/fotboll/osk/forum/288.aspx/fotboll/osk/forum/288.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jonas r
2017-03-11 15:49
Bästa poäng spelare Israelsson har väl också dragit och ny tränare tar de tid bajen är helt klart överskattade av sina egna
Postat via SvenskaFans-appen
Loppan i Axens skägg
2017-03-11 14:36
@KalleTeodor - Admin:

Hammarby är alltid Hammarby. Det hoppas på guld och slutar 13 plats och tycker fortfarande det är sjukt att varje år få stryk av ett "pisslag" som ÖSK.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-03-11 13:11
Apropå Hammarby: deras trupp känns inte överdrivet bra. Hamad är ju spännande. Men sen? Det ska bli intressant att se hur deras nye tränare får ihop det.
Örebro pemo
2017-03-11 12:58
Angående Batan
AIK Marley
2017-03-11 12:20
Bajen har lite kaos i organisationen inför årets allsvenska säsong.

Allt kan hända på söder innan april, eller?

Örebro Restalundsv
2017-03-11 10:36
@Brandao:

På G till ÖSK ;)
Örebro Brandao
2017-03-11 09:55
Batan är inte med i Hammarbys trupp till matchen idag. Är han skadad, sjuk eller har det skurit sig ordentligt där?
Örebro Artwork
2017-03-11 07:16
Det kommer i samband med att vi lanserar en ny layout, även tillkomma nya ansikten i vänsterspalten. Nya layouten kommer lagom till den allsvenska premiären.
@Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!):

Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2017-03-11 07:10
Och Anders Karlsson, med flest matcher för ÖSK, anses fortfarande inte vara en legend eftersom han inte är med i vänsterspalten?!?!
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-11 00:30
@Minatankar:

Jag ska försöka vara snällare om du försöker vara smartare ;)

Godnatt
Örebro Benny Böckling
2017-03-11 00:24
@Minatankar:

Haha den är han nöjd med
Örebro Minatankar
2017-03-11 00:11
Namn: Örebro-Hjärta
Sänt: 2017-03-10 23:51
//

Själv försöker jag tänka på uttrycket "Det är bättre att vara tyst och bli betraktad som en idiot, än att öppna munnen och undanröja alla tvivel".

Godnatt.
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-10 23:51
Minatankar:

Nordin är väl så långtifrån det går att komma till att vara hackkyckling på forumet.

Om inte du huggit som en kobra när bolltapp nämndes så hade det stannat där. Självklart menar jag de bolltapp han gör mer frekvent på egen planhalva.

Håller helt med Empes att en Nordin i form är given i startelvan. Men både du och Axén verkar tycka att en Nordin ur form också är given i startelvan, eller?

Sedan jämförelsen med Anders Svensson, du får nog slå en signal och kolla med dina fotbollsexperter ;)

Platinikänsla i sina frisparkar, milda makter, en fluga gör ingen sommar.

"När de blir alldeles obalanserade kan jag kommentera dem, som fallet varit vad gäller Nordin några gånger" hahaha, ja visst, några gånger bara va ;)
Örebro Snö
2017-03-10 23:46
ÖrebroVinter
2017-03-10 21:26

Neej jag egentligen menade var överVINTERad
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-10 23:39
Låta allsvenskan börja och låt Nordin spela och återkom med kritik istället efter så där 10 matcher, Fattar inte att han skall sågas innan serien ens börjat och efter har haft en aktningsvärd säsong bakom sig. Ge honom tid och stöd som till alla andra. Han är vår kapten. Håller han inte lär Alek plocka av honom allt oftare.
Örebro Snö
2017-03-10 23:35
Jag tycker vi alla borde skriva längre inlägg här, särskillt om Nordin och Unga spelare som aldrig får chansen, Och mycke mer statistik så vi kan bevisa vad vi säger, att se med blotta ögat borde inte räcka;) kram på er alla nu ere helg
Örebro Minatankar
2017-03-10 23:28
Namn: Örebro-Hjärta
Sänt: 2017-03-10 23:04
//

Du och några till hör till de som ofta skriver negativa saker. Om jag skulle kommentera alla de negativa som handlar om Nordin skulle jag få gå in allt som oftast. Jag har gjort det sällan, några gånger. Men det räcker för att det ska störa dig och andra.

Jag reagerar även när man skriver ner andra spelare utan att kunna ge någon positiv respons. Men nu råkar Nordin, Valdgarsson och Ring vara exempel på några spelare som blivit hackkycklingar hos några här på forumet.

Visst ska de kunna kritiseras som alla andra, men då bör det vara balanserat enligt min uppfattning. Själv väljer jag nästan alltid att lyfta de som gjort bra insatser och låter bli att kommentera de mindre bra eftersom både berörda spelare och tränare är väl medvetna om dem. Det är mitt val, andra vill fokusera på misstag.

När de blir alldeles obalanserade kan jag kommentera dem, som fallet varit vad gäller Nordin några gånger.

Låt mig då förklara något som uppenbarligen flera inte inser. När Nordin tappar boll långt nere i egen planhalva ska han naturligtvis kritiseras. När han gör det 1-2 ggr av 5 i offensiva lägen så är det ok för mig. Man vinner inga matcher om man inte springer snabbare än motståndaren eller dribblar av dem eller passar snabbt och smart, skapar numerärt överläge etc.

Nordins stora kompetens ligger framför allt i att medvetet dra på sig 2-3 spelare, vända om på liten yta och därefter finna luckor för medspelare. Det lyckas han oftast med i minst 3 ggr av 5 och det räcker eftersom det oftast skapar mycket goda målchanser, direkt eller indirekt.

Dessutom är han duktig i att slå långa, precisa krosspassningar. På senare år har han dessutom utvecklat sin kondition och sina defensiva kvaliteter. Han har slutligen "Platinilkänsla" i frisparkar.

Inser man inte detta och uppskattar man inte detta så ser vi på fotboll på helt olika sätt. Jag hörde redan för flera år sedan att han var för gammal och slut. Förra året vann han sju olika priser som bästa öskare...Anders Svensson höll på till han var 37 år...
Örebro Empes
2017-03-10 23:18
@Örebro-Hjärta:

Tycker personligen att Nordin bidrar med så mycket positivt att jag kan leva med ett och annat bolltapp. Given i en startelva enligt mig. Grymt viktig i speluppbyggnaden och när det gäller att hålla i bollen. Tycker inte att han såg långsammare ut förra året, tvärtom faktiskt, riktigt rapp. Däremot har han ju sett något överviktig, långsam och formlös ut nu under försäsongen. Men enligt han själv så brukar det se så ut så här års. Klart att skadan är oroande, gör det ju svårare för honom att komma i form. Och jag vill endast spela med en Nordin i form!
Örebro Snö
2017-03-10 23:14
Örebro-Hjärta
2017-03-10 23:04

Delar helt din uppfattning
Örebro Minatankar
2017-03-10 23:09
Namn: T8 Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2017-03-10 22:27
//

Delar helt din uppfattning.
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-10 23:04
@Minatankar:

Det blir bara så löjligt att du skall in och försvara Nordin vid minsta lilla knapptryck som kan uppfattats som negativt om honom. Denna säsong är jag mer orolig för hans dilemma bolltapp än tidigare. De tenderar att öka och iom att Nordin med ålderns rätt blivit långsammare hinner han inte rätta upp skadan innan vi fått en omställning emot oss.

Jag hoppas som Ö.S.K Krille att han skall höja sig, för det behövs.

"Jag träffar många fotbollskunniga människor både i Örebro och runt i Sverige. Det är fotbollsspelare, f d fotbollsspelare, tränare, sportjournalister och balanserade supportrar. De kallar jag "fotbollsexperter" inom citationstecken."

Imponerande kontaktnät av fotbollsexperter du har ;) Undrar de aldrig varför inte Nordin varit/är bofast i landslaget, eller hamnat som ordinarie i en storklubb i Europa eller IFK Göteborg?
Örebro Minatankar
2017-03-10 22:47
@Örebro-Hjärta:

Vad har du fått det ifrån att du inte får skriva att Nordin tappar boll? Det har du och andra skrivit många gånger. Fortsätt med det om ni inte tror vi fattat vad ni tycker.

Svenska Fans är ett debattforum. Då får jag acceptera att det finns inlägg här då man ofta upprepar Nordins bolltapp eller t ex Rings defensiva missar. Jag uppehåller mig mer vid allt de lyckas med. Det är mitt val och innebär inte att du inte kan fortsätta att skriva om dina bolltapp.

Jag träffar många fotbollskunniga människor både i Örebro och runt i Sverige. Det är fotbollsspelare, f d fotbollsspelare, tränare, sportjournalister och balanserade supportrar. De kallar jag "fotbollsexperter" inom citationstecken.

Örebro Ö.S.K Krille
2017-03-10 22:43
Nordin är riktigt bra allsvensk mittfältare. En av allsvenskans bästa när han är i toppform. Hans bolltapp har varit hans akilleshäl de senaste säsongerna. Får han bukt på det den här säsongen så kan han skina ännu mer än den gångna säsongen. Vi har hårdare konkurrens på innermittfältet denna säsong och det tror och hoppas på att Nordin kan höja sig. Något jag ser fram emot den här säsongen är att se Igboananikes magi på planen (se länk).
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-10 22:28
Minatankar:

"Som tur är delar jag min uppfattning om Nordin med massor av erkänt kunniga "fotbollsexperter" så jag känner mig inte alltför ensam i uppfattningen att ÖSK bör fortsätta lägga upp spelet med honom i huvudrollen och inte ställa honom utanför laget som en del på detta forum föreslår."

Vilka erkänt kunniga fotbollsexperter syftar du på?

"Jag håller med om att han tappade en del boll när Astrit och han höll på att bolla i sidled och drog ner tempot. Förra våren gjorde han emellertid en suverän defensiv insats och under hösten en lika bra offensivt. Jag tycker personligen det är roligare att minnas och prata om det."

Och vi andra får alltså inte diskutera det vi ser som problem med hans bolltapp, eller?

Örebro T8
2017-03-10 22:27
Snö Släng fram siffrorna på Nordins bolltapp som du stör dig på. Eller är det bara en känsla? Min känsla är att han tappar lika mycket boll som alla andra i allsvenskan. Den som letar fel hittar fel... Tycker Nordin var en av få som visade rejäl jävlaranamma i höstas när allt gick skit för laget. Att fortsätta mala om hans bolltapp blir samma häxjakt som att inte låta Ring göra en stabil insats utan att någon ska tjata om att han varit svag innan. Eller lika tröttsamt som hur dålig juniorverksamheten var under Sixten typ. Pst, Podd på dembo senast drog fram Arvid som en talang att hålla koll på. Kul!
Örebro Snö
2017-03-10 22:13
Haha de blev dödstyst inga expertutlåtanden:) nu ska jag säga vad jag tycker om Nordin, han är en fantastisk fotbollspelare!!!!! (fortfarande mycke bolltapp)
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-10 22:13
@Minatankar:
Nordin är ett känsligt kapitel vad gäller dig, det vet vi. Det är ändå lättare att diskutera en spelare och inte som med Jonas r som skulle komma till räddning om så materialförvaltaren glömt fotbollsskorna kvar i Örebro till en bortamatch i Östersund. Självklart måste ju Nordin kunna ställas utanför laget de ggr han kommer in i sina svackor. Även bytas ut i halvtid när han som ibland dräller oerhört med bollen. Visst är Nordin ofta bra, men långtifrån alltid. Jag är nog heller inte ensam om att misstänka att inte Axén ställer sin kompis utanför laget oavsett form. Ps. I IFK Göteborg hade ju Nordin emellanåt svårt att ens ta en plats på bänken.
Örebro Snö
2017-03-10 21:59
@Minatankar,Vinter med fler, skönt att veta att det finns expertis härinne, fina titlar kan man ju skaffa sig, Nordin tappar bolll mer än någon annan i vickefall, fortfarande har varesig jag eller ngn annan sagt att han är en dålig spelare bara lite äldere o långsammare:)
Komigen va ska experterna säga nu måntro?
Örebro Vinter
2017-03-10 21:58
@Minatankar:

Håller med dig i allt det du skriver, Minatankar. Önskar dock givetvis inte att det ska ha varit Nordins "sista match" utan att det kommer många, många fler med hans medverkan.
Örebro Vinter
2017-03-10 21:58
@Minatankar:

Håller med dig i allt det du skriver, Minatankar. Önskar dock givetvis inte att det ska ha varit Nordins "sista match" utan att det kommer många, många fler med hans medverkan.
Annons: