/fotboll/osk/forum/2908.aspx/fotboll/osk/forum/2908.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2012-04-02 21:32
Första 70 min = Superettan
Sista 35 min = Allsvenskan.

Inställningen i första kändes jävligt mycket 2005.
Örebro SHP Örebro
2012-04-02 21:32
Hagge var awsome i andra
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lascaux
2012-04-02 21:28
Ett inlägg i sann OU-anda: ÖSK har gjort näst flest mål i hela allsvenskan. William i delad skytteligaledning. När var en örebroare det senast? Det kan bara bli bättre! Jag tror fortfarande på topp 5! (Alvbåge hånade f.ö. ÖSK på twitter tidigare, som en hämnd för att några örebroare hånade GBG igår)
Örebro Grohl
2012-04-02 21:28
Vi bygger vidare på streaken att inte kunna vända underlägen. Jag hävdar att det beror på att Sixten inte kan coacha/motivera sina spelare. Men det såg ju hyfsat ut mot slutet, mot åtvid, på hemmaplan...
Örebro kenya
2012-04-02 21:27
Sjukt att folk sågar Haginge! Såg ni matchen eller? Killen tar flera 80 meters löpningar och är farligare framåt än Astvald och Rama ihop trots att han är back. Tycker inte han ska lastas för något av baklängesmålen heller.

Men det är tydligen på modet att klaga på Hagge. Tycker man hör det jämt. Rama tappar boll = ingen reaktion. Hagge tappar boll = jorden går under.

Pezzo di merda!!
Örebro SHP Örebro
2012-04-02 21:25
Hehe du kanske har rätt
Örebro D. McGrain
2012-04-02 21:24
Får man vara nöjd med mf och forwards lr är man galen då? Svårt vinna när målvakten gör tre tavlor...och en f ö darrig backlinje.
Örebro helldandy
2012-04-02 21:22
Vi får verkligen hoppas att detta var väckarklockan. För laget, för tränarna. Jag har sett hönsgårdar prestera bättre försvarsspel. Och jag har sett lampskärmar med större pondus än Sandqvist.

- Svår målvaktsnöt nu. Tomer eller Sandqvist? Jag ger Sandqvist två matcher till att bevisa.

- Lumbana håller inte, Premiärnerver, visst, men det räcker inte som förklaring.

- Inställningen i första halvlek. Det är ju fucking hemmaplan. Då ska man bara vinna andrabollarna, tredjebollarna och OFFRA sig. Inte låta ÅFF få raka in varenda jävla chans, och stå och stirra menlöst när det händer!

- Atashkade? Ja tack! Håll dig hel för tusan!

- Bamberg? Strålande inhopp!

- Grahn? Helt fel i första. Helt rätt vilja i andra.

- Rama skulle behövt de där åtta kilona. De flyttade ju bara undan honom.
Örebroar'n
2012-04-02 21:22
Sixtens ursäkt som vanligt lär bli: ''Vi spelade bra''

så jävla PINSAMT!!!
Örebro _Adde_
2012-04-02 21:20
SHP Örebro// Du kan ju tagga ner!! Sandqvist sög, fact! Fimpen i Åtvids mål hade inte mycket bättre hjälp av sin backlinje, men jämfört med Sankan höll han världsklass... I rest my case!
Örebro SHP Örebro
2012-04-02 21:19
Eller sista kvarten :)
Örebro _Adde_
2012-04-02 21:15
Alltså, handen på hjärtat... Berisha är inte mycket bättre än Boris! Det här kan bli en tuff säsong...
Örebro SHP Örebro
2012-04-02 21:15
Riktigt bra andra halvlek! Hagge vakna till liv! Och ni som klagar på Sandqvist håll käften! Hans hjälp i backlinjen var katastrof! Ett extra plus till Mohammed som jag tyckte var riktigt het och löpte som ett djur!
Örebro Seniorkuban
2012-04-02 21:12
...och vi ligger i alla fall före både Helsingborg och IFK Skattefusk i tabellen!
Örebroar'n
2012-04-02 21:12
Fan vad vi kommer åka på stora smällar i år :( detta är inte det sista gott folk!

Det luktar Superettan 2013.
Örebro Seniorkuban
2012-04-02 21:10
Thlumman // Gôtt med någon som hittar lite positivt! Förra året tog vi ofta ledningen och slutade sedan spela. Nu släppte vi skitmål men kämpade i alla fall vidare och spelade bättre och bättre. Självklart släpper motspelarna mer när de leder men jag tycker ändå det fanns ett fint offensivt passningsspel i andra. Vi får ta med oss det.Vi är ÖSK - det är aldrig enkelt!
Örebro zxcv
2012-04-02 21:08
Wowoah visar ännu en gång att han är riktigt risig. Men spela får han.
Tillsammans med Haginge är de seriens sämsta ytterbackspar.
Örebro Thlumman
2012-04-02 21:07
Alltså. Backlinjen i första är katastrofal. Men.. När va det senast vi hade ett så bra anfallsspel som vi hade i andra halvleken?
Örebro jocke.
2012-04-02 21:06
Det är backlinjen, Sandqvist, Astvald och Rama som underpresterar absolut mest idag - pinsamt bakåt i första halvlek. Boris får knappast starta något mer, Astvald har nog gjort sitt i startelvan för ett tag framöver också. Plus till Saied som är rörlig, William som ser het ut och Haginge offensivt i andra halvlek
Örebro Lascaux
2012-04-02 21:06
Sista delen av matchen är bra. Bamberg visade prov på fin teknik. Planens gigant dock William, är typ kär. Sankan kan skickas till b-truppen. Boris och Samuel likaså.
Örebro Deviation
2012-04-02 21:03
Skulle ödmjukt gärna önska att Rolle Nilsson kom och tog över.
Örebro Eyra
2012-04-02 21:00
Mackan/ Målvaktsbyte också, men det är väl odiskutabelt antar jag.
Örebro _Adde_
2012-04-02 21:00
Fattar inte ni som klagar på Hagge, han var ju i princip med i allt framåt! Problemet ligger ju på andra kanten, Samuel är ju borta på både ettan och tvåan. Dessutom ger han väl bort frisparken som fyran kommer på?

Men allt detta hade inte spelat nån roll ifall vi hade haft Åtvids målvakt, då hade vi vunnit med 3-0! Eller åtminstone EN målvakt!
Örebro Mullis1*
2012-04-02 20:59
Tänker inte vara den som säger " Vad var det jag sa" utan låter Sixten sköta detta nederlag och hoppas han skaffar bättre spelare till nästa års Superettan. Vi platsar inte i Allsvenskan och kommer inte få ett guld närmaste 25 åren hur mycket vi än försöker. Sanningen svart på vitt ..
Örebro Deviation
2012-04-02 20:58
@Grixx:

Slumpflipermål och slumpmålvaktsochbacklinjeflipperagerande
Örebro Grixx
2012-04-02 20:56
Vet inte vad jag ska tycka. Tur att andra halvlek var en konstant press mot Åtvid. Hade inte försvaret släppt till så mycket i första så. Några riktigt dåliga bjudningar och några slumpflippermål.
Örebro Deviation
2012-04-02 20:55
Sårdärja...så är man sur, arg och blästrad. Inget ligga heller. Fan...
Oddevold *Mackan*
Eyra//

Sant, Kalle får gå in också. Rama och Bamberg på varsin kant. Wille centralt. Saied, Kalle och Grahn på mitten. Wirtanen, BERISHA, Wikström och Wiktorsson i backlinjen. :)

Örebro Lascaux
Bara ett lag har gjort fler mål än oss, Åtvid.
Örebro Eyra
2012-04-02 20:53
Mackan / Tyckte Holmberg var en frisk fläkt också.
Annons: