gnager mest nu. Dagens match kommer kanske ge några bra svar. En bra vinst drar alltid upp smilbanden och en förlust får det mentala att grubbla och tveka...i vart fall för supportrarna.

Vare sig det blir vinst eller förlust så är det väl spelarna och tränarna som bäst känner vilka slutsatser man kan dra av matchen i dag...och hur laget ligger i förberedelserna inför starten.

Hoppas att de känner sig vid gott mod och att gärna att även vi gör det efter matchen.
Örebro ÖnSKar
Vem tror ni spelar i mitten i anfallet blir det Holmberg eller Samuelsson?
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2012-03-17 13:34
Någon som vet truppen till dagens match? :)
AIK Saywee
2012-03-17 13:33
@ Ösk-groda:

Det är bara att tjöta på, men du är inte speciellt tjatig.

Jag vill minnas att jag inte tjatade om att han skulle bort, men å andra sidan tycker jag inte att han alls platsade, i vänsterspalten, så så är det med det ....
Örebro kubajonte
2012-03-17 13:17
Härligt att det var fullfart ii forumet idag. stort sportdag i örebro :) Hocky och fotboll alla e glada. Hoppas ösk visar att oron från dom andra träningsmatcherna idag var överdrivet. GoGo : )
Örebro Ösk-groda
2012-03-17 12:51
Saywee
Bl.a. jag som ville ha bort honom.......har ju föreslagit flera spelar som är betydligt mer legender än Nordin .......Jag blir nog tjatig jag med :-P
AIK Saywee
2012-03-17 12:27
@ÖnSKar:

Förlåt många inlägg, idag kan jag inte låta bli, är så taggad ...

... det är väl ändå värre om man får nickspärrr ?

AIK Saywee
2012-03-17 12:24
Henry Fiat, 11:56,

Nordin är väl knappast en "legend"?

Skall vi ha med alla som snackat gott om klubben, får vi ju klämma in massor av spelare, det är nog inte det det hanldar om, dessutom var det flera skribenter som önskade att han skulle tas bort, om jag inte missminner mig.

Nordin har väl dock jiddrat lite för mycket, liksom Alvbåge, för att platsa i vänsterspalten Vi skulle kunna ha en alternativ jidderspalt, där vore sillstryparna givna ;)
Örebro Jakkeå
2012-03-17 12:20
Saywee, ja det kan man verkligen undra.

Mycket av det han sa verkar ju grundas av den fantastiska stämningen som verkar vara i laget. Så tolkade jag det i alla fall.

Men ska man leta annat positivt förutom själva resultaten i matcherna. Det lilla (3 matcher) som jag har sett så visar ju verkligen våra nya mittfältare att de har ett större register, enligt mig såklart.. Även fast de sett lite borttappade ut stora delar. Såklart pga. att de knappt spelat ihop någonting.

Jag tror också (kanske hoppas mest) för egentligen har jag ju ingen aning.. Att det ser riktigt bra ut på träning, där man kanske ser mer hur duktiga de verkligen är. Kan man få dessa grabbar samspelta (nu pratar jag mest om vårt mittfält) så kommer vi förmodligen dominera spelet i de flesta matcherna.

Men med vårt spelsystem måste vi ha ett snabbt & rörligt spel. Det får inte bli som Arsenal när de är som sämst, rulla bollen utan att komma någon vart, för att det går fööööör långsamt, eller ja, exakt så är det ju Wigan spelar.
Örebro Henry Fiat
2012-03-17 11:56
Varför är Nordin bortplockad från vänsterspalten? Han har alltid pratat gott om klubben, han signade ett 5 årskontrakt för att Ösk skulle få så mycket som möjligt för han! få spelare som gör sådant idag anser jag.
Örebro ÖnSKar
2012-03-17 11:56
ÖSK Fans
Valdet gick av träningen igår med nackspärr...
AIK Saywee
2012-03-17 11:55
Jag tippade 3-0 igår och står fast vid mitt tippande även idag,
ändrar inte på en vinnande tro :)

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-03-17 11:53
@Jakkeå:

Detta gillar jag verkligen :)

Däremot har ju Sixten sagt att detta är hans bästa försäsong, i ÖSK, undrar vad han egentligen menade ?
Örebro ÖSK Fans
2012-03-17 11:38
vad är det för fel på Valdet nu då!?! Fan vi kan ALDRIG ställa upp med bästa laget på planen....
Örebro ÖnSKar
2012-03-17 11:26
Härlig video på Rama, hoppas han kan vara med idag, verkar ju tyvärr tveksamt enligt na.
Örebro ÖnSKar
2012-03-17 11:19
Då tippar jag 2-1.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-17 11:15
Jag drar iväg med en tippning av dagens match.

ÖSK - Syrianska 2-0
Örebro Jakkeå
2012-03-17 11:14
För vi har Valdet RAMA
Örebro Jakkeå
2012-03-17 11:13
Idag får vi se ett ÖSK som börjar likna ett lag för toppen!! (önsketänkande)

Nej men allvarligt så kan man knappast såhär långt säga någonting om försäsongen riktigt, än så länge.

Vinner vi idag så vänder väl alla tvivlare och tror vi ska ta guld (överdriver, såklart).

Jag tror på toppen i år, vi kan vinna mot alla!
Annons: