/fotboll/osk/forum/2927.aspx/fotboll/osk/forum/2927.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Ivolution (fd Kruysbär)
2012-03-27 20:09
God afton ÖSK:are! Som fantasy-fanatiker måste jag ställa en liten fråga eftersom det börjar närma sig allsvensk premiär. Vem startar i mål? Chencinski eller Sankan? Såg att Chencinski spelade i genrepet, men ni kanske vet vem som är spikad. Tacksam för svar.

Stort lycka till på måndag!
Örebro D´Artagnan
2012-03-27 19:48
pemo // Tittar man på ÖSK:s org schema så tolkar jag det som att Sjögren är sportchef och att Sixten har ett funktionsansvar för elitverksamheten.
Tror (har läst det någon gång när Yasin var på landslagsuppdrag) om någon vill ha ledigt så vänder man sig till Sjögren.
AIK Saywee
2012-03-27 18:58
Grixx, 18:24,

Jag vet inte hur många gånger jag antytt eller skrivit detta,
men i år är det väl dags för en ÖSK-medalj, eller hur, eller tvivlar du som de flesta andra så kallade realister ?!

Däremot står det fortfarande på officiella hemsidan, kort och gott

"SM Guld 2015"

under flikarna verksamhet och sportslig målsättning, å det är ju kul, men naturligtvis inget löfte. Det underliga är dock varför målsättningen handlar om att den skall nås just 2015, då har vi väl bara kvar en tredjedel av dagens kämpar, eller? Dessutom undrar man varför vi skall vara ett mellangäng 2012-2014 ?
Örebro Grixx
2012-03-27 18:24
Saywee// Jag nämnde för en mycket lång tid sedan att inget lag kan lova när de ska ta ett guld i AS. Det verkade som att du nu tog ett steg in i den vackra sanningen med ditt inlägg. Inget ont blod i det, bara ett välkomnande in i denna åsikt....och har du nämnt det tidigare så har jag missat det.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-03-27 18:02
Grixx,
jag hoppas att du inte har en avsikt och syftar på min utsikt, för det jag skrivit idag är sådant som jag ältat och tjötat om så himla länge, inget nytt helt enkelt, bara samma jädra tjöt ...

.. det var väl någon annan du syftade på angående insikt?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-27 18:00
ÖSK reklamfilm 2012.
Örebro Grixx
2012-03-27 17:50
Äntligen har du kommit till insikt! ;-)
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-03-27 17:03
Namn: Minatankar
Sänt: 2012-03-27 16:52

Tackar för detta inägg, minatankar, dina tankar är snarlika mina tankar.

Jag tror det är ganska få som förstår att vi kommer att ha olika lag från år till år, kontinuitet är historia, i dagens samhälle snackar ju pengarna och de globala rörelserna accellererar. Talanger tröttnar och de dominerande hjältarna drar vidare i karriären, så är det bara, inget konstigt alls, från år till år.

Det finns ingen som kan bestämma/planera att 2015 skall vi ta ett guld med vårt lag, så enkelt är det inte.

Vi lever i en annan tid, en nutid, som är föränderlig från dag till dag!

Så är det bara, vare sig man vill eller ej ....
Minatankar
2012-03-27 16:52
Guld är inte lättare att vinna år 2014 eller 2015 än i år, om man inte bygger upp laget enligt en plan. I annat fall får man i princip börja från början varje spelår även om man naturligtvis vinner viss erfarenhet under alla år.

Förutom det självklara att man har både spelare och tränare som tränings- coach- och spelmässigt har förutsättningar/kvalitet att vinna guldet åt klubben, så krävs det i första hand två saker;

1) En mental inställning i hela klubben, på och utanför planen, som ger den avgörande kraften att vinna.

2) En struktur i kontrakten som innebär att inte för många kontrakt går ut samtidigt och framför allt inte på de nyckelspelare som behövs för att vinna guldet. Splittrade spelare kan sällan göra sitt bästa.

Och som alla vet är det dessutom en ständig balansgång mellan ekonomi respektive kort- och långsiktiga mål.
AIK Saywee
2012-03-27 16:37
Godzilla, vad sägs (skrivs) om en dejt ;)

Vill du bli med i OU, eller tillhör du RU, för det kan ju knappast vara PU?
AIK Saywee
2012-03-27 16:27
Ärligt skrivet så kommer nog min tabell att bli snarlik den som Godzilla tror på.

Jag har ju tidigare skrivit att ÖSK relaistiskt bör hamna 3-5, men anser fortfarande att det är lämpligt att gå för ett guld.

Godzilla, jag, Svenne Dahlkvist och Wowoah, tror liknande, utan att vara fotbollskunniga :)

Hamnar vi på nedre halvan av tabellen blir jag grymt besviken på alla fina värvningar som Sjögren jobbat fram, samt på Sixtens förmåga att leda laget till de svartvita visionerna, dvs att vara ett topplag i Norden och spela frekvent i Europa.

Heja SPORT, GFG !!

Tippar Örebro-Åtvidaberg 2-0 (inget annat)
Örebro pemo
2012-03-27 16:24
D´Artagnan // Ja, jag menar att Sixten är chef över tränarstaben. Alltså ytterst ansvarig för resultatet. Eller? En sportchefen och VD:n har väl mer med organisationen och klubben att göra. Mitt svar till Saywee var ju på hans fråga vad alla i tränarstaben gjorde. Men jag skäms, skall inte skoja om så viktiga saker.
AIK Saywee
2012-03-27 16:20
pemo, för mig finns det endara guld eller mellansäsong, jag har längtat så in i h-e länge. Jag vill bada på Stortoget i höst, Så är det bara :)

Allt utom guld är mellansäsonger för mig, jag tror jag har upplevt alla placeringar för ÖSK i Allsvenskan, men inte den allra bästa.

Ännu !
AIK Saywee
2012-03-27 16:16
kubajonte, 13:05.

Det var detta jag inte riktigt förstod, men har ju faktiskt redan svarat på detta 12:26 ..

"Saywee , Detta har diskuterats förr om och om återigen....."

"MEN om vi inte bör diskutera sådant som diskuterats tidigare, måste vi ju försöka hitta nya diskussionsämnen, och det är inte allid helt lätt."

Vad skall vi diskutera egentligen, startelvor har vi ju tjötat om i flera år, och jag vill bara skriva, att det stör mig inte ett dugg, tvärtom !!!

Jag orkar med tjat, så länge skrållningsfunktionen fungerar och mina ögon kan blunda :)

Heja SPORT, jag tror att vi kan gå för medalj :)

Örebro kubajonte
2012-03-27 15:41
Godzilla Hårddisksson // Saywee kommer bjuda ut dig på dejt när han ser din optimism :)
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-03-27 15:26
Mitt tips:

1. Elfsborg
2. Malmö FF
3. Helsingborg
4. Örebro SK
5. IFK Göteborg
6. AIK
7. Djurgården
8. Häcken
9. GAIS
10. IFK Norrköping
11. Kalmar
12. Gefle
13. GIF Sundsvall
----------------------------
14. Mjällby
----------------------------
15. Åtvidaberg
16. Syrianska
Örebro D´Artagnan
2012-03-27 15:09
pemo //Sixten är tränare, Sjögren är sportchef och Karlsson VD.
Hoppas verkligen inte kvällens match ger någon indikation om AS-machen.
Örebro pemo
2012-03-27 14:35
Saywee//
Mellansäsong? Vadå? förra året var ju en bottensäsong och dessförinnan gjorde vi en toppsäsong. Så "det svänger ju , apkatten" för att citera en gammal klassisk film. Sen undrade du vad alla gjorde i staben. Ja, Sixten är ju chef. och det vet du ju vad chefen gör?
Eller.....jag har i och för sig alltid undrat vad min chef gör, förutom alla möten....

Skall bli spännande att höra resultatet från U-21 mötet ikväll mot ÅFF. kan det ge en fingervisning inför måndagens match?
Örebro N:o 6-10
2012-03-27 14:18
För det hjärta...
Min förhoppning är att ÖSK ska kunna placera sig i mitten av tabellen utan att det blir för stora avstånd uppåt, det innebär att vi har häng på topplagen hela säsongen och att en lycklig utveckling formmässigt eller skade/avstängningsmässigt kan ge väldigt positiva effekter i en slutstrid. Sjundeplatsen bedömmer jag realistisk men inte överdrivet optimistisk. Så optimistik är jag bara i mina drömmar och då ser täten av tabellen helt annorlunda ut.
Örebro gatutsio
2012-03-27 14:05
SAYWEE//

du har pm
Örebro För det hjärta som brinner...
2012-03-27 13:40
N:o 6-10.....

Det kan mycket väl bli så som du tror.
Håller absolut med om att med en frisk Hadad så skulle jag tippa ÖSK högre upp i tabellen.
Att ÖSK blir ett mittenlag i år känns just nu som det mest realistiska, men som alltid så skulle man ju så klart vilja se laget åtminstonde knipa en Europaspels plats. Men vi får nog tyvärr vänta till 2014 innan vi spelar i Europa igen.....
Örebro kubajonte
2012-03-27 13:05
Saywee va vad var det som var en underlig inledning :) ? tyckte det var glasklart, Föresten tänk såhär den som väntar på något gott......... nej inga tråkiga gamla dammiga ordspråk här inte , nej hade inget mer av värde att säga eller jo kanske en sak till jag är 110 % säker på att Rama lämnar i sommar, Tror han brinner mer för att komma vidare i karriären än för Örebro som aftonbladet tyckte, Tror du ÖSK kommer klara av att göra en bra affär där ?
Örebro N:o 6-10
2012-03-27 13:03
För det hjärta...
Verkar vara ett klokt och genomtänkt tips, på några punkter är jag dock oense med dig. Jag tror Malmö kommer högre och Djurgården lägre i tabellen. Jag har i mitt tips förutsatt att Haddad inte spelar i år, en Haddad i form skulle vara en ren bonus! Borde innebära 10-15 mål och ett rejält lyft i tabellen
1 IFK Göteborg
2 Malmö FF
3 Helsingborg
4 Elfsborg
5 Kalmar FF
6 AIK
7 Örebro
8 Häcken
9 Djurgården
10 Gais
11 Norrköping
12 Gefle
13 Gif Sundsvall
14 Åtvidaberg
15 Mjällby
16 Syrianska FC
Örebro För det hjärta som brinner...
2012-03-27 12:52
Brukar alltid tippa ÖSK i topp, då hjärtat så gärna vill att just vårat vackra ÖSK ska få hamna högst upp i tabellen någon gång.
Men nu har jag i år tippat tabellen lite mer utifrån hur försäsongen sett ut, hur förra årets Allsvenska slutade och vilka värvningar resp. förluster dom Allsvenska lagen gjort inför detta år.

1 IFK Göteborg
2 Elfsborg
3 Helsingborg
4 AIK
5 Kalmar FF
6 Malmö FF
7 Djurgården
8 Häcken
9 Örebro
10 Gais
11 Norrköping
12 Gefle
13 Gif Sundsvall
14 Åtvidaberg
15 Mjällby
16 Syrianska FC
AIK Saywee
2012-03-27 12:28
Sogen, tackar, jag visste inte helt säkert, man anade att det kunde vara så ...
AIK Saywee
2012-03-27 12:26
kubajonte, 12:14,
lite underlig inledning i ditt inlägg tycker jag, men jag gillar verkligen även andras tjat, endera bemöter jag, eller skrållar, eller ignorerar, det är det vanligaste sett ur min synvinkel, inget konstigt att vi alla tycker lite olika, trots att vi hejar på SPORT :)

MEN om vi inte bör diskutera sådant som diskuterats tidigare, måste vi ju försöka hitta nya diskussionsämnen, och det är inte allid helt lätt.

Jag hade tidigare under morgonen ett diskussionsförslag i min skalle, som kanske kunde vara något nytt, det handlar om vilka bollar man använder, vet att bollarna är runda, men det handlar om olika fabrikat och kanske till och med olika bollbanor ...

... inte vet jag :)

Å du, varför är detta en mellansäsong, jag är jädrigt trött på sportklubbens mellansäsonger sedan 1908, nu vill jag att det händer, helt plötsligt, jag har inte all tid i världen ...

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro deportivista
2012-03-27 12:25
För att få lite fart på diskussionen - är ÖSK 2012 bättre än ÖSK 2011? Vi vet ju inte ännu vad spelarna går för, men om man tänker position-för-position...

MV Alvbåge (2011) - Sandqvist (2012) 0-1
Jag tycker nog att de är ungefär jämbördiga, med ett litet plus för Sandqvist för att han är bättre i luftspelet, vilket jag tror ÖSK behöver mer än reaktionssnabbe Alvbåge.

HB Haginge (2011) - Haginge (2012) - samma (0-1, fortfarande)

MB Wikström (2011) - Wikström (2012) - samma (0-1, fortfarande)

MB Almebäck (2011) - Berisha (2012) 1-1
Svårt att säga, vi saknar Iron-Mikes snabbhet och hårdhet, men får en spelare som jag antar är bättre med bollen och positionsmässigt.

VB Wowoah (2011) - Wowoah (2012) - samma (1-1)

Def mitt/spelupplägg: Kihlberg (2011) - Grahn (2012) 1-2
En rejäl kvalitetshöjning, Kihlberg hade blivit för gammal.

MF spelupplägg: Gerzic (2011) - Berger (2012) - (1-2)
Berger gjorde det bra ifjol, och kan bli ännu bättre i år. Gerzic hade en tendens att vara fantastisk i vissa matcher men osynlig i andra- jag tror Berger blir jämnare.

MF offensiv: Bedoya (2011) - Alimi (2012) 2-2
Jag ger Bedoya förtroendet eftersom han gjorde det bra i ÖSK under flera säsonger, men Alimi har stora möjligheter att bevisa sig överlägsen

Anf, H: Rama (2011) - Rama (2012) 2-3
Ett år till i klubben för att lära sig taktiken, men också för att lagkamraterna har lärt sig att täcka upp bakom Valdet så att han kan göra det han är bäst på...

Anf, C: Haddad (2011) - Haddad (2012) - (2-3)
Hoppas, hoppas, hoppas att Wille får vara skadefri, då ser det riktigt bra ut.

Anf, V: Lushtaku (2011) - Bamberg (2012) 2-4
Bamberg är en klass-spelare.

Som helhet så är ÖSK:s förstaelva som jag ser det bättre än ifjol, och jag tycker också att värvningen av Bunjaku till tränarstaben är klockren. Han kan fotboll, och kan skapa trivsel för våra Kosovo-vänner. Jag ser också det som en stor fördel att ÖSK har många bra frisparksläggare då lite "enkla" mål på fasta situationer behövs. Det var en detalj som Paulinho (och Gerzic) inte bidrog med ifjol..

Örebro Sogen
2012-03-27 12:22
Angående Eija så är hon inte anställd 40h i veckan. Hon har andra uppdrag också Kif Örebro, nåt Damlandslag osv osv.

Hon är nog ingen jättedyr kostnad för klubben trots allt.
Örebro kubajonte
2012-03-27 12:14
Saywee , Detta har diskuterats förr om och om återigen.Jag tycker du ska tjöta på, För den sakens skull så får du lov att hållas med att vi andra tjötar på om saker du inte håller med om ( Årets målsättning t.ex)

Jag personligen är helt övertygad om att 2012 är bara en mellansäsong för ösk och att både ösk och styrelse är medvetna om det.

Varför tror jag det , Tycker det är dom signlaner man får från ösk och jag tycker dom har värvat för det också.

Bara för att jag tror så kommer jag inte sluta gå på ÖSK matcher när jag kan, Men så är det min hjärna kan inte realisktiskt nånstans säga att ösk är ett lagen för toppen redan i år.
För övrigt tror jag att publiksnittet kommer överlag vara bättre i år på Behrn Arena och alla allsvenska arenor ( Utom möjligtvis Södertälje)

Danke Schön Kubajonte
AIK Saywee
2012-03-27 12:06
Mina svartvita vänner, finns det någon framtidstro, tror vi på klubben eller är det bara en massa slentrianmatcher som skall spelas av 2012?

Publiksvek och en klack som inte växer, är det framtiden?

Finns hoppet, finns tron, finns spänningen?

Jag förmodar att SIxten, tycker att vi skall vara underhundar, topp 16 blir bra, för då sitter han ju säkert, vad som än händer ... han har säkert en hel del att säga till om årets målsättning, vilken jag väntar mycket spänt på, innan jag tjatar vidare.

Blir det en målsättning sämre än topp fem, kommer jag nog att välja, endera att tjöta sönder detta forum eller att totalt ge upp det meningslösa tjatet ...?

Heja SPORT, GFG !!!

Tippar: Åtvidaberg-Örebro 2-0 (inget annat)
Annons: