/fotboll/osk/forum/2906.aspx/fotboll/osk/forum/2906.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lascaux
2012-04-03 06:48
Känns ändå inte helt ruttet detta. Åtvid är förvisso en nykomling, men de är en bra sådan. Titta bara på deras försäsong där de vunnit 8 av 10 matcher. De kommer hamna högre upp än väntat. Och som någon skrev tidigare, hellre en 4-3.förlust än en 1-0 dito. Nu väntar ett intressant spelschema med i tur och ordning Mjällby, Helsingborg, Göteborg och Elfsborg. Och jag tror det är helt rätt läge att möta dessa lag. Om vi kan höja försvarsspelets kvalitéer ett par(tusen) grader så tror och hoppas jag på vinst i samtliga kommande 4 matcher. Då är vi med! ÖSK!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Radion
2012-04-03 04:04
kan ju vart snack om det förut, men är det inte jävligt misstänkt offside på 0-2 målet?
Örebro Conjuration
2012-04-03 03:31
# brorzan ifall du kan läsa det här. Du har PM.
Örebro Oggeboi
2012-04-03 02:20
Ja vad ska man säga en dag som denna.
Så mycket förväntningar som man haft inför denna dag. Just nu är man ganska tom och fundersam över vad det var som hände.

Har suttit o lustläst allt jag hittat på nätet ang matchen för att förstå. Men kanske inte är så mycket mer att förstå än att mitt kära Ösk spelade klappruttet första halvlek, utan hjärta och hjärna och såg rädda ut (med undantag av Wille och kanske nån mer).

Har försökt och hitta ljuspunkter som man kan ta med sig. För de negativa sakerna är nog ösk spelarna extremt medvetna om nu och jag antar att de kommer jobba förbrilt med de bitarna.

Men men åter till det positiva.
Wille där har vi en stor talang som kan bli sjukt grym om han får vara hel,
Bamberg kommer bli riktigt viktig för Ösk, Hoppas verkligen han klarar att spela från start nästa match.
Grahn kommer bli riktigt bra också om han i framtiden spelar som han gjorde i den andra halvleken hela matcherna, man märker att det finns så mycket boll i honom.
Saeid såg helt ok ut o var orädd trots att det var hans första allsvenska match, han kommer säkert bli ännu bättre när han blir riktigt varm i kläderna.
Hagge visade ett jävla hjärta i andra och stormade fram längs högerkanten som en närkes Cafu.
Sankans andra halvlek. Var själv en av alla som stod och svor över hans katastrofala målvaktspel i första halvlek, men trots att han måste ha varit sjukt besviken över sig själv och ett självförtroende som var i botten så tog han tag i sig själv i andra halvlek och spelade upp sig istället för att bryta ihop totalt. Var ju absolut inte lika mycket att göra i andra men det han gjorde var med en helt annan pondus än i första halvlek.
O lille Kalle så klart, det är ju så synd att hans bröstning inte får gå in. Finns mycket talang i den späda kroppen. Lite mer muskler på kroppen och lite mer rutin och kunna avväga lägen så kommer han bli riktigt bra. Tror mycket på den killen.

Nä nu ska jag försöka lägga de tråkiga delarna bakom mig, ta med mig de positiva och gå mot en förhoppningsvis ljusnande framtid.

Forza svartvitt den vackraste av klubbar
Örebro deportivista
2012-04-03 02:08
Klart det är trist att förlora, men jag tycker ändå att den här matchen tar jag hellre än en 0-1 förlust därför att:
- Wille fick göra två mål
- Bamberg fick hoppa in och göra mål
- Haginge har full fart framåt som högerback
- att ÖSK hela tiden kämpade sig tilbaka till kontakt trots 0-2, 1-3, 2-4 visar ändå på moral (och det var sååååå nära 4-4)
- Lumbana fick debutera, och visst - han var inte fantastisk men det såg bättre och bättre ut under matchens gång, kul för en kille som (väl) var på väg att släppas under vintern.
- Saied tyckte jag såg lovande ut. Trots att han väger lite lätt så klarade han sig bra i duellerna på mitten, och slog några härliga krossbollar.

Problemet idag var att det blev för många debutanter (i allsvenskan) på en gång som var tagna av stundens allvar i början. Boris + Saeid + Alimi (+ Grahn) tappade helt mittfältet under första halvtimmen...

Dock så tycker jag att ÅFF:s första mål (ruff på Sammy), tredje mål (ruff på Sammy), och fjärde mål (ruff på Sankan) kunde ha dömts bort. ÅFF spelade rätt tufft i sin press

Örebro kubajonte
2012-04-03 01:21
Saywee PM gärna om vad du upplevde , Trist om det är drägg som håller på med tråkiga utallanden och dylikt
Örebro widemarsh
2012-04-03 00:42
Har tvingat mig igenom reprisen av första halvlek på c+ sport. Är löjliga mål vi släpper in egentligen.

På första målet tappar Lumbana markeringen helt, och Sandqvist stod helt fastfrusen. Andra målet såg ut som klar offside, men man ser inte Wikströms position i bild. Wikström står helt jävla stilla och kollar på när en Åtvidabergare slår in returen. Tredje målet är det fjuttiga bortnickar av Wowoah och Wikström som orsakar målet. Wowoah blev nersprungen och skulle haft frispark. 4:e är en boll som Sandqvist måste få undan bättre, usel utboxning. Återigen ingen försvarare med på andrabollen.

I andra kunde väl Holmberg fått en straff när han blev klämd mellan två försvarare? Å andra sidan kunde lika gärna Sandqvist blivit utvisad när han tog bollen med handen på straffområdslinjen.
AIK Saywee
2012-04-03 00:41
Jag märker att alla börjar tröttna och det är inte så konstigt, en sådan här medioker tid. Förresten så gick jag i marschen från Stallyktan till BA, men vill inte återge det jag upplevde, det misstänker jag att vi kan läsa om i pappers-NA under morgonen :(
AIK Saywee
2012-04-03 00:21
Det är Lagrells fel, för han var ju fortfarande kvar i SvFF när man fastställde det allsvenska spelschemat 2012 och han tyckte att ÖSK skulle möta en nykomling i premiären. Inte så bra. Man skall inte möta nykomlingar i inledningen av en säsong, så är det bara.

Trots att min optimism fått sig en riktigt tankeställare så ger jag fortfarande Sixten en chans att visa vad han kan, men är vi inte på övre halvan av den allsvenska tabellen till sommaruppehållet, med dessa fantastiska eleganter, ja då kan han börja träna Mumindalens BK !!!
AIK Saywee
2012-04-03 00:05
Jag har förstått att många som skriver här har kompisar i spelartruppen, eller på annat sätt har träffat eller pratat med någon/några spelare.

Genom denna "bekantskap", så berömmer man oftast sin "vän", oavsett prestation, det är ganska naturligt att man gör så, för det skulle även jag göra, men det ger kanske ibland en skev bild av verkligheten för andra.

Därför ser vi lite olika på samma prestationer, men det en spelare har presterat, det har en spelare presterat.

Knepigt inlägg kanske, men jag tror ni förstår vad jag menar.
AIK Saywee
2012-04-02 23:58
Idag hamnade jag bredvid en scout, (för Djurgården), hans enda uppdrag var att åka från Stockholm t.o.r. för att bevaka en enda kille, nr 24 i ÅFF´s backlinje, "han från Trollhättan".

Han tyckte att ÖSK´s nr 8 var bra och det tyckte faktiskt jag också ...

Hagge, Wille, Danne och Kalle var OK trots att de fick olika speltid.
Örebro Ordem e Progresso
2012-04-02 23:55
"Den enda som ska vara säker på en startplats i backlinjen till nästa match är Boris Lumbana som överglänste sin mittbackskollega."

Top 5 i ÖSK
5p William Atashkadeh
4p Tobias Grahn
3p Boris Lumbana
2p Mohammed Saeid
1p Kalle Holmberg

... Jag måste bara fråga, är du full?
Örebro rirobban
2012-04-02 23:35
Och kan ni tänka er att det blev 3 stycken 0-0-matcher i första omgången, och kan ni tänka er att dessa 3 matcher spelades på GRÄS. Intressant fakta från fotbollsmåndag. Kan vi hoppas på 0-0 mot Mjällby på gräset? Eller är det för mycket begärt att dagens ÖSK ska hålla nollan i en enda match?
Örebro BBanks
2012-04-02 23:15
Jag tycker att Saeid var en av de sämre, jag såg matchen på tv och han slog bara in chansbollar på mitten.. sprang gjorde han ju bra iaf men hans passningsspel var uselt.
Förövrigt så borde Sandqvist, Lumbana, Astvald och Wowoah inte få spela nästa match.

+++ Attackskadeh
++ Bamberg
+ Haginge
Örebro widemarsh
2012-04-02 23:14
Haha, ja vad ska man säga. ÖSK fick ju in 3 mål, och hade bud på betydligt fler. Men en paralyserad målvakt och en virrig backlinje kostade oss segern. Förstår inte hur en såpass rutinerad målvakt som Sandqvist kan agera så här i en allsvensk premiär, och jag förstår inte varför klubben ville ha in honom över huvud taget. Vi hade ju Nurme?

Atashkade leder skytteligan, och ÖSK ligger före Real Göteborg och regerande kvadrupelmästarna Helsingborg. Så då måste man väl vara nöjd?
Syns iaf att det finns en del potential i laget offensivt, många unga som visar framfötterna. Saeid, Holmberg, Atashkadeh...saknade inte Haddad idag.
Bambergs inhopp mycket bra.

Sixtens agerande under matcherna fortsätter att förbrylla. Man släpper in 4 mål på kanske 6 målchanser i första halvleken och backlinjen agerar katastrofalt och målvakten är inte ens med på plan mentalt. Ändå är målvakt plus back kvar i starten av andra halvlek.
Sen utnyttjar han inte alla byten återigen vid underläge?

Starkt ändå på något sätt av Sandqvist att spela upp sig på det viset i andra.
Största besvikelserna var Rama, Wowoah och Wikström. Lumbana kan man egentligen inte förvänta sig så mycket av med meriter från div. 3 och Isländska superettan. Även Grahn var långt ifrån den mittfältsmotor vi behöver.
Örebro kubajonte
2012-04-02 23:03
// jadu böckling håller tamejfan med dig där sketna jävla sopor
Benny Böckling
2012-04-02 23:01
Å jag som trodde att det inte kunde bli mycket sämre än Forwads matchen, jag hade fel.... Helvete... För övrigt kan Sandqvist, Lumbana och Astvald skickas ner till ÖSK Söder... Eller vafan dom platsar nog inte där...
Örebro M.O.S
2012-04-02 22:28
Mitt i all bedrövelse ärdet ändå positivt att se viljan att komma tillbaka, inte ge upp, jakten på kvittering. Så såg det inte alls ut förra året. Då hade vi å andra sidan ett betydligt bättre försvarsspel, och en målvakt med pondus (och en stor käft o mindre hjärna men det är ju en annan femma). Jag säger det igen, hoppas verkligen Berisha är bra.. det kommer att behövas!!
Örebro Artwork
2012-04-02 22:26
Bilder från matchen...
Örebro One¨touch
2012-04-02 22:25
Medger att jag inte har björnkoll på truppen längre.. Men jag är väl värd oavgjort om jag hävdar att truppen är tunn på kvalitativa försvarare, och att ÖSK borde spetsat den lagdelen under vinterns transferfönster?
Örebro rirobban
2012-04-02 22:24
Finns mycket att analysera och skriva. Stort problem är bristen på snabbhet i försvaret och såklart Wowoah som var värdelös idag. Förstår inte att han fick vara kvar på planen i huvudtaget! Den enda i backlinjen som får godkänt av mig är Haginge som kämpa och slet som ett djur, och var med i offensiven hela tiden.

Mittfältet såg riktigt träligt ut i första halvleken. I andra bättre och när Bamberg kom in såg det grymt bra ut faktiskt. Bamberg rörde sig över stora ytor och var alltid spelbar och hade kvalité på inlägg, passningar och avslutsmomenten. Med Bamberg på planen så växte Grahn som såklart kände att det blev säkrare med Bamberg på planen. Fina kombinationer med klack-klack-spel och fint passningsspel sista halvtimmen gjorde att jag ändå ser något ljus framöver. Men då måste man byta målvakt och får in Wiktorsson som vänsterback och såklart bamberg från start (på Astvald position).

Rama såg ganska blek ut, men han lär komma igång. Och spelar laget som sista halvtimmen så passar Rama bra in i spelet. Holmberg väger för lätt änsålänge, men det syns att han har teknik och spelförståelse. Saeid såg också för klen ut i första halvleken. I andra insåg jag varför man värvat honom. Grymma vändningar, bra speluppfattning och bra passar. Bra att någon skjuter från distans också, men kanske skulle behöver värdera lägena bättre.

William behöver jag inte nämna. Förutom sina 2 mål så ligger han bakom två fina chanser i andra halvlek som kunde ha resulterat. Grym insats. Han var också en stor del till det fina kort/direkt-passningsspelet i andra halvleken. Han kom och mötte och var alltid med på djupet också. Mycket bra insats!

Jag är orolig för defensiven, men att vi kommer göra mål är jag säker på. Om vi satsar på att vinna matcherna med 6-4 framöver så kan man fortsätta med detta försvar. Annars krävs förändring. Två långsamma mittbackar går absolut inte när man spelar med högt försvar. Gillade Lumbanas uppspel (i alla fall efter ett tag), då han hittade fina passningar upp till mittfältare. Men han måste ersättas med Berisha snarast!!! Defensivt gav Boris inget stabilt intryck alls!

Wikström gjorde en av sina sämsta insatser i ÖSK-tröjan, men jag förstår också om han blir virrig av att ha sådana virriga lagkamrater runt sig (Boris och Wowoah). Till sist, Alimi, var också en del av dem som satte igång det fina passningsspelet i sista halvtimmen. Kommer växa in i den svartvita lagmaskinen framöver! Nu kan det bara bli bättre (försvarsmässigt). Vi ligger ju trots allt för de regerande svenska mästarna och Real Göteborg!
Örebro ÖnSKar
2012-04-02 22:22
Det fungerar tyvärr inte med tre riktigt långsamma backar i "rad", bara Haginge som har speed. Hur snabb är Wiktorsson? eller vad gör vi för att få upp snabbheten. Jag tycker tyvärr inte Berisha har sett särskilt snabb ut heller.
AIK Saywee
2012-04-02 22:19
Efter en enda match kan vi ju inte såga Sixten och laget, eller hur ?
Örebro Lascaux
2012-04-02 22:19
Attackskade gör 4 mål, Grahn 1.
Örebro Lascaux
2012-04-02 22:16
Mjällby blir en svår(are) nöt att knäcka. Men jag tror på ny målfest, 5-2 till ÖSK.
Örebro kubajonte
2012-04-02 22:12
*Mackan* // Bara lite elakt ;) dom har ju sin Herrgård där att trösta sig med

Saywee// nä tycker ösk ska vara jävligt tacksamma att vi ändå var 6700 som kommer för att stötta dom ,trots uselt 2011 och ett lag som Åtvidaberg stod för motståndet, : ( skicka över lite jamicansk grogg så man kan dricka bort eländet från ikväll
Örebro Grohl
2012-04-02 22:11
@TIC-TAC:

Jag ska försöka att inte sparka in öppna dörrar, men det kan väl inte vara en överaskning att Sixten inte bytte i halvtid? Det krävs benbrott för att finnen ska byta någon innan 65e
Örebro Bastard on Parade
2012-04-02 22:10
TIC-TAC//

Sixten hade chockat hela Sverige OM han hade agerat i halvtid.

Pinsamt försvarsspel i första halvlek. Jag förstår absolut ingenting om Sandqvist får förnyat förtroende i nästa match. Får han det finns det ingen mening med att ha en "konkurrenssituation" med 2 likvärdiga målvakter.

+ till William som är riktigt het just nu. Gillade även Saied och Haginges insats. Tänk om andra kunde spela med samma hjärta som Hagge visade i andra halvlek!
Örebro TIC-TAC
2012-04-02 22:06
Mycket negativt idag med uruselt försvars främst från vänster där det står en kona och lämnar ytor och är osynlig framåt (vart var han). Vår tränare överaskar med att inte agera i halvtid men fortsätter sätta eko i landet med gladfotboll så lite positivt finns runt Sixten.
William, Saeid samt Haginges korridorslöpningar var det positiva samt perioden efter bytena då vi faktiskt gjorde oss värda 1 pinne.
Måste Wovven förstöra varenda hörna iår också.
Örebro Grohl
2012-04-02 22:05
Haginge och Saied överraskade mig verkligen, kul! Sandqvist överraskade mig också. Men åt andra hållet. Attackskada var visserligen ingen överraskning, men där har vi vår toppforward!
Annons: