/fotboll/osk/forum/2943.aspx/fotboll/osk/forum/2943.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2012-03-21 09:33
Saywee// Blir talg-oxen oxå ox-tokig?
AIK Saywee
2012-03-21 09:33
Bulten, 09:27,

Älska är helt fel ord, utom när det handlar om de allra närmaste, familjen!

ÖSK är bara ett trevligt fritidsintresse :)

... och jag har många andra saker att fördriva min fritid med, dessutom kan jag ju alltid besöka Solna, där skiner ofta solen.
Örebro Bulten i Boo
2012-03-21 09:30
rätt länk
AIK Saywee
2012-03-21 09:28
Tackar för snabba svar, men jag delar inte helt era svar.

Orkar inte lusläsa, tänka och kommentera, för jag väntar just nu på hantverkare, sådana som jobbar helt utan klocka, ni vet.

Bulten, att du tror att vi kommer att ha 12 lag före är illa. Skulle detta ske är det dåligt, mycket dåligt jobbat av alla dessa S, vilket inkluderar S-pelare !!!

Bempa, det underliga är ju (inte?) att det tar tid att bygga lag och om tre år har vi högst en tredjedel av dagens lag kvar, vi kommer alltid att bygga lag.

Mina vänner glöm medaljerna om ni vill, men jag är en envis optimist, mig lurar ni inte :)

Siktar ÖSK i sin målsättning på nedre halvan av tabellen, för att kunna nå målet, blir jag troligtvis oxtokig och bryter ihop och avbryter mina svartvita besök hemma som borta, finns liksom ingen mening med detta för mig i så fall :(

Men i dagsläget tror jag på ÖSK :)
Örebro Bulten i Boo
2012-03-21 09:27
@Saywee:

Kom ihåg: "Älska mig mest när jag förtjänar det minst, då behöver jag det bäst". Om man t ex utgår från att "guld är det enda acceptabla" (säger (skriver) inte att du säger (skriver) det) så är antagligen buropen nära till hands. Det är inte det ÖSK behöver 2012. Se länken, såhär förhåller man sig till sitt lag i såväl med- som motgång tycker jag!
Örebro Bempa no:10
2012-03-21 09:21
Saywee:

Självklart har jag säsongskort 3350kr x 3 :)
2012-03-21 09:17
Saywee:

Självklart så hoppas jag det går bättre för ÖSK än vad jag tippade men rent realistiskt så tar det minst 3 år att bygga ihop ett slag kraftigt lag men och andra sidan brukar det gå åt helvete när jag tippar detta byggt på tex förra årets tippning då jag tippade guld hehe men kommer ÖSK på en tioende plats så är jag nöjd i år , men mina vibbar säger kvalplats eller att de åker ur tyvärr men bollen är rund och allt kan hända med lite sjävförtroende :)
Örebro Bulten i Boo
2012-03-21 09:11
Saywee// Värvningarna ser helt ok ut, även om jag kanske önskat något mer kvalificerat namn som mittback o/e mittfältare. Det är inte lätt att spela ihop ett heeelt nytt mittfält, det kan ta sin tid även om de enskilda spelarna är duktiga. Det handlar ju om att bygga ett lag där man förstår varandra. Jag litar på Sixtens coachande även om det ibland känns som han är lite statisk i sitt tänkande och har svårt att växla spelidé under match. Detta har ju många här varit inne på många gånger. Antalet tappade ledningar förra året talar sitt språk. Trivselfaktorn är väldigt viktig. Men jag har ingen aning om huruvida lagandan är bättre i år än förra året. Det är framförallt i motgång lagandan visar sig. Vi får nog vänta några omgångar av allsvenskan innan vi kan uttala oss säkert om det? Konstgräset är väl detsamma som förra året med ett års slitage som enda skillnaden? Kanske en liten fördel vs förra året att laget haft tid att vänja sig vid det och hur bollarna studsar (tänk vad t ex Häcken hade svårt med det förra året!)
Slutligen: Att ha t ex åtta lag framför sig behöver ju på intet sätt betyda att man är dålig, eller? Kanske också kan betyda att man är lite mindre bra än åtta andra lag? Givetvis hoppas jag på ett nytt "1994" då ÖSK gick från kval-lag året innan till guldaspirant med enda skillnaden att en spelare tillkommit i truppen (men inte vilken som helst). Kanske kan Alimi, Bamberg, Grahn eller varför inte Kalle Holmberg utgöra den skillnaden mellan 2011 och 2012!?
AIK Saywee
2012-03-21 08:59
Bulten, jag bad dig nämna 8-12 lag som kommer att vara bättre än ÖSK i höst, du valde 12 och tror gissningsvis att vi precis slipper kvalet.

Om jag skulle tro att ÖSK hamnar på en 13:e plats, vetefan om man inte skulle skippa säsongskort, överhuvudtaget titta på det svartvita gänget, kanske lägga ned totalt, för nästa år och nästkommande år, finns inget som talar för att vi blir något stort. Det går aldrig, finns inte en chans, medaljer var bara en dröm, så länge man kunde drömma.

Sponsorerna, publiken och fansen flyr från detta Sixtens mediokra gäng som inte spelar fotboll enligt den officiella visionen.

Vad fan är det för fel på många av er, har alla utom jag, pemo och D McGrain tappat tron totalt?

Heja SPORT, GFG !!!
AIK Saywee
2012-03-21 08:44
Bulten i Boo, 08:36,

Kan (orkar) du (även om de är många), svara på mina övriga frågor?

Bempa no:10, 08:37,

kan även du förklara varför du är så piss i mistisk? Tippa är en sak, men vad tror du är möjligt för ÖSK?

Nej, ni är helt fel ute eller så är ni med i kallefalangen ;)

Heja SPORT, GFG !!!
2012-03-21 08:37
Så tippar jag ALLSVENSKAN 2012

1., IFK Göteborg
2. Helsingborg IF
3. Elfsborg IF
4. Malmö FF
5. Häcken BK
6. AIK
7. Gais ,
8. Kalmar FF
9.. IFK Norrköping
10. Gefle IF
11., GiF Sundsvall
12. Djurgården IF
13. Örebro SK
14. Åtvidabergs FF
15. Mjällby AIF
16. Syrianska FC

SUPERETTAN 2012
1. Trelleborgs FF
2.Assyriska FF
3.Ängelholms FF
Örebro Bulten i Boo
2012-03-21 08:36
@Saywee:

Gefle
Norrköping
Mjällby
Djurgården
Kalmar
GAIS
Häcken
AIK
Helsingborg
Göteborg
Malmö
Elfsborg
AIK Saywee
2012-03-21 07:36
D McGrain, 06:20,

i vår tro är vi faktiskt överens :)

Jag kommer att tippa ÖSK-vinst i varenda match, förutom två oavgjorda, för jag klarar inte av att tippa de realsitiska förlusterna.

Har nämligen aldrig gått på svartvit match i tron att det skulle bli förslust, funkar inte så i min skalle, oavsett motstånd, eftersom bollen fortfarande är rund :)

Heja SPORT, GFG !!!
AIK Saywee
2012-03-21 07:30
Sådärja, nu har jag sovit av mig lite trötthet och känner mig piggare :)

Sorry om jag tog i lite för mycket i förra inlägget, men jag väljer att vilja tro på ÖSK i år och blir lite förvånad när nästan alla har tappat tro och hopp till vad klubben kan, för jag förstår inte vad som önskas förbättras, det är ju inte många som skriver om detta.

kenya, 00:39,

Jag väljer också att vilja tro på alla S:en, men det innebär ju inte, att jag inte gnäller eller klagar på dem när jag tycker de agerar dåligt och jag kan tänka mig att det finns förbättringsmöjligheter, verkligen inte.

Dessutom är det ju så att jag HOPPAS att klubben går för ett guld (GFG), men så där tråkigt realistiskt TROR jag på en 3-5 plats.

kubajonte, 00:46,

det behövde du inte tillägga,
för det störde mig inte alls,
förstod precis,
känner mig i detta fall som en galen tok :)
Örebro D. McGrain
2012-03-21 06:20
Jag tror alltid vi kan vinna serien, även i år, bättre än så är inte ngt lag. Men, trots allt så tror jag att denna säsong är MFF & HIF är starkare kanske oxå Ellos. Sen har vi aldrig haft en så bra styrelse som nu. Ekonomi, spelarvärv & organisation etc är bättre än någonsin. Vi har aldrig (i modern tid) haft ett sånt grund- & passningsspel tack vare Sixten. Jag tycker ändå att det finns saker som borde & bör göras bättre/annorlunda, men t skillnad från vissa kan jag iaf se att vi utv. även om andra (styrelser, tränare) kanske lyckats ännu bättre/längre. Jag tror på ÖSK, serien är alltid jämn & sunkig så vi har alla chanser i världen. Inkl. guld. Forza ÖSK!
Postat via SvenskaFans-appen
Malmö FF Chicko
2012-03-21 01:07
Jag tror på en sjundeplats i år, men kan bli bättre tack vare mittfältet!
Örebro kubajonte
2012-03-21 00:46
kan väl bara tillägga att mitt förra inläggvar menat som ett skämt
Örebro kenya
2012-03-21 00:39
Saywee/ Du tror inte på SSSS förmåga men tror att vi vinner allsvenskan.

Vissa tror på S:en men inte på att vi vinner allsvenskan.

Summa summarum: Folk trorolika.
PS. Du är aldrig fånig.
AIK Saywee
2012-03-20 23:32
pemo, tackar, då är jag inte själv, om du inte ironiserar?

Alla dessa kappvändare/medgångare som hyllat alla dessa SSSSSS

Har ni slutat tro på Sixtens förmåga, på Sköldmarks smarta försäljningar av sopor, på styrelsens perkfekta jobb och på Sjögrens fina förvärv?

Vet att det verkar ironiskt skrivet, men jag menar det jag skriver, jag har faktiskt bestämt mig för att tro på klubben och dess förmåga !!!

Varför tror ni inte på klubbens möjligheter längre, vad eller vilka är problemen, finns det något som kan förbättras, eller är det bra som det är?

Varför tror ni att det inte kan ske i år, varför skall vi vänta, bygga ett lag tar tid, vi kommer ju att bygga nya lag varje år, vi blir aldrig färdigbyggda?

Snart tappar jag min optimism, den verkar ju bara fånig, eller?

Det ofiiciella guldåret 2015, har vi ju ett helt nytt lag, vad får er att tro att vi vinner ett guld då?

Fy fan vad trött jag blir, GOD NATT alla tvivlare!
Örebro kubajonte
2012-03-20 23:19
Ledsen Saywee du är bara en galen tok :(
Örebro pemo
2012-03-20 23:17
Om jag får gnälla lite till, så tror jag att ÖSK kommer att hamna som sämst femma i år. Men nu går jag enbart på magkänsla.
Realisten imig säger sämst trea.
TJO HO
Örebro kubajonte
2012-03-20 23:16
widemarsh Fan: ) visste du det eller googla du lite snabbt? aja jag är överbevisad
:(
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-03-20 23:14
Jag tror att ÖSK landar i mittenriket, en placering mellan 6:e och 10:e plats anser jag vara realistiskt.
AIK Saywee
2012-03-20 22:47
Finns det någon på detta forum (förutom Saywee) som tror att ÖSK kan hamna 3:a till 5:a i årets Allsvenska?

Det vill säga att det finns en liten möjlighet till att detta under kan ske,
eller är jag toksjälv i min tro att detta inte är totalt omöjligt?

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro widemarsh
2012-03-20 22:41
kubajonte// Gefle IF grundades 1882, och har varken vunnit Allsvenskan eller Svenska cupen. Så vi är inte värst :)
AIK Saywee
2012-03-20 22:34
Marta, 22:23,

hehe, misstänkte nästan detta, men var inte helt säker :)

Tog tillfället i akt att repetera, för mitt inlägg innehöll faktiskt en möjlighet att diskutera detta med olika storlekar på orter/städer kontra "stora" klubbar.

Men det var ingen som nappade på den diskussionen, och vad gör det, inte ett dugg ...
Örebro kubajonte
2012-03-20 22:32
rirobban // Håller med dig om lagen utom två saker , finns inte på kartan att vi skulle utmana vare sig AIK eller HIF denna säsong
Örebro kubajonte
2012-03-20 22:26
Hähä mycket intressant läsning nu. Roligaste inlägget var KCMARTEN den var härligt pessimistisk dyster och tyvärr en väldigt realistisk syn på idrotten i örebro. Ösk fotboll grundes 1908 finns det fanimej nån klubb någonstans som existerat så länge utan att ha lyckats med en enda vinst i vare sig cup eller liga undrar man ? trist är det gör dock inte att klubben har mindre plats i hjärtat, Men fasen vad det är tragiskt att vi aldrig vunnit något ändå... aja det kommer det med, Känns som stegen klubben gjort sedan återkomsten från superettan har i det stora hela tagit klubben åt rätt håll. Heja svartvitt !
Örebro Marta (hane)
2012-03-20 22:23
Saywee/ Jodå.. Jag drogs bara med i repetitionshysterin...

Så det var inte Kalmar då? Var det Solna?
:)
Örebro rirobban
2012-03-20 22:12
Både Elfsborg och Helsingborg hade stora problem i dagens matcher, och Elfsborg har gjort en mycket medioker försäsong resultatmässigt. Man ska nog inte kolla så mycket på resultaten i träningsmatcherna alls. Visst var jag också orolig efter 1-4 i Danmark, men med tanke på att nästan alla spelare var sjuka så kanske resultatet inte var så konstigt.

Vilken placering vi tar står skrivet i stjärnorna. Fast vilka stjärnor? Har ÖSK några kvar? Grahn en given profil och Rama är självklart vår stora stjärna. Hoppas bara stjärnan (som alltid vill vara där uppe) även utvecklar en bollvinnare/försvars-mentalitet som kommer att behövas på båda kanterna.

Jag var ganska negativ ställd till ÖSK-truppen för ett par veckor sedan och har inte haft några större förhoppningar om en hög placering. Börjar svänga lite i min tro just nu. I och för sig brukar jag infinna denna känsla när Allsvenskan börjar närma sig sin start. Tron, eller snarare hoppet att ÖSK ska ta det förbannade guldet är en stor anledning till att jag hetsar upp mig inför svensk fotbolls start, år efter år!

I år har jag dock ingen större anledning att tro att guldet ska hamna i Örebro, och en realistisk syn säger mig en placering kring 8:e plats. Men det finns plats för betydligt högre placering än så. Får truppen hålla sig skadefri och hålla sig ifrån avstängningar och spela med i stort sätt samma lag varje match, ja då tror jag topp-5, men mycket ska klaffa då.

Lag vi ska ha under oss:

Gefle
Syrianska
Sundsvall
Norrköping
Åtvidaberg
Mjällby
Djurgården

Lag vi kan utmana:

Kalmar
GAIS
Häcken