/fotboll/osk/forum/2880.aspx/fotboll/osk/forum/2880.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-04-11 15:31
Angående Rama tycker jag att han var fullständigt usel mot Åtvid. Han har mycket att bevisa och jag blir inte förvånad om han är bänkad igen.
2012-04-11 15:31
Saywee: jag drömde ju långt efter jag satte tipset. Och ja, jag är seriös!
Wille var i storform. Drömmen förtäljer dock inte om Helsingborg pytsade fem mål men vad fan, bättre att förlora med stil iaf.
AIK Saywee
2012-04-11 15:28
@Godzilla Hårddisksson:

Dream on, Rama gör två, om Sixten låter honom vara med.

Din dröm stämmer inte överens med ditt tips, men skitsamma ...

... är det verkligen sant att du drömde detta i natt, eller är det ett påhitt ?

Är du verkligen seriös och skriver sanningen, hade du verkligen denna dröm eller ironiserar du ...

Jag drömmer iallafall ständigt om ett SM-guld för ÖSK, det har jag gjort sedan 1950-talet och kan inte sluta upp med detta, ännu :)

Heja SPORT, GFG !!!
2012-04-11 15:18
Drömde inatt att Wille pytsade in 4 baljor. Det måste vara ett gott tecken.
HEJA ÖSK!
AIK Saywee
2012-04-11 15:06
SNÄLLA,

ställ inte fler funderingar till mig, för nu skall jag logga ur/ut.

Laddar för kvällens underbara trepoängare på BA :))

- Svarar jag inte på inlägg, får jag skit för detta ...

- Svarar ja på inlägg, får jag skit för detta ...

Jag ger fanimej snart upp, orkar inte tjafsa, nu skall jag heja fram ÖSK till en seger !!!!

Ta allt jädra tjafs via pm om ni har tid och ork.

Heja SPORT, i kväll blir det 2-0
Örebro TommyS
2012-04-11 15:05
Saywee - nu vet jag inte riktigt vad som hänt men om Rama förblir på bänken i flera matcher är det ett stort problem, den sortens resursslöseri har vi inte råd med och det ansvaret vilar så klart på Sixten. Om Rama däremot kommer tillbaka fylld av lust och vilja ikväll - och kanske till och med som släpande forward (jag verkar i alla fall ha Sogen med mig på den punkten) - då kanske petningen senast var motiverad?
AIK Saywee
2012-04-11 14:59
@Sekt. E:

Det handlar inte så mycket om vad jag tycker, utan snarare om vad jag tror, efter vad jag har läst, hört och uppfattat.

Men, det känns inte helt bra ....
AIK Saywee
2012-04-11 14:56
sogen, 14:41,

roligt inlägg, men mitt tips är lite mer roligt, troligt, realistiskt och optimistiskt än ditt 1-1, tror du inte på ÖSK och i så fall varför inte ???

Mitt gnäll, består mest av att jag har förväntningar på klubben som jag vill fira ett guld med klubben(spelarna/supportrarna, därav klagar jag när jag kan hoppas på förbättringar.

Fan, att det skall vara så svårt för vissa att förstå, vad jag vill, är jag otydligare än alla andra, hur skall jag kunna bli tydligare ???

Jag gillar gnällspikar, som vill att ÖSK, skall bli bättre ...

Heja SPORT, ikväll blir det 2-0 :)))
AIK Saywee
2012-04-11 14:47
@Svartvitt forever:

Hahaha, vad jag har tjatat om detta, men mest via pm, det är någon som begravt hundar under vårt nuvarande konstgräs, och ingen vågar ta tag i skiten , hehe
Örebro Sekt. E
2012-04-11 14:46
Saywee// Tack för klargörandet häromsistens! Liksom du tror och hoppas jag på seger i afton. När det kommer till Valdet/Sixten så tycker du att det är Sixtens envishet och inte Valdets eventuellt bristande uppträdande som är problemet om jag förstår rätt? Visst är Sixten envis men när vi nu har en trupp med konkurrens så är det väl ganska bra att vi använder den konkurrensen till att låta det bästa laget för dagen spela matchen. Lex helheten är större än summan av delarna.

Heja Sport!
Örebro AFM
2012-04-11 14:44
@Artwork:

Vilka stod för det fina kombinationsspelet som du drog repeat på? :) Mycket vackert!
Örebro Sogen
2012-04-11 14:41
@Saywee:

Nä du är inte längre en optimist du är en gnällspik. Dock är det helt ok att vara en gnällspik.

Jag tror att vi kan få till 1-1 idag med lite tur. Hoppas på mer på 4-4-1-1 med Rama eller alimi i helt fri roll likt wanderson har i gais.
Örebro Svartvitt forever
2012-04-11 14:40
Vad är det egentligen som gör att alla möjliga spelare får ljumskproblem och annat på konstgräset på Behrn Arena? Tyvärr inte motspelarna, för de är så sällan här, men våra egna...
AIK Saywee
2012-04-11 14:37
TommyS, en enda match, ett (två) dåligt/dåliga beteende(n) (?) från en viktig spelare (Rama) som kan" beröva" oss våra förhoppningar, om en envis kille bestämmer allt i vår kära klubb. Att vår älskade tränare inte har några fel, känner jag till, fast undrar om det inte finns något som han kan förbättra?

Tja, vi kanske förtjänar en 12:e placering, vi är inte bättre, Sixten kan inte höja gänget, Sjögren köpte sopor, Sköldmark, vetefan vad han gjorde (?), schismen i trivseln frodas .

Jag är fanimej fortfarande optimist, ett tag till, men jag förväntar mig resultat, snarast, orkar inte vänta allt för länge, tiden rinner iväg vid min ålder !!!

Jag bara undrar, får tränare bete sig precis, hur som helst, utan att någon vågar föreslå en förbättring ???

Trots mina farhågor om framtiden, så vinner vi i kväll, med två - noll :)

Heja SPORT. alltid !!!
Helsingborg Stolt HIF:are
2012-04-11 14:24
TommyS//
Aha okej, ja Valdet är högt respekterad då alla vet vad killen kan åstadkomma.

rirobban//
Haha, ja visst får man sådana känslor också, vafan kan Åtvid leda allsvenskan så klart kan allt hända. Allsvenskan - där alla är topplag som bottenlag.
Örebro TommyS
2012-04-11 14:17
Johan Tollén, NA, kl 11.37 idag: "Som det ser ut blir jag borta två veckor till, säger Berisha till NA." Samme Tollén, kl. 13.00: "Ilir Berisha är på väg mot hundraporcentig matchform och kommer att testas sent".

Stolt HIF:are: Lushtaku verkar inte vara särskilt nära startelvan i år. Valdet Rama på bänken senast, scrolla ner så kan du läsa mer men kortfattat så var han rutten mot Åtvid, byttes ut, blev arg, och det spekuleras huruvida han därför petades mot Mjällby eller om Sixten bara ville värna om defensiven. Vi får se hur det blir ikväll, i mitt tycke måste en frisk Rama spela men han är ingen defensivjobbare så skulle gärna se honom i en roll som släpande forward i 4-4-1-1 och kanske kanske är vår tränare något mindre låst vad gäller spelsystemet nu jämfört med tidigare.
Örebro rirobban
2012-04-11 14:16
Jag tror faktiskt på en galen match ikväll, ungefär som den hösten 2007 när Helsingborg ledde med 2-0 efter 15 min, men ÖSK vände och vann med 4-3. Tror dock inte vi når fram till segermålet ikväll, tror det blir oavgjort 3-3! Galen allsvenska i år, och på Behrn arena verkar målen falla i takt med regnet! Vi kommer att göra mål i alla fall, hoppas vi håller nollan dock :)
AIK Saywee
2012-04-11 14:10
Namn: Stolt HIF:are 13:54,

ni är mycket välkomna till Behrn Arena, men om ni har en tränare som ställer över skadade och sjuka spelare, så vete fan, för sådant skiter ju vår "Sixten den helige" (vår tränare) i , inte alltid, med tillräckligt ofta, för att det skall bli som det blir...?

Men i kväll är ni chanslösa, för Sixten ställer bästa svartvita elva från start, och coachar perfekt, jag vet detta , jag förklarar senare varför ....

... har inte lagt undan påskriset ännu, men tror oerhört mycket på den första trepoängaren denna gyllene säsong, så är det bara ...

HEJA SPORT !!!
Helsingborg Stolt HIF:are
2012-04-11 13:54
Match idag mot er! Ska bli ytterst intressant och se hur vi handskas med konstgräset på nytt. Jag tror på en jämn tillställning med ett HIF som drar det längsta strået och vinner med 2-0.

Sedan dessa skadade spelare vi har i form av: Santos, Bergholtz, Edman och Wahlstedt är inga startspelare, möjligen edman men han har en lååång väg tillbaka. Det är dessvärre på vänsterback plasten som varit vårt problem där normalt Hanstveit spelat men åter är i spel. Wahlstedt ersatte i första matchen (Supercupen) och Baffo premiären. Hanstveit var som bekant tillbaka förra omgången.

Förresten var är Lushtuk och valdet? Ser ingen info om dom? Petade? Skadade?
AIK Saywee
2012-04-11 13:38
Namn: go_osk (Spela Haginge som högerback)
Sänt: 2012-04-11 09:00
HIF verkar som sagt ha en del sjukdomar i truppen.

(Gick inte att citera, provade tre eller kanske fyra gånger, det blev kopiering istället.)

Just detta, även om det är tråkigt för skåningarna, gör att jag verkligen tror på en trepoängare, för vi torskar bara inte mot ett skade- och sjukdrabbat mittenlag, nej nej, finns inte i min fantasi :)

I kväll har vi ytterligare tre (3!) poäng :)

Heja SPORT, jag "vet", jag tror, jag vill, jag önskar, jag hoppas !!!
Örebro zxcv
2012-04-11 13:32
Valdet Rama i form är den bästa spelaren jag sett sen jag började gå på allsvensk fotboll 1999 och en av de bästa jag sett live.
Och då såg jag Tottenham med Modric, Van der vaart, Pienaar och Defoe förra året.

Valdet har en liten bit kvar till dessa gubbar kanske. Men han kommer dit. Jag lovar.
Han ska spela om han är tillgänglig - och han ska vara självisk, då är han som bäst, det såg vi förra året.

Ok, nog med rövslickandet - Han var faktiskt värdelös emot Åtvid:-)
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-11 13:08
bison // Håller med. Ytterst var väl Ramas reaktion självbesvikelse. Han visar att han har vinnarskalle och vill bidra. Jag tycker det är ok att visa känslor. Däremot anser jag det fel att han lämnade arenan (om han nu gjorde det)
Örebro bison
2012-04-11 13:01
Självklart ska man som klubb kunna ta till disciplinära åtgärder, men jag håller med Saywee om att man måst jobba med att förebygga att de uppstår.
Anser att det är lite "svenskt" att ingen ska sticka ut, divafasoner ska stampas bort. Titta på Messi och Ronaldo eller Zlatan, inom rimliga gränser måste man kunna tillåta att allt inte är millimeterrättvisa, det är trots allt en elitklubb och inte en förskola som vi snackar om.

Nu vet jag för lite om fallet med Ramas disciplinproblem. Däremot tycker jag att man redan inför den här säsongen borde ha skaffat en vänsterback med främst defensiva styrkor då jag anser att man måste låta Rama ha en tämligen fri roll med mindre defensivt ansvar.
AIK Saywee
2012-04-11 12:53
@# brorzan:

Mycket bra inlägg i denna diskussion.

Självklart skall man ta tag i disciplinära problem om de finns, MEN framförallt försöka förhindra att de uppstår, men sådant är svårt när pengar och prestige och annat skit, styr. En tidig, bra, tydlig och ärlig kommunikation kan vara receptet?

Dessutom, fast jag vet att jag utmanar, tränare, speciellt Mosander, får inte bete sig hur som helst, heller för att tjöta om disciplinära åtgärder, det är inte bara spelare det handlar om ...

Jag hoppas ju bara på att trivseln och sammanhållningen kan bli så, som jag önskar, det har jag tjatat om, så länge, så länge, detta är en framgångsfaktor som jag hoppats på, trots att verkar börja gnissla och trassla lite i detta för tillfället.

Men, det är ganska förståeligt, efter denna mediokra inledning på en säsong, som jag hoppats så mycket på, att det börjar knaka bland förväntningarna.

Kom igen nu SPORT, ikväll blir det vinst :)
Örebro # brorzan
2012-04-11 12:30
Nog måste väl klubben kunna ta till disciplinära åtgärder när det behövs?
Eller ska vi ha att vissa spelare får bete sig lite hur de vill bara för att de är försäljningar som klubben hoppas på? Eller ska vi ha att alla spelare får bete sig precis hur de vill?

Undra vilken sammahållning och framgång klubben når då.
Örebro bison
2012-04-11 12:29
Beskrivningen "7 korta med Mosander" stämmer väl in, han verkar ju inte ha pratat hål i huvudet på redaktionen.

Hur ser skadeläget ut för Patrick?
AIK Saywee
2012-04-11 12:28
pemo, 11:46,

- det är stor skillnad på taktik och prestige, oftast iallafall !

- att ändra taktiskt, är något bra för det mesta, när ändringar bör ske, det är många som har efterfrågat detta, en längre tid, heder till Sixten att han börjar våga.

- förändringar har i vart fall inte jag svartmålat, snarare tvärtom, jag gillar flexibilitet och överraskningar :)

- har Bamberg, ont måste Sixten förstå detta och inte äventyra att spela med skadade spelare ... eller sjuka?

- det som står i NA, är väl inte alltid helt sant, vi väljer bara vad vi vill tro på?

Jag vill ändå instämma i att truppen "är så bra" och kan bara hoppas att Sixten fixar detta, med våra eleganter och giganter, han har lön för detta, misstänker jag ....

Tja, det var bara det ...

"Only Sixteen, DR. HOOK"
AIK Saywee
2012-04-11 12:03
Rama riskerar reas ut i sommar, om han inte får visa upp sig i ett lag som skall tillhöra toppen i Norden, risken finnsfaktikt och dessutom kan vi sjunka i tabellen ?

Vad är det för jädra envishet som drabbar klubben då och då?
AIK Saywee
2012-04-11 11:58
Oavsett det är en schism, eller en envishetens prestigekamp, mellan Sixten och Rama, vilket jag inte vet alltför mycket om, men kanske tillräckligt ändå ...

så anser jag att ...

... Sixten ALLTID skall ta ut bästa startelva och alltid ha bästa bänk, och att samtliga uttagna bästa friska spelare kan coachas till en seger om det är möjligt,

Det är väl det jobbet en tränare har inför och under en match ?
Örebro Sekt. E
2012-04-11 11:55
Tror det kan bli party utan Valdet, även om han i form är riktigt bra och spektakulär. Frågan är ju om anledningen till petningen. Utåt är det väl rimligt att ange taktiska anledningar, även om det internt kan finnas andra anledningar. Jag tycker att han ska lira så länge han lirar på samma villkor som de andra, dvs tas ut i konkurrens, kommer på samlingar och beter sig som en representant för Sportklubben. Om inte så finns det uppenbarligen andra som får lira och det tycker jag är en bra linje.
Annons: