/fotboll/osk/forum/2922.aspx/fotboll/osk/forum/2922.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-28 12:06
Jag tänker närvara på kvällen match.

Man vill ju inte missa detta stora lokalderby, nu när båda lagen ställer upp med bästa möjliga lag :).
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-28 11:59
Saywee//

Sorry, missa det. Då vet jag.
AIK Saywee
2012-03-28 11:58
D´Artagnan,
tackar för tydlighet, det är inte så vanligt med tydlighet, det är nog därför så många frågor dyker upp om biljetter och liknande, tyvärr är det så, men var har du hittat detta om fri entre?

Ja, ja är det så, så blir det väl en riktig publikfest :)

Finns väl inget roligare att pyssla med ikväll, än ett derby på BA, eller?

Nu har nog lagningen på däcket, stelnat och fungerar ...

hej då :)

Ses på Vallen, hoppas att det inte blir pyspunka på bollarna !!!
Örebro widemarsh
2012-03-28 11:52
Det är fri entré idag!
edit: sent ute.
Örebro D´Artagnan
2012-03-28 11:49
AFM// BK Forward möter Örebro SK i onsdagens träningsmatch på Behrn Arena. Matchen startar 17.30. Fri entré, välkomna!
AIK Saywee
2012-03-28 11:47
Åter en sväng, måste fixa en cykelreparation ...

AFM,
brukar kosta 50 svenska kronor, men vet inte, har du medlemskort att visa upp (för ÖSK förstås) så är det gissningsvis bara att kliva in.

ALLA TILL BA !!!

Krille, 11:38,

har du skrållat förbi mitt 08:08, inlägg, skriver du bara, läser du inget ?

Mosander och Kjäll kör med bästa startelvor ..

ALLA TILL BA !!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-28 11:38
Med tanke på att det var u21-match igår så borde väl ÖSK ställa upp med bästa möjliga lag ikväll?
Örebro AFM
2012-03-28 11:19
Hallå! Tänkte kolla om det är nån som vet vad biljetterna till Forward ikväll kostar?
Örebro Bulten i Boo
2012-03-28 11:08
Lite kul formulering i Inför-texten till Forward-matchen gällande att ÖSK "tagit tag i sammanhållningsproblemet med hårdhandskarna". Jag förstår vad han menar, att man lagt stor energi på frågan, men formuleringen andas lite "management by fear" ;-)
Örebro KCMarten
2012-03-28 10:32
Saywee //

Jag har skrivit det förr men här är anledningarna till att jag tror på AIK i år:

1 Sista året på Råsunda = rekordstor hemmapublik.
2, I princip bibehållet lag från förra hösten, endast kryddat med ytterligare
spetskompetens, typ Borges.
3, Utsikten att få spela Championsleague på nya Nationalarenan.
4 Ostörd uppladdning på försäsongen då experterna och media inriktat sig på Blåvitt. Ingen tippar AIK som guldkandidat. Ett misstag då de älskar att slå i underläge.
5 En stark ekonomi som efter Banguraförsäljningarna gjort det möjligt att värva kvalité i sommar om det behövs.

Så efter ett par segrar i inledningen av serien så lär AIK vara med i toppen hela året. Man inleder med Mjällby som jag tror kommer åka ur och ett starkt självförtroende i klubben efter hockeyframgångarna. Framgång föder framgång, du vet..

Men nu låter jag ju som en AIK:are, hemska tanke ;-)

Forza ÖSK!!!!!
AIK Saywee
2012-03-28 10:27
KCMarten, 10.22,

helt rätt, vi vet, instämmer, men loggar ut/ur ...

Heja SPORT :)
AIK Saywee
2012-03-28 10:24
Nu har jag jiddrat färdigt här, för i dag (?) tar mitt ansvar och avlägsnar mig ett tag, varsågoda, skriv vad ni tänker och tycker och pm´a om det är lämpligare.

Heja SPORT !!!

Tippar Örebro-Åtvidaberg 2-0 (inget annat)
Örebro KCMarten
2012-03-28 10:22
Saywee //

Ja, AIK är ofta undervärderade och Djurgården övervärderade av experterna.
Sen är det mycket sällan experternas guldtips slår in, så jag brukar alltid se på lagen som ligger straxt efter i deras tips. Där brukar guldlaget finnas. i år är det fjolårets 2:a som vinner.

Sen tycker jag att det är märkligt att alla missat Mjällby som nedflyttningskandidat. Fokus är så hårt på Syrianska så att alla andra slipper spekulationerna om man inte är nykomling.

Sen det här med att AIK inte har så många målgörare..

Både du och jag vet att AIK alltid vinner guld med vinnarattityd, en stark försvarslinje och grisfotboll, aldrig med samba eller champange. Så att Banguras har gått vidare till andra klubbar är nog inget problem.

Dessutom kommer tyvärr Gerzic och Alvbåge anses vara två floppvärvningar fram emot sommaren och Farnerud blir långtidsskadad så hej då, Blåvitt.
AIK Saywee
2012-03-28 10:09
KCMarten, 09:30,

jaadu, AIK kan alltid överaska, även om de oftast är mer eller mindre "hatade"

Förra säsongen, floppade ÖSK i mitt tips och Gefle samt AIK flippade, märkligt egentligen, trodde ÖSK skulle vinna guld, blev 12:a, AIK hade jag som 7:a, blev 2:a, Gefle 16:e, blev 9:a, MFF och HIF missade jag också, men "i övrigt" var det ganska OK.

GOK :)
Örebro KCMarten
2012-03-28 09:30
Ett nostalgidopat AIK, som slår i underläge vilket de älskar, spelar sista säsongen på Råsunda. Då blir det guld. Ett par tidiga förluster och "Real Blåvitt" floppar. Djurgården är alltid övertippade av experterna. Utan Grahn, Osiako eller El Kabir åker Mjällby ut. Elfsborg kommer alltid fyra och ÖSK hämtar sig från fjolåret. Kalmar har lekt färdigt och Gefle kommer överraska.

Mitt förslag till Allsvensk tabell:

AIK
MFF
Helsingborg
Elfsborg

ÖSK
Göteborg
Häcken
GAIS

Gefle
Kalmar
Norrköping
Sundsvall

Åtvidaberg
Djurgården
Syrianska
Mjällby

AIK Saywee
2012-03-28 09:05
Förlåt, men snart skall jag ut, logga ur/ut, men här kommer min galna gissning inför 2012 års Allsvenska och som vanligt slänger jag in några flippar och några floppar, det är så himla tråkigt att gissa som alla andra, flippar och floppar sker ju nästan alla säsonger, det är bara så svårt att hitta dessa redan nu, och beträffande ÖSK´s placering så är det möjligt, att jag har en alltför stor gnutta tro på vårt fina lag, jag kan inte sänka ÖSK till de lägre placeringarna, då slocknar min svartvita själ, jag vägrar vara realist.

MFF
Häcken
Göteborg
ÖSK !!!

Elfsborg
Helsingborg
AIK
GAIS

Kalmar
Gefle
Sundsvall
Djurgården

Åtvidaberg
Mjällby
Norrköping
Syrianska

Heja SPORT, GFG !!!

AIK Saywee
2012-03-28 08:34
Studerade åter den allsvenska tränarlagbilden i pappers-NA och upptäckte att jag koncentrerade mig på den stora reklamen mitt över bröstet, när jag försökte förstå om det är årets tröjor.

Mjällbys är delvis skymd, Elfsborgs ellos är nästan helt skymd, Kalmars är svårläst (Hjeltevad hus?), laget som fifflar med pengar har Prioritet Finans, Sixten har MALMBERGS med eller utan domslut, ölbröderna Axén och Alm är till höger ...

Kanske OT, men jag är taggad, och har ni läst ända hit har ni ju glömt att skrålla förbi tjötsaywee ....
AIK Saywee
2012-03-28 08:18
Ytterligare en grej i NA´s sportpapper, fin allsvensk lagbild med alla tränarna iklädda (årets???) tröjor.

De flesta ser glada ut, några skrattar, en del ser bestämda ut, MEN Sixten ser lite så där klurig, lurig, småglad och faktiskt lite spjuvrig ut.

Dessutom är jag nog beredd att hålla med om rubriken som syftar på Sixten´s uttalande, misstänker jag ...

" Boström: 95 procent har inte ett hum"

... och i texten nedan ....

"95 procent av de som röstade har inte ett hum om var lagen ligger just nu..."

Det ligger nog en hel del i detta, det handlar ju för alla att tro på sig själva, men detta med om att TIPPA, handlar ju mycket om gissningar, tro och förhoppningar. Framtides facit finner vi i höst, allt kan hända, de flesta lag presterar som det är tänkt, några kommer att flippa och några kommer att floppa. Det intressanta är att hitta de 3-4 lag som flippar/floppar och placera dem rätt i gissningarna.

Heja SPORT, GFG !!!
AIK Saywee
2012-03-28 08:08
God morgon, god dag och framförallt god kväll önskar jag alla svartvita :)

I kväll är det ett äkta stadsderby, om än bara en träningsmatch. Tur att jag läste pappers NA´s sporthalva, innan jag ställde frågan här, som jag fick svar på i NA. Funderade nämligen över om ÖSK skulle maskera formen eller om man skulle stärka självförtroendet, dvs köra med ett A, B eller C-lag. Fast jag förstod nog innerst inne att det vore dumt att testa ett C-gäng.

Lars Mosander citeras

"Assisterande tränaren Lars Mosander siktar på att mönstra bästa möjliga startelva"

Axel Kjäll citeras

"..... Det blir försäsongens största match för vår del. Vi siktar på att mönstra bästa möjliga lag ....."

Jättekul med denna "bonusmatch" mot Forward :)

ALLA TILL BA, vädret är OK, livesport är läckert, på teve är det bara skit med visst undantag.

Heja SPORT !!!

Tippar: Örebro-Forward 2-0 (Kalle och skyttekungen Haginge)
Örebro TommyS
2012-03-28 08:07
Bränner av mitt allsvenska tips:

1. Malmö FF

2. Helsingborgs IF

3. Elfsborgs IF

4. Kalmar FF

5. IFK Göteborg

6. AIK

7. Örebro SK

8. Gais

9. BK Häcken

10. Gefle IF

11. IFK Norrköping

12. Åtvidabergs FF

13. Djurgårdens IF

14. Mjällby AIF

15. GIF Sundsvall

16. Syrianska SK
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-03-27 23:27
Redaktionen//

Ta en titt i era inkorgar på mailen.
Örebro kubajonte
2012-03-27 22:44
Jävligt off-topic för ett ösk forum men att ett lag som Apoel klarar av att hålla nollan i 75 minuter mot Real madrid är tamejfan beundransvärt
Örebro ÖnSKar
2012-03-27 21:37
Missade att länken redan fanns nedan...
Örebro ÖnSKar
2012-03-27 21:34
Är det någon som vet skadeläget inför morgondagens match? Rama, Berisha och Bamber.

Kushtrim tvåmålsskytt i U21. :)
Örebro kubajonte
2012-03-27 21:20
Boström är så jävla härligt stel i mediasammanhang. som nån skrev tidigare idag , kasta in boström i Big Brother huset så det blir lite liv i finnen :)
Örebro kubajonte
2012-03-27 21:15
För er som missa det från Allsvenska upptaktsträffen idag från Helsingborg här är Iaf Intervjun med Sixten och Grahn
Örebro Valderinho
2012-03-27 21:10
Referat på hemsidan. Länktips!
Örebro jocke.
2012-03-27 20:59
@Ivolution (fd Kruysbär):

Kan ställa samma fråga till dig - får Dahlin starta eller kan Noring utmana?
Örebro jocke.
2012-03-27 20:59
Kushtrim 2, Yasin 1 och Leonidsson 1 enligt ÖSK på Twitter, hade tydligen varit bra spel inledande 60 minuterna
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2012-03-27 20:45
U21 vann med 2-4 enligt Svenskfotboll.se. Framgår inga detaljer, lär väl dyka upp på Eyravallenbloggen inom kort :)
Annons: