/fotboll/osk/forum/2870.aspx/fotboll/osk/forum/2870.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro BBanks
2012-04-11 23:48
Vi har ju tappat så pass stor klass i spelarväg så att laget har blivit mindre intressant att följa, några värvningar när spelarfönstret öppnar och vi kanske lyckas locka ett par tusen till.
Örebro widemarsh
2012-04-11 23:45
Haginge gör det helt ok tycker jag, men han är lite fladdrig i sitt spel. Gör en del felbedömningar som är livsfarliga som mittback. Tycker han passar bättre på högerbacken. Hoppas Berisha kan bli frisk och inspelad i laget snart.

Publiksiffran vill jag egentligen inte kommentera, men blir så förbannad så jag kan inte låta bli. Sämst i dag var alla lata jävlar som stannade hemma för att det duggade lite och kollade på tv istället för att ta sig ner till vallen och ge laget sitt stöd. Pinsamt Örebroare, skäms på er för fan!
Örebro Brädan
2012-04-11 23:44
Att Wovven är kvar i elvan efter Åtvid är helt ofattbart. Även idag höll ha på att mörda ÖSK. Sämre positions spel finns inte. Snälla Sixten spela in ny högerback nu! Dom finns ju i truppen.
Örebro Brädan
2012-04-11 23:39
Varför tappar vi publik? När folk på forumet inte går på matcherna så måste något vara fel. Är allvarligt oroad över publiksiffran idag.
Örebro kenya
2012-04-11 23:38
jocke/ Hagge får systematiskt skit av fansen. Fråga mig inte varför men så är det. Visst han slog hål i luften ett par ggr men annars sköter han sig.
Tycker dock att det är en berättigad önskning att få ut han på högerbacken. Inte för att han är dålig i mitten utan för att han är riktigt skarp som ytterback.

Var ju rena rama gatan på högerkanten i första och Hagge hade nog kunnat storma fram ordentligt där. Vill dock inte sänka Wirre som ändå gör det ok. Såg att någon ville skicka tillbaka han till Åland men jag tycker ändå att han är en värdefull truppspelare som kan gå in och göra det bra lite överallt. Hade hellre haft kvar Per J i den rollen men man kan inte få allt.
Örebro rirobban
2012-04-11 23:35
jocke//

Håller med om det mesta i ditt inlägg. Dock vill jag ha in Wiktorsson istället för Wowoah. Kan knappast bli sämre än med Wowoah på planen. Haginge har i snitt varit bäste ÖSK:are i 3 raka matcher nu och lär fortsätta som mittbacks-vikarie tills Berisha är tillbaka.

Hen = Gubbkärring
2012-04-11 23:34
wirströms krönika i NA
Örebro widemarsh
2012-04-11 23:33
Inte helt illa att spela jämnt med Sveriges dominanter senaste åren, men här inne är det mycket negativt trots att de flesta tippar ÖSK som ett botten/nedre mittenlag. Tycker det finns en del fina intentioner idag, men det saknas en hel del passningskvalitet. Framförallt vår mittfältstrio slarvar bort oerhört mycket enkla passningar. Berger är inte alls vän med bollen, men antar att det är sviterna av sjukdomen och matchoträning. Alimi också slarvig, men tycker inte han ska spela på kanten.

Tvärtom med Rama när han kommer in, han ska inte ha en central position. Han ska komma in från kanten, med fart och finter.

Såg nyss handsen i repris, den är solklart uppe på armen som är i en onaturlig position. Hur kan du Artwork säga solklart att det inte var straff? Enligt mig är det ingen tvekan om att bollen studsar på armen. Syntes ännu tydligare från läktaren. Men i Sverige får man ju bara straff om bollen tar i bröstet.

Oavgjort var rättvist. HIF hade inte en målchans i första, men lyfter sig i andra och har vassa omställningar samtidigt som ÖSKs backlinje blir riktigt darrig. Stabil insats av Tomer återigen, och vi är bara nån centimeter på Atashkades tåspets från en seger. Eller en straff.
Örebro jocke.
2012-04-11 23:29
Okej att jag har klagat på honom tidigare också men varför ska man vara negativ mot hagge idag? Han gör en stabil insats, betydligt lugnare än med lumbana som mittback och förstår inte hur folk kan säga att wiktorsson ska spela istället - är det någon som överhuvudtaget sett honom spela och kan göra en rättvis bedömning? Tycker snarare att man ska klaga på wowoah idag, han bidrar ingenting offensivt och slarvar med bollen defensivt. Tycker inte heller att wirtanen kommer till så farliga lägen offensivt som ex hagge gjorde andra halvlek mot åtvid.

Astvald var bra i första men vänsterkanten var i stort sett obefintlig. Vi måste komma runt bättre på kanterna och fylla på med folk i boxen för att kunna skapa farliga chanser. Varken bamberg eller rama imponerar idag tyvärr även om jag tycker att de båda ska vara startspelare.

Grahn gör en bra match och tycker även saied och berger gör det bra överlag. Egentligen ska man vara nöjd med en poäng mot regerande mästarna men samtidigt måste vi få en trepoängare snart - har några riktigt svåra matcher framöver också men hoppas på en skräll i Göteborg på söndag!
Hen = Gubbkärring
2012-04-11 23:21
kubajonte//

Japp, då skulle det bli åka av.... om jag får Sixtens lön, vill säga ;-)
Örebro _Adde_
2012-04-11 23:16
Thlummen// Jag är lugn och nej det är han inte!
Örebro rirobban
2012-04-11 22:58
Artwork//

Okej då får jag ta tillbaka det. Skönt att det blev rätt!
Örebro Artwork
2012-04-11 22:56
Rirobban // Enligt reprisbilderna var det ingen straff...
Örebro rirobban
2012-04-11 22:49
Jag har inte sett någon reprisbild på den uteblivande "straffen". Men som många på västra reagerade, visst skulle ÖSK fått straff pågrund av hands idag!? Då hade vi förmodligen vunnit matchen. Men domaren höll ingen högre klass!
Örebro rirobban
2012-04-11 22:36
Vi vinner bollinnehavet med 57-43%, tycker någonstans att vi bör skapa ännu fler chanser med det stora spelövertaget. Positivt att vi spelar ut svenska mästarna, men fler chanser efterlyses :)
Örebro rirobban
2012-04-11 22:35
Ofrivilligt trippelinlägg. Vad forumet går segt matchdagar :/
Örebro rirobban
2012-04-11 22:35
Örebro Boba fett78
2012-04-11 22:28
Hoppas det var sista framträdandet som mittback av Haginge ikväll. Nu vill jag se Wiktorsson där tills Berisha är spelklar.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Artwork
2012-04-11 22:22
Bilder från matchen!
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-11 22:21
Rama drog sig i smeten centralt för mycket istället för att göra det han är bra i. Att komma i fart på kanten och utmana. Styrfråga för Sixten.

Vill berömma Grahn för ett kopiöst arbete och vilken aktionsradie! Oj! Inte Nordins grandiosa (emellanåt) bollteknik men en betydligt större rörelse och involvering i spelet. Runt 70:e min började han bli rejält trött och det oroar att det egentligen inte finns någon att sätta in centralt.

Bra passninsgspel i första halvlek med få tillslag och rörelse och HeIF kommer inte åt bollen. Dock utan spets och William är isolerad. Trost det ribbnick.

I andra är HeIf aggressivare och flyttar upp pressen och matchen jämnas ut,
Defensivt stabilare med Alimi och Astvald men mer uddlöst framåt. När Rama och Bamber kommer in höjer ÖSK tempot i anfallsspelet och William får mer boll. Dock ökar inte bollinnehavet men ÖSK spelar sig fram till betydligt fler halvchanser och lägen.

Sista kvarten känns det som om det kan bli mål i vilken kasse som helst och det är lite nervöst. Hade WIlliam fått fram en tå på Grahns inspel hade bollen suttit och ÖSK vunnit matchen.

Vill återigen berömma Grahn för en storstilad insats. Även William när han får boll mycket duktig att suga fast den och tråckla sig ur med bollen i behåll.

Said dissade jag under försäsongen då jag inte tyckte han räckte till fysiskt och ramalde i alla närkamper men han bara växer i mina ögon. Mycket bra insats och betänk att killen kommer från Div1 (Se Sjögren. Man måste inte åka till Island för att leta billig talang)

Bergers kvalitet sjunker som i fjol mer ju längre matchen lider och har en bit kvar tycker jag.

Och Rama som sagt måste ligga på flanken mer och inte gå in så tidigt i gyttret i mitten.

Tvärt emot de flesta här inne är jag ganska nöjd med insatsen. Det finns saker att slipa på både defensivt såväl offensivt, Men det känns som om detta lag kan växa på sikt,

Det som oroar är backupen/bänken bakom Berger-Grahn-Said. Det fanns ingen ny energi att byta in där sista 20.

Örebro rirobban
2012-04-11 22:13
Kunde inte riktigt få grepp om jag var missnöjd eller nöjd när domaren blåste av. Tyckte vi skapade lägen för att vinna matchen. William med en nick i ribban och sen William igen när Grahn spelar in den och han styr den utanför. Och så hade vi mängder av halvlägen, eller snarare lägen som kunde ha blivit till rejäla målchanser. Snygga passningssekvenser och nära med fina instick i straffområdet.

På förhand kanske jag tagit oavgjort, men såhär i efterhand tycker jag att vi inte ska vara nöjda med det! Visst bra att vi håller nollan, men vi bör vinna denna match!
Örebro rirobban
2012-04-11 22:06
Bra 0-0-match!

Grahn och Wikström var grymmast på plan, övriga får godkänt. Tomer fortsatt grym i målet och gör mig säker. Även Helsingborgs farliga lägen som dom missade målet läste Tomer och var på rätt plats utifall bollarna skulle gått innanför ramen.

Helsingborg kan inte vinna här i Allsvenskan längre, 11 år då vet ni hur det går! Helsingborg vinner aldrig här igen!

Helsingborg var faktiskt sämre än Åtvid och Mjällby. I första halvleken skapade de INGET och var knappt nära straffområdet. I andra fick dom några chanser, men i ärlighetens namn, Helsingborg är inget topplag med detta spel!
Benny Böckling
2012-04-11 21:52
Jag har sagt det förr å jag säger det igen, skicka iväg Wirtanen på första närmsta finlandsfärja, tack! Hans passningsspel i andra halvlek höll på att ta kol på mig... Får även passa på att tacka Sörum i HIF för att han nickar sämre än en blind albatross.
Oddevold *Mackan*
2012-04-11 21:50
Trodde det skulle bli mer fart när Rama och Bamberg kom in, tji fick man.

Nåväl, oavgjort var rättvist. Publiksiffran usel och Kubanerna var grymma.
Svensk Fotboll FotbollXtra
2012-04-11 21:47
Sixten:
– Andra matchen i rad som vi håller nollan. Men vi måste förstås börja vinna matcher också.
Örebro Mattias69
2012-04-11 21:35
Det fortsätter går bra för f.d. ÖSK:are nere i Göteborg
Örebro Chipset
2012-04-11 21:32
Herregud vad under isen Rama var han när han kom in. Förstår verkligen Sixtens petning nu.

Tycker annars ÖSK överlag gör en bra match där man håller ihop lagdelarna på ett annat och bättre sätt än tidigare. Med lite mer spets kan det bli något av den här säsongen också...
Örebro kubajonte
2012-04-11 21:28
Hen = Gubbkärring // Väntar ju på att du ska bli tränare så jag kan gå igen
Örebro D. McGrain
2012-04-11 21:16
Haginge...ska inte spela mittback...så kan vi väl säga. Varsinn halvlek, Tomer beslutsam, Grahn bra. Hyfsad offensiv, bra taktiskt av Sixten men försvarsspelet minst sagt darrigt...
Postat via SvenskaFans-appen
Hen = Gubbkärring
2012-04-11 21:15
Hade tippat 6000 på läktaren idag och tyckte det var lågt. Kom 5600. Räkna med att vi är 4500 som kommer varje match oavsett hur det går för ÖSK. Resten kräver framgång att sola sig i och hatar losers. Kan tänka mig att vissa också vill ha en tränare som kan komma med lite fräcka uttalande ibland också.
Annons: