/fotboll/osk/forum/2939.aspx/fotboll/osk/forum/2939.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2012-03-23 14:05
Sista tjatet om talanger.
Hittade denna text. Rätt kul namn. och några lyckades ju faktiskt också.

Spelare som i ÖSK Fotboll utvecklats från talang till elitspelare och spelat i ÖSK:s A-lag under åren 1994-2009:

Christer Fursth – Mattias Jonsson – Magnus Powell – Mikael Steen – Tommy Ståhl – Henrik Andersson – Jonas Måhlberg – Jonas Pelgander – Niklas Rasck – Samuel Wowoah – Salar Yasin – Per Gawelin – Johan Wallinder – Peter Karlsson – Almir Buhic – Fredrik Nordback – Erik Karlsson – Mats Rubarth – Mathias Persson – Fredrik Jansson – Gustaf Andersson – Patrik Anttonen – Jon Lundblad – Axel Kjäll – Mirza Jelecák – Martin Bengtsson – Niklas Klingberg – Patrik Haginge – Kristoffer Näfver – Robert Walker – Emra Tahirovic – Sandro Pavicevic – Moses Reed – Kevin Walker – James Frempong – Nordin Gerzic – Joakim Gren – Michael Jidsjö – Oskar Johansson – Marcus Astvald – Erik Nilsson

Örebro pemo
2012-03-23 13:52
Tack för bra svar angående talanger. Och visst, alla som spelare/tävlar på elitnivå är naturligtvis talanger, som är bra i de flesta sporter.
Att sedan Forward lyckas bättre med talangerna än ÖSK kan nog bero på serietillhörigheten. Lägre serietillhörighhet har bättre talangutveckling? Alltså, kan lägga mer tid/resurs på detta?

Nåja, nu vill jag att talangerna i ÖSK visar sin bästa sida mot Elfsborg i helgen.
Sedan skall kvällisarnas fotbollsbilagor noggrant studeras och jämföras med åsikterna från förra året. Där finns det många talanger.......
Örebro TommyS
2012-03-23 13:31
Grohl, bra initiativ. Frågade du vad matchbiljetter kommer att kosta? Av hemsidan att döma kommer klippkort inte att gälla för allsvenskan.
Örebro Grohl
2012-03-23 12:53
Gick med i svartvita göteborgare nu, får se om jag hinner ner till Glenn vid järntorget några gånger. Gamla Glenn på frigga bor jag ju granne med, så jag kanske kör en privat falang där istället :)

Hur som ringde jag Csports idag och kollade om dom erbjöd någon form av säsongskort, icke blev svaret. Man måste alltså köpa all deras kassa sport för 449:- i månaden - för att få se en ÖSK-match i veckan. Kan jämföras med viasats 199:- i månaden för CL,PL,NHL,Hockeyallsvenskan, massa film osv.

Hur som helst konstaterade jag bara att jag inte kommer betala så mkt för så lite, hon i supporten sa att hon skulle föra det vidare och att input alltid var välkommet. Jag föreslår att fler gör samma samtal som mig, det går fort! 0771-611 611
Örebro Karl-Oskar
2012-03-23 12:43
Fotbollssugna Göteborgare!
Även denna säsong kommer vi att träffas för att se ÖSK:s matcher tillsammans. Lokalen som gäller är Glenn Sportbar på andra långgatan 4. Observera att det är Glenn:s nya ställe som gäller!
För Meny och bordsbokning, surfa in på deras hemsida.

Passa även på att nätverka en smula. Gå med i vår facebookgrupp:
Svartvita Göteborgare. Även gamla medlemmar måste gå med igen, i och med facebooks nya gruppsystem.
Örebro kubajonte
2012-03-23 12:16
Pemo // Nävfer hade också ett alldeles för stort ego. Vilket inte hjälpte när det väl börja gå emot honom.
Örebro D´Artagnan
2012-03-23 12:13
pemo // Man kan vända på ditt resonemang. Alla elitspelare har varit talanger. Men alla talanger blir inte elitspelare. Utan talangspelare INGEN elitspelare.

Om få av ÖSK talanger blir elitspelare KAN det ha att göra med talangutvecklingen i Örebro. Har Forward lyckats bättre, för de 2 Du nämner kommer där ifrån.
Örebro Marta (hane)
2012-03-23 12:07
Pemo/ Är väl lite rubriksättarnas dilemma eftersom de jagar länkklick och sålda lösnummer.
Så länge folk fortsätter klicka så kommer nog orden fortsätta användas. Jämför gärna med ordet "chock" som visade sig generera klick i mängder. Vi som ingår i mänskligheten är tyvärr inte smaratre än så.
Örebro pemo
2012-03-23 11:11
Snart dags för premiären. Efter det att jag surfat runt på lite sidor upptäcker jag ett mycket missbrukat ord. Ja, eller två tre, fast med samma innebörd.
Jättetalang, supertalang största talangen.
Skulle vara kul att veta hur många av alla dessa "talanger" som verkligen har klarat av att bli mer än en medioker SE-spelare?

Eller gör tränarna fel som inte släpper in 17 - 18-åringar i allsvenskan?

Jag vet ju att vi själva gärna bannar ÖSK om de inte kan knyta till sig alla talanger från trakten, men när jag frågar efter dessa, så är det bara de två i MFF som verkligen har gått hela vägen. Fast det är kanske inte mer att räkan med?

Tänker framförallt på vår fd talang Näfver. Han hyllades av alla men försvann väldigt snabbt in i den grå massan. Visserligen blev han olyckligt skadad, men det finns det ju fler som drabbas av.

Eller är det alla agenter som slår blå dunster i ögonen på naiva ungdomar att de skall ta europa med storm?

Missförstå mig rätt, jag tycker man skall lyfta fram talanger, men i skrift på div sidor blir alla hyllade till skyarna. Och det tycker jag drar lite av löjets skimmer över det hela.

Detta inlägg är bara ett litet gnäll-bidrag till alla som förväntar sig underverk av alla talanger, och som vill att de skall ersätta rutinen.
Örebro Hlynur
2012-03-23 11:11
Enligt "Nyheter 24" har vi tydligen värvat Martin Rudolfsson från Lund.

Bra koll de har!
Örebro TommyS
2012-03-23 10:30
Har vi diskuterat de radikala förändringarna av svenska cupen (se länk) som genomförs i år? Jag tycker att det är bra att det läggs om från höst till vår (enda nackdelen är att ett lag som blir fyra i allsvenskan kan få vänta till maj innan de vet om de har kvalificerat sig för Europaspel), jag tycker att det är bra att vi får fastare speldatum, jag tycker att det är bra att cupmatcher ersätter trista träningsmatcher men jag tycker att något är väldigt fel när en cup innehåller ett gruppspel. Jag förstår hur de tänker, lägger vi gruppspelet i mars vill lagen vara säkra på matchdatum och motstånd, men jag tycker inte att det räcker. Ett sådant tänkesätt förminskar cupen till försäsongsträning, det är väl inte så svårt att hitta mot motstånd om man åker ut i första rundan (31 andra lag gör ju detsamma)? Sedan tycker jag att finalen alla udda år (då det inte spelas EM eller VM) ska spelas 6 juni på nationalarenan.
Örebro bison
2012-03-23 09:34
Tommy/ Jo jag såg den också.
Örebro TommyS
2012-03-23 09:33
Bison, gillar även bilden på Astvald.
Örebro bison
2012-03-23 09:26
Sport24 går ju inte att ta på allvar.

Valdet Rama!!
Örebro bison
2012-03-23 09:22
"På det personliga planet är han dock mest nöjd med att han aldrig varit ifrågasatt"

Lagrell - mannen som gav självinsikt ett ansikte!

(samma länk som MrCrowly)
Örebro MrCrowly
2012-03-23 09:07
Lagrell: "Nedflyttningen av Örebro var svårast"

Det undrar jag...
Örebro TommyS
2012-03-23 08:58
Vi är lyckligt lottade som har Eyravallenbloggen. Den är sjukt bra. Ville bara säga det.
Örebro D´Artagnan
2012-03-23 07:54
kubajonte //Valdet fick nackspärr under veckan. Sedan går ju influensan.
Örebro D. McGrain
2012-03-23 06:27
Devia.: Ånej, jag tror på plats 1-7. En tiondeplats är ett misslyckande (om det inte är pga 18 långtidsskador el. dylikt). Forza ÖSK!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro kubajonte
2012-03-22 23:09
Har glömt eller missat något. Men är Valdet skadad eller ?
Örebro Deviation
2012-03-22 20:26
@D. McGrain:

Håller med om 10:a...blir ett mellan år i år.
Örebro Deviation
2012-03-22 19:49
@Deviation:

Och nu tänkte jag på plats nummer 3...Alvbåge en ny Rami Shabaan...
Örebro D´Artagnan
2012-03-22 19:49
En verkligt innehållsfull träningsrapport.
Örebro Deviation
2012-03-22 19:48
Smått roligt faktiskt...gillar humor... men va fan...baseras detta på förra årets statistik?

3) Vem är allsvenskans bästa målvakt?
1) Pär Hansson: cirka 66%
2) Johan Dahlin: cirka 16%

3) John Alvbåge: cirka 10%
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-22 19:19
Då var säsongsabonnemanget fixat. För första gången blev det sittplats, tack vare att jag blev sponsrad :). Hade annars inte haft råd.

Så är det när man är arbetslös :p.
Kalmar MA88
2012-03-22 18:19
Så slutar allsvenskan 2012... www.markkuahonen.se
Örebro TommyS
2012-03-22 17:13
Lite konstigt är det att de säger att publiken ökat stadigt. Det har ju gått sakta men säkert nedåt sedan återkomsten i allsvenskan. Men vi hoppas att det vänder i år.
Örebro TommyS
2012-03-22 17:12
Vi som håller samman så fint är inne är 7:a i allsvenskan enligt AB. Hela listan nedan eftersom den är Plus-låst:

1. AIK
Publiksnitt 2011: 13865

När Norra stå drar igång som bäst är det få eller ingen som kan matcha dem. Sångerna och koordineringen står i särklass i landet. Efter ett svagt 2010 visade AIK i fjol att man just nu har allsvenskans bästa fans, såväl borta som hemma.

2. Malmö FF
Publiksnitt 2011: 11497

Tappade nästan 4000 åskådare per match från 2010 till 2011 och visst märktes det på stämningen. Fjolårets incidenter drar också ner betyget som annars är gott. Malmö är alltid med i toppen med sin energiska, kärleksfulla och kreativa publik.

3. IFK Göteborg
Publiksnitt 2011: 10849

Blåvitts fans är egentligen som allra bäst innan matchen börjar –stämningen till inmarschslåten "Snart skiner Poseidon" har få motsvarigheter. Med tanke årets satsning finns alla möjligheter att känslorna håller i sig även efter avspark.

4. Helsingborg
Publiksnitt 2011: 11203

Har haft massor av anledningar till att jubla under de senaste säsongerna och har också gjort så. Det har varit tryck på Olympia, helt enkelt. HIF har aldrig varit känt som något supporterlag på bortaplan men på slutet har det sett hyfsat ut även där.

5. Djurgården
Publiksnitt 2011: 8671

Djurgårdens supportrar överträffade sig själva vi premiärderbyt i fjol men hade annars en svag säsong, både hemma och borta. Måste rycka upp sig om de ska avancera. Försäljningen av säsongskort inför sista året på Stadion lovar dock gott.

6. Elfsborg
Publiksnitt 2011: 10029

Elfsborg har metodiskt jobbat upp en stark och trogen supporterskara trots att man som favorit inte hade med guldstriden att göra låg snittet över 10 000 i fjol. Inte illa. Jämfört med lagen ovan är Guliganerna dock anonyma, inte minst på bortaplan.

7. Örebro
Publiksnitt 2011: 7400

Har vissa likheter med Elfsborg: publiken har ökat stadigt och trots avsaknad av derbyn och ett helt misslyckat 2011 har ÖSK ändå ett helt okej snitt. Trycket på Behrn Arena är dessutom riktigt bra i perioder, men bortasupporten lämnar mer att önska.

8. Kalmar
Publiksnitt 2011: 8671

Har spottat upp sig rejält på slutet och kan fortsätta klättra på listan. De närmsta åren får fälla avgörandet om det var en tillfällig effekt av den nya arenan vi såg i fjol, eller om Kalmar är på väg att bli ett allsvenskt publiklag att räkna med.

9. Gais
Publiksnitt 2011: 5933

Knappt 6000 trots fin arena, "derbydopning" och sportslig succé imponerar knappast, men Gais anhängare har andra kvalitéer. Scenerna på Landvetter, när Wanderson möttes av hundratals sjungande supportrar, får tjäna som exempel.

10. Norrköping
Publiksnitt 2011: 7794

Drömde om ett snitt över 10 000 i den allsvenska återkomsten men riktigt så bra blev det inte. Den stora uppryckningen, om IFK ska avancera här, behövs dock i klacken. Trots att den är relativt stor är det sällan något större drag på Parken.

11.Sundsvall
Publiksnitt 2011: 3572

12. Syrianska
Publiksnitt 2011: 2852

13. Mjällby
Publiksnitt 2011: 3613

14. Gefle
Publiksnitt 2011: 4286

15. Åtvidaberg
Publiksnitt 2011: 2640

16. Häcken
Publiksnitt 2011: 3249

Sportbladet-Juryn består av:
Simon Bank, Erik Niva,­ Robert Laul, Michael Wagner, Johan Flinck, Petra Thorén och Oskar Månsson.

Örebro 'den Oumbärlige
2012-03-22 15:48
Kul att Saywee blev 2011-års bästa tippare, själv hamnade jag i botten.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro D´Artagnan
2012-03-22 15:15
Verkligt expertutlåtande om årets AS
Annons: