/fotboll/osk/forum/2893.aspx/fotboll/osk/forum/2893.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Miroslav kuba
2012-04-06 16:04
Tippar enbart med hjärtat denna gång. Att vi ska vinna borta mot Mjällby som vi normalt har svårt för efter den bedrövliga premiären har jag egentligen svårt att tro. Jag tycker ÖSK ska se och lära av Gefle iaf denna sesong. Vi måste bli tråkiga annars kan det bli superettan 2013 !!!
Örebro KCMarten
2012-04-06 15:03
Saywee //

Det blev ju tre mot ÅFF.. ;-)

Skämt åsido, så tror jag att Sjögrens uttalande satte punkt för den diskussionen. ÖSK lär inte komma med någon officiell målsättning i år.

Kanske ett tecken på att klubbledningen också ser på 2012 som ett mellanår?
Hen = Gubbkärring
2012-04-06 14:35
Vad hände med bortasupporterkortet, förresten? Nån som fått sitt och betalt? eller var det bara ett aprilskämt?
Hen = Gubbkärring
2012-04-06 14:19
kubajonte//

Tack för matchtiden, föresten!
Hen = Gubbkärring
2012-04-06 14:19
I monn tar vi tamef-n Mjällby. Det skall bli ålamos på Listerlandet.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-04-06 14:10
Glad påsk på er alla svartvita vänner.

Imorgon tar vi mjällby!

Heja ÖSK!
Örebro kubajonte
2012-04-06 14:08
Hen = Gubbkärring // Matchen börjar 16.00 hade velat dragit och se den men min familj hade blivit lagom glada om man drog ivägg 16.00 på påskafton för att se fotboll ;) , Får Nöja mig med cs sports imorgon.

Ps vad äre för jävla grisväder ute egentligen snöar ?.......
AIK Saywee
2012-04-06 13:27
Bulten, läs noggrant en gång till i mitt 08:11 inlägg ...

"Apropå Sixten, så vill jag minnas att J-SE tidigare skrivit att Sixten lovat att man skall komma med en målsättning för 2012."

Sixten har alltså inte lovat J-SE någonting , men det verkar som att han lovat någon eller några något ...

... men jag tror att klubben skiter i målsättning, det klarar de inte av i röran, klent men kul ?

Glad Påsk !!!

Hen = Gubbkärring
2012-04-06 13:18
Hörni, hur dags är matchen i morgon? Några som skall se den på Engelbrekt?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-04-06 13:00
Målsättningen är ju indirekt satt sedan länge, ÖSK skall alltid vara kvalificerade för Europaspel från 2012 och SM-guld skall bärgas 2015. Det var vi väldigt många "vittnen" till när Jan Karlsson lovade sponsorerna detta. I.o.f.s kan man ju kvalificera sig genom att vinna svenska cupen, men det blir nog svårt att vinna den varje år. Så visst måste vi räkna med att komma sämst trea?
Örebro kubajonte
2012-04-06 12:33
Heja alla glada trevliga och otrevliga människkor världens längsta långfredag nu inför ödesmatchen ? mot mjällby. Får fan hoppas grabbarna har vaknat till och insett att Allsvenskan har börjat, Glad påsk på er alla föresten : )
Örebro Bulten i Boo
2012-04-06 11:49
@Marta (hane):

Han som led på korset kanske? ;-)
Örebro Bulten i Boo
2012-04-06 11:42
Jag snöade (passar ju en sån här dag) in lite på själva etymologin kring ordet målsättning. Vid första anblicken synes det ju som att man/vi med på vilket sätt vi använder ordet har "substantivifierat" en handling, handlingen "att sätta ett mål". När jag slog på synonymer till målsättning så kom följande ord upp: Avsikt, sikte, föresats, ambition.
Efter lite mer letande (vad annat kan man ägna en långfredag som denna åt?) kom jag fram till att ordet antagligen har sitt ursprung i begreppet "målsättningsstadgande", ett juridiskt begrepp helt enkelt vilket syftar på lagstadgande som inte i första hand vill ge en bindande rättsregel utan vill ange allmänna mål för en lag, typ "med denna lag vill vi uppnå.....". I allmänt språkbruk har sedan de juridiska begreppen "stadgande" och "lag" fallit bort och kvar har blivit: målsättning = vi vill uppnå.
Visst är det väl ändå forumet "språklådan" jag hamnat på? Nåja, admin får väl kasta ut mig härifrån då, fast jag tycker ändå att ordet målsättning har en viss fotbollsanknytning i allmänhet och ÖSK-anknytning i synnerhet?
Örebro Marta (hane)
2012-04-06 11:31
Och vem är då J-SE?
Örebro KCMarten
2012-04-06 10:29
Sjögren har sagt i NA att man inte kommer sätta någon målsättning i år.
Det är ju direkt från förstakällan och borde väl gälla, eller?
Örebro Bulten i Boo
2012-04-06 10:28
Från i söndags, 1 april. Mål-sättandet har alltså hanterats på annat sätt i år: "Det kan bli målsättning som fokuserar mer på den egna prestationen snarare än tabellplaceringar. Men det långsiktiga målet är fortfarande SM-guld 2015, säger Sjögren."
Örebro Bulten i Boo
2012-04-06 10:21
Saywee// Vad jag vet finns tack o lov inga "felfria" människor. Sådana skulle jag inte stå ut med i ens en sekund!

Glad Påsk till alla på forumet!
Örebro Bulten i Boo
2012-04-06 10:12
Saywee// Har Sixten lovat J-SE att han ska fastställa ett mål för säsongen 2012? Jag har läst någonstans, kommer inte ihåg källan, men det var nånstans på nätet iaf att man olikt tidigare säsonger inte kommer att precisera, att sätta ett mål för "minst si eller så ska vi komma" i tabellen. Man har ju tidigare varit noga med att målet ska ha varit "sampratat" i hela laget, så, så är det säkert i år också. Man har gemensamt kommit fram till att inte ha något mål (mer än att göra mål och inte släppa in några!...att aldrig gå mållös..)...
AIK Saywee
2012-04-06 08:11
God morgon alla glada :)

Jag är väl inte elak mot Sixten ?

Apropå Sixten, så vill jag minnas att J-SE tidigare skrivit att Sixten lovat att man skall komma med en målsättning för 2012. Jag litar på Sixten!

Det jag funderar/funderat lite över, är hur målsättningen kommer att bli och framförallt NÄR man bestämmer sig för årets målsättning, avvaktar man bortamatchen mot MAIF, inväntar man resultaten för de första fem, blir det under sommaruppehållet, eller försöker man pricka rätt inför sista omgången i höst?

GLAD PÅSK önskar jag alla forumläsare och forumskribenter, och ...

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro kubajonte
2012-04-06 00:09
Saywee nämen vad elak du är mot Sixten nu ; D
AIK Saywee
2012-04-06 00:04
Det finns absolut ingenting som kan vara Sixten´s fel, såvitt jag förstått av många inlägg. Han är bra som han är, låt han vara, klaga på någon annan istället, han kan inte bli bättre, han är redan felfri ;)
Örebro 'den Oumbärlige
2012-04-05 23:34
MrCrowly// Jag tror att många förbrukar ordet "sönderläst", och för andra kanske termen innefattar fler saker än vad det egentligen betyder.

Det har alltid funnits kritiker mot 4-3-3, men jag själv har inte känt ett behov av förändring för än i år. Mycket eftersom vi saknar en duktig target och goda centrala mittfältsalternativ. Men jag är ingen expert, utan det är Sixtens jobb att klura ut det. Tror att han gör sitt yttersta för att göra ÖSK så bra som möjligt, alla som tror något annat är inte seriösa i mitt tycke.

Frågan som ska ställas är om han begränsas av sin egen filosofi och principer.
Örebro Oggeboi
2012-04-05 23:10
//den Oumbärlige
Intressant intervju med Haddad. Viktigt att spelarna känner att tränaren lyssnar på dem. Även positivt att man kanske kommit fram till att 4-3-3 inte passar bäst i alla lägen. Ska bli riktigt intressant o följa utvecklingen i detta ämne framöver:D
Örebro MrCrowly
2012-04-05 23:07
Ok, men varför är det sånt tjafjs att vi är "sönderlästa" hela tiden här då?
Å när jag tyckte att det skulle bli en 4-3-3tränare igen 2010, om Sixten blev sparkad/inte förlängt, så höll de flesta med mig...
Örebro 'den Oumbärlige
2012-04-05 22:41
Intervjun med Haddad som ger tydliga signaler om att Sixten funderar på 4-4-2. Om jag känner Andreas rätt skulle han aldrig gå ut och säga något som inte var i linje med tränarens, han är ganska lojal på det sättet.

MrCrowly// Det handlar inte bara om att förändra för att andra ska få det svårare, utan också att det egna spelet blir bättre. Jag är för det system som dels ger flest poäng och dels som passar laget bäst. Det spelar ingen roll att många lag lirar 4-4-2 eftersom det innebär en förändring vad gäller hur ÖSK:s väljer att praktisera det. Dessutom har jag inte sett så mycket taktisk förbättring av ÖSK sedan 2010, kan vara spelarnas men också tränarnas fel.

Oggeboi// Ja, jag har sagt det länge nu. Väldigt lik i spelstil och kroppstyp.
Örebro widemarsh
2012-04-05 22:34
4-2-3-1:

Haginge--Wikström-Berisha--Wowoah
---------------Grahn---Berger-------------
-----Bamberg-----Alimi-------Rama--------
----------------Atashkadeh----------------
Örebro MrCrowly
2012-04-05 22:29
Så 4-3-3 är sönderläst i allsvenskan?
Nu vet jag inte hur många som kör 4-4-2 allsvenskan, (75%?) men det bör vara det mest sönderlästa spelsystemet i historien...eller?

Svara mig på min fråga istället för att säga att det är Sixtens fel, och om det är Sixtens fel så förklara för mig.....
Örebro Oggeboi
2012-04-05 21:52
Är det bara jag som får för mig att Kalle Holmberg är väldigt lik rasmus Jönsson på flera sätt?!?!
Örebro Valderinho
2012-04-05 20:55
Jag såg verkligen en tydlig skillnad mot förut. Sista halvtimmen var suverän och vi tryckte tillbaka Åtvidaberg ordentligt. Svarat är att både Holmberg finns i straffområdet och gör dom inte det är någon av dem med i mellanfasen när passningarna ska ut på kanterna exempelvis. Försvararna i Åtvid hade stora problem att försvara sig mot Attashadeh som fick större utrymme, och då är han ännu mer farlig. Jag har varit offline ett tag nu för att begrunda och sörja matchen. Kan väl säga att Bamberg är klasser bättre när det kommer till inläggsspel från kanten. Hårda skruvade inlägg med adress på. Astvald är inte i närheten så bra. Tänkte spåna en startelva med 4-4-2. Antingen så som visas under. Eller en med 4-4-2 med diamant, då Alimi kommer lite högre.
Tycker vårt spelarmatrial passar som handen i handsken för 4-4-2 och kommer Haddad tillbaka ja, då kan vi snacka om topp-placeringar i höst;)

--------Attashadeh-------Holmberg-----------
-Rama--------------------------------Bamberg-
-----------Grahn---------Alimi------------------
-Wow----Berisha----Wikström----Haginge-
---------------------Sandqvist-----------------

En bänk som där förstanamnet är dom mest troliga förstavalet, vem som kommer in beror ju givetvis på spelarmaterialet. (Detta är vad jag tycker är den med mest potential JUST NU).

Observera att all ovanstående är fritt ur tanken och som ska tas med en liten nypa salt, men man kan ju få skissa lite ;)
Bänk:
Tomer
Wiktorsson/Wirtanen
Lumbana/Sigurbjörnsson
Moe/Berger
Astvald/Yasin
Ibrahim/Kuhstrim
Samuelsson/Haddad
Örebro Bulten i Boo
2012-04-05 20:53
Anmärkningsvärt från omgång 1 av årets allsvenska är att femton av de totalt femton målen gjordes på arenor med konstgräs, noll mål på naturgräsarenorna. Sju stycken, eller 47% av de femton målen gjordes på Behrn Arena.
Annons: