/fotboll/osk/forum/2882.aspx/fotboll/osk/forum/2882.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-05-01 15:32
Sogen // Ja, jag är ingen anhängare av Boris men frågan är om det inte är bättre att få ut Hagge på kanten och få bort Wirre och in med Boris. Då minskas det iaf från två osäkra platser till en.

Berisha som skulle vara spelklar till Elfsborg sades det......
Örebro D´Artagnan
2012-05-01 14:52
jocke. // Berisha har ont i ljumskarna och Bamberg har skada på hälsenan (nya skor).
Tyst? ÖSK är kommunikations impotent. Ordförande Åqvist har lovat att kommunikation med supportrar är priotiterat.
Örebro jocke.
2012-05-01 14:39
Tycker det känns oroväckande med de skadorna vi har i truppen just nu. Känns inte som att varken Bamberg eller Berisha kommer hinna tillbaka innan EM-uppehållet men vad är det för skador dom har? Väldigt tyst om statusen på dessa spelare. Är det förslitningsskador pga konstgräset som spökar och isåfall antagligen kommer göra det för en ganska lång tid framöver?.
Örebro svartvitseger!
2012-05-01 14:29
Kan bara gissa på ett 30-60 pers blir vi@DrottningSofia:

Örebro kenya
2012-05-01 14:14
S&P/ Haha, förstår om du blir chockad.
Å nej jag var inte helt seriös i mitt inlägg. Än så finns det hopp! Men jag står fast vid att truppen inte känns tillräckligt bra/samspelt för att vara så pass bollförande som Sixten vill.

Jag har gärna kvar Sixten men då krävs ett hett nyförvärv (gärna på mitten) eller att Alimi blir den offensiva spelfördelaren man hoppades på innan säsong. Samt att vi får tillbaka åtminstone Bamberg och Berisha i matchform.
Örebro Sogen
2012-05-01 13:51
4-4-2 Tomer hagge, Berisha/lumbana, Wikström, wictorsson bamberg/astvald, grahn, alimi, saeid Wille, petson/Kalle
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Salt&Peppar
2012-05-01 13:50
kenya//

Brukar ha samma åsikter som dig som allra oftast, men att få in en primitiv tränare som spelar 4-5-1...

...nä fy F*N rent ut sagt. :(

Varför gräva graven åt andra hållet? Det där kan smaka gott några enstaka omgångar och några vinster, men i längden kommer det döda fotbollen och intresset i stan. Den där skitfotbollen har vi haft nog av i alla år. No turning back, please. För mig ska denna strategi endast vara av ren överlevnad om inget annat funkar.

Sluta skräms :(

;)
Örebro D´Artagnan
2012-05-01 13:47
Följande har inte fått en riktig chans av Sixten i AS: Wiktorsson (spelförbud?), Alimi (fel position), Rama (fel spelsätt), Samuelsson, Lushtaku, Yasin. Med ett bättre utformat lag och spelsätt finns här ett sparkapital.
Med Anttonen, Bamberg, Berisha, Haddad friska har vi ytterligare sparkapital.
Mer sparkapital finns i att övriga spelare får ett spelsätt som fungerar och att man kämpar för ÖSK under matcherna.
Det STORA problemet är att Sixten INTE kan anpassa spelet till spelarmatrialet.
Djurgården DrottningSofia
2012-05-01 13:46
Får ni iväg någon buss på torsdag? Hur många beräknas ni bli?
Örebro kenya
2012-05-01 13:16
Seeker/ Jag håller med om att truppen känns tunn. Speciellt då Antonnen, Berisha, Bamberg och Haddad dras med skador.

Tror inte vi hade haft någon större chans den här säsongen med denna trupp och skadeläget, även fast vi haft exempevis Axén som tränare. Anledningen att jag börjat luta åt ett tränarbyte är att Sixten vill vara bollförande och spela en anfallsinriktad fotboll. Spelarmaterialet är tyvärr inte tillräckligt för detta spel.

Jag vill ha in en primitiv tränare som spelar 4-5-1. Ramstark defensiv och som lägger vikten på snabba omställningar. Knipa en 10:e placering och sen glömma den här säsongen för resten av mitt liv. Är Egil Drillo Olsen ledig?
Örebro D´Artagnan
2012-05-01 13:05
Jag tycker inte truppen fått en ärlig chans beroende på Sixten och på skador. Det behövs ett nytt ledarskap (Baxter, Hammar, det finns fler) omgående och sedan ska den nya tränaren ha möjlighet att förstärka under sommarfönstret.

Styrelsen bör köpa in fotbolls- och ledarskapskompetens från T Nordahl för att i första hand rekrytera ny tränare. Sedan för att skapa en ny inrikting för hur klubben ska ledas.

Finansiering: sponsorer, fylleersättning för Folke. Det är dyrt att åka ur.
Örebro Sunnanlid
2012-05-01 12:47
Vad säger ni om Olof Lundhs teori då? Att ÖSK är för rädda för att satsa eftersom man lärt sig av då man blev tvångsnedflyttade.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-01 12:36
Måste bara få skriva av mig trots att det jag tjatat om skulle komma har slagit in med råge tyvär. Det som nu gör mig rädd är vart ekonomin är på väg, självklart minskar publikintresset och i o med det sponsorintresset. För varje vecka som går utan att något görs försämras ekonomin. Det är lika illavarslande som spelet ÖSK presterar.

Snart har väl klubben inte ens råd att sparka Sixander eller värva backar. Sedan tycker jag det är oerhört konstigt att inga uttalalanden om det prekära läget och en handlingsplan presenteras av någon ledande person som Björn Åkvist eller Jan Karlsson. Det har ju faktiskt gått 15 matcher i rad utan seger.
Örebro kubajonte
2012-05-01 12:24
KCMarten // är tämligen övertygad också om att andra allsvenska klubbar som satsar på sina klubbar kommer norpa William ifrån oss i sommar , vafan ska han göra i en jumboklubb som ösk egentligen med hans talanger, En klubb som vägrar satsa : (
Örebro Seeker
2012-05-01 12:10
"Dom har inte bättre spelartrupp, för dom har inte velat satsa mer av sina pengar" -06:20 in i klippet.
Örebro KCMarten
2012-05-01 11:08
kubajonte, JSE //

Blåvitt har anfallsproblem så fortsätter Wille att vara så bra så säljer ÖSK honom för 1,5 mille till dem i sommar. Det skulle faktiskt inte förvåna mig ett dugg.

Inget förvånar mig gällande ÖSK idag :-(

Örebro KCMarten
2012-05-01 11:06
Välkommen Ochochochattattatt...ådendäran!

Bra inlägg.

Jag håller med dig i din analys. just nu bör vi spela 4-4-2 med det manskap vi har.

AIK Saywee
2012-05-01 10:29
Ochochochattattatt...ådendäran

Välkommen (?), bra inlägg och lite kul, men kanske "hånande" nic, du hittade på i natt, eller kanske tidigare?

Vad gillar du Sixten´s sätt att kommunicera , till media och till spelare och genom sitt kroppsspråk?

MEN, jag gillar dina synpunkter och åsikter, i ditt första inlägg, det vill jag att du skall veta :)
Örebro D´Artagnan
2012-05-01 08:34
Tycker det är en dålig attityd att önska bort spelare från ÖSK. Spelarna har rekryteras av ÖSK för man ville stärka upp sitt lag. Att dom sedan inte gör det behöver inte bero på spelaren utan att spelaren utnyttas på ett sätt som inte passar honom.
Klubben har helt enkelt gjort en felbedömning eller också tycker och tänker sportchef och tränare olika. Görs dessa felbedömningar för ofta ska de bytas ut. Annars måste man rätta till felbedömningen genom utlåning eller försäljning.

Spelarna i A-truppen har ÖSK som sitt jobb, många med familjer. Det gäller för ÖSK att prestera med de förutsättningar man skaffat sig, inte bete sig dåligt mot de man rekryterat. För personer i ledande befattningar gäller andra villkor.
Örebro Mattias69
2012-05-01 07:56
@Ochochochattattatt...ådendäran:

Mycket intressant och läsvärt debutinlägg. För oss som inte har varit tränare eller spelat fotboll annat än på låg nivå under skoltiden är det alltid intressant att få ta del av lite intressant taktiksnack.
Örebro kubajonte
2012-05-01 01:52
Jan-Stefan Eriksdotter // Mja visserligen tänkte jag inte på William alls eftersmo jag fokuserade på spelare jag vill ha bort från ösk , Men du har rätt i det du säger William har varit strålande trots att han lirar i ett sånt sketet lag (tyvärr) varför jag vill ha bort degeforsarna är för att dom håller inte AS klass helt enkelt fanns och finns ingen anledning att värva in eller ha kvar dessa i truppen , så nej inte mycket skämtande här inte tyvärr , önskar det var ett skämt och jag vakna upp och kunde kolla på 2010 truppen istället samt ett ösk som hade valt att vilja behålla Astrit
2012-05-01 01:33
@Ochochochattattatt...ådendäran:

En annan aspekt är ju att tidigare fick ÖSK/Sixten ofta övertag mot 4-4-2 lag tack vare en man mer på mitten. Men det verkar ju ha försvunnit också...Och det är ju frapperande att motståndarna vinner mittfältet trots en man mindre centralt..
Örebro Ochochochattattatt...ådendäran
2012-05-01 01:12
Hej, alla glada och sura ÖSK:are!

Jag gör mitt första inlägg här och tänkte debutera lite med spelfilosofin som Sportklubben kör för tillfället.
ÖSK har på senare tid övergått till 4-2-3-1, vilket säkerligen inte många har missat. Men för att spela med detta system, som i princip alla spanska lag gör, undantaget Barca, så kan man inte uppträda som på Norrporten Arena i går.

William var på tok för ensam och understödet från ytterkantspelarna, både i presspelet och i anfallsroller var för defensiva. När man lirar med 4-2-3-1 kan man inte heller köra enmanspress över hela banan, utan man måste pressa som en enhet, för annars kommer laget i otakt och inte undra på att Kevin Walker och övriga GIF-spelare firade stora triumfer i de utrymmen ÖSK gav Sundsvall på. Dessutom så låg Berger m.fl. fel positionsmässigt, men det ska jag väl inte gå in på för då får man väl sig en avhyvling om att man är en besserwisser. ;-)

Är trots allt obesegrad i min relativa korta tränarkarriär som jag gjorde under ett par matcher på slutet av en säsong. (Fyra segrar och en oavgjord match och ett grejat nytt kontrakt, i vilken division låter jag vara osagt) Haha.

Även om jag gillar 4-2-3-1 som spelmodell så skulle jag personligen föredra en övergång till ett 4-4-2-system med de truppspelare vi har till förfogande. Tror dessutom att William skulle må bra av lite sällskap på den planhalva han huserar på. ;-)

Med risk för att folk inte orkar läsa igenom detta långa inlägg så kan jag bara konstatera: Det kan bara bli bättre.

Tack för att ni läste mitt debutinlägg! :-)
Örebro lires
2012-05-01 00:47
sparka sixten nu. jag menar det. sjögren verkar sakna all makt i världen på den position där man måste vara en jävla tuff och stenhård gubbe. men vi verkar ha den mesigaste sportchefen, den korkaste tränaren, inkompetenta spelare. inte undra på att det kommer 5000 på matcherna.

ösk är en klubb för inbördes beundran och allting är döhemligt. ska dricka lite gravöl nu och sörja tills sixten har lämnat klubben. då jäklar är det party alla dagar i veckan.
Örebro Bempa no:10
2012-05-01 00:40
Och andra sidan skulle Farnerud haft minst 3-4 Gula kort mot ÖSK och hade då han blivit utvisad och då hade inte Ifk fått 2-2 dvs man kan alltid tänka om inte osv. ;) hehe
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2012-05-01 00:33
Bempa no:10 // Å andra sidan räddade domaren en poäng till ÖSK mot blåvitt samt borde Kalle haft ett gult till = rött mot Sundsvall.

M.a.o brukar det jämna ut sig. Fast det är ju iofs inget försvar mot dåliga domare.

När det gäller Kalle: Att satsa så i en närkamp när ÖSK är i underläge och han redan har ett gult borde rendera i drag i örat rejält. Så får han inte göra bara. Fast förmodligen uppträder tränarna som om det regnade....Det skulle vilket fall inte förvåna mig
2012-05-01 00:30
Tyvärr tror jag att Ösk kommer att förlora 2st matcher till sedan får Sixten sparken vad tror ni ???
2012-05-01 00:26
Den domar nivå som Ösk blivit drabbade av i år är helt otrolig ,minst 3st straffar skulle vi haft hittills i år och att sedan fotbolls kanalen inte ens nämner den solklara handsen mot Sundsvall är helt otroligt i stället snackar de bara om att Malmö skulle ha haft en frispark när en i Malmö skjuter sten hårt bollen ifrån en halv meter på handen vilka idioter allså p.s jag tror fasen att Lagrell är inblandad ;)hehe
2012-05-01 00:24
Saywee / Jag tror det läses massor här. Tom så jag funderar på att Sixten läser (eller någon som talar till honom). Var annars kan Sixten avse "att det klagas för mycket och letas för mycket fel"? Är det något han hör när han handlar på konsum?

När NA skriver/säger att det bubblar bland fansen. Var har de fått det ifrån?
AIK Saywee
2012-05-01 00:08
Eftersom ingen från klubben läser här så sänder inte det jag skriver några signaler överhuvudtaget.

Konstruktiva inlägg här är ju meningslösa, det händer väl inget för att jag vill skriva av mig på ett forum?

Nej, har jag synpunkter på riktiga förbättringar kan jag ju som jag oftast brukar göra, ta detta med den "högst ansvarige".

Laget verkade ju ha kastat in handduken redan under Sixten´s bästa försäsong.

Är det någon, som förstår att det är allvar?

Man kan inte irra omkring mållöst i ett bottenträsk, det har ju redan gått 6 omgångar !!!
Annons: