/fotboll/osk/forum/2897.aspx/fotboll/osk/forum/2897.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-04-07 09:30
Doktor´n, 08:55,

Tackar men jag avstår ett sådant besök. Föstår att det inte är allt för roligt att bo "därnere", men det är väl ändå att ta i lite för mycket?

ALLA VILL BO, I ÖREBRO :)
Örebro ÖSK Fans
2012-04-07 09:29
Att ta bort spelaren som kanske var bäst mot Åtvid mot Wirtanen är bara så pinsamt!!

Wirtanen kommer ALDRIG bli en spelare av Allsvensk dingnetet!!

Blir det stryk idag och inga andra ändringar gjorts så måste Sixten lämna sitt jobb som tränare för ÖSK Fotboll..

Är inte Rolle Nilsson ledig?
Mjällby Doktor´n
2012-04-07 08:55
Välkomna till helvetet ! Som för dagen verkar ha frusit över ;)

Tror det blir skittufft för oss idag. Förlust och det blir med största sannolikhet bottenkrigande eftersom vi i så fall kommer att ha endast en poäng efter tre matcher. Vi möter nämligen vårt boogey team nästa omgång, BK Häcken. Vinst och det blir troligen övre halvan.

Angående hånande av motståndare så skulle jag nog vilja påstå att Strandvallens publik är mästare på att "håna" motståndare, men inte unisont i klacken och liknande utan mer med en del kommentarer (ofta med en stor del humor) från enskilda åskådare. Eftersom man som kantspelare kommer väldigt nära publiken så uppstår denna möjlighet på ett annat sätt på Vallen än på de flesta andra arenor. Fråga tex Erik Edman eller Stefan Alvén.

Det som vår speaker gjorde förra året är helt oförståeligt och väldigt småaktigt. Att Alvbåge bröstar upp sig och hoppar på Maifsupportrarna är ju bara ett bevis för att hans kompetens iinte räcker till och ett utlopp för hans frustration att "lilla " Mjällby gång på gång fått honom att kröka rygg.

Lycka till framöver alla ÖSKare, men inte idag.

Ett ganska meningslöst inlägg visar det sig, ignorera det om ni vill ;)
Örebro Matta
2012-04-07 08:53
Tack Danne! Ingen Berisha eller Bamberg? Wirtanen???
Hen = Gubbkärring
2012-04-07 08:48
Pluxen 03.15//

Var du full eller?

Du låter jäkligt bitter. Har du inte funderat över att skaffa dig ett eget liv hellre än sitta framför Svartvitt och skaffa dig adrenalinattacker?

Ikväll luar vi den blekingska ålen. Synd man måste jobba och därmed missa matchen.
Örebro SHP Örebro
2012-04-07 08:15
Wirtanen? Sluta nu
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK_Danne
2012-04-07 08:06
Sandqvist
Haginge Boris Wikström Wowoha
Wirtanen Grahn Alimi
Astvald William Rama

Enl NA iaf
Örebro Matta
2012-04-07 07:52
Någon med pappers-NA som kan berätta vilken 11 de tror på?
Minatankar
2012-04-07 07:46
Vinner vi tar jag 4. :-)
Örebro SHP Örebro
2012-04-07 07:25
Idag tar vi med oss 3 pinnar !
Örebro Pluxen
2012-04-07 03:15
Säg vad ni vill men utan att ha sett Tomer men framförallt efter att ha sett Sankan mot åtvid så saknar jag alven alla dagar i veckan. Men sen inser jag också vilka löneposter vi har blivit av med tack vare alvens och nordins flytt till ett skattefuskande lag så i slutändan så går allt jämt ut..Även om jag ville ha dom båda kvar med grahn bamberg som extra krydda. Eller i allafall fått erik dahlin i utbyte, men sjögren/sköld nånting som ska vara sportansvariga brister i sin skicklighet som vanligt.

Men det jag vill komma till är att denna bitterhet men framför allt all denna loserattetyd som ni vaskat fram i forumet dom senaste veckorna får mej att må illa. Vakna förfan och börja blicka framåt. äntligen har vi ett lag som verkar kunna göra mål och föra spelet.. tog bara 100 år innan det hände, nu behöver vi bara jobba på försvaret, och med ösk:s tradition försvarmässigt rent historiskt sett så borde det vara ett mindre problem.

Och du herr vars namn rimmar på arl och dina medgångs vänner snälla ta era pengar och börja supporta forward eller ännu hellre degen så att man slipper ert jävla patetiska gnäll, jag har varit ösk supporter i hela mitt liv (japp jag föddes sån, inget val lixom) men jag inser iallafall att vi är på rätt väg äntligen och om man jämnför tiden med en viss lundin som tränare så går iallafall jag på moln när jag går ner på vallen.
Baby steps my freinds baby steps. snart så är sm-guldet vårt och då kommer vi fan inte släppa det.

Mina 2 förvirrade cent på en långfredag. men jag tror jag fick fram poängen, era jäkla bitter...... ni vet vilka ni är!
Örebro kubajonte
2012-04-07 02:05
Framåt Blåvitt // Döp om låten till nödrim 2000 , Tur för gamle Alvén att han insåg sina musikalska begränsingar snabbt ;)
Örebro MrCrowly
2012-04-07 01:18
haha...2 minutes to early :)
AIK Saywee
2012-04-07 00:59
I kväll får Mjällby påsksmäll :)

Heja SPORT, GFG !!!
AIK Saywee
2012-04-07 00:52
@Framåt Blåvitt:

Ursäkta, men detta var nog bland det barnsligaste, bland det sämsta jag sett och hört från mediapajasen, undrar ibland om han har alla bollar i nätet ;)
Örebro Oggeboi
2012-04-06 22:57
Någon som vet var man kan få tag på alla ÖSK-låtar som gjorts de senaste 10-15 åren??
IFK Göteborg Framåt Blåvitt
2012-04-06 22:34
Visst är Alvbåge en skön profil, lyssna in klippet....
AIK Saywee
2012-04-06 22:17
Jag är bara så himla toktrött på alla dessa mellanår vi har haft och skall ha ytterligare tre säsonger.

MEN, 2015 blir det ju SM guld :)))
Mjällby Ben Dover på Lister
2012-04-06 22:14
rirobban //
Har för mig att "hånet" bestod av att spela "Banjo duellen" (tror jag låten heter) efter att Alvbåge framfört att komma till Strandvallen är som nåt ur "Den sista färden".
Sånt tar man med glimten i ögat, Alvbåge är en skön profil.
Örebro rirobban
2012-04-06 21:52
Björn i Blekinge //

"men Mjällbys publik är inte direkt känd för att håna motståndarspelare"

Den meningen stämmer ej överrens med vad jag upplevde på Strandvallen i fjol. Ni hånade Alvbåge å det grövsta. Å andra sidan förstår jag er, han hade skrivit något om er på sin dåvarande blogg.

Blir tufft för ÖSK att plocka poäng med det försvarsspelet vi har! Tror tyvärr att ni vinner kampen ganska enkelt. Traditionens makt, vårt försvarsspel, vår målvakt och många nya spelare är fyra faktorer som verkligen spelar roll. Kan dom chocka oss och ta poäng? Tror inte det...

EDIT: Var mera er speaker som hånade Alvbåge, kanske inte var publiken så mycket :)
Örebro deportivista
2012-04-06 21:46
När ÖSK pressade på i slutet av matchen senast så spelade man inte 4-4-2, snarare 4--2-4, eller kanske t om 2-4-4 (om vi tänker oss Haginges och Wowoahs placeringar. Så att mena att Bambergs insats som breddare i 4-4-2 var bra där, så ska man veta att de gällde ett läge när ÖSK fyllde på med allt framåt hela tiden. Knappast vad som väntar från start borta mot Mjällby.

Den stora skillnaden är om man vill ha en eller två spelare centralt i straffområdet hela tiden, eller om man hellre tänker sig att spelare ska vara rättvända när man anfaller. Om det sistnämnda betecknas 4-3-3, 4-5-1, 4-2-3-1, eller 4-4-1-1 är egentligen meningslöst - det hänger inte bara på hur deras utgångsläge utan också hur de springer.
Jämför t ex Bedoya med Gerzic förra året: båda var "innermittfältare" med offensiva uppgifter, men Bedoyas var ofta inne och avslutade i motståndarnas målområde på inspel från anfallarna, medan Nordin sällan ens var inne i motståndarnas staffområde... utan tog sina avslut (om han hade några) på skott utifrån
Mjällby Björn i Blekinge
2012-04-06 21:42
I morgon tror jag er dåliga svit mot oss spricker, det var inte bra för oss att ni torskade mot Åtvid, kryss (t.ex att ni nått 4-4) hade varit bättre. Men mer än en poäng tar ni inte.

Spännande att se hur publiken kommer att ta emot Grahn i morgon, men Mjällbys publik är inte direkt känd för att håna motståndarspelare, så han kommer nog att få applåder. Före matchen alltså, men inte under.
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-06 20:40
Vi vinner imorgon! Känner det starkt!!
2012-04-06 20:29
Svartvitt forever // Å andra sidan tror jag Bamberg funkar lika bra, om inte bättre, som ytterforward än ytter. Eftersom Bamberg är en poängpelare talar mycket för att utnyttja honom mer offensivt än vad en ytterroll erbjuder. Att han var central position och pangade in ett mål beror knappast på att han hade rollen som ytter.

Du skriver att "Är det inte bättre med 4 mittfältare än tre" Jag talar i huvudsak om centrala mittfältare och inte kantspringare som yttrar i huvudsak är i en 4-4-2 uppställning. De flesta lag i den moderna fotbollen har idag minst 3 centrala mittfältare oavsett spelsystem. Annars dukar laget under.

Mjällby mr mjällby= lundamaifaren
2012-04-06 20:00
Glad Påsk för att ni öppnat erat forum!
Örebro svartvitthjärta
2012-04-06 18:56
glad pÖSK!!!
Örebro Oggeboi
2012-04-06 18:23
Ingen Samuelsson med i truppen i morgon enligt hans twitter. Är tydligen sjuk.
Örebro Svartvitt forever
2012-04-06 17:29
J-S E//
Jag förstår vad du menar, men som vi såg i andra halvlek i måndags fungerar ju Bamberg ypperligt som yttermittfältare i 4-4-2, mycket bättre än i 4-3-3. Och om man bara får yttermittfältarna att göra jobbet så måste väl mittfältet bli ännu starkare med 4 man än 3? Problemet är väl att få Rama att göra hemjobbet, men han kanske kan lära sig? Samtidigt, när Haddad blir spelklar, måste han då vänta på att William ska skada sig innan han får speltid? Som jag sagt tidigare drömmer jag om dem två längst fram i ett 4-4-2, vilket anfallspar! Det känns som slöseri att bara ha en av dem på plan, och ingen av dem passar ju riktigt som kantspelare.
Örebro SHP Örebro
2012-04-06 17:15
Åtvid fortsätter att vinna
2012-04-06 17:07
Angående 4-4-2 snacket tror jag knappast det skulle gynna ÖSK. ÖSK behöver tre man på mitten och väldigt många motståndare har 5 man på mitten. Med bara två centrala mittfältare tror jag ÖSK skulle få för svagt mittfält.

Jag vet att yttrar många ggr i 4-4-2 uppställningar får dra sig in centralt i spelet utan boll för att kompensera numerären på mittfältet alternativ en släpande forward som går ned på mitten i spelet utan boll. Men det är ju kompromisser för att kunna få 3-4 spelare centralt. Varför då inte spela med det istället? Visst, jag gillar också två forwards som sätter mer press på innerbackarna men mittfält är allt. Äger man mittfältet äger man matchen.

Före seriestart skrev jag att försvaret såg tveksamt ut och jag tyckte ÖSK skulle spela 4-2-3-1 som säkrar upp lite mer bakåt än 4-3-3

Jag skulle vilja testa:

Haginge-----Berisha-----Wikström-----Wowoah
------Berger--------------------Grahn--------------
Bamberg------------Alimi--------------------Rama
--------------------William---------------------------

Egentligen är skillnaden akademisk jämfört med 4-3-3. Tar Bamberg och Rama ett steg fram är det plötsligt 4-3-3 med basen på triangeln nedåt. Men jag tror en sådan här uppställning ger mer tydlighet till framför allt ytterforwards att ta ett större defensivt kantansvar. Få ytterforwards i dagens ÖSK tar detta ansvar sedan Roni försvann

Annons: