/fotboll/osk/forum/2874.aspx/fotboll/osk/forum/2874.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-04-12 13:44
Det är svårt att prestera när man är mobbad och inte har förtroende,
snart försvinner Rama och hans förtroende, till en klubb där trivsel m.m. kan åstadkomma något ....

Rama, tack för din tid i ÖSK ....?
Örebro bison
2012-04-12 13:42
Saywee// Ta det här på rätt sätt, det känns lite som lågstadiet med alla antydningar om att ngt är fel om hundar under konstgräset om mobbning och schismer.
Det kan mycket väl vara så att du har rätt för jag har noll insyn i omklädningsrum eller styrelsens sammanträden. Men tala ur skägget om du har fakta.
Örebro kenya
2012-04-12 13:35
6-10// Har inte sett ngt av Wiktorsson än. Hur har han sett ut? Ska väl tilläggas att Rama startade mot Åtvidaberg och var bland de sämsta på plan. Inte bara i defensiven utan han ser även trubbig ut i offensiven.
AIK Saywee
2012-04-12 13:31
bison, N:o 6-10. med flera ...

det är mycket värre än det ni tror och hoppas på ...

... men jag vill inte skriva mer på ett öppet forum :(((
Örebro Salt&Peppar
2012-04-12 13:30
widemarch//

Jag tror det är både och. Publiken kommer mer eller mindre av sig självt om Ösk börjar spela bra och folk vet om att spelet funkar osv. Men när spelet är dåligt och det varit rörigt överlag i klubben, så är marknadsföringen A och O att den finns där och hela tiden bär upp. Inte genom bleka annonser som folk bläddrar förbi och ingen lyfter ögonbrynen åt.

Det ÄR viktigt att marknadsföringen är rätt, attraktiv och synlig för Ösk särskilt när det gått trögt i klubben. Men såklart är den lika viktig även när det går bra. Båda har sina fördelar på olika sätt.
Örebro bison
2012-04-12 13:15
N:o 6-10// Gilla!
Örebro bison
2012-04-12 13:14
Saywee// Med tanke på Ramas prestation under säsongsinledningen är det väl inte så konstigt att han inte startar matcherna?
Tycker dock att Alimi var HELT osynlig på kanten och tycker nog att Ibrahim borde få chansen när Rama är ur slag.
Örebro N:o 6-10
2012-04-12 13:13
Så här tror jag att det är med "Rama-problemet" Sixten törs inte spela Rama från start eftersom han är för svag defensivt. Detta blir extra tydligt när Sammy (som ju spelar på samma kant) är vår svagaste länk i försvaret. Rama blir frustrerad och underpresterar när han kommer in, i besvikelsen sätter han sig på mittplan och deppar efter matchen.
Lösningen är. Spela Wiktorsson och Rama från start, det vi missar offensivt Wiktorsson kontra Sammy tar vi igen många gånger med en Rama på humör. Dessutom kanske vi får se lite nya hörn- och frisparksvarianter.
AIK Saywee
2012-04-12 13:10
@Sami Hyypiä:

Helt rätt iakttaget från dig, något är fel eller någon, jag vågar inte skriva vem jag tror är fel, men jag vet, tror och känner att något är fel, mycket fel, fy fan ...

... är tyvärr mycket övertygad, men kan inte göra något konstruktivt åt detta , för tillfället :(

Bara bär munkavel eller vad de heter när man skriver...

SKÄRPNING den som orkar ta åt sig !!!
Örebro bison
2012-04-12 13:08
rirobban// Kan hålla med om att ÖSK var bättre än Helsingborg i första, men att hävda att man spelar ut ett lag för att man har mer bollinnehav tycker jag är fel.
Vi rullade boll rätt friskt på egen planhalve och i första var ju inte Heif intresserade av att pressa. Mellan varven slog framförallt Berger en del fina bollar mer på djupet. Summan av det jag säger är att: ja vi ägde bollen, som sagt främst i första, men fick inte ut så mycket. Sett till målchanser var det ganska jämnt.
Örebro rirobban
2012-04-12 13:00
widemarsh //

Vi spelade faktiskt ut Helsingborg. Bara kolla bollinnehavet på 57-43%. Dock spelade vi inte ut dem målmässigt, men tycker ändå det är bra av ett så här nytt lag att spela ut mästarna längst backen!
AIK Saywee
2012-04-12 12:52
wurpa, 12:35,

jag har precis samma känsla som dig, Alven kan twittra/blogga/håna vidare bland sillagänget, som bara torskar :)))

Vi har mycket bättre sista utpost än förra året oavsett vem som står :)
AIK Saywee
2012-04-12 12:39
Rama, mobbas sakta men säkert ut ur ÖSK, envisheten segrar, som oftast ?

Bra jobbat (?), prestigen segrar för det mesta, när ingen (eller många) bryr sig eller vågar ...

Sixten är bäst, utan protest, han bestämmer allt i klubben, fan den som vågar tro något annat än Sixten!!!
Örebro wurpa
2012-04-12 12:35
Det var länge sedan jag var här inne på forumet.Men reflekterade över tomers målvaktspel.vid helsingborgs sk målchanser,, han var rätt placerad varenda gång.Om någon av chanserna gått på må,l så är jag säker på att han hade räddat
tittade på reprisen bara för att kolla honom,har en känsla att vi har en topp målvakt på gång.klassen bättre än Alvbåge
Örebro widemarsh
2012-04-12 12:32
Tror ärligt talat att reklamskyltar och annonser i tidningar har väldigt lite påverkan på publiksiffror. Kanske några hundra kan lockas av en bra reklam. Alla fotbollsintresserade i Örebro vet om när matcherna är ändå, så det handlar om hur laget spelar och väder och matchdag/tid. Vi borde ha stabila siffror över 6500, likt vi hade 2007 trots en dålig säsong med uselt spel. Men Örebroarna verkar blivit bortskämda med 2010 och förväntar sig att man spelar ut svenska femdubbla mästarna Helsingborg på hemmaplan trots att vi håller på att spela ihop ett helt nytt lag.
Matchpuls Fotboll Sami Hyypiä
2012-04-12 12:28

Valdet Rama verkar ju inte precis glad över att vara i Örebro.

Om han inte ens tackar kubanerna efter matchen..

O Grahn som inte ens går fram till honom när han har ont.

Nått är ju fel, och har man inte hjärta för klubben ska man inte heller spela i klubben.
AIK Saywee
2012-04-12 12:26
Ni får diskutera, vad fan ni vill, vilka som helst och om vad som helst ..

Det enda jag bryr mig om är ÖSK och klubbens framgångar, så är det bara, och har alltid varit ... allt annat är oviktigt och oväsentligt :)

Heja SPORT !!!
Minatankar
2012-04-12 12:24
Salt & Peppar// Jag håller, som sagt, med dig om reklamen och att det i dagsläget är värt att pröva annat koncept.

Min poäng är att man behöver göra kartläggningar både av publik och samarbetspartners/sponsorer oavsett om det går bra eller inte, så att man vet så mycket som möjligt om befintliga och potentiella kunders preferenser. Detta är något som alla professionella företag gör.

Det är, som du vet, en mängd faktorer som avgör intresse och handling. Ibland har reklamen stor betydelse, andra gånger mindre. Men det företag som inte lyssnar aktivt på sina kunder, tappar i längden också den kunskap som krävs för att infria och överträffa förväntningar och därmed få en positiv utveckling.

Örebro Salt&Peppar
2012-04-12 12:12
Minatankar//

Reklamen var det första jag tänkte på varför det var så dåligt på läktarna.

Här har Ösk öppet läge med den mest attraktiva produkten på sportsidan som Sverige har och vi har ett lag i högsta serien. Då ska vi ju vara störst, bäst och vackraste laget och dags för PREMIÄR i Örebro stad på Behrn Arena!

Jag tror inte det skulle behövas en utredning kring det, jag tror svaret ligger kring reklamen. Förra årets reklam låg ju helt i rätt linje. Den syndes, var stor och rättfram och andades självförtroende och varje gång det var match så syndes det överallt. Största klubben i stan i den största sporten i Sverige!
AIK Saywee
2012-04-12 12:09
@Salt&Peppar:

Vill bara kort bemöta/instämma i dina undringar ..

1: stadsbussarna jobbade hela dagen med flaggan i topp!

2. Målsättningar är inget för ÖSK, möjligtvis när man i höst vet att man kan träffa rätt, så jädra klent, så fånigt, irra omkring en "tro" utan mål, ajabaja ;)
Minatankar
2012-04-12 12:01
Salt & Peppar 11.16: Delar din uppfattning betr matchreklamen. I fjol gav den stor uppmärksamhet, i år liten. Den må vara sofistikerad, men tyvärr inte lockande.

Publikintäkterna är, som alla vet, mycket viktiga för klubben. Det räcker inte att analysera antalet besökare med kommentarer kring hur det gick i sista matchen, väderlek, konkurrens av TV-program mm.

Det gäller nu att göra en vetenskaplig analys där man verkligen får reda på varför man går på en ÖSK-match och varför man avstår, så att man kan inrikta marknadsåtgärderna efter den kunskapen. Måhända sker det redan, men det tror jag inte.

För över 20 år sedan gjordes sådana undersökningar och bl a med dessa som grund kunde ÖSK öka publiken högst avsevärt.
AIK Saywee
2012-04-12 12:00
Salt&Peppar, 11;26

jag vet inte, instämmer nog, men i övrigt är vi överens, om det du skrev i ditt inlägg 11:16 :)
Örebro kenya
2012-04-12 11:58
Känns galet att vi hållit nollan så pass länge trots att backlinje och målvakt inte känns hundra. Känns som att Wowwen kommer bli bättre, visst han är lite äventyrlig ibland men han brukar inte stå för så här många missar defensivt som han gjort den här säsongen. Möjligt att den nya uppställningen med en mer central vänsterytter bidrar till osäkerheten?

Att Sixten skulle ha något personligt mot Valdet har jag svårt att tro. Valdet spela väl i stort sett samtliga matcher från start förra säsongen och startade även i premiären. Sen att han inte presterar eller uppför sig bidrar väl inte direkt till att han ska få starta? Att han som fansens favorit och den som drar ner de högsta jublet när han kommer in inte tackar efter matchen tycker jag enbart är pinsamt.

Jag gillar inte när man kritiserar utan faktagrund. Som att Sixten skulle vara emot unga spelare och inte ge dem chansen. Så gick snacket förra året rörande Ibrahim och Yasin. Igår startade Mohammed Saied sin tredje match i rad och då ska vi komma ihåg att han var avstängd två träningsmatcher innan premiären.

Hur som helst så är jag försiktigt optimistisk just nu men vi måste börja plocka några tre poängare snart innan paniken börjar sprida sig. Tror vi får tufft i Gbg men kan nog kämpa till oss en pinne där också om det vill sig väl.
Örebro Salt&Peppar
2012-04-12 11:56
Saywee//

Kändes reklamen som premiär för Allsvenska starten? Reklamen för snarare mina tankar till en konstutställning i Wadköping... ;)

AIK Saywee
2012-04-12 11:53
@Salt&Peppar:

"Rörigt" är ett ledord, för dagens ÖSK, hehe, men du har helt rätt Salt"Peppar...
.
Riktigt bra inlägg från dig, nu är vi lite överens:))
Hen = Gubbkärring
2012-04-12 11:51
Saywee//

Men vad är schismen då? Finns den ens?
AIK Saywee
2012-04-12 11:40
Åter, efter en kort tur i den fantastiska staden :

Salt och peppar,

1, Reklamen, är det den som skall locka publik (?), fast stadsbussarna gjorde vad de kunde för att höja stämningen in ÖREBRO, flaggorna i topp, bra "inställning" till framtiden ?

2, INSTÄMMER (!) , rörigt som fan, och det finns ingen målsättning 2012!
Örebro Marta (hane)
2012-04-12 11:25
Det är ju lite skillnad på det mediala flödet från t.ex förra året. Tror detta inverkar nästan mest. Men sedan givetvis resultaten och det svajiga spelet. Grahn drog väl heller inte så mycket folk som man hoppades. Men tror även jag det kan vända fort. En seger mot Ellos i solsken så börjar det nog rulla på igen
Örebro Salt&Peppar
2012-04-12 11:16
@Brädan:

1. Den nya reklamen skriker inte direkt ut att det är dags för match. Det är en blek variant, den syns knappt enligt min mening. Det är Ösk som gör sig små och obetydliga genom den reklamen tycker jag. Det är gjort som en oljemålning i bleka färger och det känns bara trist som en gäspning man höjer inte ens på ögonbrynen.

Kanske stiligt för en reklamare, men tror inte den arbetar så mycket för Ösk...

2. Det skriker inte ut hopp och mål för Ösk, sent med värvningar och sent att spela ihop sig, skador och sena övergångar till konkurenter. Rörigt. Det finns nog många aspekter, men folk vet nog inte vad vi har och vad vi fått. Och en blek reklam som man bläddrar förbi. Börjar Ösk spela bra och stabilt så kommer publiken igen.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-04-12 11:01
Saywee: något säger mig att du ogillar Sixten starkt då du knappt kan tala om honom utan att använda ironi och sarkasmer?

Angående HIF-matchen: första halvlek visar på att något kan vara på gång. Andra halvlek blottlägger återigen den defensiva problematiken. Men slarvet är nog värst: hälften av HIFs chanser uppkom ju som en direkt följd av en hutlös felpass,dålig bollbehandling etc. Det måste rättas till.
Annons: